Vår-feriens gleder <3

Jeg som har vært så flink med vinteren i år, er så stolt av meg selv, at jeg synes jeg SELV bestemmer når det er VÅR i år… 😉 Jada…jeg vet jeg er LITT tidlig ute, men bare 14 dager… For om 14 dager heter det MARS og da er det faktisk offisielt VÅR. Månedene mars, april og mai er vår -måneder altså!! Og når jeg i går utlovet en ” dusør” til den første som finner en sprell levende hestehov (les HER) , ja da har jeg satt i gang våren for alvor altså… Det er noen som ikke tror særlig på meg….og tror at  vinteren er her for godt liksom… fordi det “små-snødde”  litt her i går 😉 He-he… Men det var bare noe LURE-snø skjønner du.. Det BLIR vår nå…jeg lover… For jeg har vår-ferie  ….. tidligere også kalt vinterferie… 😉

Siden jeg har vår-ferie, spretter sommerfuglen i meg fram med fulle flaks.. Og vårfargen er igjen kommet tilbake på sommerfuglen… ingen vinterlue eller skjerf, ingen bleke farger på sommerfuglene mer.. og nå er det tid for å kaset den stygge dunkåpa og innta vårjakker i alle regnbuens farger,  Og jeg kjenner det kiler i magen av mange årsaker..

 Her er tingene jeg skal glede meg til, og glede meg OVER i vårferien: 

– sove til kl 9-10 hver dag i en uke , eller i 100 år som har vært det største ønsket de siste ukene

– Dra på landet i dag,og mulig snikfotografere litt her og der…

– Møte døv venninne på mandagen, ei jeg ikke har truffet på lenge..

–  Møte Frøken Fjeldberg antagelig, en av dagene 🙂

– Hekle masse- gjøre ferdig hestehov-vesken slik at den er klar når hestehov-bildet kommer strømmende til meg…

-Og sist men ikke minst:

-Være Diva-Frodith på Spa i Strømstad til helga med søsteren min 😉 Ta fram luksus-dyret i meg igjen… og bare gasse meg….

 Har du noen planer for kommende uke? 

Har du noe du gleder det til i de nærmeste dagene? 🙂

 


46 kommentarer
    1. muumimamma: Neei..side det var Hirshals også så så jeg for meg noe dansk Lææængesound… eller nåe.. Men så kom jeg på at båten går derfra ja 🙂 Langesund er veldig fint, jeg elsker den lille perlen 🙂 Har vært der flere somre og overnattet og vært på konsert 🙂 Jeg trodde det var en Langesund nordpå en plass også…men vet ikke helt..

    2. Muumimamma: Ååå, det hørtes herlig ut altså 🙂 Cruise! Det har du fortjent ja 🙂 Hvilken LAngesund snakker vi om her? 🙂 Jeg skal til Strømstad med søsteren min også , det blir topp. Gleder meg veldig. Koser rumpa av meg med ferie nå altså. DENNE trengte jeg .-)

    3. God ferie til deg!! Her starter den på fredag. Og da sender jeg Caroline til Bergen, og Julie til tanten i Sandnes, og så tar jeg og gubbelille et velfortjent cruice til Hirtshals og Langesund med Fjordline sin nye båt Stavangerfjord. Med luxussuite og alle måltider innkludert 🙂 Og vi skal bare nyte helga :))

    4. Marit: Ja, i år har jeg ordnet meg skikkelig, med litt av hvert liksom 😀 både soving OG SPA, det blir saker vettu 😀 Nei, denne ferien kom helt i grevens tid, var skikkelig gåen nå, så her nytes det i fulle drag 🙂 Klemmer <3

    5. Så du har VÅRferie du ja! Hehe .. ja, du får kose deg da. Det ser jo ut som kosen alt er i boks, både her og der. Åsså litt luksus da! :o)) Her er det ikke noe fri i sikte, så en får bare smøre seg med tålmodighet! God ferieklem fra meg til deg.

    6. Mariann Sæther Tokle: Ååå, så spennende da, med journalist og greier 🙂 Si hvor og når det kommer i avisen da 🙂 Jess, livet er spennende <3

    7. Det blir en spennende uke:) Jeg har hatt journalist på besøk i dag og det kommer i avisen, det blir spennende. formen er litt bedre og det er spennende å se om det holder seg. Og i det hele tatt er jo livet spennende:)

    8. Tatt av kvinnene: Det er bra, da er du også positiv til vårprosjektet 😀 Det hjelper med litt positiv innstilling 😀 Ha-ha 😀 Ja, jeg begynte med FUGLENE jeg også, det er derfor jeg er så positiv, for de kvitrer i vei, på ekte vår-vis 🙂 Jeg koser meg max, sover på sofaen midt på dagen, står opp og gjør ingenting,og har noen koselige avtaler her og der 🙂 Blir topp 🙂 KLemmer <3

    9. cuskima: Ja, og det har jo faktisk vært nesten likt her også faktisk. LITT snø i januar..men ellers ganske høst her også. Men NÅ er det vår 😉

    10. Har sagt det før, stoler blindt på deg nå! Og insisterer på at det ER vår hver gang Matias ymter frempå at vinteren ikke er helt over. Temperaturen er så deilig om dagen så det er ingen vei tilbake nå. OG jeg hørte faktisk fuglekvitter her en morgen selv! Åh, det var så koselig <3
      Oi, tror du får en superfin vårferie i år! Masse kjekke planer 😀 Spa høres jo bare helt fantastisk ut! Da må du kose deg maks 😀 Klem <3

    11. Har vært klar for vår siden 8 januar eg 🙂
      Det ble likssom aldri vinter her, bare en lang høst fra en litt kjølig sommer……så ja egentlig en lang høst fra mai i fjor hahahaha

    12. frustrertfrueihouston: Jada, folk må gjerne dra på fjellet, hadde jeg kunnet så på ski Hadde nok jeg gjort det også kanskje i år, hvertfall hatt ski i det minste 😉 Nei, litt deilig å ikke ha for mye planer også. Jeg har sånn akkurat passe nå føles det som 🙂 Håper du får en fin uke du også 🙂 Ja, jeg håper på noen foto turer jeg også, i dag ble det lite.. klem <3

    13. Kos deg med vårferien din, den har du fortjent! Bergen har tilsvarende uke når jeg kommer hjem. Vestlandet har vel alltid uken etter Østlandet sånn at det ikke blir kaos på fjellet for dem som vil dra dit. Og det synes jeg er greit at om noen vil ha snø, så får de dra til fjells, resten gleder seg jo til vår og varmere dager.
      Jeg har ingen planer for kommende uke, tar en dag av gangen. Men om været holder blir det noen fototurer i næromtådet tror jeg. Ut skal jeg uansett forresten 🙂 Klem <3

    14. Engla: Ja, nå er det grønt gress, herlig 🙂 Jeg har ikke sett noen hestehov da 😀 Er hos mamma, og koser meg 🙂 spiller othello 🙂 Ha en fin dag min venn 🙂 Klemmeribøttevis <3

    15. Herlig, høres ut som at du har planene klare for ferieuka di 🙂
      Nå er jo gresset grønt igjen her, så våren er nok på tur 🙂
      I Trysil snør de visst ned, så jeg tror jammen jeg er glad for å bo her jeg bor alikevel.
      Godt over tre meter med snø har det visst kommet der i vinter…
      Kos deg og ha en fortsatt fin søndag min venn <3
      Stooor vårstemningskos fra Engla

    16. Måtte ut på fjellet først, og nå en treningsøkt, og SÅ er jeg sofadyr resten av dagen:) Får god energi av en god fest, når jeg fir meg å drikke i tide, og det gjorde jeg. klappemegselvpåskulderen:) Du da? På landet? Hver ER egentlig landet??

    17. Livsrom: Jeg har vært positiv så lenge til vinteren, ingen har vært mer positiv enn meg 😀 Så nå er det slutt ;-D om 14 dager heter det vår. Og jeg starter nå! Så her er det vårferie ;-D Jeg er på landet, ha en herlig søndag Liv <3 klemmer<3

    18. frokenfjeldberg: Ja, det blir kos 🙂 Masse glede-seg-greier her nå 😀 Jeg er på landet, ser stafett 🙂 på tv 🙂 klemmer i fleng <3

    19. Hehe, ja, det ante meg at du hadde døpt om vinterferien. Har du fått nok av å være “vinterpositiv”, eller?;)
      Det ser i hvert fall ut som du får en fin uke, og jeg håper batteriene er fullstendig fulladdet når uka er over:)
      Nææ, her går det vel i samme tralten, vil jeg tro;)
      Kos deg masse:) Stor god go’vårferieklem<3

    20. Jeg gleder meg veldig til å treffe deg:);) Det har jeg sett frem til lenge:);) håper du får fine “vår” opplevelser frem til da:);) ha det gøy på landet:);) stor klem Frøken F<3

    21. woohoo!!
      hmm, må jeg ut på hestehov jakt i senere i dag da? haha
      Neei asså konkuranse innstinkt har jeg ikke — loover!! 😛
      Ja, kan tro du trengte denne veldig, har fått med meg at det har gått i et siste tiden med deg, så NYT og kos deg hver dag, time og minutter som går!:)
      ja nei MÅ jo få ryddet litt 🙂

    22. Min matgale verden: Ha-ha, synes jeg ser DE skuldrene liksom 😀 en ganske SEGEN Kjersti 🙂 hi-hi 🙂 Neida, skjønte den. Så deilig at alt gikk bra. Du er sofadyr i dag da eller? 😉

    23. Moving On: Det er hvertfall hestehovvær 😀 Helt basert ute!! Var jo det jeg lovet her i går, i dag er det tomt! For snø! Jeg er født på våren, dette kjenner jeg til 😀 Jeg skal ta litt ferie for deg også, jeg trengte denne veldig og jeg nyter hvert sekund <3 kose deg med trening, tur og rydding om du gidder 😀 klem <3

    24. Hattene passet så det suste. Mat til 50 personer gikk strålende, og det smakte godt! Sangene min bror og jeg sang gikk fint, og innslaget teatergruppen hadde og….nå puster jeg lettet og skuldrene er nedpå knærne;)

    25. Du må kose deg med ferie.
      og ser ut so det skal være en go uke for deg også.
      ta litt ferie for meg også da, haha ja jeg vil ha ny ferie. For her er det nemmelig ikke ferie.
      Har valgt et yrke hvor det ikke er slike goder.. haha
      Lure på om det kommer hestehov-vær her snart, snøen er jo borte nå, eller vertfall av det jeg såg når jeg såg ut vindu nå i sta, så håper det er tilfelle for resten av byn også! 🙂
      I dag er det trening, gå tur og (igjen..prøøve) å rydde her 🙂
      Lykkest ikke sist jeg satte i gang, så hadde vært grit å fått det til nå! haha

    26. solkro: Den kommer nå, jeg kjenner det på meg 😉 Ha en kjempegod søndag <3 kanskje dukker solen opp litt, og da er det vår med en gang 😀 klem <3

    27. Min matgale verden: Jepp, nå er det ferie, soving, og besøk 🙂 jakt på hestehov, fine bilder og Spa i Sverige 😉 Nam-nam. Jeg nyter dagene <3 Kose deg med dagen derpå, gikk det bra med alle hattene ;-)? Klemmermasse <3

    28. Åh, så deilig. Du har ferie du nå ja. Jeg må vente en uke til, men så skal jeg og ha en hel ukes ferie, og jeg gleder meg… Høres ut som du har fine planer for ferien, sove ut og komme spretten tilbake til våren:) Nå skal jeg snart ut på tur, og gjett om jeg skal kikke etter hestehov. Selv om jeg ikke går den veien jeg vet de kan finnes, i dag må jeg andre veien, for bilen vår står parkert ved festlokalet vi var i i går. En deilig tur over fjellet:) Ha en fin tur på landet:) vårklemmer på forskudd…

    29. Fru Stussli: Ha-ha, ja der fikk du med konkurransen 😀 Ikke lov å jukse Bente 😀 Hi-hi.. jeg er i gang med hekle hestehov-veske. Svart med blomster på 🙂 Ja, du må kose deg masse å skøyter og DER er det nok ikke mange hestehover i nærheten.. eller hvem vet 😉 Det er nemlig vår-ferie nå 😀 Hi-hi Ha en strålende søndag du også min venn<3 klemmeribøtterogspann <3

    30. Høres ut som en perfekt vinterferieuke. Her kommer vinterferien uken etter deres 🙂 Da skal jeg stå på skøyter og gå på kurs 🙂 Dessuten skal jeg sende frøken S på fjellet med en venninne.
      Denne uken skal jeg ha ekstra mange kurs og så håper jeg å rekke å gå litt på skøyter oxo 🙂 Det er i alle fall ikke spådd hestehov-vær denne uka.
      Konkurranseinstinktet mitt sier at jeg kanskje må jukse i hestehovjakten….
      Ha en strålende søndag
      Klem. klem og dobbeltklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg