Verdens beste! <3

Ja,…det er navnet på en kake…. Og hvis du er en av de med husmorgener i fleng… så vet du det… Alle husmødre, eller i det minste de med NOEN husmor-gen inntakt… vet at det finnes en kake som heter VERDENS BESTE… At jeg har fått det med meg, er bare flaks… eller fordi jeg er veldig glad i kaker… For husmor-gener er det helt tomt for her…

Men, nå er det selvfølgelig ikke VERDENS BESTE -kaken som JEG prater om da… Nei, jeg prater faktisk om “verdens beste kake-baker”  jeg da. Og det er nemlig ingen andre enn VERDENS BESTE KJERSTI!

(på Mathallen i sommer)

Som er Kjerstisandnes.blogg.no. Hun som var med i Kake-krigen,  og nesten vant og greier. Du har sikkert fått med deg det…?  Og vel fikk Kjersti et bursdagsinnlegg i fjor også, men hun fortjener jammen et lite et i år også. For Kjersti har jeg truffet, og det hadde jeg ikke på bursdagen hennes i fjor.  Men i sommer traff jeg Kjersti. Og Kjersti er like søt,blid,  morsom, snill, varm og energisk som hun er her på bloggen. 

Kjersti er en av de jeg har kjent lengst her inne, og ikke aner jeg egentlig hvordan det falt seg at vi ble bloggvenner, men plutselig var hun på feeden min, og jeg har vært en stor-fan siden den gang. Hun har verdens herligste humor, og den treffer meg rett der den bør. Og da vi treftes i sommer, var det som å treffe en gammel venninne, nært, fint og humorstisk. Vi fortsatte på en måte bare på samtalene fra her inne, men denne gangen med stemmer i stedet for taste-trykk.

Hadde Kjersti bodd nærmere meg, eller jeg bodd nærmere henne, hadde jeg vært stor og tykk, og ganske så mye sunnere i matveien enn nå… for da hadde jeg vært fast gjest hos henne.. Minst et par ganger i uka.. Men inntil den tid kommer, så er vi blogg-blokk-venner, og jeg er daglig på besøk i blogg-leiligheten hennes, både den leiligheten  DU ser, og det lille hemmelige rommet hun har BAK i leiligheten 😉

Og nå Kjersti, min flotte venn, nå har du BURSDAG igjen!! Du er ung som en FOLE, både inni og utenpå du <3 Og fortjener det aller beste, både på dagen din, og egentlig også ellers i livet, spør du meg 🙂

Noen kake blir det desverre ikke fra denne kanten, på grunn av det manglende husmorgenet som du vet. Men jeg har sendt en velkjent kar på vei nedover til deg med toget. Han har ikke med kaker, men noe annet rart .-D ( og for deg som IKKE vet hvem dette er, det er MIN postmann…altså nå på vei mot Bergen).. 😉

Gratulerer med dagen min venn! <3<3<3

Store bursdagsklemmer!! <3<3

 

Og til deg som leser dette:

Kjernner du Kjersti?

Skal du gjøre noe hyggelig på bursdagen hennes i dag? 😉

 


 

34 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, kan tenke meg hun er kjempeinspirasjon for de med litt husmorgener inntakt 😀 Jeg sikler jo litt jeg også, når jeg er innom 😀 Hi-hi

    2. Ja, hun virker som en sprudlende og herlig dame på bloggen 🙂 Og er sikkert likedan i virkeligheten!
      Synes det er gøy å være på kjøkkenet og etter hvert blir man jo flinkere. Blogger som hennes er så fint når man vil lære seg noe innen matlaging eller baking ^^

    3. Spinningqueen: Moro å skrive sånne bursdagsinnlegg, og Kjersti er det ikke vanskelig å skrive om for hun kjenner jeg litt bedre også 🙂 Koselig dame 🙂 Håper du har en fin kveld også 🙂

    4. Tatt av kvinnene: Ja, og Kjersti er jo flink med mat og vant nesten i Kake-krigen på tv Norge nettopp, før jul. Men hun er ikke bare flink med mat, men VEELDIG morsom og koselig dame også 🙂 Du er jo litt god med mat selv du tror jeg 🙂

    5. Åh, så koselig <3 Måtte ta en tur innom bloggen hennes og fysøren så mye godt! Ble sulten på kake selv etter alt jeg har fått i meg i dag. Utrolig flink til å få kaker og mat til å se godt ut 🙂

    6. ladyaugust: Jupp, kossedag, til piffen gikk ut igjen:-D Men nå henter jeg ny energi med mørk sjokolade med sitron og ingefær 😀 Har du funnet den nå? 🙂

    7. ladyaugust: Ja, neste gang Kjersti kommer til Oslo så må du være med også søs, det var jo NESTEN forrige gang 🙂 Jeg ligger ikke langflat ennå, vært hos mamma med søsteren min…hun andre 😀 Og tatt karnevalsbilde, og spist kake, morsdagskake, og heklet litt mer 🙂 Men nå skal jeg legge meg flat etter en pizza. Har du spist pizzaen din ennå? ;-D

    8. cuskima: Så koselig du kommer og gratulerer henne 🙂 Hun er flott som bare det , har du truffet henne? Hadde jeg vært deg hadde jeg rent henne ned 😀 Hun er toppers <3 Og nå er hun nok på fest 🙂 Jeg har akkurat kommet inn døra fra mamma. Tatt bilder til karnevalet, og litt annet 🙂 Og spist KAKE hos mamma 🙂 Stor klem til deg <3

    9. Hipphipp hurra for superkokken vår såklart 😀 Har vært inne tidligere i dag og sratulert såklart 😀 Good lørdag til deg søs <3 Ligger du utstrakt på sofaen eller? DET gjør jeg 😀 Klæmme <3

    10. Gratulerer så masse med dagen kakeKjersti 🙂 eg heiet jo på deg i Kakekrigen,men kanskje er du en vinner alikevel,selvom du ikkje fikk reise på sponset gourmettur til Frankrike 🙂
      ha en fantastisk dag!!!

    11. frustrertfrueihouston: Ja, Kjersti er så fin, du kjenner henne kanskje litt fra før? 🙂 Hun var akkurat like fin i virkeligheten. Vi fant hverandre veldig, akkurat som her inne. Det er veldig koselig å treffe bloggfolk nan har fått god kontakt med 🙂 I dag har jeg tatt masse bilder igjen, og vært på pre-morsdag 😉 Lurt dere legger igjen lommebok, ikke komme hjem med ny bobil liksom 😀 Kos dere masse, også i kveld 🙂 klem til deg <3

    12. Jeg leser bloggen til Kjersti hver dag, og hun skriver virkelig fornøyelig! Humrer og ler for meg selv, og må innrømme at jeg må lese litt for mannen min også innimellom, sånn at han også får ledd litt. Har selvsagt gratulert henne, og her skal vi feire med restaurantbesøk med mange norske par, og avslutte på pub, med levende musikk i kveld. Gleder meg. Men først skal vi legge lommeboken igjen her hjemme og dra på gedigen bobilmesse! Tenk deg en kjempehall full av digre amerikanske bobiler ( ok det er for spesielt interesserte), men vi koser oss med å se! Ha en strålende lørdag!

    13. Moving On: Ja, inn med rumpa di 😀 ha-ha. Hun er veldig morsom og koselig jente 🙂 Håper du har en fin dag i dag, jeg er på landet hos mor 🙂 Litt morsdag på forhånd 🙂 Har tatt bilder og kost meg. Håper du koser deg i dag <3

    14. NEi så koslig av deg da!!
      Nei har ikke vært innombloggen hennes en gang ( ææ)
      Men ser det er noen som kommetere at det er en bra blogg, så kanskje jeg rett og slett bude dra rumpen innom der!:)
      Gratulere med dagen til henne!=)

    15. ritahobbyfoto: Ja, hun er flott og morsom, og om du ikke har lest henne, ta deg en titt da vel 🙂 Ha en flott dag Rita, håper du skal noe hyggelig 🙂 Klemmer <3

    16. Fru Stussli: Klart Kjersti vant det hele, hun er vår vinner uansett! 🙂 og hvertfall i dag, da er hun hovedvinneren og premien 😀 Jeg skal ut i verden på litt før-morsdags-besøk, og ta litt bilder av rare ting 😀 Været blir fint, kan skinne litt på en revehale 😀 hi-hi. Store klemmer til deg min venn <3

    17. Livsrom: Ja, jeg ser også bare på bildene der, baker ikke og lager ikke mat man kan vise fram akkurat, men elsker humoren og hennes syn på livet. Hun er knakende flott LIVE også altså <3 Nå skal jeg ut å fotografere litt, både det ene og det andre 😀 og litt morsdagsfeiring. Ha en fin dag Liv 🙂 klemmer <3

    18. Så koselig blogginnlegg!
      Jeg leser bloggen til Kjersti hver dag og humrer og ler 🙂
      Åsså var jeg nok en av de største fansene da hun var i bake-krigen. Jeg gikk ikke glipp av et minutt. Ropte og kjeftet på dommerne som om det var en fotballkamp eller skiskyting. Hun damedommeren liker ikke enda! Og inn mitt hodet vant Kjersti hele sulamitten!
      Nå skal jeg stupe inn på bloggen hennes å gratulerer 😀
      Store klemmer til fineste frodithvenn <3

    19. Helge: Kjersti er toppen! Morsom! Det er en god blogg synes jeg 🙂 mye godt humør, og fine innlegg. Ja, i dag ser ut til å bli fint vær og alt. Jeg skal ta litt bilder 🙂 Håper du får en fin dag, med ski eller uten ski. Håper det kommer litt bilder i dag og i morgen, så blir det bra til karnevalet 🙂

    20. Hihi, det er vel kanskje best å ikke blande seg i kakebakingen i dag;);)
      Gøy med bloggvenner man har truffet , og funnet tonen med.
      Jo, jeg er fast leser av bloggen til flotte Kjersti…..jeg elsker humoren:D -men skummer kjappt gjennom oppskriftene (eller om jeg skal være ærlig ser jeg bare på bildene, hihi). Jeg har nok et tapt husmor-gen jeg også. Kan ikke fordra å lage mat!
      Sender en stor gratulasjon til Bergen via Oslo:)
      Så får vi håpe postmannen din finner veien helt frem, og det ikke blir avsporing i dag;)
      Ha en finfin dag, Frodith:) Stor klem fra meg<3

    21. Kjenner ikke Kjersti men har nettopp vært inne på bloggen og Gratulert henne. Kaka med navn verdens beste er god minst like god som opp-ned-kaka, for jeg tror det er en klake med det navnet. Det er fint i skogen så mulig det blir skitur men det er mye is i løypene og glatt så jeg får se etterhvert. Ser frem til karnevalet. Ha en fin lørdag.

    22. Min matgale verden: Ja, du er spesielt utvalgt altså 😀 Det er ikke alle jeg kan skrive nytt burdagsinnlegg om året etter, men deg KJENNER jeg jo bedre, og da kan man jo skrive hvert år 😀 Jeg vet nemlig at hvis vi hadde bodd i nærheten av hverandre, så hadde vi helt sikkert vært venninner <3 Og han postmannnen så ganske så klar ut for noen nye oppgaver, og raste i full fart ned mot Oslo S i går... så du får titte litt etter han i dagene som kommer 😀 Glad for at du ble glad min venn. Bursdags-BARNET må kose seg i kveld. STORE bursdagsklemmer <3

    23. Weeeiiiiiii! Et eget innlegg bare om meg! Åh, er ikke du verdens søteste så vet ikke jeg! Tusen takk! Du skriver så mye fint om meg at jeg nesten rødmer her jeg sitter. Ja, hadde du bare bodd litt nærmere skulle du fått smake både søtt og salt…og så kunne vi pratet og kost oss. Men vi gjør jo det her inne og da. Bare uten mat;) Nå ble jeg skikkelig glad:) Det er virkelig herlig å ha bursdag, uansett hvor gammel man blir. Tror jeg må stille meg opp ved postkassestativet og kikke etter postmannen din, kanskje jeg får se han i levende live:) Men pakke da du, i posten! Pakke i posten er jo det aller aller beste! Åh, du vet å gjøre andre glad! Tusen tusen takk, fra et lykkelig bursdagsbarn som hopper over gulvet i glede…..bursdagsklemmer på vei…fra bursdagsbarnet…med trykk på barnet…he he

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg