Livet foran oss… :-)

Ja, er det ikke sånn da…? At man går inn porten til dette livet….

 

Og der foran oss ligger den lange veien.

Den er ikke oppgått, vi må gå selv, lage våre egne spor… Og det er ikke så lett alltid, det er ingen av oss som har gjort dette FØR… så vi må nå bare prøve oss fram alle sammne.. Men det er ingen som kan gå VÅRE skritt… De kan vi bare selv gå.. Og i mitt hode… så ligger verden og livet FORAN oss… Også etter man har levd noen år… Skrittene skal tas, og man skal framover… 🙂

 


Noen ganger kan det vel føles som om det går litt rundt for oss… at skrittene er litt tunge å ta… og at man nærmest kanbli litt svimmel før man kommer dit man skal…

 


Andre ganger føles det såre enkelt… man kommer lett til målet,det er ikke så mange skrittene som skal til før man er der man planla.. Og man trenger nesten ikke løfte beina i hele tatt….

 

 


Noen ganger er veien ganske rett og enkel, man bykser i vei, og synes at livet er enkleste sak av verden der man farer framover og oppover i full fart, nesten uten å tenke seg om…og da kan det vel innimellom bli sånn at det er en liten nedoverbakke på andre siden… For sånn er jo livet, det ligger stort sett foran oss, men det kan gå litt OPP og litt NED. Vi tar allikevel fatt igjen, med nesa framover, for det er det beste 😉

 


Andre ganger er livet som en mosekledd trapp i skogen, myk og god… Man tar av seg og trår barbeint,mens duften av skog kiler i nesa… Man svinser inn i skogen og livet… med nysgjerrighet og vår-fornemmelse, mens noen av de beste minnene man har fra den veien man har gått alllerede,  er med som bakteppe på veien videre….

 


Noen ganger er livet og verden enkel…. Man kan stå nærmest stille… og gjøre ingenting… Bare la seg rive med… La verden rundt en ta en dit en skal… Det er NESTEN så veien er klartlagt.., og alt man trenger å gjøre er bare delta, å møte opp på et vis…Så ordner det seg…

 

Noen ganger er livet VELDIG, VELDIG spennende… og man vet ikke hvor skrittene fører en hen HELT… Man VET at det venter noe fint der framme, der oppe, men man har ikke helt oversikten… Man må jobbe litt, og føttene må ta høye steg for å komme dit man vil …men løftet om det som ligger der OPPE og framme er nok i massevis til å få en til å sprette avgårde…

I hvertfall er det slik JEG ser det… 🙂 

 

 

52 kommentarer
    1. Moving On: Jeg synes du forklarer det bra jeg 🙂 Godt å høre at det tar litt, det er jo sånn det er for oss alle, i større eller mindre grad så klart. Jeg er født med veldig positive gener 🙂 tror faktisk det er noe arv der, i tillegg til andre ting i livet etterpå. Ser alltid forover og oppover, uansett 🙂 Glad deg har betydd noe det jeg skrev <3

    2. har lest dette innlegge så utrolig mange ganger siste dagene.
      jeg bare elsker det. det er så bra skrevet, og så mye sant i det, i tillegg til bildene som gjorde det hele!
      første gangen jeg leste det, så skal jeg fint innrømme at jeg satt med tåre i øynene på det.
      Det var så positivt formulert, samtidig som det traff veldig!! haha
      vanskelig og forklare!! men ja, har lest det mange ganger!

    3. Tattavkvinnene: Veldig godt å høre 🙂 at det smitter over litt og at man kan sette i gang noen nye tanker 🙂 Moro 🙂 Gleder meg til utfordringen din, den legger jeg ut i morgen tidlig 🙂 Nattaklemmer <3

    4. Ikke sant ^^ Det er lett å skjønne, det smitter også over på oss lesere. Det er vanskelig å gå ut herfra enten med et smil om munnen eller noen nye tanker i hodet 🙂

    5. frokenfjeldberg: Ja, jeg tror også det 🙂 Herlig 🙂 Livet er litt opp og ned,men foran i allefall, og ikke for mye dveling ved det ugjorte eller negativ fortid 🙂 Litt gode ting kan man gjerne ta med videre:-) Klemmer <3

    6. Min matgale verden: Jeg KAN dette med å nyte når jeg bestemmer meg for det 😀 Og jeg gjør det virkelig!! HVert sekund liksom, sakte -sakte…Har kost meg ALLE dagene så langt, fra fredag ettermiddg og til nå… Nå står jeg på et rullbånd som går bortover i slow-motion , bare driver dank, treffer venninner, spiser sjokolade, sover lenge, skriver blogginnlegg, tegner, hekler, foto-redigerer osv. 🙂 Og til helgen blir det SPA!!!!! JA!!!! 😀 Håper det går riktig så sakte for deg også, for gledingen er en del av det hele ja 😀 Klemmer i massevis <3

    7. Ja…sånn er det! Håper du har en fin første vinterferie dag, håper uken går skikkelig laaaangsomt… for min del og..sånn at jeg kan glede meg til min friuke neste uke…..laaaangsomt…vi får holde igjen strikken begge to, så blir det en ekstra lang uke:) Nytnyt klemklem

    8. Helge: Du hadde mange gode bilder der du også Helge, det er sant at mange klatrer i vei, og vil veldig høyt også.. Og selv om de kommer øverst i trappa, og blir “pave” så er det jammen ikke sikkert de føler seg så OPPE alltid likevel… Takk for innspill, fint 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    9. Fine bilder med bra tekst til. Joda, livet er som en hinderløype som består av motbakker og nedoverbakke. Vi har dem der uansett vær eller vind. Mange trapper er det og mange prøver og gå så langt de kan dvs. barneskole, gymnas, høyskole, universitet, jus, storting, prest og pave, men det er kun få som rekker veldig høyt opp. Underveis er det mange som hopper av og lever på klistererfaring fra gynmastiden. Ha en vakker kveld.

    10. Tatt av kvinnene: Ja, ikke sant.. Når det er bare rett fram og litt for enkelt alt sammen, har vi ikke DEN godfølelsen heller.. Nei, litt butting innimellom, og litt strev, så får man skikkelig opptur ja 🙂 Koselig du likte det 🙂 Jeg koser meg med skrivingen, med foto, med tankespinn, med redigering 🙂 Elsker å holde på med dette 🙂

    11. Så bra skrevet og illustrert med bilder. Det er vel mer eller mindre slik livet er, i hvert fall opplever jeg det. Det kan være veldig behagelig når man bare kan stå å slappe av litt i livets rulletrapp, men likevel får man (i hvert fall jeg) en bedre følelse av å nå toppen av trappen etter at man har tatt alle skrittene selv.

    12. whatwouldnemido: Ja, her er det ingen dans på roser eller landevei all the way nei… du må nok ta en trapp eller to… Men du kan jo ta rulletrappa da 😀 Hi-hi… Nei, ingen skjult sponsor under her :-DHe-he…

    13. frustrertfrueihouston: Ja, godt det flater ut på toppen innimellom 😀 Jeg nyter ferien i fulle drag.. ganske flatt her om dagen 😉 Deilig 🙂 Ha en herlig dag du også 🙂 Klemmer <3

    14. Hmpf, de lurer oss, sier “Livet er som en landevei”, men før du vet ordet av det er alt bare strev og trappetrinn. Herrejemini så mange trappetrinn! Noen av de trappene så laaange og seige ut… Driver du skjult markedsføring for step-trening eller noe sånt..? Fått sponsor siden sist, kanskje? 😛

    15. Litt poetisk og nydelig illustrert i dag. Livet er jo som en trapp, litt opp og litt ned, litt rundt og heldigvis flatere på toppene. Mange koselige bilder og svart-hvitt gir en spesiell stemning. Egentlig utrolig mange ulike trapper når en tar seg tid til å legge merke til dem. Ha en fin vårferie-dag. Klemmer 🙂

    16. passion4lifeandtravel: Ååå, så koselig 🙂 Det er så hyggelig at folk liker det 🙂 Blir glad som en lerke da vettu 🙂 Ha en vakker dag Mette 🙂 Klemmer <3

    17. lulltove: En stjerne?! 🙂 Det er virkelig det nydligste komplimentet jeg har fått tror jeg <3 Tusen takk 🙂 Så glad man kan bli på en mandag formiddag <3 Klemmer i bøttevis <3

    18. Lithanna: Ja, vi må jo bare fortsette å vandre, både mentalt, fysisk og ta steg i livet :-)Og det er ikke lett alltid nei, men går det ned, så går det som regel litt opp igjen, og da kjenner man hvor godt OPP er 🙂 Den mosekledde trappen er i Holmsbu hvor jeg var på spa i sommer, har bare gjort den svart -hvitt 🙂 Ha en herlig dag du også 🙂 selv om du er litt trøtt stakkar 🙂 Sove etterpå 🙂

    19. deveny: Så koselig at du sier det Deveny, det er sånn jeg tenker det 🙂 Og ser det litt sånn foran meg 🙂 Kos at du likte beskrivelsen 🙂 GLAD 🙂 Klemmer <3

    20. Word. Skritt må vi ta uansett. Mentalt eller fysisk. Noen ganger ER det lettere enn andre, så enkelt er det bare.
      Fantastiske bilder av så forskjellige trapper. Likte den i myekledd skog best.
      Appropos det. Det ER noe helt eget å gå barbent i mysekledd skog 🙂
      Ha en fine dag 😀

    21. cuskima: Jeg er i “pysjen” jeg også enda… Blir ikke noe skikkelig klær før jeg skal ut 🙂 bare kose-bukser og t-skjorte 🙂 Kaffe og frokost 🙂 <3

    22. Lisbeth Pedersen: Spent på å se badet når det blir ferdig. Tenker du er glad for å ha det vinduet likevel 😀 spesielt når det er et lite bad, trenger litt lys 🙂 Sååå glad for at du liker bildene mine, jeg liker jo så godt å ta, og bruke til illustrasjoner 🙂 Ha en kjempefin dag du også Lisbeth <3 Klemmeribøtterogspann tilbake <3

    23. wow tilogmed eg sto tidligere opp enn deg i dag,dvs eg har egentlig ikkje stått opp helt enda, lkoser meg under dynen med en hund og en pc og holder på med litt forskjellig småtterier som må til 😀
      ha en superduper dag
      klemmeting <3

    24. Så flotte bilder, og flott skrevet 🙂
      Og jeg er enig, du er kjempeflink å ta bilder 🙂
      Nå skal vi ut å kjøpe mer utstyr for å få det badet ferdig, litt av en utfordring med å få alt til å passe inn på 4 kvm, og når et vindu står i veien.
      Ønsker deg en strålende dag
      Klemmer i bøtter og spann

    25. ritahobbyfoto: Takk for det 🙂 Jeg håper det bli en koselig dag hvertfall,og det ser ut for det 🙂 Koser meg hjemme, og skal på kafe etterhvert 🙂 Klemmer <3

    26. Nemi Rebella: Ja, jeg tenker at det GÅR mest framover,og jeg ser meg ikke for mye bakover heller jeg.. Vil ikke bruke for mye energi på kjipe ting der bak hvertfall… tar med meg noen positive greier litt videre innimellom, men det er alt.. Og oppover..jo..satser mest på det jeg også…men vi må litt nedover innimellom ser det ut for, kanskje for å sette pris på oppoverturene …? Men jeg skjønner akkurat hva du mener 🙂 Og VIL det jeg også 😉 Stor klem <3

    27. cuskima: Ja, jeg gikk og tenkte litt igår, så det for meg, og tok noen ekstra bilder av det jeg ikke hadde 🙂 Ute på landet, hos ho mor 🙂 Svart -hvitt gjør det hele mer stemingsfullt 🙂 Nå har jeg kommet meg opp. Sov til kl 9 i dag 🙂 Er så deilig 🙂 Ha en fin dag 🙂 klem <3

    28. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Ja de spiraltrappene er de verste, og man blir litt svimmel… Men så flater det ut på toppen, og man går videre litt mer i ro 🙂 Sånn er livet 🙂 Glad du likte innlegget 🙂

    29. miastorp: Hi-hi, ja noen ganger er det rett og slett bare mye trapper og gåing her i livet 😀 Ha en super dag du også. Og ta noen pust i bakken,for det er også viktig her i livet 🙂 Klemmer <3

    30. Fru Stussli: Ååå, jeg synes det er så koselig du synes bildene mine er fine 🙂 De passet så godt til det jeg tenkte på, og så tok jeg noen til i går 🙂 I dag skal jeg bare sløve og kose meg her, til jeg skal treffe venninne kl 15 på kafe 🙂 Jeg er veldig spent på å høre og se den nye hekleteknikken Kose deg i gullfisk-dammen 😀 Være vikar og greier , spennende det også, uvant gjeng 🙂 Men du er flink, så det går sikkert fint 🙂 Store glade vårferie-klemmer <3

    31. Veldig vakkert beskrevet om veien fremover og hvordan man kommer dit en skal.
      Fine tanker og ganske så treffende beskrivelser på hvordan ting kan føles <3

    32. Så nydelig illustrert og skrevet <3 Skikkelig stemningsfulle og varierte bilder.
      Du er blitt litt av en fotokunstner!
      Håper du får en herlig fridag!
      Jeg skal være vikar for en av de andre instrukørene i ettermiddag og kveld. Dessuten driver jeg å lærer med en ny hekleteknikk. Spennende og vanskelig 🙂
      Store glade gullfisk-klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg