Når vintersommerfulgen inntar veien.. ;-)

Ja…. etter en dag på sofaen i går… har den noe bleke sommerfulglen fra i går, fått igjen noe av fargen… Frisk igjen. Men nå om dagen er det litt mye vaskemaskinskjøring på meg, er litt sliten med andre ord, så må droppe bloggvenn-julebordet jeg var invitert i.. Så jeg tar meg  heller en ganske så stillesittende kjøretur med min bror,  rned kamera rundt halsen og nesa i retning Sverige…og får i hus litt mat her. Og slenger vinger og føtter på sofaen på kveldstid, for å lade batteriene 🙂

Og når VI er på veien skal de bare passe seg, for vi flakser hardt og kraftig, for å komme oss til Harry-land, med all den gode sjokoladen og det billige kjøttet. De kan bare slenge ned så mye snø de bare vil der oppe… vi lar oss nemlig ikke stoppe ;-). Så det er MIN plan for dagen 🙂

 

Hva er din plan for dagen?

 


46 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Der var du MAriann, og nå vil jeg høre din mening da 😀 Om fargen på hetta 😀 Hi-hi… hvis du har noen 😀 Jeg er skikkelig forvirra nå, og vet ikke om jeg kanskje må lage TO og prøvekjøre 😀

    2. Tatt av kvinnene: Det er liksom ikke SÅ gøy å være ute på FEST med masse folk du aldri har sett før, og skal være party-løve liksom, når man bare vil ligge langflat på sofaen 😀 He-he.. Man trenger liksom litt energi til sånt 😀 Og den er ikke der nå til en sånn happening.. Jeg koser meg med innhandlet snop og wordfeud 🙂

    3. Så bra at du har fått fylt godt opp! ^^ Da vi først flyttet for oss selv dro vi på en real harry-tur og da ble skap og alt helt smekkfult! Haha 🙂
      Å ja, synd du måtte avlyse da :/ Men det er vel lurest å holde seg hjemme om man føler seg litt uggen. Kos deg resten av kvleden <3

    4. Tatt av kvinnene: Ja, jeg har fått kjøpt masse deilig billig svenskemat 😀 Godt å fylle opp litt ja, og det er LEEEENGE siden jeg var der og kjøpte SÅ mye som i dag 😀 Herlig. Ja, jeg slapper bare av i dag også, skulle egentlig på det bloggvenn-julebordet, men skjønte tidligere i uka at jeg var litt for GÅEN, så sa i fra at det ikke ble noe 🙂 Kose deg i sofakroken med middagen 🙂 Klem<3

    5. Så artig 🙂 Håper du koste deg på Harry-tur! Det er alltid godt å få fylt opp skap og frysere med svenskemat 🙂 Jeg har handlet litt jeg også, men til en vesentlig høyere pris enn deg vil jeg tro 🙂 Nå står middagen på bordet foran meg så nå skal resten av kvelden nyes 🙂 Klem <3

    6. Livsrom: Tenk om du hadde flyttet til VEstby da du… det hadde vært noe… svenskegrensa rett ved og alt 😉 Nå skal jeg legge ut den tunikaen jeg har holdt på med, har noen små ting jeg trenger litt råd til 🙂 Klemmer <3

    7. Hanne: Masse sjoko og kjøptt-handling 😀 Herlig, og nå klar for å vise deg en halvferdig tunika, IGJEN, trenger noen gode råd nemlig 😀

    8. Mariann Sæther Tokle: Ja, når man er litt slapp, så er den energien man har ikke til å være sosial med MAAAANGE liksom… da passer man best i godstolen 😀 Jeg er hjemme igjen i stua, og skal vise deg noe snart 🙂 He-he Hvis du da ikke er på kulturprisutdeling fremdeles 😀

    9. Håper du har hatt en fin tur, og at du har fått fylt opp med forsyninger:)
      Jada, er misunnelig på dere som har Svenskegrensa så nær, men ikke mye jeg får gjort med det. Enten får jeg flytte, eller akseptere at det er slik. Litt sprøtt at prisnivået er så pass forskjellig i to naboland, men bra for dere som har glede av det;):)
      Ha en fin helg videre:) Klemmer<3

    10. Her er det rolig dag , snufs og slapp jeg og. skal trappe innpå med ibux så jeg kommer meg på kulturprisutdeling. revylaget jeg er i skal få kulturprisen i kveld og kommunen spanderer middag, det må man få med. Men skal ikke drikke noe for jeg kommer til å dra hjem tidlig og finne godstolen igjen:)

    11. kjør forsiktig 😀 og kose deg masse -så skal eg kose meg for deg på bloggvenn julingbordet 🙂 vi sneiks 🙂
      klemmeting <3 god helg!

    12. Helge: Ja, stekepanner kan bli litt sånn, jeg kjøper stadig vekk ny panne, fordi teflonbelegget forsvinner 😀 Skitur høres bra ut da, og kjøttkaker nam-nam. Greit å slippe snømåkingen i dag kanskje 🙂 Ha en fin dag 🙂

    13. Ja det hadde vært hygelig å treffes 🙂 Og vi er jo nesten naboer så det bør vi få til. Viktig å ta vare på helsa og kjenne etter. Nå skal jeg komme meg på apoteket å se om de har noen viduderkur 🙂 Klem

    14. God tur og kjør pent. Far min ville ta snømåkingen selv i dag i doser iløpet av dagen. Til nå har jeg vaska klær og badet. Vil skaffe meg ei ny steikepanne, den jeg hadde var ikke så gammel men blitt skjev i bunn og lå ikke rett på plata, ellers har jeg fått et sår på høyre hæl, må skaffe hælbandasje, mulig jeg gjør det idag. Blir en skitur iløpet av dagen og mere kjøttkaker skal stekes. Ha en fin dag.

    15. Moving On: Kose deg masse på tur, håper du får det kjempefint, får masse energi og glede i ryggmargen 🙂 Hvor lenge blir du borte igjen? Stor klem til deg <3

    16. MyVidaLoca: Ja, vi to burde klare å få til et treff uansett 🙂 Kose dere masse i kveld, du er skikkelig flink som setter i gang dette <3 Klemmer <3

    17. Spinningqueen: Takk-takk, ja laaaade masse 😀 En dag i bilen med bror er liksom en god lading faktisk. Avslappende 🙂 Håper valpen blir frisk da 😮 Ha en fin dag likevel 🙂 Klem <3

    18. Du får samle krefter på handletur i stedenfor!
      så må du koose deg mye!!
      men du, kjør forsiktig i dette været her da, det er sikkert passe gladd på veien og mange tullinger bak rattet!:)
      Reiser straks til gardemoen, så det er det dagen min skal gå til i dag!:)

    19. deveny: Takk-takk 🙂 Det er kos med en lørdagsutflukt med familien, lite stressende 🙂 Og så hjem på sofaen etterpå 🙂 Ha en herlig dag i dag, og kvelden med 🙂 Klem <3

    20. Min matgale verden: Jeg tror jeg må legge ut en halvferdig tunika igjen… NÅ er jeg nemlig nesten ferdig, mangler bare hetta 🙂 Og den blir som en veldig søt, fargerik, ute-vinter-kjole 😀 For den er ganske tykk 😉 Og hetta får jeg ikke laget før jeg har annet garn. Tror jeg må legge den ut i kveld, og høre med folk om jeg kan bruke den ANDRE fargen 😉 Kosemose <3

    21. ninaoglivet: Det begynner sånn skjønner du, man må ha de lenger og lenger fra, og til slutt er ikke armene lange nok, det er det som er gammelmanns-synet som de kaller det 😀 Man ser ting langt unna, men ikke nærme.Ja, briller er tingen 😀

    22. miastorp: Håper det kan bli en annen anledning vi kan møtes, jeg er ikke vrien på “møte-fronten” egentlig altså, har møtt flere bloggvenner, og er lite sjenert sånn sett 😀 Men jeg har vært skikkelig gåen før jeg fikk migrene også, og kjente at en sånn happening ikke GÅR akkurat nå. En kveld på sofaen etter en biltur med bror, er beste måten for meg å lade batterier på, og jeg trenger batterier i den jobben min, og det er litt forskjellig som tapper dem litt raskt om dagen 😀 Men vil gjerne treffe deg ved en annen anledning 🙂 Håper du får vekk den bihulebetennelsen llitt fort 🙂 Ha en kjempefin dag du også 🙂 Klemmer <3

    23. Ha ha, skulle tatt seg ut oppe i lia;) Nei ..kjøpe….noe gøy kanskje…noe på salg…jeg har et gavekort og en tilgodelapp….så jeg kan bare slå meg løs. Men kommer muligens hjem igjen uten noe:) Farger er godt. Så kjøper jeg klær, blir de nok i sterke farger, og da skal jeg tenke på deg, som flakser i farger til Sverige:) Nå skal jeg fylle syndige mørke cupcakes med skogsbær-curd og espressosmørkrem…..ohlala..søt kakeklem tilbake:)

    24. Hehe er nok langsynt, siden alle disse bokstavene er pyttesmå i bladene og at jeg må ha blandene LANGT unna meg når jeg skal lese. Ellers flyter de i hverandre. Hmm HMmm

    25. Så dumt du ikke skal på julebordet. Hadde gledet meg til å hilse på deg 🙂 Du får kose deg i Sverige. Tipper du finner masse sjokolade 🙂 Og masse annet… men det er ikke så viktig 😉
      Formen min er ikke på topp. Kjenner det kommer en snikende bihulebetennelse… når man først har fått det så blir man jo aldri kvitt det 🙁
      Ha en super dag! <3

    26. Min matgale verden: Hi-hi, i dag er jeg visst i helt rart humør her, tulle-med-språket-humør 😀 Bente skulle spinne i dag, og jeg så for meg garn og ull og spiining på rokken… Nå begynner du å snakke om TURE med Bonnie… og der jeg er vokst opp sier de TURE om å ta seg en skikkelig fyllekule, drikke ofte, osv…. Og jeg så for meg deg og Bonnie slengende litt skjeve på foten oppover i lia 😀 Enda jeg VET du mente gå tur 😀 Hi-hi.. Ja, svensketurer får jo ikke du tatt sånn på rappen,men… Ååå, skal du på shopping kanskje? Kjøpe hva? Godklemmen fra Frodithen i farger <3

    27. foreignerat50: Husrengjøring høres lurt ut… for man MÅ jo bare gjøre det 🙂 Håper du kan gjøre litt annen kos også da 🙂 Ha en herlig lørdag <3

    28. Så herlig med en svenske-tur. Alltid litt sur for at vi bor så langt fra grensen. Jeg skal…bake litt…hente guttene hjem fra overnatting, kanskje shoppe litt, og planlegge no godt til kveldsmat…og så ture litt med Bonnie. Joda, fornøyd med en sånn dag:) Kos deg i svenske-land:) Og godt å høre du er frisk igjen. klem

    29. ninaoglivet: Broren min som kjører, han er veldig flink å kjøre 😀 Men jeg skal si i fra så han passer seg litt. Jeg lo litt av dette med synsundersøkelsen 😀 DU begynner ikke å bli gammel skjønner du…. bare like gammel som meg om noen år…. Og JEG er IKKE gammel altså 😀 Merket forskjell ca på den dagen jeg rundet 40 jeg også…. sånn er det bare… Jeg må ha brillene nesen HELE tida… for det er jo stadig noen prislapper, bruksanvisninger, ting å lese bakpå osv… så her har de grodd fast, brillene, oppå hodet, som et par solbriller 😀 Lykke til og det er mange fine briller, gjør ingenting, du blir så snerten så 🙂 klem <3

    30. Kos deg på shopping i det store utland, og kjør pent. ER glatt her nede i Østfold i dag.
      Skal på synsundersøkelse, siden jeg ikke klarer å lese ukeblader lengre. Snufs… jeg begynner å bli gammel 🙂

    31. Fru Stussli: Åja, det hørtes kjempesunt ut, jeg så først for meg spinne garn faktisk 😀 Og tenkte at NÅ har hun virkelig gått drastisk til verks 😉 Men så kom jeg på at noe annet het spinning, he-he… der ser du hvor fjernt det er i min hjerne med trim om dagen 😀 Her tenkes det mer i retning svenske-sjokolade, sitting og soving. Men det skal det snart ble en slutt på, for jeg LIKER å trimme litt jeg også 🙂 LITT…. Klemmersåhardtjegkan <3

    32. God tur til Harryland .-)
      Her skal jeg spinne litt på mårran. Det blir både godt og moro på en gang. Så er det sunt også 😀 Tre ting på en gang. KINDEREGG!! Og kinderegg passer bra på en lørdag <3
      Stor lørdagsklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg