Endelig :-D

Nå er jeg bare et eneste stort smil…. for ENDELIG ble jeg ferdig med HELE tunikaen. Nå er hetta på plass også, og nå er bilder tatt ute i dagslys, så fargen kommer til sin rett, og ikke ser ut som skittengrønn..  Så som du ser så ble hetta turkis-grønn den også, med blå kant, følte det ble mest helhet 🙂

Og nå har jeg tatt bilder fra alle vinkler, for å vise hetta litt, og for å vise detaljer du eventuelt ikke har fått med deg før. Jeg har heklet den på frihånd, bare hadde en tanke i hodet,og laget en liten tegning som er nederst. Og den ble jo ikke HELT ulik? 🙂

I tillegg har jeg sendt bilde som skal være med i Englas.blogg.no -sin Utfordring. Hun har bedt alle sende DIY-bidrag, og denne har jeg da virkelig laget selv, og helt etter eget hode, så jeg tenkte den fikk duge der inne på utfordringen 🙂


Jeg brukte ca en tre-fire uker på denne tunikaen,og da har jeg ikke heklet hver dag altså 🙂

 

Ha en fin lørdag:-)

 


56 kommentarer
    1. karenmarenmette: Den var på frihånd, bare sitter og tenker hvordan jeg tror det må bli, og hekler i vei 🙂 Moro 🙂 Kan en tre-fire forskjellige masketyper, men her har jeg bare brukt to forskjellige typer fakitsk 🙂 Takk -takk 🙂 Jeg ble glad og fornøyd selv når den ble ferdig . Følte jeg fikk til 🙂

    2. Kor dyktig du er !!! Den blei berre heilt nydeleg !! Imponerande! Var det på fri hand? El hadde du eit mønster? Huskar liksom ikkje heilt akkurat det.. Uansett kjempe vakker. Passa deg veldig godt..

    3. turpadde: Hei igjen, jeg sovnet tidlig i går 😀 Men nå er jeg på plass. Tusen takk, jeg ble forøyd selv også 🙂 Nå skal jeg i gang med eventyr-bildene våre også 🙂 Klemmepaddeflat, og takk for sist 🙂

    4. Hei igjen 🙂 jeg er så kjempeimponert over at du er så flink til å hekle 🙂 og takk for sist 🙂

    5. cuskima: Synes du? Så koselig <3 Det var moro å få til såpass bra, aldri laget noe sånt før i hekling, kun en topp i sommer 🙂 Nå skal jeg prøve med mer 🙂 Er det bedre med deg?

    6. ladyaugust: Tusen takk 🙂 Jeg ble ganske fornøyd selv også faktisk, og glad når jeg fikk den på meg til slutt, og ut i lyset, og fargen var som den skulle. Den skal jeg ha på bursdag til nevøer i morgen 🙂 Jeg har vært på foto safari i eventyrland i dag, kors på halsen. Ble så mye fint. Is -eventyr <3 Fiiiiine bilder 🙂 Håper du har kost deg i dsg. Tv har krasjet her, så vi ser dvd på lap top med større skjerm koblet til 😀 har kjøpt ny, kommer til uka 😉 Klemmer i bøttevis finne søs <3

    7. WOW søs ! Den ble nydelig og litt alveaktig og hetta ble kjempetøff 😀 Du er bare sååååååååå flink :DDDDD Klæmmelørdags<3klæmmenflat <3

    8. Ja, er enig der, det var kult at du hadde tatt igjen litt av den mørke fargen som pynt på hetta da! 😀 Så bra den ble som du hadde tenkt ^^ Håper din er bra også! Klem <3

    9. Lisbeth Pedersen: Tusen takk 🙂 Jeg var så glad når jeg fikk det til 🙂 Og lage den hetta og alt 🙂 Og endelig ble fargen vist som den faktisk ser ut 🙂 Ha en flott kveld du også 🙂 Klemmer <3

    10. Tatt av kvinnene: Tusen takk 🙂 Jeg var veldig i stuss på fargene på hetta, og HADDE den mørke her i mange dager, og hadde lyst til å begynne. Men ble veldig fint med den lyse. Mer helhet 🙂 Jeg synes fargen kom veldig til sin rett i dagslyset og det var sånn jeg tenkte da jeg så garnet i butikken første gang 🙂 Håper du har en bra dag 🙂 Stor klem <3

    11. Den ble jo kjempefin, er såå imponert hva du har fått til uten mønster! Den ligner jo ganske mye på tegningen 🙂 Er enig nå at det passet best med lik farge på hetta som resten, selv om jeg foreslo mørkeblå da du spurte. Du kledde de fargene veldig godt også. Superfin <3

    12. Engla: Ååå, så fint ENlga-mor, og du har jo fått sneak-peak før alle andre 😀 He-he. Jeg ble fornøyd til slutt jeg, synes den kledde å ha hette på 😀 Håper du har en super dag. Her har tv gått ad undas, og vi skal prøve å finne på noen lure løsninger med med lap-top og en annen skjerm 😀 Har kjøpte ny,men kommer over helga 😀 stor klem tilbake min venn <3 Gleder meg til å se alle bidragene på mandag 🙂

    13. whatwouldnemido: ÅÅå, tusen takk 🙂 Sikker på du hadde klart samme om du hadde gått inn for det 🙂 Håper du har en bra dag 🙂

    14. Anonym: Så koselig at det kommer annonyme lesere inn her og gir ros for hekleriene mine 🙂 Jeg vil prøve å få brukt den så masse som mulig. OG starter i morgen på en bursdag 🙂 Klem igjen 🙂 hvem du nå er 😀

    15. ritahobbyfoto: Så kselig du synes det, tusen takk 🙂 Moro å lage noe, og se at det ble såpass fint til slutt også 🙂 Jeg målte jo masse underveis og sånn 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    16. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Så moro at du synes det 🙂 Jeg ble ganske fornøyd selv også,og i morgen skal den på bursdag med meg inni 😀 Hi-hi. 🙂 Veldig fornøyd med fargen også 🙂 Ha en fin dag 🙂

    17. WOW sier bare jeg, for jammen er du kreativ og superduperkjempeflink!!!
      Jeg bøyer meg i støvet for deg flinkeste frodith <3
      Den kledde deg veldig godt også 🙂
      Kos deg og ha en fortsatt fin lørdag også vises tunikaen på nytt på mandag 😉
      Stooor klem fra Engla

    18. Jeg er litt misunnelig på dine håndarbeidsferdigheter, men jeg får vel prøve den storsinnede, edle varianten, og være glad på dine vegne i stedet… 😉 Gratulerer! Du er kjempefin! 😀

    19. “Slit’an” som vi sier i Bergen. Den ble kjempefin, og fargene passer deg jammen godt. Og det at du hekler UTEN mønster, det beundrer jeg deg for! Håper du får brukt den masse.
      Stor beundringsklem fra meg 🙂

    20. Den ble fin! 🙂 Og nå ser jeg at det nok ble finest med turkis på hetta, fremfor blått, som jeg “stemte” på 😉
      Ha en kjempefin dag med ny tunika 😉

    21. Livsrom: Tusen tusen takk 🙂 Jeg er så glad jeg fikk vist den sånn som den ser ut i virkeligheten, for nå kom fargene riktig fram 🙂 Den skal på bursdag i morgen den tunikaen 😀 Ha en fin lørdag videre du også 🙂 Klemmer <3

    22. Min matgale verden: Liker veldig godt fargene jeg også 🙂 Og de kom endelig fram på bildet sånn som de så ut i virkeligheten 🙂 Tusen takk. Jeg er veldig glad og fornøyd med resultatet 🙂 Ha en fantastisk dag min venn <3 klemmer i lass <3

    23. Susns sang og smurferi / fjoll: Bra å høre at den duger 😀 Tusen takk 🙂 Ja, ble veldig fornøyd selv også. Den ble som jeg håpet, kanskje LITT tjukkere bare 😀

    24. Elin Slåen: Tusen takk. Veldig moro å lage den hette og hele greia, aldri laget noe liknende tidligere 😀 Er veldig fornøyd selv også 🙂 Ha en fin dag 🙂

    25. Helge: Tusen takk for det :-)Nei, ikke sikker på hvor det ordet kommer fra. Bra du koser deg med litt teater og revy. Ja, det er vel ikke helt beste skiføre kanskje nå.. Ha en fin lørdag du også 🙂

    26. Flaggermusvinger: Hei du 🙂 Tusen takk 🙂 Jeg ble glad over å se hvor morsom den ble som ferdig 🙂 Og fargen er veldig fin ute i dagslyset 🙂 Ha en herlig dag du også min gode flaggermus <3 klemmer <3

    27. Fru Stussli: Tusen takk <3Jeg ble ganske fornøyd selv også 🙂 Moro å bli ferdig ,og at den ble såpass fin 🙂 Den skal på på bursdag i morgen for første gang 🙂 Neste gang jeg hekler skal det være i tynnere garn, denne er gansk tykkk i maskene 😀 Men det ble bra likevel 🙂 Ha enn strålende lørdag du også 🙂 Store glade klemmer <3

    28. Wow, det der er imponerende!! Et så stort prosjekt på frihånd, og få det så bra, er helt strålende:) Jeg syns ikke den ble SÅ ulik tegningen. Jeg tror også det var bra du valgte turkis hette ,(hehe, men det har jeg nok uttrykt før…)
      Flott kledelig farge, masse fine detaljer:)……du er superflink med heklekroken, Frodith:)
      Ha en fin lørdag…..videre:):):)
      Stor klem<3

    29. Imponert jeg! Den ble kjempefin, og du kledde den veldig godt. Flotte farger. At du har heklet den på frihånd er enda mer imponerende:) Ganske bratt kurve på den heklingen din, rett til topps. Ha en nydelig lørdag. lørdagsklemmer…

    30. Det var et fint plagg og fine bilder. Tunikaen, hvor kommer det order fra? En beskrivelse av et plagg som ligner på en genser med hette på. Det ble mildt så det er heller kladdeføre når det gjelder ski, mulig jeg prøver meg i kveld etter teaterbesøk. Skal se en revy i kveld, skal på revy neste lørdag men da fra andre produsenter. Litt kultur må man ta med seg tross vinterføre. Var en tur i skogen i går kveld uten ski. Det var en deilig liten tur på 2-3 timer. Men nå skal skurefilla trimmes her. Ha en fin lørdag.

    31. OMG den var nydelig! Og det er jammen kunstneren/modellen også <3
      Tenk at du har laget noe så fint uten mønster. Jeg bøyer meg i støvet for deg flinka!!!
      Nå kan du sprade ut på lørdagstur og vise frem tunikaen din på kafe (Så litt kaldt ut med all snøen på bildet) Veldig fine farger til deg forresten 🙂
      Ha en strålende lørdag superheklern!
      Heklerklemmer i fleng <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg