Med hodet i vaskemaskinen…

Ja, nå skulle man vel tro at jeg burde vite nok om vasking og vaskemaskiner til ikke å putte hodet inni der liksom… Og joda… selv om jeg ikke er den mest iherdige husmoren som du kanskje har forstått… så hender det seg jeg vasker klær… Så, jeg har altså ikke puttet hodet inn,slengt på såpe , og skrudd på hvitvask liksom… Ting blir jo ikke hvitt her i huset uansett… 

Nei… det er mer en generell følelse av være inni en stillegående vaskemaskin….på halv fart.. Rundene rundt surrer og går…. og man blir liksom små-kastet litt hit og dit… Fordi  “gå-sakte-aksjonen” min, som jeg satte igang forrige uke, har gitt uttelling på stress-o-meteret… Tempoet er gått ned… Men vakskemaskinen surrer like full altså… i små trege kast… Men man blir litt små-slitt, surrete og vridd i fasongen like fullt… 😉 men smiler tappert…

Og innimellom, setter senterifuga i gang… og da er det bare å slenge ut en arm… og skru den av igjen….  For det tempoet vil vi IKKE ha…

Men om ikke lenge…. om en måned eller to…  Da er det vår..Da skal jeg igjen henge på snora, og blafre i vinden… som en florlett sommerkjole…

 

Inntil da… får jeg bare finne meg i denne runddansen…

Føler du deg litt som en oppvridd vaskeklut innimellom?

Har du følelsen av å kjøre vaskemaskin av og til?

 


 

50 kommentarer
    1. eljos: Ja, det høres litt deilig ut, gjør det ikke? 🙂 Blir godt med litt varme igjen… men fremdeles litt vinter til vi skal gjennom., og det skal gå fint, og være en bra vinter. Litt helg snart, så er jeg full-ladet 🙂

    2. Henge på snoren og blafre i sommervinden, herlig!!! Til våren da skal jeg få meg nytt tørkestativ ute. Det forrige ble smadret av takras for et par år siden. Jeg trodde jeg skulle klare meg uten, men tenke seg til: Henge på snoren og blafre i varm sommervind, akk ja…….

    3. Moving On: Så kos at du likte det :-)Jeg har jo klart å roe tempoet vettu, men av og til føles det litt vaskemaskin-aktig likevel 😀 heldigvis ikke så ofte 😀 Nå er det snart helg, og da skal jeg kose meg <3 gå tur, ta bilder, masse frisk luft 🙂 Deilig 🙂

    4. måten du har forklart ting på i dette innlegge her, det likte jeg så utrlig godt!!
      skikkelig bra skrevet!!
      ja, blir greit med våren, å kunne henge seg på tørk, å kjenne solen varme og tørke en 🙂
      Men en dag så må den sentrifuga også stoppe, og maskina ferdig vakset 🙂
      klem

    5. MyVidaLoca: Spennende med ny jobb da, men skjønner det slitsomme i det ja :-p Skru av sentrifugen, du klarer det likevel <3 Passe på helsa 🙂 Klemmer <3

    6. cuskima: Ja, ikke sant? Men da får vi bare slenge ut armen og bremse litt, få ned tempoet i det minste <3 1000 omdreininger er nok :-DGod klem med lav hastighet <3

    7. Jeg føler virkelig på det om dagen, akkurat begynt i ny jobb med masse nytt.. Nye mennesker, navn og ansikt, nye systemer og rutiner, arbeidsoppgaver osv osv.. Kjennes ut som sentrifugen har stått og gått siden nytt år! :S Men det går seg vel til etter hvert, det gjør som regel det 😀 Ha en fin dag! Klem <3

    8. haha joda noen ganger føler eg meg sånn superveldig på fast spinning cycle på slutten av programmet. 1600 omdreininger vet du -helt tullerusk hahaha

    9. Helge: Ja, det der skjønner jeg godt Helge. Jeg kjenner litt til det systemet jeg også, og det er helt ræææææva. Der bruker de mest mulig tid, på å plage folk, krever masse skjemaer og annet til igjen og igjen, og til slutt så gjør de ingenting med det likevel. Håper du får en jobb som du hatt lyst på snart, uten å miste helt motet av offentlige etater. Håper du har en fin kveld uansett 🙂

    10. Nå er det kanskje jeg som trenger en hjernevask på 60 gr og en solid runde i tørketrommel etterpå. Noen hver kan føle seg som ei vaskefille som blir kasta hit og dit i ei evig papirmølle hvis man har et ærend i et offentlig etat/kontor. De skrubber og sjekker deg både på 40 og 60 gr før det endelige vedtaket kommer – men før den tid er man blitt til en inntørka fille som ingen har brukt for lengre. Ha en fin kveld.

    11. Hehe, du har en morsom måte å formulere ting på! 🙂 Og det bildet i vaskemaskinen var bare hysterisk!! 😀 Det hender nok ting er litt sånn for meg også og jeg er nok ikke like flink som det til å skru den av.

    12. deveny: Skjønner godt du ikke vil inn i maskinen, og denne maskinen jeg er i er nok litt annerledes, det er mer en hverdags-maskin 😀 Du kan kose deg i elven… jeg kommer dit snart jeg også skjønner du, rett før vi skal henge på snora i vår 🙂

    13. Joda, jeg ser tankene dine nå……..:-)
      Men jeg går ikke inn i en vaskemaskin, da får du heller kaste meg skitten. For når jeg var syk så kværnet hele meg inne i en slik maskin. Du kan heller skylle meg opp i elven, men fritt strømmende vann….ja det er slik du kan vaske meg….:-)

    14. Gry Elisabeth: Jobbe ja? Det er jo det jeg må jeg også… tenke på det hele tiden, at jeg må gå rolig 😀 Og HVORFOR… og jeg har fått roet hjernen en del 😀 Men er likevel på halv-vask om du skjønner 😀 Sikkert litt vinter som sniker inn døra, selv om jeg er GANSKE så flink til å lukke igjen altså 🙂 NY jobb? Spennende da:-) Får vi høre? 🙂 Ha en super dag du også 🙂 Klem 🙂

    15. deveny: Ja, da var det vel ikke så merkelig følelse, du er nok i en litt stillegående maskin du også, man er litt “skurefille” om du vil 🙂 Jeg har vært inne hos deg og lest skjønner du 😀

    16. Er i litt runddans for tida jeg også og kjenner at kverna går hele tida, skulle helst ha sovet litt bedre da men sånn er det innimellom. Prøvde den gå sakte aksjonene jeg også, men måtte kjempe for å klare det liksom he, he så nå er jeg i full gang og gudskjelov så ser det ut som det ordner seg med ny jobb så da gjør det liksom ikke noe. Ha en super dag <3

    17. deveny: Nei, jeg får vel ut å valse litt innimellom, hvis jeg blir sluppet ut 😀 Ha-ha 😀 Godt du ikke har det sånn nå 🙂 KLemmer <3

    18. Håper ikke du har tenkt å ligge i vaskemaskinen helt frem til våren……:-)
      Jeg har heldigvis ingen slik følelse lenger, men hadde den konstant når jeg hadde et monster i hodet….:-)

    19. ritahobbyfoto: ÅÅ, det var koselig du synes jeg er flink til å skrive 🙂 Blir veldig glad av sånn ros vet du 🙂 Ja, jeg tror mange føler seg litt sånn innimellom, så vi er vel i et vaskeri hele gjengen. Og det ER en trøst faktisk, at andre kjenner det litt sånn også…selv om jeg ikke akkurat ønsker det for andre altså 😀 Ha en fin dag i skånsom vask, som Stussli sa det så fint her i stad 🙂 Klemmer <3

    20. Min matgale verden: Ja, veldig gjerne henge side om side og skravle.. det er kos, og sole oss 🙂 Men inntil da, ja klart vi må ha droppe sentrifugeringen… får heller være litt våt.. Ha en herlig onsdag-onsdag, for den er ekstra god for deg 🙂 Klemmer i rolig fart 🙂 <3

    21. Vanja: MEn det er fint at du har det sånn Vanja, at du faktisk gleder deg og tenker vår et sted, men samtidig NYTER vinteren et annet sted i helgene. Da klarer du å nyte vinteren noen dager også 🙂 Og det er jo veldig bra 🙂 Jeg surrer ikke FORT, men bare surrer og er sliten… Men klarer å ikke kjøre fort 🙂 Klemmer til deg <3

    22. miastorp: Jeg sier som Stussli sa til meg, når stress-dagene begynner å melde seg, sett på ullvask 😀 Fin og skånsom… Der går det roligere nemlig 😀 Lykke til med prosjektet 🙂 Stor klem <3

    23. ladyaugust: Hei søs :- Det er bra du starter som en fluffy klut i fasong i dag 😀 Da bør dagen bli god 🙂 Og med litt sjokolade som såpe, så bør hvertfall den turen i vaskemaskinen bli ganske morsom, mer som en karusell ja 🙂 Snart er det vår, ikke sant? Og som i fjor, så er det helt rett tidspunkt å begynne å glede seg i januar synes jeg 😀 Skal blafre så det holder når våren kommer altså 😉 Ha en nydelig, ren og fluffy dag. Klemmesøsklemmen, siden du var så fin og fluffy 😀 <3

    24. lithanna: Ja, og jeg skal love deg det hjelper på akkurat STRESS-greiene 🙂 Den verste biten hvertfall 🙂 Ha en fin dag Lithanna <3

    25. Fru Stussli: Jeg er veldig glad for at du er i maskinen ved siden av 🙂 Det hjelper litt å vite <3 Nei, neste gang det stopper skal jeg ikke putte på penger... da går jeg ut... og så kommer jeg inn til deg en tur, så kan vi ta en kaffe 😉 Ja, innimellom kan man late som det er en karusell, og få det til å kile litt i magen, og det er deilig da.. Men innimellom blir det BARE treg vaskemaskin, og da blir man litt sliten.. Men jeg får vel fargene og fasongen igjen over helga.. Ååå jeg likte at jeg skulle ha en liten ull-vask-dag, fin og skånsom <3 Du vet hva jeg trenger du 😀 Ja, du er vel litt i den raske maskinen innimellom nå du, med hurra-meg-rundt og alt 😀 Men du får slenge ut en arm og skru ned, om det blir for fort 🙂 Klemmeribøtterogsåpekopper <3

    26. He he he hi hih hi hi. Jeg ler så jeg griner her. Hi hi hi hi.
      Du er helt fantastisk flink til å skrive. Så morsomt at jeg har vondt i magen her.
      Ja, du hvet hvordan du skal si det du.
      Jeg føler som jeg har blitt spist og spyttet ut i gjenn. Innimellom. 🙂
      Og ja det surrer vel godt i hodet mitt innimellom også vel. Det tror jeg det gjør hos alle, om det er en trøst for deg.
      Det roer seg ned litt etter hvert 🙂
      Klemm… 🙂

    27. Åh….. for en fin metafor…henge på snoren og blafre i sommervinden…åh…som jeg gleder meg, for det skal jeg og! Kan jeg henge ved siden av deg?? Så kan vi jo prate litt der vi henger og blafrer… Men inntil da får vi holde oss fast i vaskemaskinen, og huske på å stenge for sentrifugeringen, knis… du er herlig:) Ha en aldeles strålende onsdag! For onsdag er onsdag:) klemklem i farta…

    28. Ingen tvil om at det av og til surrer litt vell fort nei.
      Kjenner at gleden over den drømmen om å blafre ikke er så langt unna heller.
      Ser virkelig frem til våren.
      Rart det der. Jeg drar gjerne opp til fjellet og koser meg der, men år jeg er i huset tenker jeg vår, og alt som skal skje da.:)
      Nyt dagen, og ikke surr for fort.

    29. Før juleferien fungerte hodet ganske dårlig. Ikke rart men egentlig veldig typisk. Har en tendens til å kjøre mye vaskemaskin med hodet før ferier. Nå på nyåret går alt bedre men vet jo at det ikke er langt til oppvridd vaskeklut… Har jobbet med et prosjekt på jobben i et år og i disse dager, i kveld faktisk, er det planlagt pilot. Er mentalt forberedt på en stress dag eller tre men inntil videre beholder jeg roen 🙂 ha en flott vaskefri dag 😉

    30. Mooornings søs <3 Jepp jeg er som en oppvridd klut innimellom meen ikke i dag for i dag skal bli en helt fantastisk da, for det bestemte jeg meg for i går og i natt kom jeg plutselig til å tenke på mens jeg prøvde hardt å sove ..at jeg har en sjokkis i skuffen OG best av alt jeg spiste den ikke og nå kan jeg hente den og begynne dagen 😀 Vår..og sommer ahhhh herlig 😀 Ha en nydelig dag kjære søs <3 klæmmeflat såklart <3

    31. Hei frodithsen
      Ja, jeg tror dette er sånn mynt vaskeri og jeg sitter i nabomaskinen. Kanskje vi ikke skulle lagt på så mye penger? Det hender jeg klarer å legge meg tilbake i maskinen og tenke på hvor fint det er at jeg orker å kjøre her. At jeg er superflink så henger. Da er det nesten så jeg kan nyte det og late som det er karusell. Til påske skal jeg snurre her, men så tror jeg maskinen er ferdigkjørt og livet roer seg 🙂
      Ha en strålende liten ullvask (den er skånsom) i dag 🙂
      Hurra-meg-rundt-klemmer-i-fleng

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg