Jeg-en fugle-hjerne? ;-)

Har noen beskyldt det for å være en hønsehjerne? Eller fortalt deg at du er LITT AV EI RYPE? ….. Vel, vi kan vel bli kalt det ene eller andre, både damer og menn, og damer har visst en tendens til å bli sammenliknet med fugler… 😉 Både med litt positiv og litt negativt fortegn 🙂

Vel, jeg har ikke fått så mye skjellsord slengt etter meg knyttet til fugler…men jeg har visst en tendens SELV om å ta opp temaet FUGLER… Og som veldig fugle-glad deltar jeg gjerne på tilstelninger som har noe fritt og flaksende over seg. Noen har kanskje fått med seg at jeg har deltatt i en marsj i fjellet som heter Trysil-RYPA, også i år, og jeg og min venninne (mammaen til lille Supermann) ble fotografert i fjellhemimen selvfølgelig..

  

og i spa-avdelingen…dvs bassenget…(fuglebassenget)

 

Og på restaurant så klart..

Jeg og min søster var sammen med Mammaen til lille Supermann og en jente til, på en selvlaget MARSJ i Nordmarka, i 2011. Tuen gikk til Kikut, for overnatting, avslappning og koselig samvær. Og som kjent: Man får ikke mer moro enn man lager selv, så vi laget selvfølgelig t-skjorter til HØNENE: “Frittgående høner ON TOUR” . EN stor suksess ble både turen og t-skjortene 😉

Og i går traff jeg søsteren min på kafe, og nå planlegger vi en ny tur i marka, med et par venninner. Lurer på hva navnet blir denne gangen…?

-“En fjær blir til FIRE høner.” ?

-“Å skjære eller ikke skjære” ?

Noen forslag??

 

Nå er jeg på vei ut på landet for en liten overnatting… der ute hvor humla suser om sommeren og gresset gror fortere enn jeg ønsker…og NÅ er det lovet sol der, så hvem vet… Kanskje jeg får se skjæra fra i fjor…som var ute etter markjordbærene til mamma 😀

 

Skal du gjøre noe hyggelig på denne fine fredagen?

Liker du å dra på overnattingstur i skogen?

Har du vært med på noen marsjer før?

 


 

40 kommentarer
    1. Min matgale verden: Neeeei, unnskyld, mente ikke gamle, sitter på nettbrettet, mente To GAALE høner 😀 Det er vel myyyye bedre 😉 ja kom i juli <3

    2. Gamle?? Nei det tror jeg ikke 😉 He he. Flyene går liksom direkte fra Bergen til London….det var i “gamle dager” alt måtte innom Oslo:) Så desverre, ingen Oslo-visitt. Men i slutten av Juli er jeg der 🙂 klem

    3. Min matgale verden: Høres helg ut med Londonpåske da 🙂 Skal du innom Oslo litt kanskje da? 😉 Når dere byer fly? 😀 He-he 😉 Ja, du og Bonnie kan ha en marsj, to gamle høgder eller noe sånt 😀 Ha en fin kveld <3 Klem <3

    4. Turmarsj for høner er ikke verst. Selv var jeg statist i programmet “frittgående Hope” med Kristine Hope fra bergen. Veldig morsomt å være statist for henne:) Det er vel det nærmeste jeg kommer en sånn tur… Men kanskje Bonnie og jeg kan ha sånn marsj…to høner i full fart eller noe….?? En fjær blir til fire høner var et bra forslag! Her leter jeg etter bra hotel i London i påsken. For da reiser vi til London, hele familien, utenom Bonnie da…. Vanskelig å finne okei hotel, som ikke koster skjorta….og ikke minst…..midt i påsken…. Nyt kvelden på landet…. klemmer

    5. Kristin: Den marsjen vi planlegger nå er bare noe vi finner på selv da 😀 Den i Trysil er sånn arrangert marsj i fjellet:-) Koselig begge deler. Vi ligger på DNT-hytter og sånn, ikke i telt altså 🙂 Litt bedagelige vi 😀 Kose deg og slappe av, det skal jeg også hos mamma 🙂 God fredag 🙂 Stor klem

    6. Marit: Ja, meldt sol her også, håper det stemmer 🙂 Regner liflig her nå :-/ høres ut som du hadde noen hyggelige planer da 🙂 men jeg ser det er rampe-søndag denbe søndagen :-(Ja, den marsjen i ungdommen teller :-D, og de du gjør daglig 🙂

    7. Tattavkvinnene: Ja, mye fugler i min verden 😀 Jeg overnatter inne altså, DNT-hytter, men de ligger jo midt inne i Nordmarka, skogen 😉 Så vi går tur først, og så kommet vi til dekket bord i marka 😉 Er litt bedagelig luksus-dyr vet du 😀 Nå skal vi spise pizza og kose oss <3 klem <3 sola kommer 🙂

    8. deveny: Mammakveld er tppp <3 Ja, sånne ubetjente orker vi ikke, vi er litt bedagelige jeg og søsteren min, vi tar sånne hvor vi får servert middag når vi er fremme 😀

    9. Å, så moro det hørtes ut! 🙂
      Gøy at dere skal delta igjen 🙂
      Jeg har ikke vært med på noen marsjer, men var med på Topp 7 her i Trondheim i fjor, og det er jo nesten en slags marsj, for man går i kø nesten hele de 33 km 🙂
      Ikke spesielt glad i å overnatte ute, mest fordi jeg er litt redd for å være i skogen når det er mørkt, samt at det ikke er så gode fasiliteter 😉 Men det er jo en egen stemning da 🙂
      Fredagen min blir nok av det rolige slaget, med litt TV-serier og avslapping 🙂
      God fredag <3

    10. Denne fine fredagen har jo nesten regnet vekk her hos oss, og nå er jeg på jobb, så det var ikke ynglingsfredagen dette nei. Men i morra har jeg fri, skal besøke min søster og samboer, og kanskje på Boligmessa i løpet av helga. Før jobben igjen kaller søndag kl. 15. Men de har varslet sol her!! Er jo lov å håpe, men tror det ikke før jeg får se det! ;o)
      Jeg har gått Sørlandsmarsjen en gang i min ungdom, teller det?? Den er avgått ved døden for flere år siden, husker ikke hvor langt det var en gang. :o) Men går jo mine egne småmarsjer annenhver dag nå da. Det teller jaffal litt. ;o)

    11. Du har en tendens til å trekke frem fulger her på bloggen, det er jo bare gøy det ^^
      Jeg likte overnatting ute før. Opprinnelig er jeg fra et lite sted som heter Sokna, det ligger langt utpå landet om man kan si det sånn. Og vi var på overnattingsturer støtt og stadig, en gang i snøhule til og med. Men etter at jeg ble litt mer “voksen” så er jeg ikke så glad i det lengre. Hyttetur går greit da, men det regnes vel ikke som tur i skog og mark x)
      Du får kose deg masse på landet også håper vi på at det dukker opp litt sol i morgen <3

    12. deveny: Åå, så koselig å spise ute, det gjør jeg alt for sjelden.. Spiser nesten alltid hjemme. Men kos å møte venninner og spise ltit. Jeg sover heller ikke ute, men DNT-hyttene befinner seg i skolgen. Telt-liv er visst jeg også alt for urban for 😀 Kos deg masse med venninne-treff, jeg skal til mamma 🙂 Klem <3

    13. Helge: Ja, eneste litt EKTE marsj -aktige jeg har vært på er jo Trysil-rypa 🙂 Men de egen-oppfunnene marsjene vår er morsomme de også 🙂 Og vi sover på DNT-hytter eller Kikut-stua, ikke under åpen himmel eller telt. Vil ha litt luksus 🙂 Ja, jeg liker best å gå jeg også, skal bare presse meg til litt løping snart for å få litt bedre kondis 🙂 ha en fin ettermiddag 🙂

    14. I hear you
      Men eg kan godt gå tur i fjellet eller ved sjøen,bare liker ikkje skog 🙁
      Flått, orm og dritt hahaha
      Eg liker storslått natur og utsikt fra toppen og havet som blinker<3
      Eneste eg savner her eg bor nå er å ikkje kunne se sjøen eller fjell -eg ser KUN inn i en skg og den går eg ikkje frivillig inn i 😛

    15. cuskima: Jeg hørtes nok veldig skaug-menneske ut, og at jeg lå under åpen himmel nærmest, men det er ikke SÅNN altså 😀 Det er mer sånn at vi ligger på DNT-hytter, og koser oss med 3-retters middag når vi er framme, men vi går tur og hytta er i skogen 😀 Hi-hi Jeg elsker nok mest luksus etter hvert jeg også, og du vet jo jeg er Diva-Frodith innimellom 😀 I kveld skal jeg slange meg hos mamma. Samboer skal ta kåken, med to kompiser, og jeg rømmer til mamma 😀 He-he Klemmer <3

    16. Lithanna: Ja, du er også liltt skog og mark dame 🙂 Deilig med tur, selvfølgelig mest i finvær, men går uansett fint om man har riktige klær 🙂 Jepp, men vi prøver å satse på nye t-skjorter i år 😀 Hi-hi

    17. Det er mange muligheter i skogen for overnatting, selv om jeg er mye i skogen er det sjelden jeg ligger over men det kan det bli forandringer på. Gikk endel turmarsjer i årene før jeg startet og løpe, da er vi i 1980-åra og jeg gikk marsjer både i Oslo og Tønsberg + noen lokale marsjer. Gikk bl.a Nordmarkmarsjen 3-4 ganger, Norges eldste turmarsj forøvrig. Det er mindre stress når man går enn ved løping, aldri tidtaking eller resultatlister i marsjer.

    18. Aldri likt skogen, gi meg fjell og fosser og berg og havet og fjorder, ja DA blir en ekte bergenser superlykkelig ;D
      Som barn hadde vi ikkje innlagt toalett og barn hjemme hos mamma, fikk det først da eg var 10. Hos min far derimot hadde vi 3 bad i Hardanger så det var luksus 🙂
      Eg har vært mye på camping og overnattet i våte telt og i biler de nettene vi ikkje rakk campingen. Og eg var hun som løp hjem etter å ha sovet i telt med venninnen i hagen hennes fordi det avr så mye klegg og mygg hahaha
      Nei denne Løvinnen elsker hotell når hun reiser <3
      Camping og utedo og telt og sånt opplevde eg mer av i mine første 10-12 år enn de fleste i et helt liv -til tross for at de er aktive friluftsmennesker hahahaha

    19. muumimamma: Ja, vi overnatter ikke akkurat UTE vi heller 😀 men inne på DNT -hytter. Men I SKOGEN liksom .-) Og der er det godt og varmt 🙂 Men håper du ikke får noe bronkitt eller lungebetennelse denne gangen da. Satser på bare en liten forkjølelse? 🙂 God bedring til deg 🙂 Stor klem og fine fredagen 🙂

    20. Denne koselige fredagen høljer det ned her. Og jeg som har begynt å jobbe litt (noen timer 3 dager i uka) ble sendt hjem fordi jeg hoster så stygt :/ De ville helst ikke bli smittet av noe… Er nok gubbelille som har smitta meg. Han var skikkelig syk ei uke og er akkurat tilbake på jobb. Og jeg som nesten aldri blir syk, da. Sist gang var i 2010 da jeg fikk meg en kraftig dobbelsidig bronkitt. Da ble jeg lagt inn på sykehuset fordi de trodde det kunne være strålelungebetennelse. (Jeg var jo nettopp ferdig med 5 ukers strålebehabdling da)
      Overnatting ute? Nei takk! Takke meg til ei god myk og varm seng 🙂
      Men jeg gikk mange marsjer da jeg var ungdom 🙂

    21. folkogdyriskogen: Ja, ikke sant det er koselig ute på tur,og vil ikke samboer eller mann, så går man alene eller med jentene eller barna 🙂 Sånn er det 🙂 Og kos uansett <3 Koselig ut å spise med venner da, kose deg masse 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    22. miastorp: Thunderbirds høres herlig ut, jeg skal tipse søsteren min 🙂 Kos deg i Sweeeeeden , det høres hvertfall herlig ut, og nå kommer god-været 😀 Klemmerimassevis <3

    23. Fru Stussli: Ja, kanskje det: Byens løse fugler i skogen. Eller hva med benløse fugler? ( det er en matrett så vidt jeg vet 😀 ) Jeg gleder meg også 🙂 Og det var derfor vi gjorde dette nå også, for å ha noe å glede oss til 🙂 Og du skal på dametreff i DAG 🙂 Så koselig da 🙂 Ha en flotters dag min venn <3 store digre regnvåte klemmer <3

    24. hahahaha! Så genialt!! 😀 Jeg er veldig glad i å være ute i skog og mark og når det er sommer, er jeg ofte på telt og fisketurer med barna 🙂 Gubben blir som regel hjemme, siden han hater sånt 😛 I dag skal jeg ut å spise med venner :-))
      Ønsker deg en fin dag! 🙂 <3 Klem <3

    25. Åh som jeg gleder meg til det blir tørrere i skogen så man kan gå på tur! Nå fikk jeg jammen sommerfugler i magen 🙂
      Så morsomt med spesialt-t-skjorter til spesialturer! Hahaha, byens løse fugler i skogen?
      I dag SKAL jeg vaske!!! Så SKAL jeg på mammakveld for alle mammaene på Emmas trinn 🙂
      Klemmer i massevis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg