En pus i hyllen min… :-)

Det er akkurat som om den bare måtte bli med hjem… Ja, jeg har ikke gått hen og skaffet meg katt altså.. Og stappet den i en hylle liksom.. Nei, for det først er jeg veldig glad i katter og ville ikke presset den til å oppholde seg i en hylle, mot sin vilje vel å merke.. Jeg er også så glad i katter at jeg ikke anskaffer meg en her i byen,for å presse den til å være innekatt.. Men en gang…en gang når jeg blir STOR og vi får eget hus, DA skal vi ha katt.. 

Nei, det er altså ikke en levende katt det er snakk om…men en katt som snakket til meg fra en hylle i en butikk…Jeg har sett den flere steder…Og hos Narvesen flere ganger når jeg har gått forbi…og coveret gjorde at jeg stoppet opp. Jeg leste bak…Og historien ser så utrolig vakker ut.. Jeg har ikke gått inn og kjøpt en bok på årevis… pga synet mitt er litt rart.. Men denne boken har altså  festet seg, og gjort et inntrykk på meg allerede FØR jeg hadde kjøpt og lest den… Så etter å faktsik ha gått og sett lengselsfullt etter den i hyllen flere ganger, fikk jeg endelig med meg pusen hjem i går.

Den heter: ” En gatekatt ved navn Bob”  og er skrevet av James Bowen. Og det eneste jeg vet er at den handler om en gatesanger/uteligger som får et spesielt forhold til den katt. Jeg gleder meg til å lese den, jeg tror dette er en historie for meg. 

 

 

 

Har du leste denne boken?

Hvilken bok har gjort mest inntrykk på deg?

 


64 kommentarer
    1. Engla: Jeg har ikke kommet igang ennå, men skal, kanskje i vinterferien :-)Og denne så ut som den ville bli lest av meg 🙂 Jeg lest mye i 30 åra, så har jeg ikke lest på 10 år, minst… så nå får vi se 🙂 Kanskje jeg kommer inn i en flow 🙂 Sove godt min venn, her fungerer ingenting mer… i hodet 😀 Er ALT for trøtt 😀 KLemmer god nattaklem <3

    2. Det er jammen lenge siden jeg har lest nå, tror nesten ikke jeg har lest en bok siden jeg fikk lykkeliten. Men før jeg fikk han leste jeg mye. Gjerne historier fra virkeligheten, men jeg leste også den svenske triologien som ble filmatisert…Husker plutselig ikke hva den heter engang…
      Litt for sent for hodet mitt nå 🙂
      Håper du koser deg med din nye bok og at du har hatt en herlig dag min venn <3
      Stoooor nattaklem er på vei til deg <3

    3. lulltove: Ja, jeg tror også det egentlig 🙂 Jeg TROR ikke på så mye rart egentlig, men akkurat SÅNNE ting tror jeg litt på, at det er en mening i at denne mjauet så fælt fra hylla 😉 Gleder meg :.-) klem <3

    4. Har ikke lest den, men har også lagt merke til den. Den er sikkert magisk. Det er helt sikkert noe som du skal lære av den, og akkurat NÅ er du klar 🙂 Klem

    5. Min matgale verden: Verken leser eller hekler.. Vi ser serier…eller JEG driver vel mest HER… Jeg kommer med en liten overraskelse i morgen…Gjør deg klar 😀

    6. Min matgale verden: Ja, det mjauet nesten fra hylla der, og jeg gleder meg vilt til å få tid til å lese den 🙂 Kose deg med kake-krigen 🙂 Men det er jo ikke som i fjor da 😉 Klemmer <3

    7. Så gøy med sånne bøker som liksom bare”kommer” til deg sikker på den blir bra. Da er jeg på plass igjen, den der mandagen er travel altså:) Nå er det kakekrig og sofa. Ha en fin kveld. klemklem

    8. når du har lest den kan du jo bare søke opp på youtube. Vet ikkje om det er en hel film,men en dokumentar om de to er det. Og litt klipp her og der 🙂

    9. nei ikkje boken,bare sett vidoer og lest intervjuer med mennesket til Bob 🙂
      Dessuten bor min søster i London så han er ganske famous der borte og hun har sett dem ofte

    10. Vanja: Så bra 🙂 ja, dda gleder jeg meg til å ta fatt på den 🙂 Ja, mye styr og moro med dyr i huset tror jeg. Aldri hatt jeg, men har lyst på katt når vi flytter på landet 🙂 Mjau! <3

    11. frustrertfrueihouston: Ååå, stille gleder og intelligent humor, er også noe for meg 🙂 Liker det også altså,veldig 🙂 Ja, jeg vil også ha lettlest, og sånn er jeg med tv også. Det er nok slitsomt og krevende ellers i hverdagen, trenger å slappe av liksom 😀 Ha en fin dag videre du også 🙂 Klem <3

    12. Tatt av kvinnene: Ja, jeg skal lese denne katte-boka, og så skal jeg ta fatt på mye annet merker jeg 😀 Kommer mange tips når man legger ut sånn 😀

    13. Helge: Dette er også en sann historie i bånn om jeg har lest riktig bakpå, om en gatesanger som har vært narkoman etc, og får denne katten i livet sitt 🙂 Tror den er fin. Ja, sånne sanne historier, og fengselshistorier og sånt er sånn som gjør veldig inntrykk på meg også. Jeg leste også før, dette blir første på lang stund. Gleder meg. Ha en fin kveld 🙂

    14. Ja, det er en bok en mor som har en datter som får kreft, og deres vei videre..
      Hvordan familien samles, hvordan humoren holder seg osv..
      den er utrolig, anbefaler den virkelig!!
      Ja må fortelle hvordan det går med øynene etter denne boken du har kjøpt også! 🙂

    15. Jeg har ikke lest den boken, men har hørt mye om den.
      Jeg har både katt og hund i huset og det lager liv tro du meg.
      Et herlig liv som gjør at det er mye aktivitet i huset.
      Kos deg med boken og gled deg over kattepusen.:)

    16. Jeg har lest fler bøker det siste året enn på aldri så lenge. Nå har jeg mer tid. Akkurat nå leser jeg “Å telle duer” av Marie-Sabine Roger. Det står så fint på baksiden av boken: “For deg som har sansen for stille glede og intelligent humor… Det er noen bøker som bare griper fatt i deg – og aldri slipper taket. Dette er en slik”. Ellers har jeg også lest Idas dans, og tørket tårer i ett sett. Av og til er det godt å lese sånt også. Men tunge, seriøse verk sliter jeg litt med. Må være lettlest. Kos deg med boken din, kanskje den blir en å lese senere. Ha en fortsatt fin dag 🙂

    17. Oi, dette hørtes ut som en perfekt bok for moren min! Hun elsker sånne bøker som gjør litt intrykk. Jeg er så dårlig til å lese bøker at jeg må bli ferdig med haugen av Harry Hole bøker som ligger i hylla her først. Takker for tips, denne skal jeg virkelig anbefale henne! 😀

    18. Den boka der har jeg ikke lest men ser artig ut, må notere meg tittel og forfatter. Bøker som fenger meg mest er dokumentarbøker fra real life. De kan handle om fæle saker men det er hvertfall fakta. Ei bok jeg har heter “Mens jeg venter på å dø”, skrevet av Richard Micheal Rossi mens han satt på ei dødscelle i USA. Sterk kost det der. Men jeg har noen bøker om synske folk som også gjør inntrykk på meg, det er bøker om Marcello Haugen og Snåsamannen. Har endel bøker og de aller fleste har jeg lest, men leste flere bøker før enn nå. Ha en fin kveld.

    19. Nå er den tørr igjen 🙂 haha ja Muffins er klar for det meste han 😉 Håper de uglene finner på noe annet enn å være i salaten din i dag søs 🙂 stor klæm <3

    20. Kristin: Ja, denne her mjauet nesten fra hylla, så den måtte bare bli med. Så nå gleder jeg meg 🙂 Skal fortelle litt hvordan det går etter hvert 🙂 Jeg er også allergisk litt OG samboeren, men hvis det er en litt utekatt, TROR jeg det går 😀 Når vi flytter på landet 😀 HÅper du har en fin dag 🙂

    21. deveny: Oi, ja det er litt skikkelig litteratur, jeg har ikke lest noen av dem faktisk. Jeg tror jeg begynte på Anna Karenina en gang, men kom ikke gjennom. Jeg gleder meg til denne. Skal ta litt lesestunder i vinterferien. God tid til kos 🙂

    22. Moving On: Ikke lest den, da er det også en jeg må lese. Jeg får prøve først hvordan det går med denne boken, og håper det er greit for øynene. For denne boken VILLE virkelig være med hjem 😀 Skal fortelle litt etterpå da 🙂

    23. ritahobbyfoto: Ja, jeg skal si litt om den her etterpå, uten å avsløre for MYE da 😀 Gleder meg til å ta fatt, begynner så smått nå, og tar litt i vinterferien tenker jeg 🙂 Ha en flott dag du også 🙂 Klemmer <3

    24. Bestemors godstol: Lurer på om jeg leste den i sin tid jeg også 🙂 Og sett film etterpå 🙂 Jeg har lest stormenes tid, tror nesten det var siste ordentlig boka jeg leste. Nå lerser jeg litt på en bok Deveny (blogger) har skrevet, og nå skal jeg begynne med denne 🙂 Ha en fin dag du også min venn 🙂 Klemmer <3

    25. Den har jeg vurdert å kjøpe jeg også! Spent på hva du synes om den 🙂
      Jeg er veldig, veldig glad i katter <3 Jeg har ikke kunnet ha en selv ennå, av samme grunn som deg, at jeg ikke vil tvinge en katt til å være innekatt. Vi hadde en katt da jeg var lita (som faktisk ble 18 år, og døde nå i juni), og jeg så hvor utrolig mye han kosa seg når han var ute - så innekatt er ikke noe for meg 🙂 Nå er samboeren litt allergisk da, så vi får se om det noen gang blir katt på meg igjen 😉
      Ha en fin dag med ny bok! <3

    26. Lisbeth Pedersen: Jeg har jo ikke lest bøker på årevis jeg heller, leste MASSE før.. Men siste jeg leste var Stormenes tid, av Ken Follet. Film er laget til den etterpå. Men nå skal jeg prøve denne her, den sto å nærmest ba om å bli med hjem 😀 Ha en strålende dag du også 🙂 Klemmer <3

    27. Fru Stussli: Åå, da gleder jeg meg veldig 🙂 Moro å høre om andre fine bøker også, hvis jeg klarer denne Bob-boka pga synet mitt, så skal jeg sette i gang med En mann ved navn Ove 😉 Kose deg med gull-fiskene 🙂 Her er littegrann ugler i badevannet mitt i dag, men mulig det går seg til… Klemmerivei <3

    28. Jeg har ikke lest den.
      Jeg husker så dårlig, men jeg tror vel faktisk at det må være Markens Grøde av Knut Hamsun, eller Anna Karenina som er mine to øverste.

    29. Åå sånne historier er så fine. Rørende.
      Du må fortelle hvordan den er når du er ferdig me den da:)
      Har nok ikke lest den!
      Vettu den boken som har gjort mest inntrykk på meg noen gang, er “idas dans”.. gråt meg i søvn flere kkvelder på rad av den boken.. den er helt utrolig!!!!
      Lest den?

    30. karenmarenmette: Ja, jeg har egentlig alltid likt det jeg også, men har så mye sånne svarte flekker/floaters i synsfeltet så sluttet litt med det. Men skal prøve meg litt igjen nå da, katte-BOB kanskje endrer tankegangen, så je glemmer det 🙂 Gleder meg faktisk 🙂

    31. miastorp: Jeg er tydeligvis periodeleser, har ikke lest på mange år… pga øynene. Håper denne skal snu trenden litt, at jeg kan ta fatt på litt litteratur igjen 🙂 Ååå, jeg skal tenke litt på Leo da :-)når jeg leser 🙂

    32. ladyaugust: Ha-ha, tenker Muffin var klar for den boka selv jeg 😀 Eller kanskje Muffin hadde vært mer klar for “En gatekatt ved navn Bob”? He-he 🙂 Ha en strålende dag søs, her er det litt ugler i salaten, så jeg får se hvordan denne dagen går…. Klemmeflatogsøsklemmen <3

    33. Jeg har ikke lest den men har hørt om den, og har ett par kjente som har lest den.
      Di sier den er kjempe spennende å veldig fin.
      Fortell meg gjærne hvordan den er så kanskje jeg kan lese den 🙂
      Ha en flott dag 🙂 klem

    34. Denne boken har jeg ikke lest men en bok som gjorde inntrykk på meg var “Ikke uten min datter”… da jeg leste den hadde jeg tårer i øynene mange ganger… ha en god dag vennen :))

    35. Jeg leser ikke bøker. Sist jeg leste en bok var: Veien til Førerkortet 🙂
      Men tenker noen ganger på om jeg skal kjøpe meg en bok, er så masse spennende bok-reklamer.
      Kos deg masse med katte boken din 🙂
      Ha en strålende dag
      Klemmer 🙂

    36. En gatekatt ved navn Bob skal være kjempebra. Har flere venner som leste den i fjorsommer og syntes den var knall. Jeg har ikke helt kommet dit enda. Tror den morsomste boka jeg leste i året som gikk var En mann ved navn Ove 🙂
      Nå skal det sys i stusslivegen. I dag er det BADEDAG og alle mine GULLFISKER<3
      Ha en finfin tirsdag
      Badeklemmer

    37. Hmm.. Du minner meg om at eg ikkje har lest bøker på fleire måneder no,. Takk!! Gledar meg til å drømme meg bort i skjønnlitteratur igjen.. Elskar følelsen av å tønne bort frå kvardagen og inn i ein annan verden, nokon andre si verkelegheit, fantasiverden, hundreår tilbake, inni storbyer, ut på labdsbygdene.. Drømme, forsvinne, opplyse, belyse, dukke inn i, hoppe inn og ut av noko.. Herleg når ei bok får ein til å gjere alt dette midt i den vanlege kvardagen. Elskar det 🙂

    38. Jeg har stoppa og kikka og vurdert men ikke prioritert å kjøpe den. Er sikker på at det er en gripende og god bok 🙂 synes bob ligner på Leo så derfor fanget boka min interesse først. Du får legge ut en anmeldelse når du er ferdig. Jeg har tre bøker liggende på lese vent. Er sånn periode leser og akkurat nå er jeg inne i en hvit periode 😉 kos deg ned bob <3

    39. Bøker er gøy, da forsvinner man inn i en annens historie og hodet får dratt på tur 😀 Jeg er i gang med 100 åringen og den er jammen bra, bare at Muffins måtte bade i vannskåla til hundene og så etterpå legge seg oppå boka, så nå ligger den å tørker fordi sidene sitter litt sammen, tullekatt! Kos deg med boka og ha en fiin dag søs <3 Godklæmme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg