En dag i Andeby er vel ikke å forakte… ;-)

Når man blir stilt overfor vanskelige valg på en mandags mårra… så skulle man tro at de fleste ville snudd i døra, og spurtet i motsatt retning… men neida.. Min “Valgets kval” her inne i  går (les HER)  resulterte i mange herlige svar, og jeg har humret og ledd godt jeg…Og det er jo MIN mening med blogg, så det ble en god dag 😀 Folk stilte opp, med surk i øynene fremdeles, men med friske hjerner for å svare på disse vanskelige valgene. De fikk altså valget mellom ETT av to “onder”, i 4 omganger nedover…. OG man har faktisk ingen mulighet for å stikke av, men MÅ svare EN …. Sånn var det hvertfall da vi var barn 😉 

Spørsmålene låt som følger: HVIS du MÅTTE velge,  ville du da valgt :

1)- å være deltaker i  tv-programmene/showene  “Paradise Hotel” eller i “Robinson-ekspedisjoenen” ?

2)- å tilbringe en uke i Andeby …,  eller en uke  i Eventyrland/ Wonderland( Alice sin)

3)- å være  Spider-man eller Supermann i 1 ukes tid….

4) – Å være innelåst på Freia sjokoadefabrikk en uke eller på Maarud Fabrikk en uke? 😉 

 

De fleste valgte Robinsonekspedisjonen, det var vel kun et par som valgt Paradise Hotel, og det var mest av komfort-hensyn. og man regnet med å bli stemt hjem tidlig pga alder eller noe i den duren 😉

De fleste ville lekt seg litt i Andeby. Og Supermann så også ut til å være foretrukket, framfor Spiderman… sånn grovt sett… Og her gikkk det mest i at folk var redd edderkopper og ville helst da ikke VÆRE en 😀

Når det gjaldt å bli innelåst på Freia eller Maarud en uke… så virket det nesten umulig for folk å velge. Helst ville man kanskje vært litt i begge for en periode 😀 

 

Vel, her kommer mine svar, for jeg slipper ikke unna jeg heller nemlig…

1) Jeg er IKKE storfan av Paradis Hotel akkurat, så selv om jeg nå om dagen er litt bedagelig anlagt, sånn seng, dyne og mat-messsig, så tror jeg det likevel hadde blitt ALT annet enn bedagelig med en bunch 20-åringer som bare skulle drikke og feste. OG jeg hadde nok som noen andre nevnte her i går, sikkert blitt sendt på hode og rumpa ut da ingen ville VALGT meg som partner slik at jeg hadde blitt igjen… Så Robinson måtte det nok blitt, selv med alle sine edderopper og sand i bikinibuksa… Det er hvertfall NOE annet enn festing som  foregår på det programmet…. 😉

2) Jeg hadde glatt tatt en uke i Andeby, og som Frodith og ikke som en AND liksom, så tror jeg at jeg ville fått veldig mye morsom oppmerksomhet… For det er nemllig ingen mennesker i Andeby ellers, så vidt jeg vet… Jeg hadde nok blitt en slags stjerne..

Dessuten er Wonderland alt for skummelt og PSYKO… hadde ikke tørt i hele tatt..og vært der en uke… Selv om  Moving On.blogg.no  har meldt seg som body-guard for meg nedi hullet der

3) Som du kanskje husker ønsket jeg som  ung Frodith  å kunne fly som Super- Langbein faktisk, og ba Donald &co om supernøtter.. VI fikk aldri noen supernøtter, lærte aldri å fly, men jeg har aldri glemt min drøm… Og NÅ har jeg jo muligheten 😀 KLart jeg ville være Supermann… og fly rundt omkring å titte ned på Andeby ;–)

4) Og så til det kanskje mest realistiske valget å bli stilt overfor, du slipper å gå fra 3-dimensjonal til 2-dimensjonal for å svare også 🙂 Vel… så VELDIG realitstisk er det kanskje ikke å bli innelåst på en av fabrikkene en uke… Men jaggu skulle jeg ønske det 😀 Det er MULIG jeg ville blitt mega-lei sjokolade etter en hel uke på BARE det…Og kanskje mer lei enn om jeg hadde sittet fast i Maarud-posene…. Men jeg tror jeg måtte tatt sjansen på Freia likevel…For jeg eeeeelsker sjokolade.. Så fikk jeg heller bli litt lei…

Og ble jeg alt for lei… kunne jeg jo bare tatt på meg Supermann-drakten, flydd en tur over Andeby, før jeg returnerte…SÅ hadd nok magen vært klar for en ny runde ja.

 

 Sånn… det var mine valg… Jeg har nå dratt på enveisbillett til Andeby,med Supermannl-drakten i kofferten, for å leke Robinson en ukes tid… sånn i fall du ikke ser noe mer til meg her inne… 😉 

Ha en fin-fin dag 🙂 

 

Hva skal du gjøre i dag?

 


 

 

48 kommentarer
    1. MyVidaLoca: Veldig mange som er enig i Freia ;-D hi-hi eller aller helst begge deler 😀 Kommer nok flere sånne valg etterhvert ja… jeg vet å plage bloggvennene mine 😀

    2. Hahaha, så morsomt, jeg hadde valgt Robinson, Andeby, Spider Man og Freia 🙂 Robinson fordi jeg liker å gjøre praktiske ting, snekre trehytte, fiske/fange mat, gå ned i vekt og sole meg 😀 hahaha.. Andeby virker roligere og mindre farer som truer.. Spider man er kulest fordi han kan slynge seg fra hus til hus 🙂 Og sist men ikke minst, sjokolade får jeg aldri nok av 😀 hahaha

    3. Min matgale verden: Ha-ha.. lo godt av det med vinduskarmen 😀 for det er ganske så typisk i Andeby 😀 Gjør du også det når du har laget pai hjemme…altså når du er ikke er i Andeby 😉 ?? MÅ man avkjøle i vinduskarmen? Klart jeg kommer innom, for han Guffen er jo verdens lateste og kjedeligste å omgås i lengden… selv om det er litt futt i Bestemor. Kanskje ville Donald og Guttene kommet innom,men man vet jo aldri…. Så jeg svinger innom og tar deg med på en flytur 😉 Ha en strålende kveld du også 🙂 Jeg hekler og spiser kokos-boller 😀 Klemmerkokosbolleklemmer <3

    4. He he, stikker du innom meg og Bestemor Duck og spiser eplepai på veien?? Vi har minst et dusin, stående til avkjøling i vinduskarmen, sånn at det er enkelt for superFrodith å nappe med noen på veien…men håper helst du stopper og tar en kaffe mocca med meg og bestemora…for jeg trenger noen vettige å snakke med….hun bare klager på Guffen og alt han ikke gjør….og han der Guffen…han kikker litt VEL lenge på rumpa mi synes jeg…..hm….kan jeg sitte på med supermann videre kanskje?? Ha en strålende kveld:) varme-pai-klemmer…

    5. cuskima: Hi-hi, takker 🙂 Ja, vi sender Moving On som din bodygurd, jeg tåler litt kvakking jeg , men ikke gale kaniner 😀 Klemmer <3

    6. Moving On du kan være min bodyguard eg vil ikkje til Andeby -sånn quacking har eg nok på jobb hahaha så trenger litt utfordringer 😀
      Syns denne var veldig morsom Frodith 😀 as ålwiez

    7. haha!
      ja er mer styr på utflykter, men dagene går fortere da ( synst jeg).
      Ja nei ingen planer om å røpe deg og drakten din! =)
      gortur hjemmover!:)

    8. Moving On: Nei, ikke noe store ting, men vi har vært på en liten utflukt, og det er jo lærerikt, men JEG liker meg best i klasserommet 😉 Mer STYR ellers 😛 Ja, snart på med drakten… men hysj-hysj… den ER på allerede, under klærne vettu 😀 Godt å høre du har en ok dag 🙂 Klemmer <3

    9. Nei er ikke og foralte det!
      synst jo slike ting er spennende og litt morro og drømme om jeg! 😀
      Her er dagen igrunn heilt ok!! har til og med vært UTE ( og henta posten=)
      Hva er det som er annerledes med dagen din da?
      du for få på deg drakten og fly hjem og få en bra sisterest av dagen!!
      Klem

    10. Moving On: Hi-hi, ja hvis man kan få sånne ting inn i drømmene sine, det er ikke å forakte.. Bare ikke for mye Wonderland, for da blir det mareritt for meg 😀 Håper du har en fin dag 🙂 Jeg har en annerledes dag, og det liker jeg ikke så altfor godt, men det har gått fint 🙂 Jeg liker beste HELT vanlig 😀 Nå skal Supermann snart fly hjem, bare en time undervisning igjen 🙂 Klemmer <3

    11. Livsrom: Ja, jeg tenkte de kunne bli litt krevende for noen på en mandags morgen, men jammen meg kom det en del svar likevel 😀 Moro!! Jeg ler godt av alle svarene :-)Gjort sånn før også 🙂 Ta deg en god egodag, og stell pent med deg selv. Ha en kjempefin dag Liv, stor klem til deg <3

    12. Gry Elisabeth: Ja, Andebu er ingen dum erstatning 😀 Ha-ha. Du hadde valgt de samme tingene som meg du da 😀 Litt moro å stille sånne spørsmål, valg, for jeg ler godt av alle morsomme kommentarer som kommer på sånt 😀 Hi-hi Ha en fornøyelig 3D dag 😀

    13. Tatt av kvinnene: Ja, det hadde vært noe, og opplevd litt tegneserie-tilstander. Moro å stille folk overfor valg, og lese alle rare svarene. Jeg ler godt av dem jeg da 😀 Kose deg på trening, jeg må jaggu få begynt snart jeg også 😀 klemmer <3

    14. Oslopadde: Her har det vært full rulle og annerledesdag… men det har gått greit 🙂 Og nå er jeg tilbake her og skal gjøre litt mer nytte for meg , før det er ettermiddag 😀 Ha en fin tirsdag du også 🙂 Stor paddeklem <3

    15. foreignerat50: I dag har jeg allerede vært stilt overfor mange valg, nesten uten å merke det en gang… vi har jo det hver dag egentlig… Håper du har en fin dag 🙂

    16. ritahobbyfoto: Ja, tenk så moro med en dag i en tegneserie 😀 men sikkert GANSKE så rart også 😀 Ja, vi hadde like svar 🙂 Moro 🙂 Klemmer <3

    17. miastorp: Ja, plutselig er det fullt opp på sånne steder etter nyttår… men de roer seg etter hvert 😀 Ja, på med supermanndrakt, og så kaste seg ut i det 😀 sloss seg fram. Se litt hardt på dem med røntgensynet 😀 Jeg tar en stille ettermiddag i pengebingen til Skrue 😀 Stor klem <3

    18. Fru Stussli: Uff, at du ble så dårlig da 🙁 Ja sånne bloddamer vet nok de 😀 egentlig.. Håper du ble bedre før svømmingen i dag da. For det er ikke bare -bare med 35 barn med dårlig hode.. jeg vet 😀 JEg har hatt en annerledes dag, noe som jeg LITT dårlig på… men klarte å takle det uten for mye stress-tanker i dag 😀 Etter jobb skal jeg hekle ferdig tunikaen… ;-D Eller hvertfall litt mer på den..he -he.. Ha en nydelig dag i vannet min venn 🙂 Klemmertirsdagsgledeklemmen <3

    19. Hihi, så morsomt 🙂
      Jeg tror jeg ville valgt Andeby fremfor både Paradise Hotel og Robinson i alle fall. Superwoman hadde vært gøy, og jeg må si du kledde den drakten altså – kanskje bittelitt mye muskler men 😉
      Tenker at en dag i Andeby med ubegrensede mengder av sjokolade og potetgull hadde vært midt i blinken 🙂
      Jeg har fri i dag, og skal ta det ganske med ro, med unntak av at bilen skal leveres på service, og jeg skal innom moren min på middagsbesøk 🙂 Ha en kjempefin dag! <3

    20. Hahha, nei nå må jeg si jeg ble litt lei meg her.. ditcher du meg i “eventyrland” haha
      vettu om jeg ikke tar helt feil, så drømte jeg noe greier om akruatt det her i natt.
      husker ikke hva eller hvordan, men vet bare det var noe styr om noe valg og donald og noen superhelter!! hahaha

    21. Det ble for komplisert for meg å ta stilling til slike spørsmål tidlig en mandags morgen;)
      Har du vurdert å kjøpe en supermann drakt? Den kledde du virkelig;);)hihi
      I dag burde jeg ha dradd på smerteklinikken å trent, men jeg tror jeg dropper det. Så da har jeg ingen andre planer enn å stelle litt pent med denne gjenstridige kroppen. Jeg tror det må bli en ordentelig egodag:D
      Ha en fin tirsdag, kjære Frodith:)
      Klemklem<3

    22. He he hadde nok valgt Andeby og Robinson jeg også og sikkert supermann for det er han jeg kjenner best av de to tegneseriene. Så ville jeg nok vært innelåst på Freia ja. Nå bor ikke jeg så veldig langt Andebu kommune i Vestfold og hvis du slår opp på folkeregisteret der så ser du at Dolly og Donald bor der så det er jo et alternativ he he….. Ha en super fin dag <3

    23. Hehehe, lo godt nå! Det er nok hakket mer stas å kunne fly enn å slenge seg rundt med spindelvev. Innser det etter å ha lest dine svar! Dessuten kledde du den fine drakta til Supermann! Den gikk fint til håret ditt ^^
      Huff, nei jeg får komme meg på trening, sitter fortsatt å humrer her. x)

    24. 🙂 Jeg tror jeg ville valgt omtrent som deg. Og planen for i dag er å gå torsdagstur med venninne – etter jobb, da, selvsagt. På jobb blir det ”årning” – jeg må ha ting klart til slutten av denne uken og begynnelsen av neste 🙂 Ønsker deg en finfin tirsdag.

    25. Ja, jeg var ikke helt våken i går:) jeg trodde vi skulle velge mellom en til 4;).artig å lese valgene dine. Ha en fin dag da og måtte valgene dine Være god i dag også:)

    26. Hehe, ja jeg kan se deg for meg 🙂 jeg skal svømme i dag! Gleder meg til å tine opp i badstua men er redd for alle disse med nyttårsforsetter som dukker opp i januar hvert år.. Fullt kaos i bassenget. Får ta på meg supermanndrakta så går det nok bedre 😉 ha en superduper snøfylt dag <3

    27. I dag er svømmekurs dagen 😀 Så da vet du hvor jeg er.. Full rulle 😀
      ca 35 glade ansikter, vann og moro!
      På formiddagen må jeg hvile. I går gjorde jeg noe som ikke var så superlurt nemlig. Da ringte sykehuset og sa det var litt blodkrise og lurte på om jeg hadde noe ekstra og var frisk som en fisk. Det hadde jeg jo og frisk var jeg, så da fikk ta seg en halvliter. Etter der følte jeg meg like fin. Ja så fin at jeg vurderte at litt spinning var helt greit (selv om bloddama sa nei spinning er fy). Vips så satt jeg på sykkelen. Der tenkte jeg at jeg fikk ta det litt forsiktig siden bloddama hadde være så streng. Men så var spinning så moro og vips så var det full rulle og fruen la på masse motstand og kjørte motbakker i fleng. Etterpå tenkte hun at weeee jeg er sprek og bloddama litt tuppehøne, men plutselig var kroppen helt tom. Hodepine, svimmel og uvel… Dumme Fru Stussli, skulle hørt på dama. I dag er jeg ikke svimmel og uvel, men hodepinen henger med. Så da får jeg roe helt ned før svømmekursene.
      Ha en strålende dag fineste frodith <3
      Har du store tirsdagsplaner?
      Klemklem

    28. En dag i Andeby hadde vært ok det, tatt en svømmetur til pengebingen til Onkel Skrue og besøkt bestemor Duck på hennes farm. Paradise Hotel hadde vært helt meg, Maarud er greit også. Nå må jeg løpe avsted. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg