Med kamera rundt halsen.. ;-)

 

Forrige helg var jeg rundt og fartet, for å fange bilder med kamera mitt… Her skytes det med skarpt og med løskrutt, når jeg er på foto-safari med søsteren min..;-) Vi satset på bybilder, med tanke på at en del skulle være svart-hvitt-bilder. Jeg hadde mange ideer om bilder jeg ville ha, for å illustrere temaer jeg tenkte å ha på bloggen. Så en del av bildene har jeg brukt i uka som gikk, i innleggene: “Gå sakte aksjon” og i “Hvor lik skal man være liksom”  ,og i Opera-innleggene mine….Jeg hadde lyst til å vise de litt mer bare som BILDER, tatt ut av sammenhengen de var ment i ,  og i sammenlikning med fargebildene, for å se hvor stor forskjellen blir. Og hvor mye mer RIKTIG det ble med svart hvitt i innlegget om LIKHET.. 

1)

 

2)

3)
 

4)

 

5)

 6)

7)

tatt på kvelden

Hva liker du best å ta bilder av? Folk? Dyr? Bygninger? Eller natur?

Liker du best at bilder er i svart-hvitt eller farger?

 


38 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Jeg har funnet ut at dette er NOK arena for meg å være på, jeg blir så spist opp av sånne ting, og orker ikke et sted til å bli spist 😀 Koselig å høre hva du syntes om bildene mine 🙂 det med blokken er jeg kanskje enig 🙂 Jeg hadde nok tregnt stativ uansett , for det er natt-lukker-åpning og jeg klarer ikke holde rolig nok… Men lærer mye 😀

    2. nr 6 og 7 synes jeg var finest i farger, de andre i svart og hvitt. På lillasjelsiden min på facebook bruker jeg gjerne svart/hvitt bilder for de blir av og til sterkere i uttrykket. Jeg har fått noen nå med en ny fbvenn som jeg skal bruke. Savner deg på facebook:)

    3. Livsrom: Ja, blomster er absolutt best i farger 🙂 og det var jo ikke noe vits nesten å spørre deg 😀 Men du har jo begynt med litt annet også, etter det kurset ditt 🙂 Ha en fin fredag 🙂 Klem <3

    4. Du har vært aktiv ser jeg, både med kameraet og redigering:) Mange flotte bilder har du knipet og veldig varierte:)
      Hehe, du spør du:) Jeg er sikker på at når det gjelder meg kan du gi svaret selv. BLOMSTER såklart:D….. Og det må være i farger!
      Jeg kan se at noen bilder blir stilige i svart/ hvitt, klart det, men farger gir ofte så mye mer;)
      Ha en fin fredag Frodith:) Klem<3

    5. MOONBEAMSCORNER: Moro å prøve på litt forskjellig, og det blir så forskjellige effekter på en måte, utifra hva man tenker kan passe her og der 🙂 Nå er jeg jammen så trøtt som ei strømpe 😀 Spennende, du har sånn bra kamera du 🙂 hørt om det merket liksom 🙂 Klem 🙂 Sov godt Månestråle <3

    6. Hu hei , der har du vært skikkelig på fotosafari ja. Spennende bilder. Svart hvitt er utrolig stilig og anderledes. Bruker det noe selv, men kommer helt ann på motivet 🙂 Fikk nytt kamera til hjul så jeg prøver for tiden å bli kjent Olympusen min 🙂 <3 Klem månestråle

    7. Sommeren er det nok passe stille ja- siden alle er ute og på tur 🙂
      Jeg har min lille faste gruppe også, og det er veldig hyggelig 😀 Spesielt alle de faste som kommenterer <3

    8. Elin Slåen: Nei, jeg merket ikke mye forskjell jeg heller, men det var midt på sommeren også 😀 Jeg har min lille faste gruppe, og det er greit på en måte, men er litt moro å bli lagt merke til likevel 🙂

    9. Pinlig nok har jeg sjeldent blogget så lite som det jeg har gjort denne uken :O ha ha.. Men jeg har faktisk ikke merket så mye til flere lesere denne uken, så sånn sett er det ikke så farlig at jeg ikke har blogget så mye 🙂

    10. Tatt av kvinnene: Ja, jeg tror grunnen til at jeg synes de var kule, var likheten, gjentakelsen, og det svart -hvite som fikk fram det litt rene men også litt kjedelige 😀 Naturbilder er moro også 🙂

    11. Elin Slåen: Åå, så koselig at du gleder deg til mine innlegg da:-) Da blir jeg glad vettu 😀 Du jobber vel på med innlegg selv nå til denne uka 😀 Moro når flere får se dem 🙂

    12. Disse bildene av tilsynelatende tilfeldige ting er skikkelig kule! Det er bilder som det her man ser på postkort og for salg på IKEA. Det kan godt være det svart/hvitt som gjør at jeg tenker sånn, kule er de i hvert fall uansett! 🙂
      Jeg liker godt å ta bilder av alt mulig egentlig, matbilder er fint (finest i farge) biler av mennesker er gøy å ta, men også rolige fine naturbilder.

    13. Jeg har vært litt lite aktiv denne uken, så har ikke fått med meg så mange innlegg- jeg skal spare de til i morgen etter jobb, for da har jeg sååååååå god tid siden jeg ikke skal legge meg føre kl. midnatt 🙂 Gleder meg mest til dine og Lady August sine innlegg 😉 Jeg har rundt 9 innlegg fra deg på Bloglovin’ og 19 fra Lady August 😉 Er nok mange innimellom der jeg ikke har fått med meg skikkelig 😉

    14. frustrertfrueihouston: Gøy å ta bilder av folk også, men det er jeg ikke så flink til ENNÅ 😀 Skal bli 😉 Heldiggris med +25 🙂 Av med fleecen 😀

    15. passion4lifeandtravel: Ja, du tar bilder av ALT og det er MORRRRRO. Jeg synes det er veldig gøy å endre de til svart hvitt, når jeg har tenkt ut litt på forhånd hvordan det skal være i svart-hvitt etterpå 🙂 Gøy at du likte bildene 🙂 Klem <3

    16. Elin Slåen: Så moro du likte bildene 🙂 De passet veldig godt i svarthvitt til innleggene mine tidligere i uka, spesielt. Og litt moro å vise de i både svarthvitt og farger 🙂 Ja, du er kjempeflink med dyrebildene dine 🙂 og får fart og futt med Ulvene dine 🙂 For å si det sånn, så glemmer jeg byen når kameraet kommer fram 🙂 Den forsvinner på en måte 🙂

    17. Jeg tar nok mest bilder av natur, eller mennesker når jeg er på ferie. Da får jeg alltid “kjeft” for at kameraet kommer frem når folk spiser… Veldig mange bilder gjør seg best i svart/hvitt, og ser at mange fotografer er begynt å bruke det og, til bryllupsbilder bl.a
      Tok på tynn fleece jakke under regnjakken i sted, men det ble alt for varmt. +3 grader tidlig i uka er langt fra +16 i dag, og det hadde jeg ikke sjekket før jeg gikk ut! Fortsatt en fin kveld til deg!

    18. Fru Stussli: Jeg storkoser meg med kameraet og det EEEENKLE programmet mitt 🙂 Og jeg synes de ble best som svart -hvitt, og det passet best til innlegget hvertfall :-)Grått, likt…og litt stivt , men rent ja 🙂 Ha en kveld i store farger min venn 🙂 Klemmerfalt<3

    19. Det er så kos å være på fotosafari, både i byen, ved sjøen eller i jungelen for den saks skyld <3
      Kjempefine bilder, så kule bybilder, og de var helt rå i sorthvitt <3
      Jeg liker både farge og sorthvitt bilder, hadde en periode for noen år siden hvor jeg bare elsket å fotografere i sorthvitt 🙂
      Dessuten så vet du vel allerede at jeg er glad i å fotografere absolutt alt 🙂
      jeg måtte scrolle opp og se bildene ennå en gang, de var så fiiiine <3 Klem

    20. Mange flotte bilder- og noen gange er forskjellen så stor fra farger til svarthvit at man nesen skulle tru det var et annet bilde liksom 🙂 Fantastisk, i grunn 🙂
      Jeg tar mest bilder av Dyr og Natur, men det er fordi det er det jeg har tid til 😉 he he.. Jeg liker meg best i rolige omgivelser, og er i grunn for “stresset” til å finne roen til å ta bilder i byen 🙂 Men jeg prøver å utfordre meg selv noen ganger- jeg sleit veldig når jeg var i Riga, men jeg tok i alle fall kameraet med på turen 🙂

    21. Slik som du har gjort det nå, synes jeg nesten de i sort/hvitt ble mer stemningsfulle og renere…
      Jeg tar bilder av hva som helst men synes mennesker er morsomst 🙂
      Ha en finfin kveld lille venn 🙂
      Du har blitt en skikkelig kunstner med kameraet ditt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg