Valgets kval… igjen.. ;-)

Ja, nå er de her igjen…De grusomme valgene…og noen av de som har fulgt bloggen min en stund stikker vel av nå,med halen mellom beina.. for de vet at dette blir fælt.. he-he..

Hva menes med dette? Jo, du må da ha vært med på som barn,å stille hverandre overfor  fæle valg?  Man får to nesten umulige valg, og ingen muligheter for å stikke av… Man MÅTTE si en av delene… “Hva ville man valgt av å spise en skje med salt eller en skje med pepper liksom?” Vi måtte ikke FAKTISK gjennomføre det… hele leken gikk ut på bare å SI hva man ville valgt…Og det i seg selv var ILLE nok! 😉 Litt som følelsen av å velge mellom pest eller kolera liksom…Noen av valgene under vil kanskje føles som det.. Andre vil kanskje fortone seg grusomme på den måten at man ville helst hatt begge deler.. 😉

SÅ hvis du MÅTTE velge, og ikke hadde muligheten til å stikke av, hva ville du da ha valgt av: 

 

1)- å være deltaker i  tv-programmene/showene  “Paradise Hotel” eller i “Robinson-ekspedisjoenen” ?

2)- å tilbringe en uke i Andeby …,  eller en uke  i Eventyrland/ Wonderland( Alice sin)?

(google)

 

 (google)

3)- å være  Spider-man eller Supermann i 1 ukes tid….?

 

 (google)

(google)

4) – Å være innelåst på Freia sjokoadefabrikk en uke eller på Maarud Fabrikk en uke? 😉 (Nei.. du har ikke tilgang på vanlig mat…)

(google)
(freia)

(google)
(Maarud)

 

Sånn…. da har du kanskje  noen vanskelig  valg å ta stilling til på en mandagsmorgen…..

 Jeg svarer sevfølgelig selv også på disse spørsmålene senere, men først du ;-D

 

 

 

 

73 kommentarer
    1. Vanja: Ja, du har jo vært med på noen runder før med slike valg 😀 Jeg ville helst flydd, så da ble det Supermann på meg 😀 Skumle Wonderland, ikke noe for meg.. litt for psyko 😀 Jeg hadde nok trillet ut fra freia, eller spydd 😀

    2. Hei du. Disse valgene dine begynner jo å bli kjente nå etterhvert.
      Jeg hadde valgt Robinson uten tvil. Det er bare slik det er.
      Alice in wonderland Ja abselutt.
      Spiderman tror jeg hadde passet meg fint. Å fly er ikke like gøy. Styrken kanskje men nei mest mulig normal.
      Så hadde det blitt Maarud. Ellers hadde jeg trillet ut av fabrikken.:)

    3. Tatt av kvinnene: God morgen Sara 😀 Nå er mitt klart 😉 Jeg var fryktelig trøtt i går.. la meg kl 23 liksom.. lenge siden… Ha en fin dag 🙂

    4. Ja ikke sant, puddinger, paier og selv erter ser skikkelig godt ut ^^ hehe
      Noen av de er ganske ekle da, men også en del morsomt. Tror ikke man må ha Twitter for å se på andre profiler, men er ikke heelt sikker 🙂
      Huff da, kuøyer hørtes ikke godt ut! Det var bra denne her var av den milde sorten 🙂
      Det blir gøy! Ha en fin natt ^^

    5. Tatt av kvinnene: Hi-hi, maten i Donald som ser så god ut, tegneserie-god liksom 😀 Store LÅR av et eller annet dyr, og puddinger osv.. 😀 Den Dillemmakongen skulle jeg sett på, men er ikke på Tvitter, men det hørtes gøy ut. Jeg har hatt flere sånne her også, en gang med VELDIG ekle ting, spise ku-øye og sånn… 😀 Den var ekkel.. Men i dag var jeg rimelig snill 😀 Jeg legger ut MINE svar i morgen tidlig 🙂

    6. Elsker å svare på dilemmaer! På Twitter er det en bruker som heter “Dilemmakongen”, ler meg skakk av mange av de dilemmaene. Disse her var også morsomme OG utfordrende 🙂
      1) Hadde faktisk valgt Paradise Hotell, selv om det fører med seg et dårlig rykte har det jo litt med hvordan man oppfører seg når man er der inne å gjøre. OG man får slappe av på solsenger dagen lang, ja takk 😀
      2) Ville vært en uke i Andeby! Det hadde vært gøy 🙂 Matier i Donald ser så god ut på bilder, så hadde sikkert trillet hjem ^^
      3) Ville valgt Spider-Man, ser for meg at han har litt mindre vanskelige oppgaver enn Supermann, men jeg kan jo ta feil 🙂 Dessuten drømte jeg om å ha spindelvev i hånda da jeg var liten.
      4) Er mye mer glad i sjokolade enn potetgull så hadde nok vært Freia 🙂 Forhåpentlivis hadde jeg blitt så lei sjokolade at jeg aldri hadde rørt det igjen :))

    7. ritahobbyfoto: Å neida, mange som gjorde som du først 😀 Vi har mye like svar du og jeg 😀 Jeg legger ut mine valg i morgen tidlig 😀 MÅ jo jeg også 😀 Stakkar alle, bli presset til sånt på morgenen en mandag 😀 Klemmer <3

    8. ritahobbyfoto: Her skal man svare på både 1, 2, 3 og 4 😀 En for hver av dem 😉 Altså: Robinson eller Paradise? Hvilken velger du?
      Andeby eller Wonderland…? Hvilen velger du….? OSv. På alle 4 😀 He-he

    9. Elin Slåen: Da har du svart på alle 😀 Er det ikke moro? 😀 Rare spørsmål å måtte forholde seg til på en mandag 😀 Nei, flere som ikke liker det der Spidermann-opplegget pga edderkopp-frykt.. 😉 Stort problem på Robinson det der ja 😀

    10. Åja, jeg trudde liksom man skulle velge mellom disse fem, at du kun brukte et par eksempler for at man skulle se det litt lettere 😛 ha ha.. Dumme meg 😛
      1. Robinson- håper bare jeg overlever både edderkopper, haier og brannmaneiter 🙂
      2. Andeby, liksom 😉
      3. Supermann, for han kan fly på ordentlig, og han har laser ut av øynene 😉 Jeg liker jo ikke edderkopper, så hadde ikke overlevd en på brystet mitt i en uke!
      4. Maarud- jeg er ikke så fan av sjokolade at det gjør noe 😉
      Så, da har jeg vel svart på alle 😛 he he

    11. deveny: På nr 2 ja, hva med de andre spørsmålene da? 😀
      Paradise Hotel eller Robinsonekspedisjonen?
      Suprmann eller Spiderman?
      Freia Fabrikken eller Maarud fabrikken? 😀

    12. Elin Slåen: Men hva med de andre spørsmålene? spørsmål 1) er altså mellom Robinson og Paradise hotell 😀 gi et svar der , så nr 2 og så 3 og 4 😀 Så du kan velge Andeby på nr 2 😀 Skjønte du ? 🙂

    13. Ja, men det kan jeg være!
      har tross alt bestått eksamen i nedfelling-batong, pepperspray og håndhjerns legging.. haha
      ( tro det eller ei liksom)
      Så det skulle jeg da ha fikset!! haha

    14. Tusen takk hahaha
      Men Clark Kent er da ikkje så dustete som han spiderman fyren uten drakt.han er jo smart hele tiden og uredd og kan fly og skifte fort man trenger aldri vente lenge på at han skal gjøre noe-bosset og ommøblering hadde skjedd i en fei hahaha

    15. frustrertfrueihouston: Jeg er VELDIG glad i sjokolade altså… men jeg lurer også på om EN uke på bare sjokolade ville gjort meg litt MER kvalm enn en uke på chips… Vel, ikke godt å si, jeg må prøve ut en dag 😀 He-he.. Ja, jeg syns Andeby høres ganske greit ut også 😀 Men skal utdype mine svar ordentlig senere 😀 Ha en flott dag du også 🙂

    16. cuskima: Ja, jeg har også tenkt på det der med å bli stemt hjem fort… for jeg ville jo vært mora til de fleste der, aldersmessig 😀 Det er jo helt PSYKO i Wonderland da.. men vi får se… kanskje jeg tar en tur.. 😉 Jeg elsker svarene dine by the way 😀 Den quackingen hadde gjort meg galen 😀 Supermann- hvordan ser han ut uten drakt da? Ikke spesielt HUNK akkurat han heller 😀 Ha-ha Det siste spørsmålet ville nok alle helst vært innelåst litt på begge plasser 😀 Den er en GOD-greie når det gjelder valgets kval 😉

    17. Moving On: Ja, ikke stor pågang på Paradise -billetter her i dag 😀 He-he.. Ja, en del av det andre hadde nok vært litt mer gøy enn fælt.. Litt nervøs for Wonderland også jeg…..
      He-he 😀

    18. Hm, jeg har aldri sett Robinson ekspedisjonen, men det lille jeg har sett av Paradise Hotel gjør at jeg hadde aldri passet inn der.
      Så kunne jeg nok tatt meg en tur til Andeby, vært Supermann, og så avsluttet med en uke på Maarud (selv om jeg velger Kims hjemme). Kanskje jeg da hadde spist så mye at jeg helt kunne sluttet med å spise chips senere? Kunne nok klart meg lenger på salt enn på søtt, tror jeg.
      Ha en strålende vinterdag!

    19. Paradise hotel -etter 1 dag hadde de stemt meg hjem for eg hadde vært så kjedelig og ikkje spesielt lekker i bikini-så hverken damene eller mennene dvs jentene og guttene hahaha er jo bare barn-vill hatt meg som partner
      Hater biller og edderkopper og sånne kryp nemlig, på PH har de hvertfall fancy hotell 😀
      Wonderland -I love Disney og den quackingen hadde gjort meg galen
      Supermann -eg er allerede fra en annen planet hahaha og spidermann er så pingle når han ikkje er i drakten sin
      Maarund åfffcårse-i LOVE chips-hvis eg måtte velge å aldri mer spise sjokolade eller aldri mer chips -ja da var ikkje valget vanskelig 😀

    20. Hahha.. ja hadde garantert blirr kvalm av det også, men tror sjokolade er mer kvalmende. haha
      Alt av dette hadde igrunn vært utrulig morro og testa ut!
      synst nesten det var litt vanskelig og svare på jeg, for jeg kunne tenkt meg alt!! hahaha
      alt utenom paradise vell og merke!:P

    21. Moving On: En uke på MAarud hadde vel muligens vært litt kvalmende også 😀 Ja og klatre på vegger måtte vært kult,men også å fly 😉 Wonderland er litt i skumleste laget for meg tror jeg 😀 Få også som ønsker Robinson-ekspedisjonen… he-he.. Håper dagen din blir fin <3 klem <3

    22. Uten tviil Robinson-ekspedisjoenen, ikkje noko paradise her i gården.. haha
      så måtte det også blitt eventyr land!:D
      tenke og kunne prata med alle dei snodige folkene og dyrene da.. hadde vært fantastisk faktsik!!! haha p
      hmm, spiderman eller supermann? Begge?
      nei trur nok det måtte blitt spiderman da ja, utrolig kult og kunne skyte ting ut av håndleddene, PLUSS klatre på veggen!
      sjokolade eller chips?
      den var litt verre.. kanskje chipsen.. en blir jo evig kvalm av sjokolade i lengden.

    23. Engla: Det er GANSKE varmt på de øyene de er på på Robinson også da 🙂 bare litt mer slitsomt, og sandete 😀 Åå, du vil en tur til Eventyrland ja 🙂 Ja, jeg tenkte du ville svare Maarud, he-he, så for meg Oste-pop, selv om den ER vel ikke Maarud en gang..? Men det er hvertfall sånne ting jeg ser i dine hender ja .-D Ha en flotters dag du også min venn <3 Stor mandagsklem <3 🙂

    24. Robinson-ekspedisjoenen, selv om jeg elsker sol og varme
      Eventyrland
      Spider eller supermann ble vanskelig,
      men jeg ville helt klart vært en uke på Maarud 🙂
      Hadde til og med ei rotte som tennåring med navn Maarud jeg, og det sier jo litt 🙂
      Ha en superduper dag videre min venn <3
      Klem fra Engla

    25. Mariann Sæther Tokle: Ha-ha, herlig du har din egen vri 😉 Måtte kanskje en tur i Wonderland du da, det måtte vel vært noe 🙂 ? Ja, Robinson ILLE, men alternativet på Paradise Hotel verre 😀 Jess, du er superwoman på den måten du VIL og det er nok :-D. Jeg ville faktisk gjerne vært på både Maarud og Freia jeg alså, vekslet mellom kanskje 😀 Hi-hi Ha en valgfri dag Mariann 🙂

    26. Kan ikke svare, jeg ble kvalm bare ved tanken på kun sjokolade eller potetgull en hel dag,hehe. Jeg hadde ikke klart Andeby og kunne vært på Robinson hvis det var bare en dag, hvis ikke ville jeg sulte i hjel. Supermann er jeg allerede, eller superdame,hihi Ikke så fysisk sterk men healing hjelper på mye og mangt, også situasjoner:)

    27. Flaggermusvinger: Ja, skulle man vært med i Paradise, så måtte vi laget egne varianter. Det er jo deltakerne som preger programmet, så må jammen få sette VÅRT preg på det 😉 Godt argument for å oppholde seg i WOnderland her ser jeg også 😀 Spiderman driver liksom mer med sånne utskytnings-nett fra hendene sine 😀 Deilig å FLY da 🙂 Ja, de lavkarbogreiene og sunnhets-greiene kan vi ikke ta hensyn til HER nei, her er det bare å velge på LYSTS 😀 Ha en dag full av valg 🙂 stor klem <3

    28. Lithanna: Jasså, du ville helst svingt deg litt rundt i edderkoppspinn? Ikke redd for edderkopper du…? 😀 Hi-hi.. Lukter Freia helt hit nesten..

    29. miastorp: Ikke sant, her er livets valg, valgets kval og de vanskelige tingene vi må ta stilling til liksom 😀 Godt du er med og er litt leken på morgenkvisten 😀 Ja, hadde man kunnet være alene, så er jeg helt enig med deg.. men DET slipper vi vel ikke i et helt Paradis Hotel-program 😀 Ja, tror den siste med Freia eller Maarud er den verste på VIL HA BEGGE-fronten 😉 Ha en dag full av umulig valg, og kos deg i Andeby 😉 Klem <3

    30. Riktig svar for min del må bli
      Robinson (eller skulle jeg vært med og gjort P-hotellet litt alternativt?)
      Wonderland (liker ikke byer så godt)
      Supermann (vet ikke hvorfor, men har ikke sett spiderman)
      Maarud (liker fett bedre enn sukker, ikke pga lavkarbotanker men helt av meg selv faktisk)
      Ha en superduperfin dag! 🙂

    31. Hehe, tar poenget om livet valg 🙂 det måtte bli Robinson men kunne jeg vært alene uten andre deltagere tror jeg jeg hadde valgt paradise. Så måtte det bli Andeby og supermann! Den siste var veldig lett! Har bodd vegg i vegg med freia i mange år og det gikk så bra! Håper du slipper å ta sånne valg på jobb i dag 🙂 ha en valgfri dag <3

    32. Fru Stussli: Så herlig du er litt leken på mårra-kvisten 😀 Hi-hi.. Ja, skulle tro om de ikke hadde noen rå poteter der, eller om det rommet er stengt 😉 Ja, uff, ekle Wonderland egentlig, der blir man jo helt tummelumsk.. Hi-hi. Ha en herlig dag du også Bente, her er det full fart. er på jobb allerede 😉 Men ikke elever ennå da 🙂 Klemmeribøtterogspann <3

    33. Haha moromt!
      1) Robinson (Pradise hadde blitt utrolig kjedelig med meg som deltager. Festbremsen)
      2) Andeby (det er ikke så skummelt)
      3) Superman (han har finest kjæreste)
      4) Maarud (må da være mulig å oppdrive rå poteter når det ble for ille?)
      Strålende start på mandagen!
      Ha en finfin dag frodithvenn
      Klemmer i fleng

    34. Geriatriks: He-he, ja, flott 🙂 Fetter Anton da kanskje? 😀 Spent på om noen velger Paradis Hotel, og begrunnelsen i så fall 😀 Ha en fin dag 🙂 Ha en fin dag på Maarud 😉

    35. foreignerat50: Hi-hi, ja der er det spennende 😀 Hva med de andre spørsmålene? 😀 Kanskje litt tøft på en mandag 🙂 Hi-hi 🙂 Ha en fin dag <3

    36. kjersti sandnes: Ha-ha, herlig 🙂 Du er med det er bra 😉 Synes tydelig jeg kan se deg traske rundt sammen med bestemor Duck og Guffen 😉 Mye bra valg her, og mange herlige begrunnelser <3 Gakk-gakk 😉 Ha en herlig mandag på gården 😀 Klemme mandagsklemmen <3

    37. Ho hoi pa en mandag. Men siden jeg for det første er for gammel og for det andre ikke liker ph. Blir det Robinson. Og I andeby drømte jeg alltid om å bo når jeg var mindre… Jeg liker ikke edderkopper. Og drakten til supermann er jo mye kulere. Og jeg velger freia…for sjojolade er best. Uansett:-) nå vil jeg dra til andeby. Tror jeg skal bo på garden til bestemor duck. Og lage paier med henne. Klemmandagsklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg