Prosjekt- ” ta vinteren tilbake”… hvordan ligger vi an?…;-)

Ja, nå tenker du kanskje at det er da voldsomt med aksjoner og prosjekter på denne damen. Nettopp satt i gang “gå-sakte- aksjon”  tidligere i uka, og nå skal ho jaggu i gang med “prosjekt-ta vinteren tilbake”… Men det er nemlig sånn at jeg er en engasjert person,om du ikke har oppdaget det ennå… Og dette prosjektet med “ta vinteren tilbake” ble faktisk startet tidlig på vinteren.. Tror det kom ganske kjapt etter at kalenderlappen var dratt av oktober… og det plutselig het NOVEMBER… skummelt..

 For det som ofte skjer når det plutselig heter VINTER på kaleneren, det er at vi går inn i en fase av fornektelse nærmest… Det er akkurat som vi nekter å la disse vintermånedene gjelde som en egen årstid i seg selv. Vi setter oss ned, sturer og sutrer litt kanskje…. Hvertfall har jeg gjort det…Og ventet på VÅREN… Og sommeren… Og latt som at denne årstiden ikke eksisterte. Den var kun en “bro”, et bindeledd,  fra nydelige høsten og over til  herlige våren…. noe vi måtte igjennom…  Da jeg skjønte her i vinter at det var sånn det lå an:

-at vinteren stort sett de siste årene har vært forbeholdt de med bobledress, på en meter , med snørr under nesa og gul topp-lue.


…slik det var da jeg var liten Frodith også…

 

….  DA var det på tide å gjøre noe…

Da tenkte jeg nemlig at det var viktig at vi på nærmere 2 meter også tar vinteren tilbake, og gjør den til en gjeldende årstid. som står støtt på egne bein…  Og  jeg har gjort min skjerv jeg… for å gjøre den verdifull for MEG i det minste,som en egne årstid med navn: VINTER.  Hva har jeg så gjort i vinter, for å LIKE den?  Vel det er vel ikke helt sånn at jeg tok på den gule bobledressen, dro med meg akebretet og tasset ut med snørr under nesa…. Neida, jeg gjorde det på MIN måte…

Jeg har i hovdsak tatt bilder av den, altså sett den gjennom en fotolinse, både MED snø og is,  og UTEN snø og is.. Og gjennom fotolinsen har jeg fått opp øynene for nye detaljer i verden.  EN snø-klatt er ikke nødvendigvis bare en snøklatt….osv… Og da skal jeg love deg at vinteren teller jeg, på egenhånd…

Og jeg har vært UTE i den også, og gjennom øynene på to tøy-dyr så jeg hele desember ut fra en leken synsvinkel i tillegg… på julekalenderen min…. Jeg manglet nesten bare snørr under nesa og gul topplue…

 

Hvordan ligger DU an? Har du tatt vinteren tilbake?

Eller er vinteren mest en VENTE-stasjon for deg?

 


45 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Nå er jeg tilbake 😉 Vært ute på tur i mange timer ved Sognsvann faktisk, kaldt og friskt, og DEILIG. VInter altså 😀

    2. Tatt av kvinnene: Ja, hat-tankene er like rundt hjørnet 😀 og det er da det er viktig med verdens styggelste dunkåpe 😀 for de er VAAAARME, men IKKE pene 😀 Jeg skal ut på foto-safari i morgen 😀 Gleder meg 🙂

    3. Har ikke fått tatt vinteren tilbake sånn som jeg skulle ønske faktisk. Det har ikke vært så mye vinter enda og i dag da det enedelig kom litt snø var det i tillegg veeldig kaldt og de gode gamle hat-tankene om vinteren var ikke langt unna. Jeg skal i hvert fall dra frem superundertøyet og ha det klart hvis det blir noe kaldere enn nå! En varm og god Sara kan kanskje mykne litt og glede seg over vinteren ^^

    4. var jo planene det da -vi er nominert til Vixen Award med den andre fellesbloggen eg skriver for Iknowthatmagazine.com så må jo dit 22 også hahaha

    5. Så bra, gleder meg til å se flere bilder 🙂
      Skal prøve å komme meg ut og få tatt litt vinterbilder jeg også! Alt blir jo annerledes når det kommer litt snø og is 😉
      Ha en fin kveld du også! 🙂

    6. Kristin: Ja, jeg skal ta masse mer fine vinterbilder, og like vinteren til gull, om det bare blir litt snø nå 😀 Da skal det bli bra da, men blir det ikke ordentlig snø, så skal jeg like vinteren uansett, for det er nemlig den som ER her uansett 😉 Ha en fin kveld Kristin 🙂

    7. cuskima: Ja, men du skjønner det er meldt litt her også 🙂 Kaldt og snø. Men i Bergen da, skal det DET altså? 😀 Forresten, kommer du neste helg hit du? 🙂 Trodde jeg hørte rykter om det? 😀

    8. dandilion: Hvis frøkna skal ut på ski, så blir det kanskje en skitur på deg også eller? 🙂 Det høres koselig ut :-)Ja, hvis vi hadde fått litt ordentlig SNØ og ikke bare hålke og is 🙂 Jeg skall uansett ut å ta bilder 🙂 Håper du har en fin lørdag. Her er det hekling 🙂

    9. Så fine bilder! 🙂
      Nå har vi fått litt snø her, og da synes jeg vinter er helt ok! 🙂 Jeg synes egentlig vinter bare er teit når det ikke er snø og ikke er kaldt.. 🙂

    10. Vi fikk et glimt av vinteren før jul, men i romjula lukte jeg og i hagen spirer løken. Vinteren er meldt å komme, jeg håper hagen takler den. Litt snø hadde gjort seg for frøkna fikk skiutstyr til jul 🙂 Og siden snø her ofte ender i ei tykk holke, så har jeg fått pigger i hus også. Med piggene i orden kan vinteren komme 🙂

    11. cuskima: Blir det minus og sprengkaldt? Nesten så jeg gleder meg, skal få så fine bilder 😀 Jeg skal også da pakke meg INN, men langt fra NED nei 😀

    12. lithanna: Å javel, du har ikke beggynt å elske vinteren for det den er ennå nei 😀 Men lengter etter vår og bare lider deg gjennom dette? 😀 He-he.. Jeg skal mase meg ut å ta bilder i morgen! SKAL 😀

    13. Grisekaldt i bergen. Men det er ikke vinter før det er masse snø!
      Ski og snø. Da er det vinter. ..
      Ellers er sutrefaktoren ganske høy her også. .brrr. .:p

    14. Gry Elisabeth: Ja, jeg tror nok mange tenker at det er litt mer kos med snø på bakken, og jeg hadde også likt å prøve å få tatt noen bilder med snø på 🙂 Det snødde litt i dag tidlig, men forsvinner fort. Satser på litt sol og snø i morgen, s så jeg får prøvd litt mer med kamera 🙂 Håper du har en fin dag 🙂

    15. Engla: Nei, vi må pakke oss inn skikkelig 😀 Da blir det greit 🙂 Jeg BOR i den stygge dunkåpa må jeg innrømme 😀 Jeg vil ut på foto tur i morgen, så det får jammen bli litt pent 😉 Stor lørdagsklem til deg min venn <3

    16. passion4lifeandtravel: Ja, det er bare å ta den som den er 😀 med eller uten snø. Blir greiere å forholde seg til da 🙂 Jeg hekler tjukk tunika til vinter bruk, og med den og kamera rundt halsen skal jeg nok fortsette å holde fra på denne årstiden også for meg selv. Snart ferdig med 2/3 tunika 😉 Prøve å komme meg ut på en foto tur i morgen 🙂 Stor lørdagsklem <3

    17. Moving On: så bra du ble litt glad 🙂 Jeg ble helt overrasket da jeg tittet ut, men det var veldig kos. Så dro jeg på landet og her er det tomt 😀 Håper du har det fint i dag <3 Klem <3

    18. Helge: Ja, du er vel egentlig veldig flink til å bruke vinteren. Du går jo på ski og alt. Det er mitt neste skritt 🙂 Det snødde i Oslo i natt. Og lå et lag i dag tidlig. Håper du har en fin dag 🙂

    19. Jeg elsker vinteren jeg og jeg må si at det har vært temmelig stusselig uten snøen. Det er egentlig nå som den har latt vente på seg at jeg har sett hvor mye den betyr for meg 🙂

    20. Det er jo nesten så jeg begynner å like vinteren veldig godt nå som jeg har fått tatt del i de nydelige bildene dine 🙂
      Men jeg likte ikke kulden i tillegg til blåst i dag kjente jeg. Har nesten blitt bortskjemt nå, men denne sommerlige vinteren som har vært hittil 🙂
      Kos deg og ha en fin dag videre verdens fineste frodith <3
      Klem fra Engla

    21. Jeg husker Så klart du skrev om å ta vinteren tilbake, altså lære å sette mer pris på den <3 Jo da...vi har vinteren her, og vinteren er som den er, med eller uten snø, og det er bare å nyte så godt vi kan hva den har å by på <3 Dessuten gjør den seg som alle andre årstider, så vakkert på bilder <3 Ha en kos lørdag <3 klemmer <3

    22. våknet til snø i dag:) Det gjorde meg litt glad.
      så da var det bare og ta med kidsa rett ut og lage mini snømann, og prøve oss på aking ( som ikke var helt det store) haha.
      har likt denne vinteren jeg, men det pga av bare litt snø til tider, og at den ikke har lagt ås lenge i gangen 🙂

    23. Fru Stussli: Ja, den er enda mindre vinter en noen gang, kunne nesten kalt det høst 😀 men vinter måned er det. Og du gjør jo masse kos du på vinteren du, både med og uten snø <3 Det snødde i byen da jeg sto opp, men her på landet er det bart 😀 Ha en strålende dag min venn 🙂 Stor God klem til deg <3

    24. foreignerat50: Ja, fint om man klarer å se vinteren som den er, og like det litt også. Da blir hverdagen bedre enn om man bare venter på noe annet 🙂 I dag var det snø når jeg våknet 🙂 Ha en fin dag 🙂

    25. Min matgale verden: Ja, jeg skjønner du venter på den hvite, men det er vinter nå også skjønner du 😀 om enn aldri så så. Vi får den nok ikke som på tegningen min mer… og jeg skal jaggu like DENNE varianten også. I kamera form i det minste 😉 I dag er det bittelitt snø her. Neida, kan vel hende Høre pøne og VP dukker opp igjen 😀 Ha en strålende lørdag min venn <3 Klemmer <3

    26. Det er nok mang ei snøskuffe som venter på trim i disse dager, de er nesten tørket inn når de står der i boder/kjellere. Men det er nå tross alt noen fordeler når det ikke er snø. Bedre og sykkle/gå samt bedre flyt i trafikken med færre kollisjoner vil jeg tro. I privaten sparer man masse strøm og ved til oppvarming. Men det hadde jo vært litt ok med litt snø i 3-4 uker til skiføre og snøaktiviteter for små og store + en liten kuldeperiode. Mulig det blir en skogstur seinere i dag. Ha en fin dag.

    27. I år har vel vinteren vært litt vag.. Så jeg har forholdt meg til høst. I dag er det et melisdryss på Kongsvinger. Ikke en vinter vi kan skryte av.
      Jeg er ingen skigåer, men liker å bygge med snø, ake, sparketurer osv. Har aldri lagt bort disse barnslige vintergledene.
      Ha en strålende vinterlørdag fineste frodith <3
      Stooooor klem

    28. Se der da:) det er jo fornuftig å se de alle fine ting i alle årstidene Som deg har jeg også prøvd å fange vinterens vakre farger i mine øyne og nytet dem. Bruker de minuttene og dagene jeg har til å gjøre noe fornuftig:) det er skjønnhet å se overalt bare vi åpner øynene:)
      Når det er snakk om å åpne øynene…jeg trenger vel å begynne med husvasken:)

    29. God måååren:) Jeg venter egentlig på vinteren jeg, for den kom bare innom, og den ble ikke lenge nok til å spise en gang, og hvis man ikke er lenge nok til å spise, så har man ikke vært på besøk! Det sa alltid min mormor, spiste vi ikke når vi var her, så hadde vi egentlig ikke vært her! Sånn blir nok jeg og… Men jeg vil gjerne ha litt vinter , og nå skal det visst bli kaldt her og. Da kan jeg fått tatt noen fine bilder jeg og, sånn som du. Det var gøy i desember med hønepøne og vaniljeogpepper. Men kjenner jeg deg rett…så er det vel ikke de siste eventyr de har vært på….?? I dag er det lørdag, jeg har spist fire twist til frokost, og i går kveld spiste jeg meg litt kvalm på sjokolade…..så da var vi i rute igjen. Ha en strålende dag min venn. stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg