Olèee- olèe, sambaen er løs!!! Karnevalsopptog på vei! Gjør vei!! ;-)

Jiiihaa!!! Ja, her kommer vi…. I front kommer alle de rytmesterke som du ser…. Ser du de vrikker og vrir seg framover etter de flotte rytmenee?? I front her kommer de med bannerne og fanene og de store bilene med musikk og baluba…

Hører du sambarytmene…? Hører du hornblåserne og  de gjallende ropene?? Olèeeee!! Ja, her må du ha litt fantasi, danne deg noen bilder i hodet… Lydbilder…. i tillegg til disse… kjenne rytmene mens du vrikker deg nedover…  Tam-tam-tam…….. Olè- Olè, sambaen er løs, her på bloggen er det karneval!!! 

Og først i det lille  toget vårt kommer noen vakre og skumle ansikter gående…

 


Her er Kiss-frua i egen person, til vanlig Stussli-fruen og fru stussli.blogg.no . Hun danser seg fram i toget, med harde rocke-riff, og luftgitarsoloer ingen kan gjøre etter henne… Verdens beste Kiss-frue er på vei!! Vrikk-vrikk…Olè- Olè, sambarock og lange tunger gir publikom bakoversveis!!

 

Rett bak henne i toget kommer en meget  mystisk mann, forandret til det helt ugjenkjennelige. Det er Helge! Han hopper og spretter nedover sambaradene, med luer og skjerf flagrende. Helge er en av de bloggløse bloggerne, og har vært med på mye av moroa her inne på bloggen før. Jihaaaa! Helge spetter avgårde og slår noen trommeslag i sambatakt.. Olè – Olè…

 


Tam-tam -tam… vrikk-vrikk, tam-tam-tam,… vrikk-vrikk…  Her kommer Ladyaugust.blogg.no . Hun er skummel som få, vampyr til daglig eller nattlig, og med sine røde øyne kan hun skremme fanden på flatmark… men inne bak den skumle maska er det et hjerte av gull og edelstener (hysj -ikke si til noen, for  hun er vampyr-rocker og de skal være litt skumle 😉 )  Tam-tam -tam… vrikk-vrikk…Og etter alle de skumle hodene kommer…


Et hodeløst spøkelse… Det er Oslopadda som skumler i vei, med lange skumle fingre, og helt uten hode… Hun er på vei for å fange alle bloggerne i toget,.Selv er hun bloggløs blogger, og en av mine beste venninner. Se opp når hun passerer, for hun griper pluteselig tak i deg.. 
 


Og bak alle disse skumle  kommer  feiende  flotte Lisbethpedersen.blogg.no  Hun tar oss tilbake til det gode 30-tallet, hvor damene hadde korte skjørt og danset Charlston, med boafjær og hode-fjærpynt, svinger hun seg fram til de eggende sambarytmene… cha-cha-cha… Olè!!!  Svinser litt på svansen i det hun svinser forbi den neste i toget som er….

 


Engla, fra Englas.blogg.no En vaskeekte sjørøver, som tok seg en fri-kveld fra skuta, for å delta i paraden.. Og en vaskeekte sjørøver som i tillegg har vært sjuk, som bare en sjøulk kan bli… men med i opptoget skulle hun lell, så her er hun, med sambahopp, og et trebens-steg i ny og ne… 😉

Og tett på skumle sjørøvere, passer det vel med..

Lithanna.blogg.no eller Middelalder -Merethe av 1260-tallet svinser ikke mye, hun kjemper seg av og til fram i toget med sverd og andre våpen, mens hun skriker noen kamp-rop… Metallet klinger og Lithanna fyker i vei… For her er en dame med flere jern i ilden.. så derfor ville jeg ha med hennes andre SIDE også… En mer frekk og freidig variant, som så vidt klarer slepe seg gjennom det pulserende toget… Full av faen, men dog med i toget 😉


Lithanna -den kule

Rett i rumpa på den kule Lithanna, spreter det en liten Hare, hopp-hopp…


Wooooop- wooop… her kommer Kjerstisandnes.blogg.no Hun er påskeharen, litt tidlig ute, hun har  den rette svingen i hoftene, vrikker og hopper seg nedover sambafolket, samtidig som hun prøver å mate en død rødspette med en gulrot … Wooop-woop, sambaen er løs… Hun spretter og svinser forbi en ..


..aldeles herlig, nydelig  Julian, fra Passion4lifeandtravel.blogg.no . Han er Mettes herlige sønn,og har blitt en stor ungdom på vei nedover sambaradene, så før toget er ferdig er han faktisk blitt en stor ungdom. Men her en herlig indianer-gutt, klar for å erobre verden. Og det er DET de er ,familien,  når vi danser videre nedover i toget… De er på farta, som de pleier å være 🙂

Siden Julian er en liten indianergutt, har han slått følge med påskeharen og disse to under her…som er riktig så snille og greie de også SKVIIIIIK- piiiip..


Her kommer nemlig skiikende og pipende, og kaklende langs toget, to kyllinger… VIngene litt i flakse-posisjon, men med et godt tak rundt hverandre: Tattavkvinnene.blogg.no Det er Sara og Mathias, som er er så herlige.  De er snart klare for påske, og varmer opp litt her i sambatakt . Olèeeeee- olèeee  – sambaen er løs… her på bloggen er det karneval 

Bak de flotte messingblåserne, paukene og magedanserne kommer en ny gjeng fra bloggen..


Det er Mammaen til Lille Supermann som de fleste kjenner henne som, eller matmoren til Frode Fabelsnabel, eller en av Frodtihas beste venner <3 Hun er utkledd som BRILLE, og danser en brille-svinse-dans mens hun SER til alle kanter, hopplahei, woooop-whooop…. sambaeen er løs…. vrikk-vrikk… her på bloggen er det kaaaarneval!!


Den vakre  puse-mammaen til Leo (pus) er med i toget, eller for uinvidde.. : Det er Mia fra Miastorp.blogg.no Hun er helt klart en pus for dette toget, på silkemyke puse-føtter, svinser hun mjauende forbi publikum som står på siden, og vil veldig gjerne klappe henne… Men da er hun en pus av det tøffe slaget, og slenger ut en pote med klør… for ingen rører deltakerne i toget .. 😉

 


Etter en svinsende pus, kommer Elinslaaen.blogg.no  en svinsende MODELL-pilot.. Hun er  nærmest for kongelig å regne, se på vinkene hennes der hun vrikker og vrir seg og passerer alle i publikum. Et realt dronning-emne.. Olè- olè , sambaen er løs… her på bloggen er det kaaaaarneval…

 


Så i full fart, med ekte sambasteg- og masse vrikking kommer selveste Movingon.blogg.no Hun var full av latter da hun holdt på ved sminkebordet, før toget startet,noe bildet helt klart viser, og hun er helt ugjenkjennelig … Hooop-hoop, sambaen er løs… vrikke litt på rumpa… wooop-woop… sambaen er løs… Olè!!!! Og rett i hælene følger et par ganske så skummel

 


..Frustrertfrueihouston.blogg.no med mann, er skumlere enn de fleste og holdes langt unna barn og dyr i toget, HJÆÆLP!!…  De har  herjet seg gjenomm toget med skumle horn og likbleke ansikter, og skremt vettet av  flere publikummere underveis… men meg skremmer de ikke så lett …. så derfor er det JEG som  tør gå bak dem her.. 

 

Helt til sist kommer jeg , Reve-Frodith,  og samler opp restene etter festen, olèeeee…..serpentiner og ballonger,  for nå skal vi ta med de ned i Galleri Frodith og fortsette festen, for der står Cyber-kakene mine rykende ferske  og Frodiths egen-bryggete-alkoholfrie champagne står klar til de som stikker innom.. 

 

 Håper du har hatt det fint, enten som publikum eller som deltaker 🙂 

Jeg takker alle som har villet være med på karnevalet mitt, jeg vet at det ikke er noen enkel sak for alle og enhver å kle seg ut og gå i tog, derfor synes jeg det er ekstra tøft av de som har stilt opp. Tusen takk, dere gjør meg veldig veldig glad!! 🙂 For jeg synes det er så gøy å lage litt fjas her inne 🙂 Tusen tusen takk alle sammen og ha en fin dag  <3

 

 

66 kommentarer
    1. He he.. Jeg får jo noen fridager her og der jeg også, men ser ikke på det som ferie 😉 Lærere er litt heldigere sånn sett- bortsett fra ved slike planleggingsdager da 😛

    2. Lithanna: Ja, ikke sant, det er jo det 🙂 Det er jo det med lekenheten da, sikkert derfor jeg er så glad i å finne på mye fjas her inne også 🙂

    3. Lithanna: Jeg skjønner, sånn rolle-spill blir jo mye som teater på scenen, bare enda mer improvisasjon og STØRRE scene 🙂 Skjønner at det er gøy atlså 🙂 Jeg elsket og spille teater før, og gjør det jo noen ganger her inne, med scener, utkledning osv 😀 på en litt mer virtuell måte 😀

    4. Punke meg var en laivrolle, jeg har aldri hatt det så gøy i hele mitt liv. Da var dte å spille ALT jeg ikke er. hahaha. Episk gøy å gå rundt å si ” Fuck deg” til ALLE en hel helg XD
      Haha

    5. Tatt av kvinnene: Og der var jeg endelig stått opp igjen jeg også 🙂 Bra du likte å være med 🙂 Ha en herlig tirsdag Sara 🙂 Klemmer <3

    6. ladyaugust: Uff, så dårlig form, ikke bra! Nå synes jeg du kan blir ordentlig frisk snart 🙂 Håper du får en bedre dag i dag søs 🙂 Ja, Karvevalet gikk for seg som et karneval bør det, og var ikke så verst deltakelse heller 🙂 Stor søsklem og masse god bedring med hele deg <3

    7. Det er bare gøy å få være med på disse arrangementene vettu 🙂 Hadde jo aldri kommet på å holde et karneval selv, så da er det greit å ha noen kreative bloggvenner <3 Ha en fin tirsdag 🙂 Stor klem <3

    8. Kjempekarneval søs <3 Du finner på såå mye rart du og det er det som er så fint med deg blandt annet. Mange fiiin bilder og morsomme kostymer :DDD Sitter havt oppe i senga, fyttirakker1n dette var jammen dagen sin det. Hodet er en stor dott. Kooos deg ig riktig så god natt kjære søs <3 goodklæmme

    9. Elin Slåen: Så bra 🙂 Så var årets karneval snart over 😀 Og JEG skal gå å legge meg 😉 DU får vel holde koken oppe litt til 😀

    10. aldrialene: Ja, du får være med neste år 🙂 Det er så mange fine bilder, og så mange som var koselige og var med 🙂 Skikkelige fornøyd med opptoget 🙂 Ja, livet kan stå litt på hodet innimellom, og da må man prioritere litt annet 🙂 Koselig du kom og så da 🙂

    11. Ååå, så fine bilder! Jeg skulle jo være med, men så har livet brått stått på hodet her (igjen!), så da glemte jeg bort bloggen litt! Ja, ja. Prøver på nytt neste år! 🙂

    12. Kristin: Ja, det var mange fine 🙂 Moro at så mange var med 🙂 Men hadde hatt plass til mange flere altså 😀 Hi-hi, et tog kan være langt 🙂 Ja, bli med neste gang 🙂 Stor klem <3

    13. Tatt av kvinnene: Tusen takk for at du var med Sarah .-) Jeg kunne jo ikke lage så mye moro, om ikke folk stilte opp 🙂 Så jeg er så glad for dere som er med, gang etter gang, på alt fjaset jeg setter i gang 🙂 Og du og Mathias, var jo SÅ herlige også 🙂 Mange fine var det, og jeg har kost meg igjen 😀 Greit med noen små happeninger sånn innimellom 😀 Jeg koser meg hvertfall veldig med det 🙂 Og tror andre gjør det også 🙂 Stor klem til deg <3

    14. Dette blei skikkelig gøy!! 😀 Kjempefint innlegg som er skrevet og fremstilt på en morsom måte. Det ble jo med mange fine birdag, det er i hvert fall ikke mye som skal til før man har kledd seg ut er klar til karneval, det liker jeg ^^
      Det er godt vi har en fargeklatt som deg i bloggverden som er med på å spre så mye morro <3
      Takk for at vi fikk lov til å være med 🙂

    15. dandilion: Ja, det ble ikke så verst til slutt 🙂 Det var en del som ble med og det var veldig koselig 🙂 Morsomt å se folk litt utkledd 😀

    16. Mammaen til litt større Superm: He-he, ja litt av en gjeng, ikke sant? 😀 Mange har tatt bilder spesielt til denne anledningen også 😀 Moro! 😀

    17. Helge: Ja, det var flere med i år enn i fjor, så jeg er storfornøyd. Jeg skjønner at det med å kle seg ut er nok en lite bøyg for noen også,, ikke alle som liker det. Men mange synes det er LITT gøy og noen synes det er moro å bidra fordi det lager litt moro 🙂 Og det er jo det det handler om 🙂 Og som du sier, det skal ikke mye til før man har det litt artig i hverdagen 🙂

    18. Moving On: He-he, underveis-bilder, sikkert moro da 🙂 Og gøy å ha for deg kanskje senere også 😀 Hi-hi Morsom kommentar fra ungene da 😀

    19. For et flott opptog 🙂 Ble glad av denne gjengen her 🙂 Reven var aller finest 🙂

    20. Det var et fint opptog og artig at det var såpass mange som bidro, her var det indianere, kaniner, rev og andre dyr + en Lady som var på dypt vann og jeg som så etter sola via solbriller. Dette var moro. Skal ikke så mye til før man har det litt artig.

    21. Haha.. ja jeg lo godt.. ente med mange bilder faktisk.. “on the way” bilder.. haha
      ser helt forferdelig ut!!
      Viste de til kidsa på jobb, ene barnet lurte på om jeg skulle rømme til afrika, så jeg vet ikke helt jeg hvordan jeg skal tålke akuratt den.. haha
      Ja synst det var kjempe bra “oppmøte jeg” , så bra og høre du har kost deg!!
      Klem til deg fine frøken strøken 🙂

    22. Moving On: Ja, jeg fikk inntrykk av at du koste deg litt ved sminkebordet 😀 Herlig 🙂 Ja, det var litt større respons enn i fjor, men det er ikke det letteste å få folk med på 😀 Men jeg er mer enn fornøyd jeg altså 🙂 Synes det er veldig gøy,og har kost meg jeg 🙂 Håper du ellers har hatt en flott dag også 🙂 Så danser vi videre nedover her 🙂 Stor klem til deg 🙂

    23. Haha leste dette i dag grytidlig ( for meg)
      men var da så trøtt og i ørska at jeg valgte og vente med og kommentere til jeg var hjemme fra jobb.. men ble liggende i sengende , under dyna og flire.. dvs flire så godt som en kan til og være en morgengretten person.. haha!!
      Men WOW må si, for et opptog! ikke værst at så mange ble med da.
      Såg skikkelig bra ut egentlig.
      Synst det er kjempe morro at du stiller i stand dette, og enda mer morro er det jo når det faktisk blir respons på det en gjør!!
      Jeg for min del, kosa meg skikkelig når jeg sølet til hele sminkebordet i blått, og endevendte posene med utkledningstøy som ligger litt overalt for å finne noe “ræl” som IKKE passet sammen!:)

    24. Frustrertfrueihouston Ja, ikke sant vi var fine alle sammen, moro å se folk fjaset litt. Jeg er veldig glad for at dere ble med 🙂 Sånne ting gjør meg glad :-:) ja vi danser oss vei, videre inn i mandagen, og ned i galleriet, for noen bobler 😉 Synd jeg ikke har noen utstilling akkurat nå 😉 Håper du har en fin dag 🙂 Jeg har dratt fra jobb, ferdig med elever 🙂 Skal ta fotografere litt 🙂 i sambatakt. Klemmer <3

    25. “Tiden er inne, bli til en annen, finn ditt kostyme, hvem vil du bli..” Åå så gøy med karneval. Og så ble det jo et langt og fint opptog, med fengende rytmer, farger og dans! Tusen, tusen takk for at du arrangerte dette, Frodith! Her skal det danses hele mandagen, sama’n er løs!

    26. Vanja: Ja, det var gøy det ble en liten gjeng 🙂 Flere enn i fjor 😀 Vi koser oss 🙂 Håper du koser deg også Vanja 🙂 Klemmer <3

    27. Lisbeth Pedersen: Ja, ikke sant det ble mange fine 🙂 Moro å se, og jeg har kost meg hvertrfall. Hadde en leken dag i naturen med søsteren min også, for å få revebildet. Hun var litt flau da, men det fikk hun tåle 😀 Hi-hi DU var kjempefin Lisbeth, og synes veldig tøft at du stilte opp 🙂 Stor takk og masse klemmer <3 Ha en strålende mandag du også 🙂

    28. Hihi 🙂 kjempeflott karneval og mange fine figurer 🙂
      Tusen takk for at du stelte i stand et så artig karneval for oss Frodithvenn 🙂
      Klemmer i bøtter og spann 🙂
      Ha en strålende mandag

    29. Fru Stussli: Så herlig med luftgitar-rock i pausen min her 😀 Jeg vrikker og vrir meg nedover, og inn på jobben igjen. Men takker for flott bidrag Bente, herlige Kiss-frua 🙂 Ta deg litt mer bobler og jeg hører gjerne en gittttar-solo til 🙂 KLemmer i mengder og lass <3<3 Fin karnevalsmandag <3

    30. Engla: Ja, her var det mange fine, og nå fortsetter vi utover dagen 🙂 Du får ta deg en hvil på sofaen innimellom, og ta av hatten litt, så går vi på igjen utover dagen 😀 Fineste piraten, sjørøveren, KAptein Sabeltann, skummel og flott og MED på opptoget, selv om hun var syk stakkar. god bedring klemmer til dere 🙂

    31. ritahobbyfoto: Så gøy at du synes det 🙂 Fint at du kom og så på 🙂 Koselig med litt folk blant publikum, som heiier oss fram 🙂 Klemmer <3

    32. cuskima: Herlig med litt heiing på sidelinja 😀 Olèeee 🙂 Ja, mange fine her, og moro at folk kaster seg med og lager litt fjas!! 🙂 Det er det som er gøy, synes JEG da 😀 Hvis noen ler litt ekstra eller trekker litt på smilebåndet på mårran, det er bra 🙂 Takk for at du kom og så 🙂

    33. lithanna: Ja, du er på to du 🙂 Og det var fint, kunne godt hatt flere med deg altså 😀 Men siden det ble noen andre også, tenkte jeg TO var fint, for man må jo se du er litt allsidig 😀 Ja, jeg ser jo det, punke-Lithanna, kulere enn kulest, og ganske skummel <3

    34. miastorp: Jess, jess!! Shake it 😀 Mange fine gjester ja 😀 Jeg er glad som en lerke over at det ble så mange med til slutt 🙂 DU får riste litt ekstra på vei til møte, DET blir litt av et møte da 😀 Mjaaaaou! 😀 Klemmer og takk for at du ble med 🙂

    35. Solkro: Så bra 🙂 Det er det som er meiningen, få folk til å smile litt på en mandags morgen 🙂 Vi vrikker oss videre inn i mandagen. Ha en fin-fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    36. Min matgale verden: Ja, jeg synes også det var MAAANGE fine her 🙂 Moro 🙂 Gøy at såpass mange ble med til slutt 🙂 Ha en flotters dag min venn, påskeharen og alt 🙂 Klemmerimassevis <3

    37. Hahaha så mange fiiiiine figurer 🙂
      Fru Stussli slurper bobler og tar en ny solo på luftgitaren. The Demon synes Lisbeth og frodith var de flotteste og Kiss Frua rocker litt ekstra for dem!
      Tusen takk for at du stelte i stand karneval for oss frodithvenn <3
      Klemmer i mengder!
      Ha en strålende mandag 🙂

    38. For et herlig opptog!!!
      Her var det virkelig mye flott og fargerikt, gøy å se at det var så mange som deltok 🙂
      Det er så gøy at du ordner i stand fineste frodith <3
      Jeg "kledde meg ut" som sabeltann i går, for hva gjør man vel ikke for en syk lykkeliten. Han syntes nok mamma var en fin kaptein, for han ville se på bildet igjen og igjen 🙂
      Ønsker deg en superduperfin dag fineste frosit og tusen takk for alt hva du ordner i stand <3
      Stooor god klem til deg fra Kaptein Sabeltann

    39. OH wow for et opptog!!!!
      Som en glad publikummer er eg superfornøyd med å se på alle de fantastiske deltagere og syns de er superkreative og megaflotte representanter for både karneval spiriten og den fantastiske flotte bloggspiriten som finnes i Blogglandia -tross alt.
      Nydelige skumle, kreative, morsomme fantastiske deltakerer!!!
      Hurrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa samaben er løs Oleeeeeeeee oleeeeeeeeeeeee!!!!!

    40. Ååååh så artig å se så mye utkledning:)
      Hva er det som ikke har kommet med 🙂
      Awsome. Jeg er på to jo. Mi hihihi
      Meg den kule er meg som punker. Haha

    41. Hoho, ja her var det gøy 🙂 deilig å få rista på rumpa tidlig om morgenen! Og så mange fint utkledde gjester. Skulle ha holdt på hele dag men hvem vet om jeg kommer til å ta noen lette skritt og litt rumperisting på vei til et av møtene mine i dag 😉 samba klem <3

    42. Det innlegget var ren fornøyelse på morgenkvisten og fikk meg til å smile 🙂
      Ha en fin fin karnevalsdag alle sammen 🙂
      Goe knib<3

    43. olè olè sånt herlig karneval, og det på en mørk mandag. Utrolig mange flotte utkledninger, og jeg kjenner rytmene i kroppen, troor jeg skal svinge litt ekstra nåår jeg pusser tennene…ole ole..tursen takk til flotteste reve-frodith som laget i stand karneval, og han der grisen som spilte horn, han var flott altså:) Ha en utkledd dag, en helt herlig mandag. klemmer. karnevalsklemmer….woop woop

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg