Men elegant er man ikke…

Noen av oss tviholde på dette med ikke å bruke brodder..og tenker at enhver isvull er til, for å nedkjempes med mord blikket hver morgen når vi går ut døra…Her skal likssom ingen få tjene seg rike på vår frykt for beinbrudd… Det gjelder å være standhaftig i sin tro.. 

Der det i før ivar slik at veier ble strødd, med noe man kan gå på og føle seg trygg… drive de nå med noe lure-greier… salt, tryllestøv…eller hva det nå er…Noe som gjør at LITT snø og is forsvinner, men det MESTE blir liggende igjen som farlig mordvåpen på fortauet… Og DREPT vil man jo ikke bli… Så da tusler man av gårde da som ei gammel kjerring… selv om man startet ut som en elegant  puse-frøken..


Lønnlig håp om å være litt elegant i is-eventyret…


…..snur…til sterk pessimisme…og et undertrykt håp om at man hadde brodder LIKEVEL… Mens man klorer seg fast i underlaget med egne negler…

…for å gå med brodder vil man jo ikke , i frykt for å se litt gammel ut…. Mens det er UTEN broddene man blir seende SÅNN ut…. 😉 Trippende avgårde, med redsel for å gå på rumpa 😉 Så en fin og elgant frøken har igjen blitt forvandlet til en stabbende heks… 😉

 

Ha en fin kveld og husk brodder i morgentimene 😉 Hi-hi..

 

 

32 kommentarer
    1. Haha! Jeg har noen stilige brodder. De ser ut omtrent som litt breie syltetøystrikker som jeg bare trer over tåa på skoen, med 2-3 brodder på undersiden. Viser ikke engang og fins i flere farger. De kommer i en sånn liten rund boks som er lett å ha med i veska 🙂 lett som en plett, og ikke flaut 🙂

    2. Tatt av kvinnene: Ja, det er liksom ikke så elegant uten heller på en måte…så like greit MED 😀 Jeg må bare få kjøpt noen. Håper det gikk bra, i det du LØP ut døra 😀 For det kunne endt på rumpa vettu 😀 Ha-ha 😉

    3. Hehehe, jeg husker brodder var helt uaktuelt da jeg var mindre. Bestemor ville helst at jeg skulle gå med det, men neida! Her tar vi heller knall og fall enn å være tryggere med brodder x) De seinere årene har jeg ikke tenkt så mye på disse broddene, det er noe gamle mennesker må ha for å komme seg fra A til B liksom. Kanskje det ikke hadde vært så dumt på gummistøvlene mine! Det er kjedelig å gå et skritt opp og så et halvt tilbake når jeg går til skolen 😛
      Du får ha en fin dag, nå må jeg løpe <3

    4. Heilt enig med deg i dette. Eg brukar heller ikkje broddar.: Gjorde det litt i fjor. Ein kan jo velge nokre som er rimeleg skjulte då.. Huske å ta dei av før ein går inn på butikken ev.for då klikkar dei jo som om du skulle vere ei gamal dame 🙂 Men veldig enig i at ein ser meir gamledame ut, utan broddar enn med.. Berre å få dei på. Trur eg må ut og kjøpe meg. Har lyst å jogge ute også no, og då er det kjempe lurt..

    5. frustrertfrueihouston: Du er bare klok og fornuftig og IKKE gammel…. for det er jo UTEN man ser gammel ut…som kroken på bildet 😀 Trippende rundt, livredd for falle 😀 Ja, du har broddefri, og deilig er nok det 🙂 Men jeg vurderer sterkt få tak i brodder nå ja 🙂 Ha en fin dag , men du sover nok du.. 😀

    6. cuskima: Jada, min greie blir mer og mer at det er MED brodder man se best ut.. 😀 fordi uten ser man hvertfall ut som en kjerring, trippende rundt, livredd for falle.. Det er UTEN man ser ut som kroken på tegningen 😀 hi-hi Jeg vurderer veldig å skaffe meg brodder ja 🙂

    7. Jeg er tydeligvis så gammel at jeg har tatt til fornuft! Skaffet broder for ca 3 år siden( den vinteren snøen lå i Bergen fra desember til ut i mars!) det finnes så mange gode brodder av ulik type, så det er bare å finne noen du kan leve med. Får en mye mer avslappet gange, når en ikke er livredd for å gå på trynet! Men her borte har jeg broddefri! Men de ligger hjemme og venter til neste vinter. 🙂

    8. Er det glatt bruker eg brodder. Vi har en eviglang bakke/sving uten gjerde å holde seg i.
      Mulig eg ser kjerring ut,men etter en uke med hekseskudd er eg overbevist om at å falle på isen vil eg ikkje. Dessuten finnes det MANGE broddetyper. For dere dærtefine så finens det partybrodder man kan ha i lommen i en liten boks.
      For andre finnes et et enormt utvalg fra å træ dem på til å spenne dem fast.
      Når du tar dem av når du kommer frem er du jo like fin som da du gikk hjemmefra 🙂

    9. Fru Stussli: Det er ganske mye mer in enn det var før hvertfall 😀 Jeg ville hat en fest-brodd eller en til, som bar kommer av seg selv 😀 Jeg er SÅÅÅÅ trøtt …nesten så trøtt som den gamle damen der 😀 For hun er sikkert veldig trøtt 😀 Klemmer nattaklemen <3

    10. Sånn ser jeg ut på skøytene mine. Trenger bare tegne inn skistavene 😀
      Finnes mange kuuule brodder nå da. I kule farger og en type brodde for hver måte å gå på. En til løping, en til fest, en til støvler osv… Kanskje det blir in med brodder 🙂
      Stor nattaklem

    11. Engla: Ja, lurer på om jeg burde ha et par i sekken. Prøve det ut liksom 😀 Åå, nå er jeg så trøtt her at nodet vipper og stanger i lap-topen :-/ Så får krype til køys 🙂 Klemmer store godnattklemmer <3

    12. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Så bra du trener litt du da…EGENTLIG 😀 det er DET du driver med liksom.. Hi-h Ja, elegante er vi ikke der vi stabber 😀

    13. Kristin: Ja, vi tror brodder er for gæmlisene,men det er jo vi som ser ut som noen gæmliser ikke sant 😀 EN dag skal jeg kjøpe også… bare ikke rikitg ennå 😀

    14. Hihi, brodder er fine greier det vennen min 🙂
      Det første året med lykkeliten. Da vi bodde i Trysil, brukte jeg det hver eneste gang vi var på trilletur. Jeg gikk mange hundre mil og falt ikke en eneste gang, bare de ene gangen uten….:)
      Bruk brodder du…greit å passe på lårhalsen, hihi
      Stooor klem fra Engla

    15. hahaha, så sant så sant 😛 Jeg stabber meg avgårde i pene støvletter hver morgen. xD Burde brukt brodder… Men samtidig får man jo øvd opp balanseevnene sine da. Og en skikkelig piruett på isen er sikkert godt for magemusklene…

    16. Hihi, jeg kaver også rundt når det er is. Brodder er jo for “gæmlisene”, selv om det hadde vært SÅ smart å bruke 🙂 Jeg satser på at balansen er god nok til å hente meg inn når jeg sklir 😉 Slår meg sikkert helseløs en gang men.. Enn så lenge er det veldig trygt her, for her er det bart og fint 🙂
      Vær forsiktig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg