Trenger man egentlig trene, når man har en blogg? ;-)

Jeg har funnet ut at det er slett ikke sikkert man trenger å trene stort, om man har en blogg… For det første får fingrene stadig løpt seg en tur… I full fart over tastene…

Og dessuten har jeg i det siste funnet ut at jeg trener jevnlig biceps eller triceps eller noe sånt….når jeg løfter laptopene fram og tilbake fra sofakanten… I tillegg til all sjokoladen som skal hentes fra bordet…

Og tror du ikke jeg faktisk har oppdagen noen six-pack-tendenser i mageområdet? Og nå tuller jeg NESTEN ikke en gang… Jeg har faktisk merket at jeg er støl i magemusklene… og det er IKKE fordi jeg driver med situps eller dens slags plaging…for det synes jeg er altfor kjedelig…Nei…det skyldes faktisk at jeg sitter i en litt dårlig stilling… Halvveis hengende over tastaturet i sofaen, med magen litt i spenn for å holde meg oppe…såpass mye i spenn at jeg har blitt støl…

Så jeg trenger hvertfall kkke trene, så lenge jeg har bloggen…. 😉

 

Trenger du å trene? 😉

39 kommentarer
    1. Helge: Det var et godt ordtak egentlig, først jogge, så blogge 😀 Ja, jeg vet også at man trenger både luft og trening, så jeg bare tuller 😀 Men har fått støle muskler i magen av all bloggingen, helt sant 😀 Men skal på vanlig trening på mandag 🙂

    2. Man må trene litt også, blogging er greit men man kan bli veldig passiv av seg. Først jogge så blogge. Hjernen trenger luft.

    3. Vanja: Hi-hi, ja ikke sant 😀 Nei, jeg vet, må nok begge deler 🙂 jeg bare fjaser… men jeg er støl i magemusklene altså 😀 Og det er eneste grunnen 😉 Ja, opp-pussing er HVERTFALL trening, masse kroppsarbeid der 🙂 Så DU trener hvertfall 🙂 Ha en fin fredag Vanja 🙂 Klem

    4. Det var en grei tanke du. Null trtening og masse blogging.
      Ja ja litt av begge deler er kanskje det beste her. Jeg prøver å trene litt, det er tiden som stopper de gangene jegikke kommer meg på trening. Men jeg tapetserer mye og river tapet. Det er opp og ned på en liten krakk? Så jo da jeg trener masse.:)

    5. Kristin: Ja, jeg jogger jo litt på tredemølla en gang i halvåret jeg også, men det gjør ikke stort for magemusklene,så jeg satser på dårlig sittestilling der 😉

    6. lulltove: Jada, tullejente :- D Jeg vet og jeg ER det 😀 For jeg vet jeg må trene og vet at ryggen er like vond som magen og DET er ikke bra… Så joggeskoene skal på på mandag igjen 😉

    7. Hihi, kjenner meg igjen 😀
      Jeg får trent litt annet enn bare å trene dårlig sittestilling, men det er nok sistnevnte som gir mest utslag i ømme magemuskler ja 😉

    8. Tullejente 😉 Tror den typen trening du bedriver er mer til skade enn nytte (belastningsskader grunnet feilstilling i nakke, rygg, hofter) Sorry, vakre venn. Du må nok lete fram joggeskoene og kose deg med “the real thing” 🙂

    9. Moving On: Ha-ha…ja den var bra 🙂 Må bare få noen skikkelig “tunge” innlegg om dype saker…DA er det kanskje nok med 20 😉

    10. Mariann Sæther Tokle: Da er det sikkert DET som har skjedd, for det er HELT sant, magemusklene verker, er støl/gangsperr… og det MÅ faktisk skyldes den hevingen jeg gjør eller noe tanke-kraft-greier 😀 Men litt igjen på en six-pack må jeg si.. 😉

    11. Mariann Sæther Tokle: Da er det sikkert DET som har skjedd, for det er HELT sant, magemusklene verker, er støl/gangsperr… og det MÅ faktisk skyldes den hevingen jeg gjør eller noe tanke-kraft-greier 😀 Men litt igjen på en six-pack må jeg si.. 😉

    12. visste du at de forsker på tankens kraft og hvis man bare tenker mye på at man trener, så får man sterkere muskler? Det har ikke funket helt hos meg, for det har vært noen misforståelser i kommunikasjonen. Musklene har ikke hørt etter, men det har magefettet, så det har blitt litt komplikasjoner kan du si:)

    13. cuskima: Ja, det er det da…men du vet med DEN six-packen så er det ingen (ikke en gang jeg) som ofrer den ryggen en tanke 😀 (bare tull og fjas det her ;-D )

    14. Fru Stussli: Jada 😀 jeg trenger det jeg også 😀 Bare tull og fjas det her.. 😉 Men jeg HAR faktisk nesten vondt i magen, og fant ut det er stølhet, pga muskler som brukes når jeg sitter her i denne merkelige sittestillingen… 😀 Men six-pack er kanskje å ta litt hardt i 😀 He-he.. Nei, til uka begynner jeg for fulgt…og fram til da, får jeg nøye meg med bloggingen 😀 Ja, trening, og TUR gjør mye for humøret 🙂 Stor godklem til deg Bente, fordi du er du <3

    15. Hahaha luring!
      Jeg trenger å trene, for jeg blir så skrekkelig grinete av å ikke trene. Har jeg en dårlig dag, så sier ungen at nå trenger du en spinningtime mamma :-O
      Stor treningsklem

    16. Lisbeth Pedersen: Nei, skikkelig slappe 😀 OG jeg ORKER ikke begynne med situps eller sånne kjipe ting…men nå har jeg funnet løsningen ser det ut til 😉 Blogging i sofa-stilling 😀

    17. Lisbeth Pedersen: Jeg er verre enn deg jeg har hatt medlemskap i to sentere nå i over 7 måneder,og IKKE trent på noen av dem 😀 Tanken var at jeg skulle begynne rundt oktober, men jeg måtte jo opereres, og da ble det ingenting etterpå 😀 Men nå er jeg EGENTLIG i gang…men foreløpig er det altså denne merkelige sittestillingen i sofaen som HELT ÆRLIG har gjort meg støl i magen 😀 Sier litt om mine magemuskler fra før kanskje… 😉 Ha en fortsatt fin kveld du også 🙂 KLemmer

    18. passion4lifeandtravel: Hi-hi, ja jeg tuller jo mest da 😀 men jeg ER faktisk støl i magemusklene av denne merkelige sittestillingen 😀 ha-ha Men jeg skal nok trene litt ellers også 😀 SNART… 😀 Ja, vi må ha energi til all blogginga 😀 Klemmeflatere <3

    19. Om jeg trenger å trene er en ting, og om jeg gidd trene..nei 🙂
      Meldte meg inn på et treningsstudio en gang, og det med ett års bindingstid. Ente med ca 4 mnd med litt trening og 8 mnd som støttemedlem, og da sa jeg opp medlemskapet 🙂
      Går turer, og det er kjekt.
      Ha en fortsatt fin kveld
      Klemmer

    20. Thi hi…hva skal man svare på dette <3...du er vel søt, også da...men, det er nok best å trene litt...og jeg har et godt argument: Vi må trene litt for å holde oss friske og spreke, sånn at vi kan blogge veldig mange år til <3 Klemmeflat <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg