BLI-NY-DAG… ;-)

Ja, ikke meg da…. Jeg har jo nettopp blitt ny… med farge i håret og litt små shopping forrige uke.. Nei, SÅ ofte kan jeg ikke fly på byen og fornye meg… Nei…som du kanskje fikk meg deg i går, slang jeg Vaniljeogpepper i vaskemaskinen…

Jeg hadde faktisk litt dårlig samvittighet der jeg sto, og tenkte på hva som ville skje om hun kom HELT ute av form, og om hun ble dårlig, og innmaten kom ut… Man vet jo aldri med sånne tøy-rotter… Hun hadde jo sett på meg med sånne store bekymrede øyne, som om jeg skulle TA LIVET av henen liksom…Og det var jo ikke meningen.. Jeg lovet at det bare ble, gøy… holdt henne litt for nesa, kastet henne inn sammen med noen t-skjorter, la i såpe og satte på 40 grader… Jeg fortet meg ut… så jeg ikke skulle angre… Og jeg er SIKKER på at jeg hørte det PEP der innefra en av gangene jeg var innom..

Men det gikk overraskende bra, og da jeg åpnet vaskmaskinsdøra  så hørte jeg det klukke og le der innefra… det HADDE vært som en karusell… som jeg sa… Og hun hadde ikke pustet ut EN gang, og alt fyllet i henne var på plass fremdeles…

Tørketrommel har vi ikke, så hun satt og tørket på sofaen,side om side med Høne-Pøne von Bentasil.

Vaniljeogpepper har vært ganske så sjalu på den nye tunikaen jeg har holdt på med til meg selv. Og i går… da hun så den ferdig, satt hun bare her og furtet.. 

Så jeg så ingen annen råd enn å la henne få en egen en… Det er jo ikke akkurat sånn at vi ferdes i samme kretser, og skulle ikke være fare for at vi dukket opp på samme fest- i SAMME kjole liksom….

 Så etter runden i vaskmaskinen, var det føn og styling, på med øredobbene, og på med ny tunika som jeg hadde gjort klar mens hun kjørte vaskemaskin 😉

Det får man kalle en BLI-NY-DAG 😉 

Man vet jo aldri når hun skal ut å reise igjen,og jeg kan jo ikke la henne reise NAKEN, nå på vinteren…


Trenger ikke være misunnelig på MIN lenger liksom..


Trenger ikke være misunnelig på Høne-Pønes ekte grønne fjær heller… 😉

 
Poserer for fotografen… sløyfe ble det også…


Og ganske så hvit og fin 😉

I dag skal jeg kjøpe garn, så jeg får gjort ferdig egen tunika 🙂

Håper du får en herlig mandag, det fortjener du 🙂

 

54 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Du må skaffe deg en ny voksen -“dukke” skjønner du. Hvis ikke MAthias vil kle seg matchende 😀 Ha-ha… og da må det en rotte eller noe annet til 😀

    2. Neei så fin og ren hun har blitt! Og så søte dere ble med matchende tunika! 🙂 Det minner meg om da jeg var mindre og hadde matchende nattkjole som dukken min. Åh, det var så koselig ^^

    3. Hihi, så gøy, og så stilig med matchende outfit da 🙂 Man vet aldri hva som skjer i en vaskemaskin, men heldigvis går det som regel bra 😉

    4. whatwouldnemido: Tusen takk… ja det ble lys ja 🙂 Jeg tror det blir mest rolig. OG den er litt bomsete, selv om det ikke ser ut sånn på bildet. Det er tjukt garn og pinne, så er som en ytter-kjole om du skjønner 🙂 Hun får IKKE hette på sin.. nå er det nok pleie av den tøyrotta 😀

    5. Snill du er! Skjønner godt at Vaniljeogpepper er glad og føler seg fin nå! 🙂 Får hun oogså hette på sin, tro?
      Apropos hette: Du skrev du skulle kjøpe garn, så da endte du på den lyse hetta, forstår jeg? Et godt valg, synes jeg. Tror det blir mer helhetlig. Men mørk kant kan bli veldig fint! Nyyydelig tunika altså, pokker så flink du er! Og ikke minst: Du kledde den så godt!

    6. Min matgale verden: Hei 🙂 Koselig du kom, selv om du er senge-klar snart 😀 DU er fullfart -mandags-Kjersti 😀 Ja, du er en fin en du, fisker ender og greier… 😀 Nei, her er ennå ingen sløyfe på halen:-D Men den kommer nok…. 😉 Ha-ha. Jeg har beveget meg i dag…til fots… det er lenge siden 😀 Iskaldt, lilla lår etterpå 😀 Kose deg du også før du stuper i seng… :-)Klem <3

    7. Helge: Ha-ha, nei hatt tror jeg ikke…. Men jeg har jo mange luer å velge i 😀 Ja, nå er det en rotte jeg ikke trenger å skjemmes over som sitter her… Ikke gørr-møkkete lenger 😀 Håper det var god middag.Her var det kylling 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    8. frustrertfrueihouston: Ha-ha.. Ja, jeg ble så lei den røde jule-genseren. Og jeg har jo disse to dyra sittende som pynt her i stua, så må jo ha noe skikkelig greier på seg 😀 Og hadde jo ingenting å hekle av til meg selv, skulle lage hette, måtte vente på MER garn til i dag.. 🙂 Håper tåken har lettet 🙂 Her har det bare vært IS-kaldt og jeg har gått og blitt knallrød på lårene gjennom klærne 😀 Klemmer med roser i kinnene <3

    9. Nåhhhh, så utrolig søt hun ble! Ja, ikke at ikke DU var søt i din tunika da, dere var søte begge to ,men du hadde jo ikke sløyfe på halen da…knis… Håper du har hatt en herlig mandag, her har det gått i full fart med senvakt og teaterøving. Men teater er gøy….idag har jeg vært en gammel dame (jeg liker den rollen..) og en mann på fisketur….han fisket en and…ganske ekkelt.. Og så har jeg sunget meg sår i halsen:) God dag. Nyt kvelden, snart senga her. klemklem

    10. Fine kjoler du har skaffet deg og den rotta har sans for mine kjoler. Men den kan ikke få alt den snuser på heller…blir det for mye snusing kan det vel hende at den får seg en runde i på 40 gr igjen i vaskemaskinen. De kjolene der kler deg godt, hva med en hatt med rosa blomster på blå bunn til? Snart blir det middag her. Ha en fin aften.

    11. Jammen ble Vaniljeogpepper fin! Og med ny outfit må dette ha vært hennes lykkedag 🙂 Litt karusellkjøring er bare morsomt for de unge. Så du skal se det blir masing om en ny runde en annen gang! Her henger tåken langt ned, men det skal vist bli en fin dag når den letter. Tåkeklemmer fra Houston 🙂

    12. Engla: Hi-hi, ja måtte jo ha en hun også…kan ikke fly rundt med den rød greia nå etter jul..Er i gang med uka hvertfall, litt treg i starten, men skal gå hjemover nå, og få litt trim, og det blir bra 🙂 Så får vi se hva resten av uka bringer 😀 Håper du koser deg litt i mandagen 🙂 Klemmermandagsklemmen <3

    13. Ha ha ha. You made my day. Jeg elsker virkelig dine små.
      Du er så flink med dem.
      Jeg må finne et dyr eller to her hjem hos meg som kan leke med de du har:) jeg må lage dem først.

    14. Åååååh nyyydelig tunika! Kledde deg veldig godt 😀
      For å ikke snakke om verdens søteste mus, så stolt da !
      Kjempesøte og freshe begge to 🙂

    15. Fru Stussli: Hi-hi, nei du skal slippe Omo Color 😀 Men resten av Spa-en er nok mest snurre rundt og le og klukke… For jeg er jo helt elendig på hud, hår og sminke. Jeg vasker jo ansiktet med SÅPE innimellom, og det er jo HELT fy liksom, og jeg bruker ikke noe kremer eller noe sånt… Håret vaskes med butikk-Shampo, og knapt litt balsam i… Så jeg er et VRAK når det gjelder Spa-behandling for mennesker… SÅ det blir nok VP-way, or NO- way 😀 Hi-hi… Tror vi skal bare kose oss i stedet for den dagen vi møtes 😀 Ha en herlig dag du også min venn <3 Klemmer i poserogsekker sendes med buss <3

    16. Jeg tror jeg må komme på en slik bli-ny-dag hos deg jeg også 🙂
      Tror jeg kunne trenge litt veiledning både medklær og sminke 😀 Helst utten vaskemaskin da 😀
      Eller er det frodiths snurrebehandlig for dyprensning av kropp og sjel, både utvendig og innvending? Er det en dæsj omocolor du ville brukt på meg også? For lys hud med blålige undertoner etter vinteren?
      Kjenner jeg må mote meg litt opp før jeg bestiller denne behandlingen 😀
      Ha en strålende mandag frodithvenn
      Klemmer i fleng

    17. Lisbeth Pedersen: Ja, noe fjas må til på en mandag morgen, og jeg kunne jo ikke hekler videre på min egen i går, manglet garn :-/ så da ble det en mini 😉 Her snør det bittelitt, men skal prøve å GÅ litt i dag, hjem fra jobb, hvis det ikke er UVÆR da.. Ha en strålende dag du også 🙂 Klem <3

    18. Vanja: JA, i dag skal jeg få tak i mer garn og få hette på min egen 😀 VP får klare seg med den genseren 😀 Håper du har gode dager Vanja <3 At du koser deg på hytta,og ikke stresser for mye hjemme 🙂 Stor klem til deg <3

    19. frokenfjeldberg: Åååå, kose deg masse i Barcelona, jeg tenker du er ganske fin selv jeg, selv om du ikke har tunika som oss her nord 😀 Men du fyker videre i dag eller? 🙂 Ha en herlig mandag, uansett hva du skal <3 klemmer <3

    20. Deilig med slike dager. Føle at en er litt på plass, og at tingene blir litt mere fargerike.
      Av og til må de en runde i vaskemaskinen. De blir jo støvete.:)
      Kos deg videre med en flott tunika.:)

    21. Så utrolig kult, fin kjole også tiil henne og så bra at hun ikke ble redd eller deformert i vaskeprosessen..hihi hihi:O) Nydelig kjole til deg og du trenger absolutt ikke noen bli ny dag, så fin atte;O);P Ha en nydelig mandag klem fra Barcelona<3

    22. Wow hun stråler som en sol, hun var kjempe flott .
      Å hun var heldig som fikk lik Tunika som deg . Å med sløyfe også.
      Kjempe fin var hun 🙂
      Ønsker deg en fin dag 🙂

    23. Det var rotta som har vaska seg det. Fin med nye klær også..
      Dette må være Oslos heldigste rotte.. Får også vaska seg, det er jaggu ikke mage rotter som får det.
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg