Serie-dilla..

Etter at Tv-en takket for seg for forrige helg, og vi levde som i steinalderen nærmrest et par-tre dager…med kun hekletøy for hånden og en papir-avis som presset seg på for å levere nyheter…så fant vi etterhvert en provisorisk løsning med dvd-er på lap-topen, tilknyttet en storskjerm vi har til stasjonær-pc-en… Så ble jo helga levelig likevel.. For vi elsker serier her i huset. Vi liker godt både litt små-ekle action-fylte serier, og også litt mer komiske varianter. Ikke noe er som lang-fri, hvor man har mulighet til å sitte å se mange episoder etterhverandre 😉

 

Dette er noen av seriene vi ser og samler på.

 

Ser du serier på tv? Eller DVD? Og hvilke serier liker du å se på?

 


70 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, han Mentalisten-hovedrollen er veldig god, snedig og provoserende, så man må le litt i alt det ekle som skjer innimellom 😀 Ja, man kan jo lure hvor de henter så mye galskap fra 😀 ? Hi-hi

    2. Mentalisten tror jeg kanskje jeg ville likt, får sette den opp på listen over ting jeg må se x) Den listen bare vokser og vokser! Dexter kan være ganske så ekkel til tider ja, lurer på hvor skaperne får alle ideene sine fre 🙂 hehe

    3. Tante Jul: Ha-ha, ja, vi driver med en del meningsløse ting, og jeg synes det er helt greit jeg, for min del. Jeg driver med så fryktelig krevende og energi-tømmende ting i jobben… Så når jeg kommer hjem, vil jeg bare drive med meningsløse og hjernedøde ting, så det er skikkelig deilig egentlig med serier da .-)

    4. Jeg har ikke hatt tv på… fire år eller noe, og er veldig fornøyd med det. Jeg har heller ikke Viaplay eller Netflix og slikt for tiden. Men det ligger jo en del ting og saker ute på f eks youtube, har jeg funnet ut. Og jeg antar at jeg kunne funnet ting på nrk.no og slikt.
      For tiden har jeg lyst til å se Spooks, sesong 7 og 8, fordi der er Richard Armitage med. Jeg har sett ett eneste avsnitt (resten finnes IKKE på youtube), og serien virker bra. Ellers ser jeg ikke så mye på serier. Det er noe med at det tar så mye tid (som jeg kaster bort på enda mere meningsløse ting uansett, så det er et teit prinsipp).

    5. hahahaha jada ,skal det. Skal slappe av og bare hente meg inn igjen.
      leser litt blogger,blogger litt ,ser en serie eller to, sover litt, lufter hundene, sover litt mer:P

    6. cuskima: Ja, men du har JAMMEN trengt det også!! Så nå tar du deg den sløvetida, til du virkelig er helt oppå igjen (*sier med streng stemme*… ) hi-hi.. 😉

    7. cuskima: Ja, Grimm er bra 🙂 Vi liker det samme ser det ut til, ja her er vi også FOR hjernedød føde 😀 for det litt krevende ellers i hverdagen, liker å sløve HELT når man skal slappe av liksom 😀

    8. Tatt av kvinnene: Big Bang, Criminal Minds og Mentalisten er mine favoritter 🙂 Har sett litt Dexter før, men vi ble litt lei vi på den.. men ekkel så det holder den også 😀

    9. Glemte helt grimm selvsagt liker eg den og Castle 🙂
      Serier er kule, digg med litt hjernedød føde,ellers liker eg best skikkelig krim eller fantazy/sci fi
      Fikk jo noen tips til andre serier her av andre da,men vet ikkje om eg har tid hahahaha

    10. Her har vi også skikkelig serie-dilla! Vi pleier å bruke Netflix, men har gjennom årene skaffet oss en ganske fin samling med sierebokser også. Big Bang Theory ser vi så klart på, herlig gjeng! Og Criminal Minds har vi sett en del sesonger av. Nå ser vi på Dexter, denne serier er utrolig bra, hvis du ikke har sett den anbefaler jeg den. Det samme med Breaking Bad, min favoritt blant alle serier jeg har sett 🙂

    11. karenmarenmette: Criminal Minds, Mentalisten og Big Bang er mine favoritter også 🙂 Liker litt små-ekle krim-saker 😀 Så vi har kjøpt dem, liker å ha i hylla også jeg 🙂 Koselig liksom. Ha en fin dag Karen 🙂 Klemmer <3

    12. Kjempe herlig med serier.. Spes hyggelig om vi liker same serier.. Sløv søndag, el tidlig kvardagsetyermiddag og sjå nokre serie-episoder ilag etter kvarandre.. Big bang har vi lenge holdt på med no. The Mentalist og Criminal minds ser vi også. Vi er heldigvis begge glade i pusse opp-serier. Hus på landet osv.. Kjekt å dele slikt. Sløve i armkroken til verdens beste.. Eg er ikkje typen til å følge med fast på noko. So blir det min mann har lasta ned el det et har hatt opptak på, på tvopptakeren..
      Ha ein fin tirsdag no !! Klem klem

    13. Helge: Ja, sånne basert på fakta er også spennende The Tudors f eks. Om Henrik 8. Selv om mye er lagt til også 🙂 Så er det jo fra hans liv. Spennnede. Ha en fin dag 🙂

    14. frustrertfrueihouston: Ja, du har nok litt andre serier. Damete serier er ikke no her i huset heller… OG ikke for MEG en gang 😀 Synes de er for trege 😀 god morrgen til deg også 🙂

    15. Det er sikkert mange serier jeg burde ha sett. Danskene er jo veldig flinke med krimserier, var en serie der som het Anna Phil(tror jeg da) fra politimiljø som jeg likte godt. Serier basert på sanne fakta liker jeg godt. Håper jeg finner den serien jeg snakker om på DVD.

    16. Vi har nettopp avsluttet en serie her borte “Dead Zone”. Den var spennende, og vi så den på amerikansk Nettflix. Vi begynte på Orange is the New black, men så bare 5-6 episoder. Mannen syntes det ble litt for damete. Ellers går det mest i filmer for tiden, selv om jeg sovner litt innimellom. God morgen til deg når du våkner!

    17. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, jeg har så utrolig mye jeg ser på, hehe! Akkuratt nå er jeg kjempehekta på Grimm! I tillegg til det ser jeg The Walking Dead, Drop Dead Diva, My Crazy Beutiful Life (Ke$ha), Sex in the City, Little Britain, så vurderte jeg å begynne på The Tudors, utenom det må jeg begynne på The Big Bang Theory for jeg fikk alle 5 sesongene i julegave i 2012. Flaut å ha alt for mye å se på! Jeg føler jeg ikke har tid til noen ting lenger. Blæærh!
      Peace and Love ❤

    18. Lost Girl
      Haven
      NCIS
      CSI
      Criminal Minds
      Bones
      Mentalist
      Fringe
      Ripper street
      Elementary
      Sherlock Holmes
      Silent Witness
      åhhhhhhhh elsker serier,men ikkje sånn pretty little liars og sånne jentegreier
      elsker Masterchef Australia
      og National geographic med historier fra fortide og helst da Oldtiden 🙂

    19. miastorp: Ja, lurt det hvis man skal begrense også kanskje.Nå ser vi EN episode, og så er det AV med tv igjen 🙂 Høres smart ut 😀

    20. Ja men når vi er der over lengere perioder kunne en serie vært greit. En episode hver kveld 🙂 det er noe å tenke på til sommerferien… Kan jo få noen tips her 🙂

    21. Haha.. ja det er sånn som jeg føler når macen plutselig skrur seg av, da er det mer krise! haha
      Har inntrykk av at det er flere som har på tv´n som mer bakgrunns støy!:)
      der er jeg mer “Old fashion”, får jeg har på radion!! 😀 haha

    22. Moving On: Nei, jeg føler meg ikke så avhengig av å se noe jeg heller egentlig. men når tv-en døde helt… da kjente jeg at vi liker å HA DEN PÅ 😀 Men driver ofte med annet likevel 😀

    23. Japp:)
      har ikke hatt tv på 4år eller noe..
      Eller jeg har en, men den har stått på i esken og støvet ned.
      har ikke savnet det eller noe.
      Pc og nette har jo alt tilgjengelig.
      Pluss jeg er ikke avhengig av og se noe , noe som er ganske befriende:D haha

    24. miastorp: Jeg følger bare sånne serier som er avsluttende for hver episode. Orker ikke sånn som jeg MÅ følge med på jeg heller 😀 Ja,dere skal jo ikke se tv i Sverige,så det er bare bra 😀

    25. God å høre. Jeg ser ikke mye på Tv, men når jeg trenger det, vel så trenger jeg det. Det virker som en avslappende greie på meg.

    26. har ikke tv jeg 😛 haha
      Men digger serier da.. grays er en stor favoritt.. bigBang, pretty Little Liers, Medium er det jeg ser på.. men samler kun på grays 🙂

    27. Kristin: Jeg har også vært litt av og på,og ikke fått med alt av Fringe på TV, men samboeren har. Men nå kan vi se dem sammen om igjen på dvd 🙂 Jess!! 😀 Aldri prøvd Netflix

    28. Jeg er ikke flink til å følge med på serier. Er vel mest fordi jeg ikke klarer å få med meg hver gang de går og da mister jeg tråden… Men det hadde vært en ide å kjøpt inn en serie som jeg kunne sett på i Sverige for der har jeg bare NRK og da blir det begrenset tv titting men det var jo egentlig meningen da 🙂 synes jo påskekrimmen er gøy å følge. Da har jeg både tid og så går den stort sett ikke over så lang tid 😉

    29. Ja, det er gøy! 😀 Jeg har så vidt starta på Fringe, men kom ikke ordentlig i gang. Og samboeren har sett alt der tror jeg, han likte den 🙂 Og det er et par av de andre på bildene dine jeg vil se også 🙂
      Orange er en serie som bare ligger på Netflix tror jeg, samme gjelder House of Cards- Hvis du ikke har Netflix, så anbafaler jeg å ta en prøveperiode, avslutte før det går 30 dager, og se første sesong på de to seriene der 😉

    30. Bestemors godstol: Og det er veldig koselig at du kommer innom en tur vettu 🙂 Døra er jo alltid åpen, og sofaen ledig 🙂 God kveld til deg også snupps <3 klem<3

    31. Kristin: Vi hadde jo noen felles vi også 🙂 Og Orange….kjenner jeg ikke til, må sjekke ut 🙂 Ja, jeg liker å kunne velge selv, ha dem i hylla, og glede seg til late dager med serietitting .-D

    32. whatwouldnemido: Ser du dem på TV, eller har dere samlemani også 😀 Som oss 😉 Jeg er VELDIG glad i Mentalisten også, synes den hovedrollen der er herlig, både karakteren og skuespilleren. Vi ser ikke mye på andre ting vi, nesen bare nyheter og serier 😀 Mange på din liste har jeg ikke hørt om, sleepy hollow osv. Men da har jeg fått noen nye tips 🙂

    33. Her hjemme digger vi gode TV-serier! 😀
      Våre favoritter er Modern Family, The Big Bang Theory, Dexter, House of Cards, Game of Thrones, Orange is the new black, Homeland..+++ 🙂
      Det er så kjekt at man kan styre selv når man vil se på 😀

    34. Vi elsker serier! 😀 Liker alle de du har avbildet, bortsett fra Spartacus – den har jeg ikke sett.
      Vi venter selvsagt i spenning på neste sesong av Game of thrones 🙂 Og mens vi venter ser vi for tida en del på Revolution, Sleepy Hollow, Continuum, Vikings, Numbers, Tomorrow people og the Blacklist. Ser fortsatt gjerne Castle, CSI og Bones også, selv om man stort sett har sett dem før… Gu’bedre, vi ser MYE på serier, skjønte jeg nå… Verste er at jeg sikkert har glemt noen 😉

    35. ewymarie: Å ja… Game of Thrones glemte jeg… den har vi også en sesong av og skal spare på Orange is the new black har jeg ikke hørt om :-O må sjekke ut 🙂 Jeg bare sovner under film jeg 😀 Ha en fin kveld 🙂

    36. Mariann Sæther Tokle: Jeg bryr meg heller ikke om interør noe særlig, eller mat… men ser gjerne sånt på tv. Har ikke hund, men digger å se Hundehviskeren på Tv 😀 Men har blitt mindre tv-titting etter jeg begynte med bloggen. Men ser litt når jeg hekler 😀

    37. Hanne: Jeg blogger og ser serier samtidig, skikkelig multi-tasker blitt 😀 Ser Fringe nå, og skvetter i vei over tastene samtidig 😀 Når jeg hekler er det ingen sak, LITT verre når jeg skriver samtidig ja 😀 Denne episoden hadde jeg sett før, så da ble det litt blogg samtidig 😀 Lager du noe fint nå da Hanne, strikker,hekler?

    38. Game og Thrones og Big bang er favoritt hos oss 🙂 Men har lyst å se Orange is the new black og Breaking bad. Men vi ser ikke så ofte på serier, blir mere til at vi ser film.
      Ha en fin uke 🙂

    39. ritahobbyfoto: ER ikke så glad i filmer i hverdagen, pga blir så trøtt på kvelden 😀 men serier er passe korte 😀 Og seriene våre kan vi sette på når vi vil 🙂 Ha en fin kveld videre du også 🙂 Klemmer <3

    40. Fru Stussli: Det er veldig deilig med å ha disse seriene. Alle er avsluttende. Numbers er vi også fan av,men ikke begynt å spare på ennå. Jeg elsker det litt halvekle/skumle med Criminal Minds, Fringe og Mentalisten også 😀 Big Bang, stor favoritt, gleder meg til neste sesong i salg 🙂 Digre klemmer på vei <3

    41. Åja, jeg ser på alle kokeprogrammene så gubben holder på å bli gal. Masterchef både her og der, jeg kunne sett på koking hele dagen. og så liker jeg brudekjoleprogrammer, jeg som giftet meg i rød kjole hos sorenskriveren og har aldri vært interessert i kjoler og pynting,hihi, men jeg liker å se på menneskene som er med der. Krimserier liker jeg veldig godt, der er vi enige i husstanden. Jeg liker også den engelske programserien der de skal finne seg hus på landet eller feriehus, selv om jeg ikke er interessert i interiør, ja jeg er rar,hihi

    42. Jeg ser lite serier og lite tv.
      Tven står på mens jeg strikker eller syr, men jeg følger ikke med.
      Av og til plopper jeg innpå og spør Gubbelure hva det var osv..
      Nå sitter jeg her på det samme viset, bare det at Gubbelure er ute på sangøvelse og da har jeg ingen å spørre heller, men det gjør ingen ting.
      Kos deg med serier 😉

    43. MÅ ha med hotell cæsar jeg da.det står faktisk på opptak på get boksen,hver dag.
      Men liker dyre program, alt om egypt, noe matprogram,trening og kosthold, liker også krimserier. men i forhold til ekstremt mye å gjøre hos meg, må det bli litt begrensninger.
      ja mye bra filmer også. 🙂
      klemmer 🙂 fin mandag videre.

    44. Big bang, Bones og Numbers er favorittene for tiden 🙂
      Egentlig liker jeg ikke å se på ting jeg må se neste uke og neste uke osv… Avsluttende episoder er min greie 🙂
      Mandagsklemmer på snei

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg