Kan du hjelpe meg litt? :-)

Nå begynner du muligens å bli litt lei alt pratet om denne tunikaen? 😀


Vel, nå trenger jeg faktisk litt hjelp… 

Den er jo enn ikke HELT ferdig… men nesten…OG den ble jo ikke sånn som jeg tegnet, men sånn går det når man hekler på frihånd, og uten oppskrifte overhode…Da blir det noe annet. Men det er det jeg synes er morsomt med dette også. At det er litt spennende for MEG også… Og se hva det blir 🙂

Her er så langt jeg har kommet. Jeg mangler altså bare hetta

Og sånn er den PÅ en sliten Frodith etter Harry-tur

Spørsmålet mitt er:

Bør hetten være i den lyseste turkis/grønne? Eller kan den være i den blåfargen?

(Jeg har store problemer med å bestemme meg selv…)

72 kommentarer
    1. ja eg er hjemme igjen – heldigvis fri i morgen til å bare nyte og kose meg og lade opp til Vixen og ny tur til Oslo på onsdag
      klemmer <3

    2. cuskima: Jeg forsto godt det behovet 😀 Og jeg hadde planer om ltit fotosafari i stedet for, men det ble ikke særlig av det heller… Men kanskje vi treffes en annen gang 🙂 Mulig det blir turkis med mørk kant ja 🙂 Skal prøve det, så får vi se 🙂 DU er vel hjemme igjen og klar for uka 🙂 Klemmer <3

    3. wow du er så UTROLIG flink altså. Skikkelig dumt at vi ikkje rakk møtes i dag -min feil,men trengte litt beauty sleep hahahaha 😀
      hette i turkis med lik kant rundt?

    4. Engla: Den har vært morsom å lage 🙂 Jeg vet ikke hvor mye jeg vil bruke den for den er ganske tjukk i garnet, men nå vet jeg hvordan jeg lager en sånn en, og jeg har nye planer allerede om en svart, i tynnere garn, med MANGE farger til pynt her og der 🙂 DET blir nok fint også 🙂 Takk for komplimenter og ros 🙂

    5. Åh så fin, både du og tunikaen <3
      Jammen er du flink!
      Jeg hadde nok ville brukt turkis, evt med den mørke som en kant ytterst 🙂
      Den satt ihvertfall som et skudd og var kjempefin til deg 🙂
      Flinkefrodith <3

    6. Ja blir nok og få sovet til natten.
      Jeg reiser alene, men skal resie og besøke bekjente som bor og er her fra.. så jeg blir ikke mye alene sånn sett:)

    7. Moving On: For håpe du får sovet masse og godt,og opplever alt du vil. Skal du møte noen, reiser du med noen, eller er du på egenhånd i verden? 😀

    8. Nå er jeg i en seng i florida, hvor jeg er dødtrøtt.. jetlag.
      3timer søvn etter 17 t reise er slitsomt!! Men gleder meg til og se hvordan her ser ut:)

    9. Mariann Sæther Tokle: Ja, du synes det 🙂 Mange som synes det. Jeg HAR litt blå her… mulig jeg må prøvekjøre, og lage begge varianter 😀 Jeg hadde tenkt grønn, med blå sjøl ja.. først.. 😉

    10. ritahobbyfoto: Ja, her er det så mange forskjellige stemmer at jeg er like klok 😀 Hi-hi..men jeg finner vel ut 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    11. ladyaugust: He-he, ja før 9, det var jammen ikke helt deg 😀 Men det kan det bli 😉 Ingefær OG sitron…og noe lysere i fyllet 🙂 Den er frisk og god og man føler seg NESTEN litt sunn. Nå blir det ikke noe sjokkis før i kveld altså .:-D Klemmeflatere <3

    12. Mooornings såklart 🙂 Våkna før ni?9 !! på en søndag hahahaha da har jeg snudd døgnet rett igjen, tok bare en måned eller noe 😉 Ingerfær i sjokkis ??? DET høres heeelt feil ut liksom?..men skal teste 😀 Kos deg med sjokkis og dagen såklart <3 klæmmeflat 🙂

    13. Mona L`s verden: Ja, skjønner den med lengden 🙂 Jeg er nesten 180 cm, men det gjør ikke noe å bli lengre 🙂 Men jeg tror det blir mest som en pyntehette 🙂 og ikke så mye i bruk egentlig.. Men må tenke veldig her altså 🙂 Jeg HAR den mørke skjønner du, men den lyse kan jeg jo få tak i på mandag 🙂

    14. Sååå flott tunika 😀 Når det gjelder fargen på hetten så spørs det jo hvor opptatt du er av det visuelle. Noen er jo veldig opptatt av om de virker større i ett plagg. Om du velger mørk hette, så blir din egen lengde “kuttet” når man ser deg bakfra. Velger du lys hette, så blir du “lengre”. Uansett så blir det fint 😀 Jeg er spent på å se hva du velger 🙂

    15. Doodles: Har tenkt lit på det skjønner du,med lys og med mørk kant 🙂 Har ikke lys her… og må vente til mandag..Men mørk har jeg 😀 derfor problemet 😀

    16. ladyaugust: Trøtte sokker høres bra ut 🙂 Så fint du har fått dilla på mørk sjokkis. Så klart de må være med fyll 🙂 Prøv den med sitron og ingefær etterhvert 😀 Og etter du har begynt på mørk, så er alt annet bare noe TULL skjønner du 😀 Og plutselig liker du bare mørk uten fyll også… men den MED er best helt klart 🙂 Og jeg har MAAAANGE fra sverige 🙂 Godsøsklemmenifullfarttilbakeogså<3

    17. Herlig 😀 Er trøtt som en sokk nå og DET lover bra haha 😀 Har fått litt dilla på mørk sjokkis jeg også, men med fyll seff, marsipan og karamell er favorittene 🙂 gooodsøsklæmmen <3

    18. Lisbeth Pedersen: Skjønner 🙂 Ja, å begynne å se film midt på natta har ikke jeg mye tålmodighet til heller, sovner som regel 😀

    19. Nå skal min mann og ungdommene se en film, mitt på natten. Jeg har ikke tålmodighet til å se film, så da sitter jeg nå og tenker, tegner og måler til neste veske 🙂

    20. ladyaugust: Hei søs, er du på vei i seng?? 😀 Hm… Er ikke du nettopp stått opp eller? Hi-hi, mobbing på gang her 😀 Ja, jeg er nesten for begge varianter, prøvekjøre, og ta trykk-knapper 😀 Jeg har vært i Sverige i dag, masse sjokolade i kjøleskapet…Mørk så klart 🙂 klemmerpåallekantersøsklemmen <3

    21. miastorp: tror den må være ensfarget 🙂 PRøver med den mørke i morgen, for den fargen har jeg 😀 Og blir det ikke bra tar jeg lys 😀 Eller beholder begge og bytter litt 🙂 He-he HVIS den blir lys, blir det med blå kant 🙂

    22. Så flink og så rask du er 😀 Synes slike selvkomponerte ting er de morsomste og så er det jo kjempegøy med litt farger 🙂 Tror hetta vil bli fin uansett hva du velger 😀 Goood nattinattsøsklæmmen såklart <3

    23. Så gøy at du gjør det uten oppskrift! Det digger jeg 🙂 synes hetta skal være blå. Blir kanskje litt mye med striper i begge fargene? Er jo en mulighet det også 🙂

    24. lulltove: Ja, jeg synes den ble helt fin uten jeg også, men MÅ prøve:-) Fått en ny ide her jeg sitter til NY tunika, men med LITT tynnere garn.. hvis jeg orker… Nå verker hendene..:-P Ha en fin lørdag videre 🙂 I morgen skal jeg våge nesa ut i været, for en foto-session tror jeg 😀 klem <3

    25. lulltove: Nei, si det… hvorfor… Jeg hadde bare sett det for meg, og liker nok litt hetter, synes det er litt KOSELIG liksom 😀 Og fordi jeg har aldri laget det før, hverken i strikk, eller HVERTFALL ikke i hekling, som jeg er ganske fersk i faget på 😀 Jeg skal lage en hette, om ikke TO. Kanskje TO, med trykk knapper eller noe 😀 Så kan jeg bytte på, med eller uten og med forskjellige farger 😀 He-he.. Klem <3

    26. eljos: Så koselig å høre du synes jeg er flink 🙂 Jeg er ganske fersk i faget også føler jeg, startet jo i sommer for første gang 🙂 Aldri heklet et maske før det 🙂 Ja, den ble fin som den er også så MÅ ikke ha hette, men har lyst å ha det 😀

    27. Lisbeth Pedersen: Takk for svar, jeg suger til meg meninger og prøver å tenke litt selv… men det er jaggu ikke lett her nå.. 😀 Blir mer og mer i stuss 😀 Ha-ha.. Men må kanskje prøve-hekle med det garnet jeg har og så se rett og slett 😀 Ha en fin kveld du også Lisbeth, gjør du noe koselig i dag? 🙂 klem <3

    28. Fru Stussli: Jeg har funnet ut at jeg kanskje må prøve meg med begge deler 😀 Og lage trykk-knapper eller noe… så kan jeg ha begge deler 😀 Og bytte på litt 😉 Jeg er jo mer forvirret enn ever… men jeg HAR mørk tråd, og kan begynne å se i løpet av helga. Og din stemme veier ganske tungt i dette spørsmålet atlså 🙂 Håper du koser deg i kveld min venn <3 Klemmersåhardtjegkan<3

    29. Susns sang og smurferi / fjoll: Nei, man gjør jo ikke det, men det blir jo litt sjansespill litt innimellom…kan jo bli HELT rart også…men forløpig har det gått bra 😀 en topp og en tunka nå heklet på denne måten og MASSE vesker .-) Håper du har en koselig kveld susn <3

    30. Det første som slår meg er at du må lage hetta lys, med mørk kant rundt. Så tenker jeg at kontrasten av en mørk hette på ryggen er mye kulere enn lys på lys. Så min stemme går til mørk hette med lys kant rundt 😀

    31. Tatt av kvinnene: Så bra du får brukt den da 🙂 Jeg er kjempeglad når jeg hører folk bruker det jeg heklet 🙂 Det er stor stemning for lys hette så langt ser jeg nå 🙂

    32. frustrertfrueihouston: Ja…d e beina her ligger ikke rolig LEEENGE.. Jeg trengte mest en opphentingsdag, for blir litt gåen innimellom av diverse årsaker. Men så begynner vaskemaskinenen å gå igjen, og man må jo VÆRE MED 😀 Jeg er stort sett sjelden VELDIG dårlig. Jeg er aldri forkjøla, ikke influensa, ikke omgangssyke osv. Men har hatt en operasjon i høst, og har begynt å ta mer hensyn til meg selv når jeg kjenner nesten tomme batterier, i stedet for å BLI skikkelig syk. Det er stor sjanse for at det blir det du stemmer for her. Det var planen med lys, med mørk kant skjønner du. Men har ikke den lyse fargen her nå i helga, den må hentes inn på mandag. MEn den mørke har jeg mye av 😛 Hele greia ble mye tjukkere enn jeg tenkte 😀 men jeg orker jo ikke hekle i hundre år med pinner 3 liksom… 😀 Så da fikk det bli en YTTER-kjole nærmest… Neste prosjekt skal være svart med noen fargeklatter PÅ tror jeg 🙂 Moro dette 😀 Og se hvordan ting blir etterhvert når man ikke aner 🙂 HÅper du har en kos dag? 🙂

    33. Hehe, vi er visst ikke mye til hjelp for deg xD Kankje du må gjøre det ^^ Det er jo greit å ha litt å bytte på meg også 🙂
      I dag kom forresten lua fra deg godt med da jeg skulle ut å handle! Det blåser så surt og selv om jeg har tykt hår lurer vinden seg inn til ørene. Da er det godt med en lue på toppen ^^

    34. Superfin! Jeg tror jeg ville valgt lys hette og kantet den med den mørke fargen som du har brukt ytterst på armer og nederst. Blir spennende å se hva du lander på. Lykke til med resten av heklingen. Fint å se at du er på beina igjen også!

    35. Min matgale verden: Ja,bruk samme melodien, og så fikser vi en kjole til deg 🙂 er det ikke noe som heter hvit kjole eller noe sånt, som er kake…? eller har jeg drømt? 😀

    36. foreignerat50: Takkk 🙂 Ja, den er helt grei nå også , jeg har bare bestemt meg for å prøve med en pyntehette også 🙂 etter planen liksom, men den er fin nå også 🙂 Moro å hekle noe så stort 🙂 Litt tjukk er den, så hvis jeg vil ha noe enda nettere, må jeg ned i pinner 3 og tyyyyynt garn… Men da har jeg prøvd ut litt 🙂

    37. Min matgale verden: Det går an, og DET er noe av tanken. Det er lys..som har vært meningen lengst, med blå kant… Men vinglet litt… Og har bare den mørke her nå i helga… den andre må vente til mandag, og DET er jeg jo ikke noe god på… denne ventinga 😀 Ja, kanskje du kunne ta en kake-kjole, som han OKKEN-bom 😀 Husker du den sangen, han som laget vest av knekkebrød, og diverse 😉

    38. Så flink du er! Den ble superfin på deg, og du har laget den helt selv!! Stolt kan du være. Tror du jeg kan bake noe svært og ikle meg det…sånn at jeg kunne få litt skryt ute blant folk…For det kommer garantert du til å få;) Jeg ville gått for turkis hette, gjerne med en helt tynn bord av det blå langs kanten av hetten…hvis det går an da. Fint blir det uansett:)

    39. Hanne: Nå ligger det an tre -to til LYS 😀 Tror kanskje jeg må hekle TO, og bytte på med trykk-knapper eller noe 😀 Takk for din mening, fint å høre litt forskjellige syn 🙂 Og takk for ros,den har vært gøy å hekle hvertfall 🙂

    40. Tatt av kvinnene: Nå har jeg to for LYS og to for MØRK 😀 Kanskje jeg kan hekle to forskjellige, og skifte på 😉 Hi-hi Det har vært veldig gøy å hekle den. Selv om den ikke ble helt lik på tegningen 😀

    41. Livsrom: Ja, kjempefint dere kommer med ordentlige meninger, for jeg er litt vinglete i akkurat det valget, og så HAR jeg en av fargene her,og ikke den andre før mandag 😀 Så ville lufte det litt, og se om gode argumenter fikke meg den ene eller andre veien 😀 Ja, det er veldig gøy å se hva det blir når man tar sånn på frihånd, og det er jo mest fastmasker, men NOEN kjeder, og litt inn og ut her og der 😀 Håper du har en fin kveld Liv .-) Klemmer <3

    42. Den har jo blitt kjempefin! Wow, er helt imponert over at du har fått det her til helt uten oppskrift 😀 Jeg tror det hadde sett kult ut om hetta var i den mørke farge 🙂 Men tror det blir bra uansett hva du bestemmer deg for ^^

    43. Du verden så dyktig du er! Helt utrolig at du har fått til den der på frihånd:) Og det er en nydelig farge til deg:)
      Hadde det vært meg, hadde hetten blitt turkis. Når du spør, får du svar.
      Ha et lykkelig valg, og en fin kveld videre:)
      Klem<3

    44. ninaoglivet: ÅÅÅ, så koselig at du synes det 🙂 Jeg skal ta inn litt meninger her, og la det synke 😀 Moro å hekle en så stor ting 😀 Første gang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg