Sindige, rolige Frodith… ;-)

Ja, der har du liksom meg da… Du vet nå, etter å ha kjent meg litt, at jeg er rimelig sindig og rolig..Og nå tuller jeg ikke… for jeg ER det for det meste… Men i noen situasjoner kan jeg ØSE -MEG-OPP litt, og da er jeg vel kanskje ikke fullt så sindiig og rolig… Og det er da jeg må ta i bruk gå-sakte-aksjons-metoder og sånt… 

Men det det handler om nå, er den skumle byen, som av og til kan fange en, på de rareste plasser…: På banen hvor man blir FANGET av sporveisvakter å må forsere sperringer og annet rart, for å flykte fra de sinte sporveisvakt-armene..

Og i går så jeg en som virkelig ble fanget altså.. Du kan tenke deg en t-bane-overgang... Det går baner oppover og nedover..og ved noen stasjoner er det overganger, slik at biler kan kjøre over når det ikke er t-baner som kjører i sporet… Og på sånne overganger er det selvfølgelig bommer, som går ned STORT SETT når de skal.De plinger  og blinker , og varsler virkelig at NÅ…NÅ går bommen ned…

Men…. det er selvfølgelig en og annen gjøk i bil som må prøve å se om han ikke kan rekke over selv ETTER lyden og lysene blinker som besatt… “Hvis jeg bare skynder meg…. så går det nok… “

Jada… Luringen i går, han klarte å komme seg inn han… bak første bom, før denne gikk ned…men den andre… DEN rakk han ikke å snke seg ut  under… Så sto han der da midt mellom to bommer… Og at t-banen skulle komme, det var det jo ingen tvil om… Det var jo defor bommen gikk ned… Men hvilket av bildene under tror du stemmer mest?… 1 eller 2?

 

1)

 

2)

Joda, du har helt rett… Det er det nederste bildet som stemmer mest… Det er meg som drar meg i håret i redsel og fortvilelse..Mannen i bilen,satt stille og rolig han… Håpet visst litt at den ene banen som hadde sett han, og sto på stasjonen, skulle kunne snike seg BAK han og forbi, slik at bommene kunne gå opp… Men jeg visste jo at en annen bane var på vei nedover, om et par minutter…Og der satt han bare og ventet liksom…???

Da spratt læreren, organisatoren og en engstelig og ordnete Frodith fram, på en og samme gang. Jeg løp rundt, peivet i vei med hender og føtter, pekte hit og dit, og var nær ved å banke meg gjennom bildøra til den mannen i ren irritasjon.. VILLE han bli overkjørt eller…?

Det endte bra, fordi den ene t-bane-sjåføren slenttret ut og låste opp bommene, 2 minutter før den andre banen skulle kommet i full fart rundt hjørenet i motsatt retning… Så alle slentret og ruslet og satt med et glis om munnen nærmest… bortsett fra meg, som løp rundt som en huggærn høne og prøvde å rydde opp… ;-D

Hvordan hadde du reagert i en sånn situasjon? Slentret?… eller løpt rundt som en hodeløs høne…?

 

 


44 kommentarer
    1. Så bra at alt gikk bra. Jeg hadde nok også blitt en “hodeløs høne”, for jeg tror ikke jeg klarer å bare sitte stille og tillate noe skummelt å skje. Flott at du reagerte synes jeg 🙂

    2. Hehehehe, ei oppskjørttet huggærn høne 🙂 hehehe huggærne høner er show, og i tillegg oppskjørtet, da er det perfekt. Oppskørtet er jo at skjørtet har blåst oppover, ikke rart du blir huggærn :))

    3. frokenfjeldberg: Å ja, da skjønner jeg, litt som med meg i går, bare jeg til fots 😀 Han i går hadde stilt seg greit, nesten, i forhold til OPPOVER-trikken, for han SÅ jo bilen, og gubben var i andre sporet…men det kommer jo alltid en andre veien også :-O og det var på vei å skje nå.. Men gudskjelov gikk det bra 🙂 klemmer <3

    4. Nei jeg var i bilen utenfor bommen, men det gikk bra. Han klarte å kjøre over på motsatt spor og stille bilen slik at toget ikke traff han..;O);P Takk for det..Klem<3

    5. frokenfjeldberg: Åja 😮 Var du i bil? Uff, skummelt.. Jeg så nemlig en som ramlet ned, på jernbanetorget en gang, ned i sporet.. banen kom og kjørte over han. Han døde 😮 Det er det verste jeg har sett på en måte.Han LÅ nede der når banen kom…og den bare kjørte RETTover han..hadde ikke sjanse å stoppe.. og alle 100 som befant seg på Jernbanetorget ble mukkens-stille. Så jeg er litt skvetten for sånne t-baner og folk som tar sjanser eller peiver for mye i nærheten av sporet.. Håper du har hatt en strålende dag 🙂 jeg kommer innom deg snart 🙂 Klemmer <3

    6. Livsrom: Ikke noe rød han nei! Han sa takk til meg, men jeg gjorde jo ikke stort annet enn stå å skrike til HAN at den andre trikken kom snart…. Og til t-bane sjåføren på andre siden gaulet jeg også litt… 😀 Og det var til sllutt HAN som hadde nøkkel til bommen, og kunne åpen manuelt i kriseløsning… og det var ca 2 minutter før andre t-banen kom nedover… Begge disse mannfolka var rimelig sindige… Men jeg derimot 😀 BAAAAAk–baaaaaak. Du vet høna? 😀
      Ja, fikk jo sove i natt heldigvis 😀 Hi-hi… for alt gikk jo bra 🙂 Klemmer <3

    7. Tatt av kvinnene: Ja, veldig dramatisk for MEG hvertfall 😀 Men han i bilen så ut til å bry seg ganske lite… jeg gikk nesten under bommen for å få snakket med han, men ble i stedet for stående og gaule til han 😀 Heldigvis gikk de bra 🙂 Puh!!

    8. Jeg tror nok jeg hadde blitt høne……men hjelp for en idiot! Han fortjente virkelig en smekk, men å bli påkjørt går jo ikke an å ønske noen. Det går heller ikke an å stå rolig å se på at noen kommer til skade. Håper sjåføren var rød av skam etter seansen…:/
      Håper du har fått roet deg ned nå:)
      Klem<3

    9. Herregud dette hørtes skikkelig dramatisk ut! Hadde jeg vært han inne i bilen hadde jeg sikkert fått fullstendig panikk og løpt fra bilen det forteste jeg kunne. Det hadde nok ikke vært det smarteste å gjøre.. Bra det gikk bra i hvert fall. Men jeg kan se for meg at det var stressende å stå der å se det hele utenfra!

    10. Helge: Nei, dustehode kalles sånne som han!! Gjøre sånne som meg helt gira og oppskjørtet… og sitte der som han ventet på servering selv liksom.. Helt fjern…Og det å kjøe inn der i store og hele, og tro man skal rekke det. Dust! Men heldigvis gikk det greit 🙂 Takket være den andre t-bane-sjåføren som kunne låse opp bommen på et slags vis.. Ha en fin kveld 🙂

    11. ritahobbyfoto: Jeg tror mange hadde blitt høner 😀 Det står en bil der, banen kommer om to minutter… Og sjåføren sitter der som om han ventet på et mirakel… ikke noe stressa han.. Jeg hadde stukket fra bilen for mange minutter siden… han kunne jo se på tavla når den nedovergående banen kom og skulle kjøre over bilen hans.. Nei, jeg er HVERTFALL ei høne 😀

    12. Anonym: Ja, her ble jeg hvertfall det, fordi jeg så det var LITT tid igjen før den andre nedover-banen kom… så jeg kunne REDDE han hvis det trengtes.. Jeg har nemlig vært borti at en falt i sporet, og da var det for sent å gjøre noe. Han ble kjørt over, og døde.. Så jeg har litt fæl erfaring med sånt.. Men dette gikk jo heldigvis bra 🙂

    13. ladyaugust: Ja, jeg var på vei under bommen nesten for å gå inn døra der, og kjefte litt på han… for han var jo så rolig som en lunsj-mann liksom… Mens JEG var den som var redd han skulle bli kjørt i to.. Når nedovervanen kommer om 2 minutter og du er stengt inne sånn, så FORLATER man bilen!!!! ikke sitter der og skriver meldinger liksom 😀 Kose deg masse med øving søs, full fres på deg i dag? Deilig! 🙂 Nå skal denne høna, forlate pinnen sin…og komme seg hjem til rede. Jeg har en sak jeg må gjøre ferdig og levere bilde til Engla 😀 Må nok bli pizza i dag ja 😀 ha-ha.. KLemmesøsklemmen <3

    14. Bestemors godstol: Ja, godt noen er rolige også, det er ikke sikkert jeg ser ut som en høne, jeg heller… 😀 ha-ha.. men jeg føler meg som en høne INNI hodet,flakse-flakse, kave… ordne, snakke, gå fram og tilbake.. 😉 Men heldigvis ordnet det seg da 🙂 Og ikke jeg som gjorde stort 😀 Men t-bane sjåføren 🙂

    15. Mariann Sæther Tokle: Han så ikke paraplylsert ut heller, pratet med meg og mente at banen som stod der allerede og som skulle på vei oppover, klarte å komme seg forbi rumpa på bilen hans, og hvis den klarte det,så gikk bommene opp… Men den ville aldri i verden komme forbi rumpa hans sa jeg… Så jeg var veldig høne her altså 😀 He-he

    16. Skjønner ikke hvorfor noen må prøve og komme over etter at bommene er på vei ned, det er både farlig, ulovlig og mot all trafikkvett. Folk må vente men han tullingen der ville nok lage litt action i andres sinn. Bra at det gikk godt men neste gang kan det gå verre. Hadde jeg vært så dum og fått motorstopp der og da ville jeg løpt ut av bilen – og lært noe som ikke kan beskrives med ord.

    17. Helt med en gang tror jeg at jeg hadde blitt helt lamslått, men så hadde jeg nok blitt en sånn hodeløs høne. Det er helt utrolig hva enkelte kan få seg til å gjøre. Hadde jeg satt i bilen , ville jeg i hvert fall gått ut- ikke satt i ro og ventet på å bli påkjørt. Ha en trygg dag videre 🙂

    18. Oi sååå skummelt da! Jeg hadde løpt rundt og halt ut han fyren tror jeg for det har jeg gjort en gang før i en lignende situasjon. Så hodeløs høne er nok det rette her 😉 Ha en fiin dag søs <3 Nå er det snart øving her tjohei 😀 Klæmmevarmt <3

    19. Hva jeg hadde gjort…hmm…ikke lett dette siden jeg ikke har en slike dubbedingsbane her jeg er…men jeg hadde nok ikke stresset rundt for jeg blir veldig rolig i sånne rare situasjoner…ha en god dag vennen :))

    20. SpinningQueen: JA, ikke sant, de tror de skal være så raske liksom… og på dette føret… Jeg har sett folk der før.. og de har tatt enda mer fart og flerra gjennom bommen i stedet for… Og det hadde jammen jeg gjort også 😀 Hadde ikke blitt sittende i bilen hvertfall 😛

    21. Susns sang og smurferi / fjoll: Ja…Ikke skjønner jeg at drosjesjåføren ble sittende i bilen…stille og rolig å vente på at noe skulle skje…jeg hadde løpt ut og langt vekk.. Og jeg ble helstressa av hele opplegget… Men så kom jo heldigvis han t-bane-mannen ut i siste sekund og LÅSTE opp bommen.. HJÆÆÆLP!! Får helt fnatt av sånt jeg 😀 Så en som falt ned i sporet en gang, ble kjørt over og døde.. så jeg er litt skvettet på sånt kjenner jeg 😛 Håper du har en fin dag også 🙂

    22. ninaoglivet: Ja, du skulle nok likt å sett MEG, som løp rundt der, fram og tilbake… og de så ut som de skulle spise lunsj inni bilen der… Ha flyttet seg ikke han drosjemannen.. Jeg hadde jo i det minste stukket fra bilen om den skulle bli kjørt over… Men de andre t-bane-mannnen ordnet det da 🙂 i siste sekund.. 😛 Og da var jeg helt svett og oppkavet 😀 He-he..
      Klemmer <3

    23. Mariann Sæther Tokle: He-he… 😀 Ja, jeg hadde mest lyst til å rømme jeg også.. Jeg har nemlig sett en mann falle ned gående en gang, fra plattformen på Jernbanetorget, og han falt nedi, og t-banen kom, og ingen rakk å gjøre noe som helst. Det var skikkelig mareritt. Det var sikkert 100 stykker på stasjonen den gangen, og det ble HELT stille der inne.. Men i går hadde han ca 2 minutter på seg til å komme seg vekk, for det sto på tavla, og han fikk jo ikke flyttet seg noe sted han før bommen gikk opp… Hadde det vært meg i den bilen hadde jeg helt sikkert prøvd å stikke ut av bilen i det minste… Han satt som om han hadde lunsjpause liksom… Noen folk er jammen rolige altså…

    24. Jeg hadde vel vært litt høne, men samtidig har jeg jo ikke ant hva jeg skal gjøre, for jeg er jo fra landet der vi tar bilen ut av garasjen og kjører dit vi skal og parkerer utenfor uten å betale parkering og skal vi til en annen butikk trehundremeter unna så setter vi oss inn i bilen og kjører de trehundremeterne og parkerer igjen og går inn, så sånn t-banegreier er skumle greier så kanskje jeg bare hadde blitt lamslått,helt paralysert og tenkt jeg vil hjem:)

    25. Oslopadde: Ja, jeg skulle gjerne vært som musa jeg 😀 Og tatt Gruffalo ved hornene 😉 SÅ spennende å undervise om det da, det må jeg høre mer om senere 🙂 Stor og god paddeklem på vei 😀 Flat selvfølgelig 😉

    26. Fru Stussli: Ja, jeg skal jammen begynne å bli litt stolt av det jeg også, for det er jammen bedre ennå bli overkjørt av banen hvertfall 😀 Det mest komiske var, at han i drosjen sa TAKK til meg etterpå, enda jeg gjorde jo ikke stort annen enn å gaule til t-bane-mannen, og argumentere til drosjemannen om at han måtte lenger inn mot bommen, og si i fra om at det kom en bane andre veien hvert øyeblikk 😀 Så deilig å høre du er bedre form 🙂 Da blir det nok en aldri så liten sykkeltur 🙂 Stakkar frøken Stussli, håper hun blir fin igjen etter manuell terapeuten. Sånne terapeuter har jeg den største tro på. Mer enn leger faktisk 🙂
      Ha en flotters dag du også 🙂 KLemmeriveialtjegkan <3

    27. Jeg hadde løpt rundt som en hodeløs høne. Både du og jeg kan lære litt av musa i historien om Gruffalo: Den blir stadig truet med å bli spist, men den holder hodet kaldt, og forteller alle som vil spise den om Gruffalo som snart kommer, og som er en god venn. Det eneste problemet er bare at Gruffalo faktisk eksisterer, og når musa møter ham, så blir han også truet med å bli spist. Men musa holder hodet kaldt igjen, og snur situasjonen til det beste for seg, og det ender med at Gruffalo blir redd for musa, og velger å gå sin vei.
      Sånn burde vi bli, både du og jeg 🙂 Og nå skal jeg inn og undervise om Gruffalo. Spennende. Jeg har ikke gjort det før 🙂 Ønsker deg en god dag. Klemmepaddeflat 🙂

    28. Hodeløs høne uten tvil 🙂 Jeg ER en høne og ganske stolt av det. En bondetuppe, hønemor og kaklehøne 😀
      Nå skal jeg følge frøken stussli til manuelterapauten. Hun har en låsning i hofta som må lirkes på plass.
      Selv er fruen i mye bedre form og priser seg lykkelig for at dagen i går er ferdig, borte og tilbakelagt! En litt forsiktig tur til Sveits i kveld blir bra (håper jeg)
      Ha en strålende dag lille frodithtuppa <3
      Klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg