I Andeby kan alt gå an…

Har du ønsket du var en tegneseriehelt da du var liten? Noen gang ønsket å være Langbein, Petter Smart eller Supermann?  Vel, nå har du kanskje muligheten til det… 😉

Det er artig å leke seg med redigeringsprogrammer på kameraet, og kjører man tegneserieredigreing, så kanskje jeg til slutt kunne få lov å bli Månestråle… som jeg ønsket da jeg var liten… 😉

Hvis denne anden bodde i Andeby… ville han hett Donald da? 😀

 

 

Må innrømme at maten på Holmsbu både SÅ og SMAKTE bedre LIVE, enn som tegneserie-dame 😉

 

Kan du mye om foto, fotografering eller redigering?


32 kommentarer
    1. Så herlig da! Alle som har lest/leser tegneserier virker å få mye kos utav det 🙂 Mamma leste også Sølvpilen vet jeg. Hun tok en quiz på nett for en stund siden og “ble” Månestråle, det var stor stas skjønte jeg x)
      Ja, det gjør kanskje det. Har sett det mest på barne-tv jeg 🙂 hehe
      Jøss, spennende at man kan gjøre så mye på selve kameraet 😀

    2. Tatt av kvinnene: Jeg leste mye da jeg var helt liten. Pappa hadde kiosk-landhandel nærmest, og vi fikk låne blader. Alt mulig av tegneserier. Og jeg leste både “jenteblader” og “gutteblader”, og Søvpilen var godt likt, og spesielt Månestråle 😀 Ja, Muumitrollene finnes vel både i bøker og tegnseriehefter de 🙂 Jeg kan ikke MYE jeg heller nei, har bare begynt å leke meg litt 😀 PÅ kameraet, for har ikke program inne på maskinen ennå 😀

    3. Har lest utrolig lite tegneserier om jeg skal være ærlig, det eneste må være litt Knoll & Tott da jeg var mindre. Kan dog ikke si at jeg drøtme om å være noen av de x) Men av og til hadde det vært gøy å funnet på så mye rampestreker som Lille My (mummitrollene er i hvert fall tegnede figurer) 🙂
      Kan ikke så veldig mye om redigering, det hender bare jeg justere litt på kontraster for å få mer liv i bildet.

    4. Helge: Ja, jeg syns det er veldig gøy med redigering, og nå skal jeg bli litt flinkere NÅR jeg tar bildet også 🙂 Skal prøve litt mer i helga, hvis det ikke REGNER for mye.. Ha en fin fredag Helge 🙂

    5. cuskima: Ja, det var jo litt mer jente-yrke enn Sølvpilen ville hatt 😀 Men du er da minst like flott som Sølvpilen, så vi skal nok kunnelage tegne-serie-Sølvpilen av deg:-) Hi-hi. Ok , Vita ja 🙂 Moro 🙂 Ha en fin dag du 🙂 Klemmer <3

    6. Kan ikke så mye om foto. Men har da tatt endel bilder. Før vi fikk bildene etter 2 uker i posten mens idag har man de med det samme. Har nok av bilder av den eldre sorten i boden mens på Pc-en ligger mange. Bør slette endel og litt sånn. Men tar selvsagt vare på bilder fra da jeg var liten. Er massevis av muligheter innen foto/redigering og det er moro.

    7. Joda tror du vet det, eg jobber på VITA 🙂
      Det du ikkje vet er at eg har hatt salong før og drevet med aromamassasje og makeup og kursing. Har produktopplæring på serier hos endel merker og holdt skole for dem i tilegg.
      vet ikkje om eg er så flott eller ligner på Sølvpilen,men har var så mye kulere enn Månestråle 😀

    8. cuskima: Nei, men harn Søvpilen var jo flott da, det var vel det du så da. Man vil jo være som han 🙂 Typen 🙂 Hvordan jobb har du igjen? Tror ikke jeg vet det?

    9. ville være Sølvpilen- Likte ikkje Falk, han var blond og hun jenten var jo jente. Så nei Sølvpilen ville eg være. Ville bli indianergutt når eg vokste opp også 🙂 Det vittige er jo at i dag ahr eg en gangske jentete jobb og ahr hatt det i mange år.
      Så vr neppe det at eg ville BLI gutt som var greien hahaha

    10. zentia: Nei, da er vi visst flere her inne 😀 Jeg tør jo ikke noe sånt teknisk nesten… men prøver å tøffe meg opp litt nå 😀

    11. Jo, jeg ville nok ha vært ei Månestråle jeg også 😀
      He he.. Jeg trur du greier det helt utmerket jeg 🙂 Bare man tør å prøve, så går det, og tør, det gjør du 🙂

    12. Haha ja sant:p
      Vet det er noe som hete natur eller noe, er år og dag siden speilrefleksen min har sett lys, men mener og huske det sto koe slikt på :p

    13. Moving On: Ja, håper det, men dårlig vær kan jo bli en utfordring det også 😛 Prøve seg med program som heter UVÆR eller noe sånn 😉

    14. Elin Slåen: Ville ikke du også være Månestråle? 😀 Jeg kan ingenting om de tekniske tingene på foto, men NÅ skal jeg tøffe meg litt nemlig. Lære meg litt 🙂 Og det er jammen ikke lett for meg.. men jeg SKAL 😀

    15. frustrertfrueihouston: Nå har jeg funnet ut litt mer om selve fotograferingen og også litt om redigering av ferdig bildet PÅ kamera. NÅ vil jeg ha sånn program på maskinen min, for da kan jeg se det større 🙂

    16. Kristin: Ja, jeg kan jo lite jeg også, er livredd alt teknisk i starten, stritter med begge beina i bakken liksom 😀 Men nå skal jeg utfordre meg litt 🙂

    17. Haha spennende da.
      Er jo sånn man lærer og mestrer ting, ved og sette seg ned og blk sint på duppeditter;p haha
      Satser på pent.vær i helgen da med andre ord:)

    18. ritahobbyfoto: Alt er ikke like fint nei, he-he, men moro å prøve med de ferdige redigeringsløsningene som finnes PÅ kameraet, etter bildet er tatt 🙂 Jeg går på med mot og lyst her 😀 Spennende 🙂 Men skulle gjerne hatt programmet PÅ maskinen i stedet for.. men det har jeg ikke..

    19. Moving On: Her også, går lovlig sent… Nå har jeg hatt kameraet i et år snart… og har bare fotografert med auto hele veien… dristet meg av og til til å skru av blitsen med tvang… men ellers ingenting. Og nå har jeg sittet og studert, livredd og sint på duppeditter, og ikke tort.. men i går da fant jeg ut at det var masse rare VALG for redigering, svart-hvitt etc, som jeg brukte i dag tidlig, og så nå tegneserie-valg, det finnes oljemaling osv… og alt gjør jeg PÅ kameraet, etter bildet er tatt :.-) Og jeg ser en del jeg kan gjøre NÅR jeg tar bilder også. Så nå blir det ut i helga, med nye øyne 😀

    20. Jeg syns du hadde passet perfekt som Månestråle <3
      Men jeg syns "Donald" måtte fått et annet navn enn Donald- han var så spesiell 😉
      Og ja, maten så bedre ut live :O He he..
      Jeg kan litt om foto, men ikke veldig mye- kan fint lite om redigering 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg