Vaniljeogpepper-kan hun bli “hjernevasket”?… ;-)

Vel…Nå har dere hørt snakk om tidligere i uken, min følelse av å kjøre vaskemaskin innimellom… Når ting går litt rundt  og rundt, og man blir litt slitt og småsurrete i kantene, selv om maskinen ikke går så kjempefort lenger…

he-he…men nå er det ikke snakk om meg lenger altså.. JEG har stoppet maskinen bittelitt, er ute og rusler og venter på sola og den blafrende vinden sånn at jeg kan hoppe opp på ei klessnor, og klype meg fast… for å henge der å blafre…i vårstemning…

Nei…nå er det faktisk snakk om Vaniljeogpepper igjen… Du vet den lille rotta mi, som var så hvit og fin en gang.. Hun som drev julekalenderen min, sammen med Høne -Pøne Von Bentasil.. Hun som har reist land og strand rundt på besøk hos masse forskjellige bloggere…

Ja, henne ja… 😉

Vel, hun har blitt ganske så sliten og møkkete etter all aktiviteten… OG jeg lovet at etter julekalenderen skulle hun TIL PERS, som vi sier der jeg vokste opp… Det betyr at NÅ SKAL DET SKJE, nå MÅ hun… Altså , i vaskemaskina…

Hun så både avkledd og ganske så skremt ut….på vei til maskina…. selv om jeg lovet at det ville bli nesten som å kjøre karusell…

 

 Og da jeg puttet henne inni, og skulle til å lukke døra…sto øynene nesten ut av hodet på henne… Men jeg ba henne holde pusten, som jo tøyrotter er ganske gode på… Og så ville hun bli verdens fineste etterpå.. Og DET kunne hun jo ikke motstå 😀

 

Så gjenstår det å se da… i ettermiddag… hvor fin hun har blitt, etter badet og  litt styling og sånt 🙂

Jeg skal kanskje ut og møte et par bloggjenter i dag 😉 

Hva skal du gjøre i dag?

 

 

58 kommentarer
    1. Stor koser meg:) blitt solbrent allerede:) glemte solkrem så kan skylde meg selv der..
      Ååå ja jeg skal kjøpe ny linse til kameraet mitt tror jeg:)

    2. Tatt av kvinnene: Ja, fotograferinga ble mest hjemme…pga dårlig lys… Får satse på en annen dag med blinkskudd… men Vaniljen…Ja, hun er glad i foto-shoots, så det var ikke vanskelig 😀 Klem <3

    3. Så herlig da, ser liksom for meg at hun koste seg som bare en tøyrotte kan 🙂
      Åånei, men litt fotografering slår ikke feil det heller 😀 Får håpe du fikk noen blinkskudd i hver fall 🙂
      Klem <3

    4. ladyaugust: Ja hun ser ikke noe fin ut på dette innlegget,men i morgen skal du få se hvor fin hun er… HELT hvit,og med dagens outfit 😀 Jeg skal spise cashew-nøtter fra Sverige, og det er med saltet Inni nøtta og det er deilig, ikke sånn lag utenpå 😀 klemmeflatest <3

    5. Haha nå er hun såå fin og ren og da er alt bare velstand 😀 Her har det vært vaskemaskiner og studiojobb og nå er det litt kveldsis med blåbærpå 😀 Goodklæm <3

    6. Engla: Ja… var virkelig litt TAAAKAR her altså,men hun ble god som ny, og nå vet vi begge at dette går som smurt 🙂 Skjønner du har hatt en toppers helg 🙂 stor klem til deg <3

    7. Takar, ja vi trenger alle en vark innimellom, men det kan nok være en ganske skremmende opplevelse for en litten rotte som aldri har gjort det før 🙂
      Men det går sikkert veldig fint og etter vasken blir hun nok så god som ny 🙂
      Ønsker dere en herlig søndagskveld videre min venn <3
      Klem til deg fra meg

    8. deveny: Så deilig å være på fjellet da 🙂 Skal du gå på ski også? Eller mest skrive og kose deg? 🙂 VP, tørket av seg selv, jeg ha sentrifuge og det holdt 🙂

    9. Fru Stussli: Hun er strålende fornøyd, og har hatt bli-ny-dag 😀 Hi-hi, må dere smugvaske Kyrre, håper det går bra med han i vasken da 😉 Det gikk veldig greit med den hvite her altså 🙂 selv om jeg nesten hadde litt dårlig samvittighet da jeg puttet henne inn, helt sant 😀 Er mye historie i henne nå, og hva hvis hun gikk i stykker 😀 Hm… litt rar blir man.. 😉 STOOOOR diger giga-klem tilbake <3

    10. Gry Elisabeth: Ja, det er nok ikke så lett med ungene i nærheten, nå er det heldigvis bare voksne her, så det var bare HENNE jeg hadde å krangle med …. OG jeg skal love at så mye historie det er i den rotta så var det faktisk LITT rart å kaste henne i maskinen 😀 Men hun holdt formen 😉 Ha en fortsatt fin kveld du også, jobb i morgen og jeg stålsetter meg, selv om jeg liker jobben min…

    11. eljos: Oi, er du på Glitreklninikken. Så bra det går fint med litt gåing da 🙂 Ja, det er sunt med litt hjernevask innimellom 😀 HVertfall av denne sorten…. Klem <3

    12. Tatt av kvinnene: Hun er ren og fin, og hatt bli-ny -dag 😉 Ble ikke noe med blogg-jentene likevel, men har hatt en liten tur ut for foto…,men ble ikke særlig bilder heller 😀 Ikke verdens beste lys i dag 😀 Ha en fin kveld du også 🙂 Klemmer <3

    13. Min matgale verden: Ja, hun holdt pusten,og lo da hun kom ut 😀 Jeg har hatt en herlig slapp dag, bare en tur ute for å ta bilder med litt slapsete og litt dårlig lys, så ble ikke så lenge som planlagt. Jobb igjen i morgen…og 4 uker til vinterferie
      😉 Klemmerivei <3

    14. frokenfjeldberg: Hun lo da hun kom ut, mer om det i morgen 😀 Kniser her ennå 😀 Kose deg masse der i Barcelona så lenge. Her skal jeg på jobb i morgen, og må bare manne meg opp 😀 Noen dager siden nå 😀 Syk og på landet og litt diverse 🙂 klemmer tilbake til frøkna 🙂

    15. Hmm det minner meg om at Kyrre (heklekatta til Emma) trenger å kjøre vaskekarusell. Det må skje mens Emma er på skolen for hun finner seg ikke i katteplageri 😀 Så vi smugvasker Kyrre 🙂
      Håper V&P er fornøyd med karusellen i dag 🙂
      Stooor klem

    16. frustrertfrueihouston: Hun er veldig fornøyd med oppfriskningen, fikk en tur sammen med noen t-skjorter 😀 Og hun er lekker nå altså 😉 Du koser deg med sol og glede, og det gjør du rett i 😀 Håper det blir litt sol her også, da kan snøen være her så mye den vil, for da kan jeg ut på tur å fotografere 🙂 Klemmer 🙂 om enn litt snøslapsete 😉

    17. En vask trengs jo innimellom, jeg har et barnebarn med en bamse som kalles Bass og det er ikke lett å få vaska Bass kan jeg fortelle for han blir gjerne gjemt hvis noen nevner ordet vask 😀 Ha en fin kveld fortsatt 🙂

    18. Moving On: Ja, her har det ikke vært noe open park altså 😀 Vært en tur ute, i været, men ikke noe langvarig likevel. Planen var en foto-tur, men ble ikke særllig og dårlig lys i dag.. Koser du deg? 🙂

    19. Jeg har gått noen hundre meter i korridorene her på Glittreklinikken, og det kjennes bra ut. Gått ned noen trapper også, Og ja, så klart kan den lille rotta bli hjernevasket, men deter nok bare sunt tenker jeg….

    20. Stakkar vaniljen;) Men som du sa, sånne tøyrotter er jo ekstremt gode til å holde pusten;) Det er da noe alle vet. knis. Håper du har hatt en herlig dag, og at vaniljeogpepper snart er tørr etter opplevelsen:) klemklem

    21. Alle trenger en vask en gang i mellom, og spesielt små kosedyr som har vært så travel før jul. Husker barnas dyr måtte til pers en gang i mellom, og så måtte de fønes tørre igjen sånn at de var helt tørr til neste natt. Alltid litt spenning om de kom helt hel ut igjen fra maskinen også. Det går som regel bra, så jeg håper Vaniljeogpepper er fornøyd med oppfriskingen sin. Ha en fin søndag. Sender noen solfylte klemmer 🙂

    22. Livsrom: Ja, hun trengte det, selv om hun strittet litt i mot da jeg kastet henne inni… får se litt senere hvordan hun se ut 😀 Det er jo ikke så verst vær her hvertfall, så får meg en tur ut 🙂 Klemmer <3

    23. Hanne: Har ikke tørketrommel så hun får klare seg på sofakanten og saktetørking… Ha-ha.. Ja, vi får håpe at hun finner igjen seg sjøl 🙂 Kos dere med de firbeinte 🙂 Ha en fin dag 🙂

    24. Det gjør seg med en rengjøring av og til. Det gjelder nok alt og alle;)
      En ordentlig “blinydag” for henne altså:) Sikkert deilig det:)
      Håper du har en fin søndag:) Her blir det nok ikke gjort så mye, men formen er overraskende bra etter gårsdagens fysiske utskeielse…….Dagen er ennå ung så vi får se;)
      Klem<3

    25. Hun blir nok som seg sjøl igjen, kanskje hun må i tørketrommelen også?? For å holde formene, tenker jeg. Hun er jo ei dame og vil nok sjøl holde den fine stilen som hun har hatt..
      Her skal vi ut å gå med de firbeinte..
      Ha en fin dag:)

    26. Helge: Vet ikke hvor ren og pen hun er ennå, hun er i maskinen. Og vi får se når hun kommer ut 😀 Deilig å sove litt mye av og til, Ja, går vel greit å sykle litt om du har offroad og tjukke hjul 🙂 Ja, fælt med brannen, helt samfunn som er brent ned på en måte.. Ha en fin dag du også 🙂

    27. Ren og pen nå – og hjernevaska i alle kanter. I går kveld gikk jeg en tur på ski, ble utrolig trøtt da jeg kom hjem og sovna kl 21.30 og våkna 0630, sov hele tiden og det var godt. Hadde tenkt og ta en skitur i dag men tok kjøttkakesteiking istedenfor. Skal snart ut en tur og sykkle entur. Tragisk med brannen i Lærdal, tross alt at ingen liv gikk med men det tar utrolig lang tid før alt er som det var der. Tragisk på mange måter.Ha en fin dag.

    28. passion4lifeandtravel: JEg er veldig spent på resultatet, jeg fikk nesten dårlig samvittighet, helt på EKTE når jeg kastet henne inni der i et vaskenett 😀 Men jeg får prøve få henne i form igjen uansett når hun kommer ut igjen 🙂 Ha en fin dag Mette, stor klem tilbake <3

    29. Mariann Sæther Tokle: Hun er IKKE ferdig 😀 Hun er I maskinen nå… og jeg hadde nesten dårlig samvittighet når jeg kastet henne inni der 😉

    30. Jeg kan godt forstå at vaniljeogpepper er sliten etter alle de koselige besøkene, for det hender jo også at vi blir slitne av ting som er spennende, lærerikt og herlig sosialt.
      Dessuten har hun i tillegg gjort en fantastisk julekalender jobb 🙂
      Det er ikke alle som kan dra på Husquarna SPA, skulle faktisk ønske jeg selv i blant bare kunne kaste meg inn i en sånn maskin, og komme ren og fin ut igjen, ja, så har hun i tillegg en stylist og tjener med en gang hun kommer ut av maskinen, det hadde også vært helt greit, og fine henne hun fortjener det hele <3
      Gleder meg til å se hvor fin og stylet hun igjen blir <3
      Du selv...ha en kjempekos dag med bloggvenninner <3 Klem herfra <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg