Den store skumle videoblogg-utfordringen ;-)

Ja, på søndag  kom det altså…. En videobloggutfordring fra Tattavkvinnene.blogg.no


Hun hadde svart på 25 spørsmål hun hadde fått, og hun svarte med videoblogging…  Så utfordret hun noen nye folk til å svare….. Og MEG…. Og som du vet er jo jeg også VELDIG,VELDIG sprek når det gjelder sånne  utfordringer.. Og spesielt sånne som innebefatter bruk av teknikk og duppeditter…. For jeg finnes jo ikke redd for sånt overhode!!! 😀 Så jeg tok selvfølgelig utfordringen på strak arm, kastet meg rundt og svarte på de 25 spørsmålene på video… Så her er det bare å trykke på PLAY-knappen… så er du i gang 😉  (opptaket er fra mandag 17. februar ,  men det meste av svarene  gjelder fremdeles ;-))

1) Har du noen dyr?

“Ja, jeg har en tøyrotte kalt Vaniljeogpepper og en hekla-høne kalt Høne-Pøne Von Bentasil. Begge har jeg fått i gave av bloggere her inne. Noen pelskledde som puster har jeg derimot ikke…”

2) Nevn 3 ting som er rundt deg i rommet.

– “Rundt meg her har jeg Iste Guava (blå), Vaniljeogpepper og Høne-pøne OG laptopen…

3) Hvordan er været akkurat nå?

“Strålende sol ute, og det betyr at våren er  på vei, som lovet fra denne bloggen…. 😉 “

4) Kjører du bil? Hvis du gjør, har du krasjet noen gang?

-“Jeg har ennå ikke tatt lappen….men vurderer det nå altså…skal bare ….. først…… Har derimot vært med “å take” med bil en gang, for mange år siden… Men det gikk heldigvis bra “

5) Når våknet du i morges?

-“Aaaaa, det var ganske sent til meg å være… Våknet kl 9… Jeg har vår-ferie… (tidligere kalt vinterferie)”

6) Når dusjet du sist? 

-“Heh… i går en gang, og er på vei i dusjen nå snart… skal ut ” 🙂

7) Hva heter den siste filmen du så?

-“ Nå er jeg litt usikker på om det her tenkes dvd eller kino… År og dag siden kino.. Men jeg ser en del DVD… Jeg tror den siste jeg satt og så ordentlig uten en lap-top på fanget var Avatar…. og den har jeg sett mange ganger… Den er nok en av favorittene mine”  🙂

8) Hva står det på den siste meldingen du fikk?

-“Regner med det tenkes sms her… og på min står det: -Jepp, på kaffebrenneriet”

9) Hva er ringtonen din?

– ” Det er denne….. *viser fram*…. Ha-ha… Nei, nå hadde jeg litt flaks altså, for jeg har ikke på lyd…aldri, så jeg vet ikke hvilken ringetone det er egentlig. Jeg har mobilen ALLTID på lydløs, og ser hvis den ringer.. Og hvis jeg IKKE ser det, så ringer jeg opp igjen, om det er noen jeg kjenner…Og kjenner jeg de ikke, så slipper jeg å prate med dem…” ;-D

10) Har du vært i et annet land?

-“Ja….. jeg er jo ikke noen tenåring lenger, så har vært NOEN andre land i det minste 😉 Har vært i: Sverige, Danmark, Tyskland,Frankrike,  England, Skottland (JESS! Favoritten), Spania, Portugal, Italia, Hellas, Kroatia, Russland, Latvia, Ukraina, Litauen, og Thailand… Hm… det ble jo en liten liste det 😀 tror det var alt..”

11) Liker du Sushi?

” Nei, det kan jeg ikke akkurat si… Jeg KAN spise det… Det er ikke som med majones, dressing og remulade…. det kan jeg IKKE spise.. Så jeg får ned Sushi altså…men synes ikke det er noe særlig snadder nei..”

12) Hvor kjøper du varer?

-” Jeg kjøper nok MYE på Bunnpris, som er naboen min… hvis det er sånne varer det er snakk om…  Men ellers handler jeg der jeg farter forbi… Og av og til må jeg innom ICA eller andre butikker med ferskvaredisk/kjøttdisk…. for jeg er jo Dronningen av Ferdig-mat, og noen ganger skal jeg altså ha det HELT ferdig… bare til å  varmes opp ;-)…”

Sånn….nå får du slå på pause-knappen og løpe på do…


Og jeg tar meg et glass Is-te-guava, den blå… for å leske strupen.. for å ta fatt på siste KLIPPET

Sånn….  Da er du klar igjen?

 

 

13) Har du noen gang tatt medisiner for å sove bedre?

“Nei, jeg har ikke det. Sovner og sover vanligvis ganske greit.. Men har noen perioder da jeg har litt problemer med å sovne.. Men da ligger jeg bare der til jeg sovner likevel…”

14) Hvor mange søsken har du?

– ” Sånn helt biologisk har jeg to søsken. en søster og en bror. Men så har jeg i tillegg fått en bloggsøster her inne 😉 Ladyaugust.blogg.no  Kaller henne adoptiv-søster, for jeg har adoptert henne 😉 “

15) Har du stasjonær datamaskin, eller lap-top?

-“Jeg har lap-top, og heldigvis for det, så kan jeg sitte i sofaen med alle greiene mine..”

16) Hvor gammel blir du neste gang du fyller år?

-” Da blir jeg faktisk 48!! Men det skulle man jammen ikke tro? 😀 Ha-ha… Eller? Joda, blir 48, og det er helt greit, jeg er fornøyd med alderen jeg, fint med erfaringen og ikke FOR gammel ennå heller 😉 “

17) Bruker du linser eller briller? 

– “Jeg har lyst til å svare NEI… for jeg vokste opp som ” brille-slange”, kuttet i mange år ut brillene og klarte meg greit uten. Men NÅ…. etter rundet 40, så MÅ man bare.. Så jeg bruker dem når jeg leser på noe… hva som helst.. Og når jeg jobber med noe…. hva som helst… Så de sitter ofte fast oppå topp-lokket, som et par solbriller, klare til å tas ned… Men om jeg BRUKER briller…? Hm… har ennå ikke Brille-identitet ;-)…”

18) Hvilken farge har du på håret ditt?

-” I passet mitt står det mørk blond, eller ANNET eller noe sånt… Det er kanskje litt brunlig, som naturlig.. Men jeg VIL HA rødt, så da har jeg det!! Så ofte jeg kan…”

19) Fortell noe du har planlagt i dag?

– ” I dag har jeg ikke stort på programmet,jeg har vår-ferie, og driver dank…” 

20) Når var sist gang du gråt?

– “Det kan jeg absolutt ikke huske… gråter sjelden egentlig..”

21) Hva er den perfekte pizza-toppingen?

– ” Jeg tror det er kylling, indisk-saus-variant, og cashew-nøtter, samt ost så klart.. Peppes har en nydelig sånn en… Og jeg har aldri laget en sånn selv…men det skulle jeg jammen prøvd egentlig..!”

22) Hva liker du best, hamburger eller cheese-burger?

-” Ikke noe spesielt glad i noen av delene. Kan spise noen hjemmevarianter… men aldri ute blant folk… For mye redsel for dressinger, sauser  og sånt ute og går her ;-)”

23) Har du måttet være våken hele natten, angående skole eller jobb?

– ” He-he..ja jeg må vel si det… Jeg jobbet som nattevakt på et avlastningshjem en periode… så da MÅTTE jeg… Helt grusomt.. Og har hatt noen våkenetter som russ på videregående… Men om jeg MÅTTE… nei, det måtte jeg vel ikke…. der..”

24) Hvilken farge har du på øynene dine?

” Jeg har brune. “

25) Kan du smake forskjell på Pepsi og Cola?

-” Hm…. jeg har verken drukket Pepsi eller Cola på årevis… Men spør du om de samme når det gjelder Pepsi Max og Cola Light, så vil jeg påstå at jeg kjenner forskjell :-D”

 

Sånn….da kan du trykke stopp-knappen..

 

 

 Dette var en laaaang utfordring… men sånne utfordringer må man jo ta… Må man ikke? Jeg skal visst sende utfordringen videre til noen andre… Så her er de som JEG ønsker svarer på spørsmålene,og som du skjønner: Man KAN svare på video ELLER på skrift… det bestemmer man selv 😉

Ja…. Ladyaugust...Stussli, Engla….og Kjerstisandnes…. er dere klare?

 

 


 

34 kommentarer
    1. Fru Stussli: Hi-hi, ja gjør den om og eventuelt NÅR du vil. Når man har tid 🙂 Mange spørsmål ja, fikk litt hakeslipp da jeg startet, men gikk greit når jeg satte i gang å svare 😀 Jeg har laget fin hestehov-veske i dag. Ser ut som ekte hestehov 😀 Klemmer nesten flat <3 <3

    2. Oh Shit!! Det var lang, men nå føler jeg jo at jeg kjenner deg enda bedre 😀
      Jeg er så sliten i kveld, men tror jammen jeg skal være flink pike og blogge utfordringen i morgen 😀
      Stoooooooor klem

    3. Min matgale verden: Ja, ikke noe hast om du vil svare, og lov å si nei også 😀 Men hvis du har lyst, så ta det når du får tid 🙂 Koselig for deg med fri i morgen, deilig, nesten litt vårferie du også 🙂 Jeg har brodert hestehov på en veske som skal til hun som vant hestehovkonkurransen 😀 Ha en fin kveld Kjersti, jeg tar min på landet og overnatter 🙂 Klemmer <3

    4. Ho ho, jeg trykket som eg gal på playknappen jeg! Men det var jeg heldigvis ikke alene om. puh! Artig artig…..jeg tygger litt på den er jeg…..akkurat som jeg tygger på å lage marispankake til et stort selskap…. Deilig du har det på landet da! Jeg skal besøke min mor og far i morgen, blitt en slags onsdagstradisjon, de bor tross alt bare et par stenkast herfra:) Takk for utfordringen. klemmer

    5. ladyaugust: Så gøy at du har tatt utfordringen 😉 Jeg skal inn å se, men om det er ekte video er det ikke sikkert jeg får sett, pga bare nettbrett på landet her. Men i så tifelle får jeg se i morgen 😉 kommer inn nå 😉 klemmerflatogsøsklemnen <3

    6. Helge: Ja, jeg måtte ta en tulleløsning jeg :-DSå kjedelig å være småsjuk da, håper du blir frisk snart da 🙂 Her nytes ferien i fulle drag. Kos deg med vafler i kveld.

    7. Jeg klikka på play mange ganger men intet skjedde så var det bare og rulle i vei…du lurte oss der, kreativ som vanlig du. Skal mot og lage slik videoblogg også, så vidt jeg husker så var det kun en som har gjort det så lenge jeg har lest/kommentert blogger. Ikke noe for meg. Vært en dag litt under vanlig for meg, i dagevis har jeg vært småsyk med halsvonde/forkjøla men holder det i sjakk med tørre klær og is(bra for halsen har jeg hørt). Ha fortsatt en fin ferieuke og en fin kveld. Vil lage noen vafler i kveld.

    8. frustrertfrueihouston: Ha-ha…ja du ble redd nå 😀 Man MÅ jo ikke svare.. men håper noen av de 4 svarer hvertfall 🙂 Er jo litt gøy for den som satte igang dette, ikke meg altså 😀 Ja, mange som trykket play 🙂 Hi-hi, gøy det da… var jo liksom meningen det 🙂 Jeg skal på landet igjen i dag, og overnatte 🙂 Blir kos det 🙂 Ha en flotters dag du også, i enda mer vår-luft kan jeg tenke meg 🙂 Klemmer <3

    9. Uff, jeg er også en av dem som prøvde å trykke play… Morsomt besvart, med spørsmål av veldig ulik karakter, lett blanding. Kjente jeg fikk litt panikk når utfordringen skulle videre… Sporty gjort av deg, og kjekt for oss. Nyt vårferiedagene dine 🙂

    10. Tattavkvinnene: Ja, var flere som har trykket play her 😀 Hi-hi Jepp, da var DET gjort 😀 Og to av de andre har sagt: Takk- for utfordringen….tror jeg… OG Ååååååh! Ha-ha.. 😀

    11. Hihi, dette hadde du løst på en god måte! Fikk nesten litt følelsen av at du satt å skravlet på video her 😀 Jeg måtte selvfølgelig trykke på både “play” og “stop”, bare for å late som om det var en video ^^
      Det var morsomt å få svar på litt sånn tilfeldige ting om deg da, artig måte å bli kjent på 😀

    12. ladyaugust: Hva var det for et svar??? 😀 Ha-ha… den som ler sist ler best! Og du er vel ikke redd duppeditter en gang kanskje? 😀 He-he. Tegneserie-svar er sikkert lov også 😀 Hi-hi

    13. Engla: Så bra hvis du klarer å få det til 🙂 Jeg fikk de spørsmålene av Tattavkvinnene som hadde fått av en annen. Hun ga videre til 3 andre, jeg var en av dem 😀 Og jeg ga til 4, håper noen får til å gjøre den. Det er liksom DE spørsmålene man fikk, men noen flere regler vet jeg ikke 😀 Jeg fikk utordrinene på søndag, skrev litt på det i går,og la ut i dag 🙂 man bruker den tiden man trenger 🙂 Og skriftlig er HELT ok som du ser 😀 Noen av spørsmålene var jo veldig lette også 🙂 Ha en flott dag Engla 🙂 Jeg skal på landet i dag gijen, ligge over 🙂 Jeg broderer hestehov på veska som skal til ei som har funnet hestehov. Legger ut innlegg om det i kveld eller i morgen 🙂 Giga klem til fineste Engla <3 <3

    14. Takk for utfordringen…..tror jeg 🙂
      Du løste jo dette med glans, kjempebra!
      Lurte meg skikkelig også, for jeg trykket jo på knappen 😀
      Er det sånn at vi må ta de samme spørsmålene?
      Hmm, får se om jeg får til noe da, nå fikk jeg virkelig noe å tenke over 🙂
      Ha en superfin dag videre fineste frodith <3
      Stoooor klem fra Engla

    15. Livsrom: Jeg fikk beskjed av Tattavkvinnene at det var greit med skriftlig innlegg for de som ikke ville videoblogge,men jeg fant ut at jeg klarte en blanding 😀 Ha-ha 😀 Man kan jo si NEI også, var lov det altså… Men jeg tenkte jeg prøvde nå på noen svar 🙂 Man kan jo bruke litt tid på den også 🙂 Ikke tidsfrist heldigvis 🙂 Får se om noen av de 4 vil ta den 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    16. cuskima: Intervall-soving 😀 Hi-hi. Ja, kanskje du er bra igjen da 🙂 Jeg sover vanligvis bare 5-6 timer også. Men nå mye mer.. men i dag våknet jeg 8… likte ikke det helt … Deilig med sol da 🙂

    17. Hehe, kunne ikke kjenne helt igjen det du skrev om teknikk og duppeditter…..ja, ja, tar vel en slik utfordring på strak arm Frodith da, tenket jeg;)…..men trengte ikke å bla langt ned for å få svaret.
      Ikke noe negativt i det, –Genialt løst:) Hadde jeg ikke fått til eksakt det som lå i utfordringen, hedde jeg aldri svart, så stivbeint er jeg;)
      ha en fin dag videre:) Klem<3

    18. hahahaha ja nei litt dyneløfting 😛
      Fader eg blir helt gal eg sover i 4 timer og er våken i noen timer og sover igjen og våken og sover. Føler jo at hver dag er mange dager, selvom de er korte hahaha.
      Våknet 525 i dag og da var det nok, måtte stå opp og spise noen kjeks med ost og lese en bok og vente på å bli trøtt igjen da, for eller sovner eg så sent og da er eg våken hele natten igjen.
      Sover masse og trenger mer,men bare intervallsoving hahaha veldig irriterende
      Men betyr nok at eg er snart frisk, pleier nemlig aldri sove mer enn 3 -5 timer i ett til vanlig heller. Klarer som oftest å sove litt til,men de siste 3 dagene har det vært umulig -er jo sol ute hahaha

    19. syns ikkje den var FOR lang, nett passe kanskje?
      Var en grei utfordring uten masse bilder fra soverommet og mye annet rart de litt yngre ofte vil vite.
      Samme til deg <3

    20. cuskima: Ja, ikke sant, tryggeste måten dette 😀 Ja, den var litt LAAAANG, men ikke jeg som har funnet den på 😀 Og får jo vite litt om folk da 😀 Ha en herlig dag Cuskima 🙂 Tirsdag, og vi koser oss 🙂

    21. ja haha hadde nok løst den på helt samme måte -super allergisk for kamera, video og alt sånne greie
      flotte spørsmål og flotte svar -morsom utfordring 😀

    22. ritahobbyfoto: Ja, flink med video liksom 😀 Ha-ha Men svar ble det hvertfall 🙂 Får se om de tar utfordringen de andre da 🙂 Ha en fin mandag du også 🙂 klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg