Vinter i Eventyr-land :-)

Jepp, nå har jeg klart det!! Nå har jeg offisielt tatt vinteren HELT tilbake,og digger den nesten litt igjen. Som jeg gjorde som liten snørrete-Frodith 😀 For i går fant jeg Eventyr-vinteren, og den er MINST like fin som høsten med alle  høstfargene, eller våren med alle blomstene som popper opp her og der, eller sommeren med varmen sin.. for i går fant jeg nemlig Eventyr-vinteren…..  Jeg fant : Glassprinsessen, Is-folket,  hus/slott av is….alt var på plass… 🙂 

Og det fant jeg etter en liten rusletur langs Akers-elva…. Fordi vann og kulde, kan lage de utroligste skulpturer…og til og med is-legge hele hus.. Og blant gispende amerikanere og andre hobbyfotografer, fant vi de fineste motivene jeg har hatt på lenge.. Jeg og min venninne Oslopadda, som er en strålende fotoassistent, frøs nesten ikke en gang… fordi vinteren var så vakker, og vi hadde klær kledd for tur :-I

1) grener i vann…

2) Is-blomster…?

 

3) Frossen foss

 

4) Is-dans ved fossen… skulpturer…

5)

6)

7) 

8) Eventyr-fossen…. eller Akers-elva ved Mølla-fossen…. 

 

9) Her fant vi mange fotografer i går…ikke så rart 😀

10) Tenk at så få uker med snø, og litt kulde, kan skape et helt ekte Is-slott….;-) 

Vann og kulde har en magisk effekt, og det er som å være i Asbjørnsen og Moes rike, og rusle langs elva i disse dager skal jeg love deg 🙂

Håper du har en strålende dag, blant nisser og troll, uansett hvor du befinner deg 🙂

 


 

46 kommentarer
    1. karenmarenmette: Det er jo oppover ved Akers-elva, du så det. Det er sånn der NÅ 😀 Hvis du skulle få lyst til å løpe en tur dit. Det var helt vakkert 🙂 Og lett tilgjengelig 🙂

    2. Heilt eventyrlig som du seier. Verkeleg eventyrverden.. Både slott og troll.. Dei vakraste kunstskulpturar som nokon nevnte her over.. Heilt imponert.. For nokre vakre motiv og øyeblikk du har knipsa.. Du er god ! Det er kjempe artig med slike fine fotosafarier.. Gå litt amok med kamera..

    3. Tatt av kvinnene: Det går en bratt bakke nedover rett etterpå, og den broa heter Åmodt bro eller noe, og må ikke forseres av 100 mann i takt… 😀 står det på den. Jeg vet ikke om det er noe kiwi der nei, dette er høyere oppover langs elva…

    4. Like ved Kiwi Mølla? (blir så grådig nysgjerrig når jeg tror jeg kjenner meg igjen) 🙂 hehe
      Ja, det er jo så gøy når man kommer seg ut, men kan tenke meg at dere måtte kle godt på dere! 🙂

    5. Min matgale verden: Deilig å ha en litt sånn hjernetom dag også da, for det er jo mer enn nok av stress å ta av ellers i hverdagen :-/ Jeg har vært i bursdag og kost meg veldig i ny tunika og alt 🙂 Ja er ikke disse bildene fine, det var langs elva og fossene der du og jeg gikk vettu, den første dagen, og nå var altså ALT bare is, overalt 😀 Is-slott, og eventyr-fosser som var frosset helt også Du skulle vært her Kjersti 🙂 Klemmer <3

    6. Tatt av kvinnene: Jeg tok bildet av det huset oppå den broa som er problematisk å gå 100 mann i takt på 😀 Ja, jeg synes det var virkelig flotte skulputrer overalt jeg så i går altså,og jeg vil ut igjen til helga 😀 Koselig 🙂

    7. Fantastisk det is-slottet! Der bor nok is-prinsessen…:) Jeg trodde jeg hadde vært inne hos deg i dag, men det hadde jeg jo ikke! For disse nydelige is-bildene hadde jeg jo ikke sett. Litt rar dag, rolig og fin, akkurat som jeg liker den. Men så er jeg litt stresset, akkurat som når alt skjer på en gang…men nå skjer det jo veldig lite…merkelig…nå går jeg i seng og kommer meg på jobb, så jeg kan slutte å tenke på at jeg ikke har noe å tenke på:) knis..klemmer

    8. Jøss så fint! Det huset har jeg aldri lagt merke til, tror du har vært rett i nærheten av hvor jeg bor så litt rart at jeg ikke har fått det med meg x) Bildene ble veldig fine! Nummer 6 ser jo ut som den fineste skulpturen. Nesten litt utrolig hva naturen får til 🙂

    9. Kristin: Nei, jeg skjønner at blåst kan gjøre det ganske så mye kjipere, da er det vanskelig å være ute. Heldig vi her da 🙂 kose deg i godstolen <3

    10. Så flotte bilder! 🙂
      Du har virkelig tatt vinteren tilbake ja – godt jobbet! 🙂
      Jeg prøver å tenke positivt om årstiden jeg også, men her blåser det så mye at det er ikke det spor gøy 😉 Eneste positive er at jeg har null dårlig samvittighet ved å sitte og daffe i godstolen 😉

    11. Levepositivt: Jeg bodde i FInnmark i tre år under lærerskoleperioden min, så fikk smakt litt på det ja 😀 Elsket kulda og nordlyset, men var mye INNE også skal nevnes 😀 He-he

    12. Det var flotte bilder, og enda fra sør:) Vi er i Finnmark er vant til måndes vis med snø:) digger det, men det kan bli litt kaldt, og sær når det er over 45 effektive kuldegrader..

    13. Engla: Ja, jeg var helt ellevill i går, da jeg så alle disse is-tingene 🙂 Skikkelig moro 🙂 Mye is overalt langs hele elva 🙂 Bare å stå og knipse i vei 🙂 Ja, skyer er også gøy 🙂 Ha en strålende søndag min venn <3 Klemmerivei<3

    14. Så masse fine bildet du har tatt!!!
      Det er gøy å rusle litt runt å bare titte på artige former, for man finner så mye rart 🙂
      Litt det samme som å studere skyene, for der kan det også dukke opp mye fint 🙂
      Kos deg og ha en fortsatt fin søndag fineste frodith <3
      Stooor god klem fra Engla

    15. Gry Elisabeth: Ja, vi har helt likt syn på saken i dag 🙂 Dine bilder også, var kjempefine og trolsk stemning og lys 🙂 I dag er jeg litt mer være inne i varmen humør…. men det er jo greit også 🙂 Ha en super søndag du også 🙂

    16. Jeg har også sett eventyret i vinteren 🙂 og simpelthen elsker all snøen som skaper sånn stemning. Her har du fått tatt masse fine bilder som skaper et supert bilde på hvor vakker vinteren kan være. Ha en fortsatt super søndag 🙂

    17. ritahobbyfoto: Ja, ikke sant det ble mye fint -) Jeg koste meg storveis 🙂 Eventyrland 🙂 OG tenk hvor kort det har vært snø og kulde, og et helt HUS har blitt dekket 😀 Klemmer <3

    18. Innimellom har jeg med meg kamera men ikke i dag. Har tatt flere vinterbilder fra området jeg gikk idag før. Men mange fine motiver nå om dagen, men det er sjelden jeg ser dyr i skogen.

    19. Helge: Ja, turen langs Akerselva er fin uansett årstid, for det er mye natur, OG mye hus, og litt folk og dyr i tillegg å titte på 🙂 Av og til er det noe kunstverk plassert rundt om kring også:-) Du fikk deg en skikkelig fin tur på ski i dag da 🙂 Det hørtes friskt og deilig ut. DU har kanskje med kamera du også? Ha en fin dag 🙂

    20. Livsrom: Ja, det var faktisk veldig fint i går, og jeg var bare litt kald på lårene, og ingen andre steder… Og det var min egen feil, fordi jeg ikke tok ull på. Og etterpå gikk vi på kafe og spiste kake 😀 Men midt i all isen, helt magisk faktisk 😀 så ut som eventyr-skulpturer. Håper du får den vinteren du vil ha jeg 🙂 I dag blir det bursdagfeiring for nevøer 🙂 Klemmer <3

    21. ladyaugust: Ja, jeg lover å rope 😀 Og da må du bli med så klart, og ut å plukke hestehov med meg 🙂 Nei, men den rare halsen jeg fremdeles har, skal jeg hvertfall ikke bli forkjøla 😛 Så her dytter vi tøy på, lag på lag 😀 Fyre godt for deg, for vi kan ikke ha noen syk gitarist, for da blir det mye blå tær ute og går 😀 Ha en deilig og avslappende søndag 🙂 Kosemose<3

    22. Naturens egne kunstverk er utrolig vakre Det ble ingen skitur i går kveld. Men gikk nesten 9 km før idag. Vakkert med all snøen i skogen. Pene bilder og langs Akerselva er det vakkert. Jeg og noen andre gikk ifra Kjeldsås og ned til sentrum engang, bl.a langs Akerselva. Mange vakre områder langs den ruta med plass til turer og benker man kan sitte på. Ha en fin dag.

    23. Nydelige vinterbilder og isskulpturer du har fanget med kammeraet:) Det var litt kulde og rett innstillig som måtte til for å ta vinteren tilbake;):):)
      Jeg har et godt stykke igjen til jeg er der. I dette øyeblikk titter sola over kjellkammen i sør, og med noen få pluss og slo drømmer jeg meg mot vår…..Vet det er for tidlig, vi får nok vår porsjon med vinter. Vi har sluppet for lett unna til nå;) (Pessimisten taler;);))
      Ha en strålende fin søndag i vinterland:)
      Klemmer<3

    24. Nei det var ikke mye vår å skimte, men snart er du ute på leit etter våren skal du se, ps: husk å rope til meg når du ser den 😀 Da jeg var liten var skogen eventyrskog når trærne var fulle av snø og det var tilogmed en magisk verden <3 Nå blir det fyring for nå er gitaristen ute å henter ved tjobing 😀 Ja kle deg godt søs, ikke mye gøy med forkjølelse og skitt i alle fall. Klæmmesjokkoflat <3

    25. Fru Stussli: Er det hockey som er over anklene? Altså, likner de på slalom-støvel, holder godt fast på deg? 😀 Det blir sikkert bra 🙂 Og moro, alle tre utpå i dag da eller? 🙂

    26. ladyaugust: Hi-hi, ja snart er det vår 😀 minne ikke mye om det på mine bilder ikke sant Ha-ha… tenk hele huset var iset ned, fra fossens vanndråper Det var skikkelig fint å gå der i går 😀 Som et Eventyr-område HELE elva var frosset nesten, og spesielt fossene 😀 I dag er det bare bursdager, og ellers sofasliting 🙂 Og ny tunika å pynte meg med Gruer bittelitt til busstur kjenner jeg, men det går nok fint 🙂 Stor tykk dunjakke 😛 Kose deg med øving og fyring søs, klemmeflatere <3

    27. Har kjøpt hockey-skøyter og neida jeg har aldri satt mine bein i noen skøyter 😀 Men jeg har VISULAISERT i godstolen mens jeg så på YOUTUBE. Hah! Det brude blir bra :-)))

    28. Så flink du er 😀 Nydelige bilder. Nå snør det såklart så her skal det fyres i ovnen og øves i dag. Ha en fiin vinterdag, ps snart er det vår <3 klæmmeflat 😀

    29. Hanne: Ja, kunne vært litt i desember også, men det ble ikke.Men å gå langs elva der i går var bare moro, jeg løp rundt der og det var IS overalt 🙂 En tålmodig Oslo-padde, sto og ventet på meg, og hjalp med motiver 🙂 Hele elva var et is-inferno på en måte 🙂 LITT kald på lårene, men ellers bra 😀 Jeg daffer også i sofaen, skal på bursdag senere i dag 🙂 til nevøer 🙂 ha en fin søndag du også Hanne <3<3

    30. Fru Stussli: Åå, tusen takk 🙂 Gøy dere likte bildene Men det var også et helt HAV å ta av der ute. ALT var frosset, jeg kunne bare løpe rundt og ta bilder liksom.. sammen med en tålmodig venninne som ventet i svingene, og hjalp med å se fine motiver 🙂 Og mange folk langs hele elva, og man hørte folk sukke liksom….” Aaa like a fairytale…” Veldig moro å gå på skøyter, når man får inn tekninkken. Hvis du har ordentlig skøyter som de har i dag, så vrikker du hvertfall ikke anklene… Jeg gikk når jeg var liten, på hockey-skøyter og sånn, og det var vanskelig, høye, og lett å vrikke beina på… NÅ er alt bedre, har du pigg foran? Danse-skøyter? Eller vanlige? Hvis du har gått på rulleskøyter før, så er det lettere også. Det har jeg, og da er det lett å overføre teknikken 🙂 Du faller kanskje litt, men det er veldig moro også 🙂 Kose deg masse 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    31. Så fint.. Vinter er ok når det kommer slik som nå, men hadde vært kos og ha den i jula da, men slik ble det ikke.
      Liker bilde 6 og 7 veldig godt.
      Akerselva og dens omgivelser er fine.
      Ha en fin søndag. Je daffer i senga med kaffe og radio.

    32. Herlige bilder!!!! Jeg måtte vise dem til trøtt Hr Stussli som også synes de var fantastiske :-))
      Jeg skal være sånn isprinsesse i dag, for jeg skal stå på skøyter for første gang i mitt liv 😀 Har funnet frem sykkelhjelm, skistaver og så har jeg sett på youtube hvordan det skal gjøres :-DDD
      Skøyter kjøpte jeg i går… De tok jeg på meg og satt i godstolen og visualiserte… Så om noen timer nå er jeg klar som et egg 😀 Håper det ikke er forferdelig mye folk på skøytebanen 😀
      Ha en strålende vinterdag. Du skulle vært her og fotografert frua på skøyter/rumpa :-))))
      Mange varme vinterklemmer til deg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg