Fra morgenfugl til sulteforet vinterfugl, på et øyeblikk..

Du som leser bloggen min vet jo at jeg er stort sett en morgenfugl..  Jeg er tidlig oppe, blid som ei lerke, og i gang på bloggen og kvitrer i vei av full hals før andre har fått opp øynene en gang.. Sikkert på grensen til det litt irriterende noen ganger til og med….

Og jammen er jeg glad jeg skrev det sprudlende innlegget om våren, (les HER)  kvelden i forveien… for da jeg våknet tirsdag morgen, var det akkurat som morgenfuglen hadde fått noe i vranghalsen… som om vårfuglen aldri hadde eksistert nesten..Morgenfuglen min var hvertfall søkke vekk, den som vanligvis kvitrer, og strekker på halsen… Det var akkurat som noen haddde tatt en fotballpumpe, og i stedet for å pumpe luft INN i ballongen, eller FUGLEN…. Så var hvert lille minigram av luft trukket UT… så jeg så ut som en vakumpakket fugl der jeg satt i sofaen på morgen kvisten… med kaffen min….

 

Hjernen var fullstendig suget TOM… og kroppen altså vakumpakket….. Men jammen får man bare klare å komme seg i vei DA også…. tydeligvis… For jeg kom meg litt zoombie-aktig ut døra, og dagen ble ikke så verst liikevel 😀 Men noen mårraer er bare mindre luftige enn andre… 😉

Idag er jeg ogsåå vakumpakket….

Har du noen morgener hvor du er HELT tom for PIFF` og du føles som en vakuumpakket fugl? 😉

 

 


 


56 kommentarer
    1. Sara Karlengen: Den siste uka har vært full av sulteforete fugler, he-he.. jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle komme meg fram til fredagen… sovnet med tastaturet i panna flere ganger nesten:-D Men nå er det fredag og FEEERIE 😀 juhuuuuu!!!

    2. Det hørtes helt nydelig ut du! I dag var jeg også litt sånn og jeg skulle gjerne vært så pigg og fin hver morgen, men jeg får heller nyte de dagene jeg får 🙂
      Åh, du må ha en fin skoledag i dag og nyt ferien til det fulle! <3 Klem

    3. Kristin: Løp og la meg her. OG fikk hvertfall 7 timer søvn. Like trøtt når klokka ringte men… 😀 Så får vi se resten av dagen nå da.. 🙂 Tror jeg er litt kvikkere enn de andre dagene… 🙂 Håper hvertfall 🙂

    4. Ja, det kan hende ja. Du får skynde deg i seng slik at du får flest mulig timer med søvn, så kanskje du berger uten å bli syk! God bedring, håper du får en flott dag i morra 🙂

    5. Kristin: Ja, har hjulpet litt de to dagene hvor jeg har vært helt fjern, men nå er jeg SKIKKELIG trøtt igjen…på kvelden her… Mulig jeg brygger på noe… for dette er ikke riktig. Så trøtt at jeg stanger hodet i tastaturet….nesten…

    6. Synes jeg mangler den piffen om morgenen temmelig ofte jeg, hehe.. 🙂 Men jeg synes det er litt sjeldnere nå når det er bittelitt lysere for hver dag. Det hjelper.. Ellers kommer jeg meg litt etter hvert om morgenen, etter en kopp kaffe og litt frisk luft på vei mot busstoppet 😉

    7. Tatt av kvinnene: Nei, har nok ingen tips, jeg bare ER våken og skikkelig glad for å sette i gang med livet og verden liksom. Kvitrer og piper….men det siste to dagene har jeg måttet gå avgårde på jobb…uten hjerne altså…for den har vært igjen hjemme i sengen…og kroppen min HELT tom for alt av puff og piff.. 😀 Men nå satser jeg på at vinterferien, eller vårfereien ;-D får litt futt i meg 😀 Ha en fin kveld Sara 🙂 Klemmer <3

    8. Hahaha, dette var en genial måte å si det på! AKKURAT sånn er jeg om morgenen, og da snakker vi ensten hver morgen xD Er B-menneske ut av en annen verden, men fy så godt det er de få dagene hvor man bare spretter opp er pigg med en gang ^^
      Kanskje du har noen morgenfugl-tips? ^^

    9. Hihi du er lillejenta deres med andre ord!
      Blir godt passet på du da eller? 🙂
      ja vi er vell 35-40 stk vi også tilsammen.. Men det er mer formell tone på de andre.
      har ikke alle kollegane mine på rygge for å si det sånn..
      men jeg tok 15 knebøy med en kollega på ryggen i dag, å i det jeg setter henne på bakken ser hun på meg ” MIN TUUR” så hopper jeg på ryggen hennes.. så hørere vi bare “hahahahha” bak oss, og der sto sjefen og flira som bare det! haha

    10. Moving On: Jeg jobber jo på et stort sted hvor det var 40 ansatte lærere, audiopedagoger, sjefer, inernatansatte, osv…. Og nå er jeg nesten den yngste på min jobb for å si det sånn 😀 Hi-hi..ikke mye rygg-sitting der nei 😀

    11. hehe, ja sant, vi er jo 3-6år og jeg og kollegane mine er blitt venner på privaten også.. vi er på samme alder.. så den elste på mitt område er 27 🙂 Så vi er IKKE formelle i det hele tatt, finst ikke.
      haha vi er sitte på ryggen til hverandre og hoppe rundt formell med tunga ut av munnen! haha
      så ja , er nok en litt annen tone en med deg da ja :p

    12. Moving On: Jeg har jo store elever, og det er litt mer formell tone med kollegene på jobben vår, ikke veldig formell, men under klemme-nivå for å si det sånn 😀

    13. NEei det er det med oss ( jeg er blitt et untak). til og med barna har “lært” at en klemmer ikke på meg såå tidlig.. ( med mindre det er gråt – og au au).
      Men når jeg først kvikner til, så er det liv og røre assa.. haha jeg er ikke en sur bitch! 😛 men jeg trenger ro og ikke nærkontakt på morningen! haha

    14. Moving On: Selv om jeg er i godt humør på morgenen, så hadde jeg ikke orket klemming og sånn på mårran av kolleger altså, det er ikke vanlig hos oss 😀

    15. Helge: Jeg er også oppe kl 6, det har bare vært som om jeg fremdeles sov, de siste dagene… Men litt lys og vår for vi tror endrer det igjen. Og helst før, for jeg liker å være morgenblid jeg 🙂 Ja 20 år siden Lillehammer, jeg følger med nå også jeg 🙂 Jeg skal lese boka i ferien, bare så vidt begynt jeg 🙂 Så bra den var god 🙂

    16. deveny: Ja, det er jammen ikke lett å ha det sånn, det skjønner jeg nå. Uvant for meg. Men liker det dårlig. Håper en ferie gjør susen på morgenfuglen også 🙂

    17. frustrertfrueihouston: Ja, jeg så for meg i hodet, hvordan jeg følte meg 😀 og tenkte det ville se ganske artig ut for andre også. Jo, nå er litt luft puffet inn, litt sånn halv-puffet 😀 Snart ferie 🙂 Åå, linedance kunne jeg tenkt meg også 🙂 Fortell Hvordan det gikk da 🙂 Kos deg du også 🙂 Stor klem <3

    18. Så bra!! HEldig da!
      greit med noen dager hvor en er så tilstede da ja=)
      nei jeg er stort set det bare på morningen, men da MÅ jeg ha alene tid.. noe alle mine kollegaer har fått med seg.. jeg PRØVER så goodt jeg kan og være glad, men kommer folk for tett på med klemmer, prat neei da dytter jeg de bort!! haha

    19. frokenfjeldberg: Ja, jeg kan nesten ikke se for meg deg særlig gretten verken morgen eller kveld 😀 Håper dagen har vært fin 🙂 og solfylt? 🙂 Klemmer flat <3

    20. Er nesten alltid oppe før kl 06 hver dag, a-mennske heter det, er litt dompapp og lerke av en morgenfugl jeg. I dag er det 20 år siden OL på Lillehammer starta og min fars bursdag. Snakka i tlf med han og hadde fått fornya førerkortet idag i 1 år. Ellers så har jeg leste ut gatekattboka idag, kjempebok som jeg har anbefalt til mange.

    21. Hver eneste dag. Jeg var en morgenfugl en gang i tiden, men nå er jeg gretten og grinete og sur på morgenkvisten. Så jeg skjønner godt hva du mener.

    22. Heisan! Nå håper jeg den stakkars utsultete vakumfuglen har fått litt mer luft i skrotten igjen. Den så jo så pjusket ut, stakkars. Men noen dager er det faktisk sånn en føler seg, selv om jeg (heldigvis) stort dett spretter opp om morgenen og er glad og fornøyd. Men nå fikk jo vi se noen morsomme tegninger, sånn tidlig på morgenen, og da dro jeg på smilebåndet. I dag skal jeg på Line Dance kurs, sikkert bare for å finne ut at jeg har to venstrebein! Har aldri prøvd dette før, men det blir sikkert bra. Kos deg ed resten av onsdagen 🙂

    23. Moving On: Oi, jeg er ikke så gretten, jeg har bare vært HELT uten piff de to siste dagene… men går seg til utover dagen… 😀 Og vanligvis er jeg lerke-blid fra starten så litt uvant 😀

    24. Hahaha høres ut som om du beskriver min morgen hver dag jo:p
      Jeg er tidenes mest morgengrettne person! Haha
      Som elsker og Være dovendyr under dynen:)

    25. cuskima: Ja, det hørtes jo ikke greit ut 😛 Jeg har ikke så mange gode råd dessverre 😀 men blir slitsomt når man da er syk som du har vært nå 🙁 Når ingen gjør det.

    26. Gubben ser, han bare gidder ikkje, han mener at han gjør så mye -jobber og trener at eg må rydde og vaske. For det er mine ting.
      Javel sier eg,men du spiser av mitt bestikk, på min tallerken,med mine kasseroller lager du mat og sitter i min sofa i min leilighet,men det er altså mitt rot og min dritt hahaha
      Tror det har med dårlig oppdragelse å gjøre.
      Han har aldri gjort husarbeid hjemme hos mor OG han mener at å stelle med bilen er husarbeid på lik linje 😛
      Ellers som vi har snakket om før så er han opptatt med Ipad og Iphone så han gjør ikkje så mye i heimen.
      Han er så lat at han fester håndtaket på hundebåndet i terassedøren når hundene skal ut på marken. Så slipper han holde i dem-eg tenker at etter 5 år med trening som ikkje synker inn blir det desverre ikkje bedre

    27. cuskima: Jeg tror det å ikke SE det gjelder mange, men for meg hjelper det å SI det.. da skjer det ting. Og da har jeg funnet ut at da sier jeg det da, for JEG ser det 😀 MEn vi har mye kameler vi også for å si det sånn 😀

    28. Joda kan sikkert,men det hjelper ikkje -gubben sitter med hybelkaniner på størrelse med kameler rundt ørene og sier nå må du jammen rydde litt…………skikkelig hus mann altså:P
      Han brukte over 3 uker på å fjerne et håndkle som datteren min la under teppet i stuen etter hun mistet en kopp med te på gulvet. Eg ba han ta det vekk,men han sier alltid jada 30 sekunder, eller eg skal bare, eller min favoritt -etter trening HAHAHAHAHAHA
      Og datteren min, vel hun tar noen skippertak som plutselig vaske ned hele badet eller renske rommet sitt eller ta ut all resirkulering osv,men støv og rot det ser hun ikkje.

    29. ladyaugust: Ja, du hørtes veldig kvikk ut i dag 😀 Med takvask og alt 😀 Og har du gjort unna litt telefoner, så er det jammen nok for en hel dag spør du meg 😀 Ja, jeg kjente den våren i går, med den fuglen jeg snakket om da 😀 Men den var litt borte i hodet mitt når jeg vånknet.. Men det ER snart vår, jeg VEEEET og kjenner det. Så nå skal jeg snart ha vår-ferie, som Ronja, og da skal jeg skrik e VÅRHYLET 😀 2, 5 dag til vårferien 🙂 så det er neste uke 🙂 GODKLEMMEN <3

    30. cuskima: Jeg er litt blandings, litt nattugle og litt morgenfugl, så ikke altfor sen i seng.. men litt… Og hjernen pleier å være i gang, når jeg våkner…Men ikke de to siste dagene..Helt klart at jeg skal ha ferie nå 😀 Det høres ut som du begynner å bli frisk ja, med tanke på maten.. 🙂 Kan du BE de rydde og støvesuge da, eller gjør de det ikke da heller? 😮 Takk for megaklem og PIFF 😀

    31. Jeppsi bare gjett om 😉 Men i dag har jeg fått gjort en hel haug med telefoner og stuff og nå er det bittelitt takvasking(kan ikke ta for mye i slengen heller ;)) Dagen i dag er spekka til randen og slik er det bare noen dager, full fart 🙂 Men nå blir det vår, for det kjenner jeg i hele meg, kanskje neste uke tilogmed 😀 Gooood lillelørdag-dagsklæmmen <3

    32. Eg er en nattugle og ingen morgenfugl hahaha,men i dag ja da våknet eg kl 645 sulten som en ULV. Eg er aldri sulten om morgenen, men etter 30 min fikk eg ikkje sove mer og måtte ha noe mat.
      Så da tenker eg at hmmmmmm er kroppen på vei til å bli frisk? har jo ikkje vært sulten på 3.5 uker, har bare spist fordi eg MÅTTE. Så nå er eg sånn jøss……var det sånn det føltes?
      Har lest i en bok frem til nå,men innså det ble null mer soving,så da ble det å vaske klær nesten lage meg lunch og så kanskje om eg orker rydde bittelitt i huset -siden ingen ahr gjort det siden eg kom hjem fra Oslo og ble syk.
      her i huset mener de nemlig at støv og dritt er mitt -go figure
      Sender deg en megaklemmeting og med litt antivakum 😀

    33. Livsrom: Ja, jeg trenger helt klart ferie nå 😀 Du skjønte det 🙂 Kroppen er oppe, om enn ganske slingrete i fasongen…men hjernen ligger fremdeles hjemme og sover :-/ Huffa 😀 Men den er på vei snart 🙂 Det går seg til. Og ikke mye undervisning i dag, meste møter og forberedelser til andre timer 🙂 Ha en fin onsdag du også Liv 🙂 Klemmer store klemmer <3

    34. ritahobbyfoto: Nei, det er ikke morsomt altså.. men det begynner å komme seg nå… utpå dagen.. Og om to og en halv dag har jeg ferie ;-D Da skal jeg få piff og luft da 🙂

    35. Spinningqueen: Ja, nå skal jeg se om jeg får puffet inn litt luft, og finne fram en solstråle eller to… så jeg kan prøve å skinne litt resten av dagen 😀 Ha en fin dag du også 🙂

    36. Lithanna: Jeg er som regel ganske blid og fornøyd, men de siste dagene, sover hjernen videre når kroppen har stått opp…og vakum-fugl er det eneste dekkende ordet. Ikke ufordragelig heller, bare veldig veldig tom for piff… Men det kommer seg litt etter hvert 🙂

    37. Min matgale verden: Jeg er jaggu glad jeg skriver innlegg om kvelden for det meste… Hjernen er som en inntørket rosin om dagen, jeg har INGEN piff…Jeg går avgårde, og ER på jobb, men hjernen ligger igjen hjemme og sover…zzzz Så her sitter jeg, tom som en utsultet vakumfugl 😀 Men jeg kommer meg nok snart… Og få timer undervisning i dag 🙂 Puh!! Meste forberedelser og annet 😉 Så fint du ble glad 🙂 Jeg elsker den filmen, og synes alle burde se den. Jeg er en hardhaus, og gråter aldri på filmer, men denne var ganske framkallende for å si det sånn 😀 OG GODE skuespillere 🙂 Klemmeraltjegkan <3

    38. Oslopadde: Ha-ha, DU, noen FÅ morgener 😀 Ååå neida, det er HVER dag, den kjenner jeg til.. 😉 Den padden er slapp og vakuum-tørket mang en gang om mårran ja.. Ja, deilig med sol LEEENGE…selv om det er grått i dag 😉 KLemmepaddeflat <3

    39. dandilion: Oida, de fleste 😀 Jeg er vanligvis ganske så i form jeg, og har det ikke med å være vakuumpakket til noen som helst tid på døgnet egentlig. Men de to siste dagene har det vært som om hjernen har sovet, selv om JEG er oppe 😀 Ha en fin dag du også da, du er vel våknet nå 😀

    40. Fru Stussli: Ja, jeg tror den skrumper inn av for lite lys altså.. Det må være årsaken, for jeg er jammen innskrumpet om dagen 😀 Så kos å dra ut å kjøpe stoffer da 🙂 Det er nesten som sola på himmelen det tenker jeg 🙂 Her er det ikke en lysstrime noe som helst sted.. så her får jeg bare være vakuumpakket et par dager til 😀 Så blir det vel litt piff i meg til helga 😀 Når det er ferie!!!! 🙂 Juhuuuu!! 🙂 Herlig <3 Ha en toppers dag min venn 🙂 Klemmeribøttevis <3

    41. Nå trenger du vinterferie, ingen tvil om det!
      Du har i hvertfall morsomme illustrasjoner, det skal du ha:)
      Mine morninger er stor sett sånn. Må ha minst en time til å fortelle kroppen at nå er det morgen, begynn å funger!!! Men klart at noen dager er verre….
      Tungt å pushe seg avgårde når det er sånn, men håper dagen blir ok likevel.
      Ha en fin onsdag, Frodith-venn! Stor klem fra meg<3

    42. Akk, noen dager ER bare slik.
      Jeg kan ikke si jeg er noen sprudlende morgen fugl- Bare hvis jeg skal noe spessielt gøy. Men jeg tror ikke jeg er sånn spessielt ufordragelig heller, et sted midt i mellom I guess 😉
      God morgen uansett!

    43. Ja!! Gjett om jeg kjente meg igjen der! Av og til er hjernen helt tom, alt er bare teit og feil, og har man ikke et morgeninnlegg klart da….ja da er gode råd dyre…. For innimellom er det bare hetl umulig å skrive om morgenen, mens de fleste morgener løper fingrene så lystig over tastene… Rart. Skjer det noe om natten, drømmer vi?? Hvorfor er noen morgener sånn?? Likte godt metaforen din med den vakumsugde fuglen, for sånn er jeg og i blant… Håper du får en bra onsdag, sånn litt utpå dagen. Og du….jeg ble hoppende glad i går, for jeg fikk pakke i posten!! Han fant frem, han der postmannen din. Og jeg ble kjempeglad for filmen. Den skal jeg kose meg med, for joda, jeg ser film innimellom jeg, i hvert fall når jeg vet de er gode:) Tusen hjerteliig takk min venn:) klemmertakkeklemmer på vei…

    44. Noen FÅ morgener er jeg LITT slapp i padden. Og i dag er det solnedgang klokken 5 i Oslo *STOOORT GLIS*

    45. He, he… De fleste? 😀 Jeg er ikke noen morgenfugl, men så fant jeg gleden i å komme på jobb før jeg egentlig trenger. Til fred og ro og minimalt med kø foran kopimaskinen 😉 Heller det en langt ut på ettermiddagen. Men jeg er og blir et nattdyr, så det er en trøtt morgenfugl fram til kaffen er drukket og jeg har fått en frisk tur ned til bussen 🙂 Ha en fin dag! 🙂

    46. Jeg har nok endel vakuumpakket morgener på denne årstiden :-/ Nå er det ikke lenge til vi kan begynne å ane våren <3 Det er så lite sol denne vinteren så kroppen er vel desperat.
      I dag skal jeg og Hr rase en tur på Stoff of Stil det hjelper på humøret altså 😀 Hvis det gidder å komme litt sol også, blir denne dagen superduper til tross for årstiden 😀
      Jeg håper himmelen viser seg fra sin beste side og at solen kommer gjennom og skinner på deg i dag min venn. At sol-lageret blir så fullt at vakuumpakka bare kan stikke å gjemme seg 🙂
      Stoooooore glade solklemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg