Det er årstiden sin det!..tenker jeg…;-)

Ja, nå er vi midt oppi det… Midt i HER og NÅ, og det heter vinter enda en måned til. Og tro det eller ei, jeg faktisk glad for det altså… Glad for at vinteren skal herje strømpebukser og ull-luer ut av skapet, og dra meg langt ut i skogen… Og det er ikke noe jeg bare sier faktisk… for å prøve å holde motet oppe liksom… Nei… Etter at jeg bestemte meg for å sette i gang “ta-vinteren-tilbake”- prosjektet mitt, så har det faktisk endret noe opp i topplokket.. Det ble plutselig viktig for meg å gripe tak i det som ER vinter… for å LIKE det på sine egne vilkår. Og NEI…jeg driver fremdeles ikke og står på hodet i snøen, med beina sparkende… ELLER aker i unnarennet på Holmenkollen.. Nei, jeg har ikke kommet SÅ langt ennå.. Men man skal aldri si aldri… 😉

 

Mitt prosjekt dette året ble jo å VISUELT få fram, både i mitt eget hode, og KANSKJE i noen andres også, det vakre ved denne årstiden.. Sånn at jeg kunne glede meg over den… Og derfor er jeg veldig glad for det fremdeles er vinter…Jeg er absolutt ikke ferdig med å ta bilder nemlig. Det ligger masse der ute og venter på meg… Store hvite flater… Trær med tunge snøhauger… vann med oppsprukken is på… og istapper som drypper ved fosser og fra takrenner..  Det er der ute og bare venter på meg… 

Og i går snek jeg meg ut og tok noen vakre bilder i nærheten av jobben min, jeg vaset avgårde, og ofret tørre føtter for å få noen blinkskudd 😉

Kjenner du hvor kaldt det er? Hører du det sildrer og renner under der..? Merker du hvor frostrøyken poffer når du går?

Det var en herlig og forfriskende tur midt i den travle hverdagen 🙂

Ha en fin dag!

 

50 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, i dag har jeg vært litt kald også, og holdt meg inne både på jobb og etterpå, og tegnet en del i stedet for 😉 Og planlagt noe hyss framover, he-he 😉 Håper du har hatt en kjempefin dag 🙂 Stor klem <3

    2. Brr, ja nå ble jeg nesten litt kald her jeg sitter 🙂 På de to første bildene ser det nesten ut som at du har klart å fange noen spøkelser på kamera! Litt typisk tegneseriespøkelser kanskje, men de lignet ganske mye 🙂 Vinteren er i hvert fall flink til å gi oss pene ting å ta bilder av, det kan ingen ta fra den 😀
      Ha en fin kveld! Klem <3

    3. deveny: Å ja 😀 Jeg trodde du tulla jeg, var ironisk 😀 Jepp, det føltes som et offer der og da, når jeg sto der med snø til knærne 😀 Men ble jo tørr igjen da 🙂

    4. deveny: He-he… ja det var ikke så stort akkurat, men et lite offer i vinterkulda 😀 Men så fryktelig imponerende er det kanskje ikke, jeg skjønner det 😀

    5. frokenfjeldberg: Så bra du har andre temperaturer og andre omgivelser, det unner jeg deg virkelig 🙂 Kose deg masse du, med folk og dyr du møter 🙂 klem <3

    6. Ååå hyggelig å høre.
      Det ble ikke slik operasjon som jeg trodde.
      Jeg fikk full narkose og full opprasjon.
      Å jeg har mye smerter dessverre. Men blir vel bedre etter hvert da. Tar tid da..
      Helg grusomt nå. Sover nesten hele tiden mellom smertene..

    7. ritahobbyfoto: Ååå, så koselig du synes det 🙂 Jeg ble så glad når jeg så deg der.. Hvordan er det med deg? Har savnet deg vettu. Håper du ikke har mye vondt.Stor klem <3

    8. Livsrom: Jada, her er det minusgrader og greier her innimellom, og masse snø skjønner du.Moro for meg som vli ta bilder av det 😀 Så fint at det er litt PASSE vinter for deg der borte, og at sola varmer <3 Det gleder jeg meg bittelitt til 🙂 At sola varmer. Her er nemlig ikke særlig sol om dagen.. 😉 Ha en fin kveld du også 🙂 Klemmer <3

    9. Helge: Ja, du er virkelig en som benytter deg av den fine snøen. Håper du får en fin tur, uansett hvor lang den blir. Det var veldig grei temperatur også i dag her 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    10. Mamma til 2: Så herlig, ja for du må se det litt med barneøyne du 🙂 og da får man et nytt syn på ting igjen, ikke sant? 🙂 Jeg har ikke aket eller gått på ski ennå, men nyter det hele på min måte som du ser 😀 Så deilig for det å få bittelitt fri en hverdagskveld da, for man trenger jo det også 🙂 Og jeg er sikker på tante er glad for å ha dem på besøk helt for seg selv også 🙂 Kose deg på sofaen. Og kom innom med et bilde når du har laget snømann da 😀 Stor klem til deg på sofaen <3

    11. Så flink du er 🙂 Herlig at du koser deg:) Det som gleder mest mest nå om dagen er at jeg kan se det blir lysere for hver dag. Jeg kan se at sola kommer opp over fjellkammen tidligere og tidligere. I dag kunne jeg til og med føle den varmet. DET er HERLIG 😀 Vi har ikke særlig til vinter… stort sett +/-0 her for tiden, ingen snø og bare fint oppholdsvær. Helt ok januar etter min smak:D
      Men jeg har registrert at dere har flere minusgrader og mer snø….
      Kos deg videre i vinteren:) Klem fra meg<3

    12. Fin vinter nå 8-10 gr ute så det blir nok en skitur iløpet av kvelden, om det blir 4 km, 6 km eller 12 km finner jeg ut underveis. Men det er bare og benytte seg av det for snøøen kom seint så det blir en kort vinter. Ha en varm aften.

    13. Hei på deg flinke snuppefotograf 😀 Her går livet sin vante gang, vinter eller ei. Vi var på skitur i helga med hver sin unge i pulk, skrekk og gru, men det gikk fin, fint dag.2, he he. Jeg har laget ‘engel i snøen’ – det er noen år siden sist – men moro var det 😉 Når det blir kram snø skal vi lage snømann, jeg har blitt som barn igjen skjønner du. Ha en kose-deg-masse-vinterkveld <3 Søsteren min har hentet tvillings i barnehagen i dag og kommer ikke på døra med dem før kl 19.30. Jeg inntar sofaen NÅ, jeg stikker innom deg igjen en annen dag 😀

    14. frustrertfrueihouston: Ja, det er mye pent synes jeg også, når jeg har begynt å se på det SÅNN 😀 I dag tidlig når jeg kom til jobb, glitret det oppå snøen, pga nysnø og bitte litt lys.. Nesten som små stjerner som lå der.. Ja, her skulle du vært 😀 He-he.. Men glatte fortau, helt enig…dritt.. Og jeg begynner IKKE med brodder altså.. Så jeg går som ei kråke.. 😀 Ha en fin dag med hestehoven din 😀

    15. Mariann Sæther Tokle: Jeg så nesten ikke at det var farger selv skjønner du, ser så dårlig… og jeg har jo drevet og endret til svart hvitt med mange bilder…:-D så kunne aldri vite 😉 20 grader? Jøss så deilig 😀

    16. Bra du tar vare på vinteren, Frodith! Før du vet ordet av deg er den over! Det er kjekt å se dine nydelige vinterbilder, og når jeg ser dem så er det sånn vinter jeg liker. Glatte fortau derimot… Vinteren er langt fra svart/hvit, jammen er det farge og. Bare tenk når solen skinner på snøen…(drømmer meg bort til en fantastisk vinter nå) Ha en sprakende fin vinterdag!

    17. Mariann Sæther Tokle: JA, ikke sant, skulle vært mer farger, og det verste er at det ER jo farger på, jeg har ikke fjernet fargene 😀 De er ekte 😀 Men de blir bare seende nesten svart-hvitt ut nå.. 😀 Jeg skjønner godt at mange sliter litt ekstra nå, hvis det er vondter som skyldes kulde etc.. Så det er ikke bare moro.. jeg skjønner det. Ha en fin dag likevel 🙂

    18. Du kan få vinteren min og,hihi. Det er ikke alt jeg orker å jobbe så hardt med, bare registrerer at den er her. men når det skal sies så har vi nesten ikke hatt snø i år,det er bart og fint ute og jeg liker det. Og nå er det bare 3 uker igjen, så har jeg solen tilbake. 3 mnd uten sol, det er nok ja. Bildene var veldig fine da, men skulle vært i farger, rødt og gult og grønt,hihi

    19. karenmarenmette: Ja, jeg føler at innstilingen har en hel masse å si for mye ting her i verden, for MEG hvertfall. Jeg kan ofte LETT snu om på noe som er litt trist eller leit, eller bare kjedelig, med litt mental jobbing 🙂 Ikke alle det fungerer for kanskje men for meg gjør det all verden 🙂 Ja, enig i at planter med frost på er nydelig. Fikk noen sånne tidligere i vinter, ved Akerselva 🙂 Ha en nydelig onsdag Karen <3 Klemmer <3

    20. Kor herlig !! Kjempe glad for å høyre at det hjelper å snu om på hovudet sitt innimellom 🙂 positiv tankegong? Herlig !! Vakre bilder også.. Sjølv elskar eg både bargreiner og lauvtregreiner med frost på. Er også veldig glad i å fotografere avblomstra ting som står med frostpiggar på.. Avblomstra ting kan faktisk vere vakkert på vinteren. Frosne strå og slikt også 🙂 Går ofte rundt Østensjøvatnet og fotografere. Der er det so vakkert.. Klem og god onsdag til deg Frodith 🙂

    21. Lithanna: Ja, da er vi enige 😀 FINT!! Men det er første vinteren min på lenge med det synet 😀 Fordi jeg har gått inn for det 😀

    22. Fru Stussli: Ååå, jeg komme å varme kakao til deg, så du kan ligge med beina høyt og slappe av… en virtuell kopp kommer nå <3 Håper du blir bedre litt utover dagen, holde deg varm 🙂 Stor god klem til deg, med styrkedråper i <3

    23. Herlige isbilder 🙂 Og jeg kan høre vannet under 🙂
      I dag er kroppen helt ute her. Så nå sitter jeg og får små doser på pcen og små doser med bare sitte helt stille. I dag er DEN dagen. Men det betyr jo at i morgen blir en mye bedre dag 😀
      Kos deg på jobben din
      Klemklem

    24. Vanja: Jeg er ikke sikker på om jeg har fått med meg hvem LITEN du har? Husker ikke? EN liten hund? Er du på fjellet nå? Føler meg ikke oppdatert når du ikke er på blogg vettu 😀 Ja, det er hvertfall veldig, veldig gøy å gå rundt med dette kameraet, og knipse i vei, jeg har fått nye øyne på en måte 🙂 Ha en fin dag Vanja 🙂 Klemmer på vei <3

    25. miastorp: Så bra 🙂 Men du bør vel holde deg inne med bihulene dine kanskje ? 😀 Ja, vinteren er mange måneder til, så man kan gå på ski, og det er derfor jeg tenker at vi like godt får like vinteren, fordi tiden går mens vi sitter her og tenker på en ANNEN tid.. 😀 Stor god klem til deg <3

    26. venkesstrikk: Ja, man kan gjøre mye med tankekraft 🙂 Det føler jeg også, man må starte innenfra, og jobbe med det på utsiden også 🙂 Ha en herlig dag ønskes her fra pause-rommet 🙂

    27. Engla: Ja, det er jo mest prøving på meg også 😀 Innimellom er jeg så lei atte 😀 Men gidder ikke å bruke MYE energi på å være lei den for å si det sånn 😀 Prøver mest å bruke energien min FOKUSERT på å like vinteren 😀 Men vi kan godt ønske vinteren litt dit peppern gror innimellom… Kanskje jeg må ta litt bilder av KJIP vinter også 😀 Ha en fabelaktig vinterdag du også Egla 🙂 Stor varm klem herfra <3

    28. Vinteren er jo herlig. Jeg nyter de kalde klare dagene oppe på fjellet, og det at det er så mye lysere med snø rundt meg.
      Får luftet sengetøyet skikkelig. Alle teppene er på plass ute til lufting. Kjenner den friske klare luften. Det er godt.
      Jeg som har fått en liten med meg nå må jo benytte det å være ute.:)

    29. Får lyst til å gå en lang tur og se, nyte og kjenne vinteren på kroppen 🙂 Skulle gjerne tatt en skitur også men det er fremdeles muligheter. Vinteren skal jo holde en stund til 🙂 Ha en fantastisk noesk vinter dag 🙂 <3

    30. Er det ikke merkelig at vi kan styre så masse med hjernen. Negative tanker skaper ikke annet enn misnøye, så hipp hurra for deg som har klart å ta vinteren tilbake:-)

    31. Herlig frodith <3
      Du klarte det du 🙂
      Nydelige og smemningsfulle bilder <3
      Prøver så godt jeg kan jeg også, men når det blir surt og kalt og lykkeliten gråter når han sitter i vognen, da ønsker jeg vinteren dit pepper´n gror 🙂
      Ha en superduperfin onsdag min venn <3
      Stoooor godogvarmklem fra Engla

    32. Min matgale verden: Ja, før trodde jeg det bare var hvitt om vinteren, og bare ville bli kjedelige bilder. Men jeg synes det er mye fint å ta bilder av 🙂 Ja, og stå er det helt i ro, det er sant 😀 Ha-ha. Men har lyst å prøve med litt bevegelig også en gang 🙂 Kose deg ved kjøkkenbenken 🙂 God varm klem 😀

    33. foreignerat50: Ja, her skal jeg love deg at det er snø hvertfall 🙂 til om med midt i byen 🙂 Litt koselig 🙂 Ha en herlig dag du også 🙂

    34. Nydelige bilder. Veldig mye flott å ta bilder av om vinteren. Og så er jo alt frosset fast, det står musestille og lar deg ta bilder uten å bevege seg (sa hun som ofte vil ha en vilter hund med på bildene….) I dag har begge guttene fri og, så her blir det kosemose i Bakkely kan du tro:) Avgårde til kjøkkenbenken…..Ha en strålende vinterdag. Forfriskende klem påvei..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg