Jeg har en drøm….

Ja…. ikke en sånn drøm man har på natta altså…for jeg sover stille som en mus, ligger het stille som en pølse i brød nesten…. og har en HELT drømmeløs søvn… Nesten hver natt… Eller så er det bare det at jeg begynner å bli gammel, og glemmer alt som er av drømmer og sånt…

Nei…vi snakker ikke om sånne drømmer… Men  jeg har en drøm…. 

Ja…det er heller ikke en så imponerende drøm som Martin Luther King hadde liksom…. ” I have a dream” ….om verden og folkene og likhet og samhørighet og at alle blir forent og sånt… Neida…ikke en sånn drøm…selv om det hadde vært fin det også så klart…. men…. drømmen min er nok på et litt annet plan den..Heller ikke er det på Jørn Hoel nivå…. : “Jeg har en drøm om å komme hjem….” osv… Neida..

Min lille drøm er stor nok den...men den gjelder bare meg… Og akkurat nå ser jeg INGEN mulighet for at det skal bli noen realitet…  Jeg har nemlig en enorm respekt for  og lyst til å bestige et fjell… Og da snakker jeg ikke om de små pinglete fjellene jeg har tuslet på foreløpig… Hvor man bestiger noen få høydemeter i løpet av en hel dag liksom…og kun er litt støl i beina når man kommer ned igjen etter en hel dag….  Neida, jeg snakker om litt STORE fjell….. Jeg får en enorm respekt når jeg står ved foten av et fjell…og skuer oppover…og får enorm lyst til å klatre i det…

Sånn ca rett opp, klatre som da jeg var barn…med bein og armer… dra meg oppover… som en edderkopp omtrent…klyve i vei… så lett som bare det… bruke sugekoppene jeg har under beina….og de gummi-lette føttene mine og sprette oppover fjellveggen….. til jeg til slutt står på toppen der… og skuer utover… Og kjenner følelsen av å ha TATT fjellet liksom…. slått det litt….Vunnet….

 

Men som du vet….jeg som nå får magemuskler av å sitte i feilstilling vedt laptop-tastaturet…. jeg er jo ikke laget for slik spretting… Det sier jo litt om formen min…når jeg får magekramper etter litt for mye blogging i framoverbøyd positur…

Jeg vil jo ALDRI klare så mye som å få på meg fjell-støvlene enn gang akkurat nå….. langt mindre sprette som en fjellgeit… 😉 Det sier litt om formen min, når jeg høres ut som jeg har astma bare jeg snakker litt for lenge i telefonen…., så noen gummilette føtter i fullt firsprang oppover fjellsiden blir det vel neppe av DET….?

Så foreløpig får det være en drøm…. og jeg får ta meg en rusletur langs den flate skogsveien i Nordmarka… 😉

Men EN GANG….kanskje… i alletfall har jeg en drøm….

 

Har du noen drømmer?

Er det drømmer som er realistiske å gjennomføre eller er det en høytflygende drøm?

 


68 kommentarer
    1. Marit: Ja, mer ferie 🙂 det er en fin drøm..og den kan vi gjennomføre 😀 Ikke helt uoppnåelig 😀 Deilig med sånne drømmer 🙂

    2. Hihi .. du har så mange morsomme blogginnlegg. :o))
      Har masse drømmer jeg også, men de går helst ut på mer penger og mer ferie og sånn .. Pluss litt bedre bein da, for nå streiker de litt etter denne gåinga mi. Og det er skrekkelig irriterende skal jeg si deg!! Nå som jeg var kommet i siget liksom ..

    3. Jadda, det går så fint så! Kreftene kommer etter hvert! Viktigste er å begynne, sjekke ut om det er noe for deg (dere).
      Fordelen med et klatrekurs er jo at du øver deg i en vegg – med sikring – og du øver teknikk. Antagelig vil du til og med bli motivert til å trene noe styrke ved siden av, rett og slett fordi du vil få til mer “i veggen”!
      Har inntrykk av at det er mange flinke og hyggelige folk som driver med klatring, og ikke minst: Holder klatrekurs. Tror dette kan bli et særs bra “søsterprosjekt”! 😀

    4. whatwouldnemido: Vet du, det er ikke så dumt tenkt 🙂 Og søsteren min er litt pådriver på det faktisk, vi har lurt på å sette i gang et sånt prosjekt: Søstrene gjør ting de ikke tør…som å klatre, og å ri på hest… 😉 Men kan jeg gå på klatrekurs, uten NOE krefter nærmest i armene? 😀
      Beseeggen har jeg gått begge veier. Jeg likte best nedover faktisk, best utsikt og kunne ake…nesten.. Men irriterende med alle folka..og de er der HELE tida 😀 Ja, hvorfor må HUNDEN gå Beseggen liksom..;-)

    5. Jeg synes du skal begynne på klatrekurs, jeg! Slik du beskriver at du tenker om klatring og fjell, får jeg nemlig en følelse av at du vil like å lære deg klatreteknikker. Formen din vil bli bedre også 😉
      Jeg ser du beskriver “de vanlige fjellturene” her i Norge som “mest gåing”, og det har du jo forsåvidt rett i, men jeg innrømmer at jeg var litt småsvett da jeg gikk Besseggen allikevel… Det var Den Store Folkemengde-helgen i overgangen august-september, og folk hadde med seg småunger, bikkjer og jeg vet ikke hva. På noen av de mer “kritiske partiene” ble det dermed litt nifst. Jeg husker jeg var sjeleglad jeg gikk Eggen oppover og ikke nedover…! Men det betydde også at jeg følte at jeg måtte ta hensyn til unger og border collier og cocker spaniel’er og jeg vet ikke hva, som skulle NED den der Eggen i totalt folkekaos. Jeg ble følgelig hengende svært lenge noen steder. Besseggen var flott opplevelse det, men jeg tror det holder med én gang 😉 Jeg skjønner ikke helt at folk tør å ta med seg 8-åringer og cocker spaniel’er og sånt på den turen der, men det er sikkert bare jeg som er pysete..?
      PS! Hvis klatrekurs er uaktuelt av en eller annen grunn(?), får du krysse fingre for at fjellklatring blir mulig i sånn derre “virtual reality-spill” som FØLES ekte, selv om du er hjemme i egen stue 😉

    6. aldrialene: Jeg har også lyst til å sykle Rallarvegen 🙂 Men jeg har ikke sykkel og elendig form som sagt 😀 Men jeg hater slett ikke å sykle, så det tror jeg også det er en mulighet for å gjøre 😉 Ja, bo et sted utenlands, eller bare i en annen landsdel kan være litt spennende 🙂 Jeg bodde 3 år i FInnmark, og for meg var det veldig eksotisk, å prøve noe annet 🙂

    7. Ja! Jeg har mange sånne drømmer! En av dem er å se Tai Mahal, en annen er å ta med barna til New York og bo der et år. Egentlig å ta med ungene hvor som helst og bo et år i utlandet. Av litt mindre drømmer, så må det være å sykle Rallarvegen, men siden formen min er som din, og jeg egentlig ikke kan fordra å sykle, så blir vel aldri det noe av 😉 Men det hadde vært kult da, å si at vi hadde syklet Rallarvegen 😀

    8. Nei, ikke jeg heller- og tenk alle som hadde mistet jobben sin! Jeg hadde jo sparket halvparten i det “Hvite hus” liksom. Og forresten hadde jeg malt det blått 😉

    9. Min matgale verden: Ja, nå er det full sofasliting..og jeg løp jammen ikke mange meterene…men det var altså HELT jævlig i dag.. :-/ Fysjom… Ja, lage middag snart 🙂 Nam -nam <3

    10. He he… Jeg vil ikke bli president altså- det er bare for veldig spesielt interesserte, og de er det (hldigvis) få av 😉
      Men ja, den drømmen skal jeg fikse- om noen år 😉

    11. Ja, erru vill! Klart det hjelper å gå! Jeg jogger jo IKKE. Ikke som i aldri! Jeg bare går! Men jeg vil da si jeg er sprek som en fole likevel 😉 Hihi. Bra jobbet, da har du fortjent hvile og matinntak i sofa 🙂

    12. Moving On: Jeg kan ikke EN , med knea nedi en gang… 😛 Han på treningsenteret mente han aldri hadde sett det før… Veldig oppmuntrende…Han presset meg HELT nedi, med brystet i gulvet…og da kom jeg IKKE opp igjen nei.. 😀

    13. Min matgale verden: Ja, jeg husker du var der, og noen sånne greier kan jeg være LITT tøff på …tror jeg… 😀 Jeg har kastet meg i sånn bane før 😀 Men jeg må trene litt styrke i armene, før jeg skal prøve på noe som helst…til og med før jeg begynner på cafe-planene 😀 Jeg var ute og prøvde å jogge litt nå…ååå fysj…. jeg KAN ikke løpe oppover altså…spyr nesten 😛 Men jeg tenkte bedre å løpe litt og gå litt…enn BARE å sitte i sofaen… 😀 Klemmer <3

    14. Elin Slåen: Ja, man har DRØMMER og drømmer liksom 🙂 Jeg er enig med deg 🙂 Jeg har noen jeg tror jeg kan gjennomføre,man må bruke litt tid og krefter, men VIL man, så får man til liksom..men er det det litt større, så orker man kanskje ikke prøve en gang…Selv om du KUNNE nok fått blitt president også, hvis du virkelig mente at du var den rette for verden 😀 Men det har jeg ingen tro på når det gjelder MEG hvertfall…så det gidder jeg ikke bruke krefter på 😀 Ha-ha Du får til den ulvehund-drømmen vettu 🙂 Det tror jeg <3

    15. Ja satser på du en dag kommer deg opp der =)
      Hadde vært morro!
      haha Vell, jeg tar kanskje 5 armhevinger, da med knea i gulve, men en blir jo sterkere i hendene av og klatre, så satser på at det er en begynnelse =) hadde vært kanon digg og meldt seg på klatre tur med overnatting eller no:)
      MEN DE er leenge til 😛 haha

    16. Ja! Jeg starter gjerne cafe med deg:) Og vil du prøve ut klatring, så burde du reise til Voss og gå i klatreparken der! Hel helt syk opplevelse, du husker vel jeg skrev om det. Der hadde du likt deg….hvis du kastet deg uti det….åh! Det var bare så tøft!! Gode minner… Klemmer..

    17. Kristin: Jeg har heldigvis ikke høydeskrekk, men en helt elendig fysikk akkurat nå… Holdt på å kaste opp på lille joggeturen på flatmark nesten ….for en times tid siden.. Så KLATRE klarer jeg ikke…ennå…men det er DET jeg har lyst til.. 😉 Men fram til det, for jeg ta sånne DNT-overnattinger, og GÅ og rusle i fjellhemimen på mitt vis…uten klatre-sæle og sikring liksom.. 😉

    18. Moving On: Galdhøpiggen er visst helt realistisk, mange turister som aldri har gått stort som er med på DEN turen…så jeg tror jeg skal klare DEN. Må bare ha LITT form, så det ikke blir så FÆLT.. Ja, klatring hadde vært gøy, kanskje, hvis jeg hadde vært litt sterkere… Jeg kan jo ikke EN armbøyning en gang…og det er vel litt for dårlig 😀

    19. cuskima: Jøss, ja DET var imponerende!! Ja, da må man virkelig ville det, og da går det..hvis man gjør litt sånn halvhjertet så går det ikke.. Men 28 kg er mye på så kort tid, helt utrolig 😮

    20. Helge: Ja, jeg tenkte man fikk litt DEN følelsen.. og JEG også drømmer jo om fred i verden og alt det der..men jeg tenker at jeg er så snill og grei at jeg på min bittelille måte sikkert er med og bidrar litt til det 😀 Hi-hi Men jeg er liksom ikke typen til å jobbe i det store, slike drømmer har jeg ikke. Det få King og andre sånne personligheter ta seg av 🙂 Men jeg har noen små drømmer for meg selv, som jeg tenker kunne vært moro å få gjennomført, og hva hvis jeg HADDE fått deg gjennomført, om jeg ville blitt lykkeligere…? Ikke sikkert det, men jeg hadde vært litt lykkelig på veien mens jeg gjorde det. Det hadde nok ikke endret så mye i etterkant, men jeg hadde kost meg underveis, og kanskje funnet et nytt mål etterpå 🙂

    21. Jeg syns slike drømmer er vanskelig- fordi drømmer man om noe så bør det være mulig, selv om man må jobbe hardt for det og det derfor føles uoppnåelig.
      Slik som din- hardtrening og vips kan du det. Men så er det tid, og lyst (til virkelig komme i gang), enda mere tid og alt det der. Så klart er det mulig, man må bare komme i gang, men det virker uoppnåelig, fordi man ikke helt ser når man skal få tid (hvis det er tiden det står på, så klart) 🙂
      Og så har man alle disse drømmene som er totalt uoppnåelige da- som å ville gå på månen. Jeg mener, heeeeeelt uoppnåelig er jo ingenting, men det er ikke hvem som helst som får gå på månen liksom 😛 Eller som får bli president, for den saks skyld.
      Min drøm har i grunn veldig få hinder, som jeg egentlig ikke må jobbe så alt for hardt for- jeg må bare komme dit i livet hvor jeg kan gjennomføre det 😉 Min drøm er å få bo på et lite småbruk, hvor jeg kan ha 7 Ulvehunder, en kattepus, et par høner og en geit 🙂 Det viktigste er så klart hundene 🙂 Økonomien må jo være ganske så bra, siden det er dyrt med så mange hunder, men det er fullt mulig 🙂 Det vanskelige her er å finne drømmeplassen til å kunne oppfylle drømmen 🙂
      Jeg liker drømmer- det får en til å “jobbe” litt hardere i hverdagen for å virkelig oppnå det man vil 🙂

    22. Tror du fint ville klart å oppfylle den drømmen jeg altså 🙂
      Jeg har også lyst til å bestige fjell og klatre litt, men så er det jo den derre høydeskrekken da, som gjør at det ikke blir så veldig realistisk 😉

    23. drømmer er bra! realistiske drømmer er kanonbra! 🙂
      har alltid ville gått gallapiggen, men hvor realistisk det er og blir, nja det er en annen ting!
      Så mitt store ønske som jeg håper er innen rekkevidde er klatrelappen, få tatt den, så jeg kan bli med på klatreturer osv, og ikke “bare” friklatrer og slenger meg med venner!=)
      De e de jeg har mest lyst til =)

    24. 🙂
      Noen ganger må det bare klaffe
      Som med gubben ,slanket seg i 5 år uten hell og så vips var han klar, det var ett tid og alt bare stemte og nå er det 28 kg siden oktober 2013- er ganske flott gjort.
      Han skal ned ca 17 kg til etter påske,men nå blir det mye reising og påskeferie på han før siste innspurt av omleggingen er gjort.
      Men han trengte jo litt hjelp av andre i tillegg da,men alikevel innsatsen er hans egen 🙂

    25. Drømmer har vi alle og jeg tenkte på Kings tale da jeg så overskriften her før jeg leste resten. De fleste drømmer om fred i verden, jobb til flere og bedre helse til de som ikke har det og endel av oss drømmer om den store lottegevinsten. Men finnes det noen lykke når en drøm blir en realitet? Jeg tror det for lykke kan være så mangt. Så vi får fortsette og drømme.

    26. cuskima: Ja, sånne ting som er avhengig av andre er ikke bare -bare å få til å gå rundt nei, der er jeg enig, men om det gjelder å komme seg opp på et fjell,(et lite et) ,og slutte å røyke, og klare å løpe en mil…sånne ting…da mener jeg man KAN om man bare vil nok 😀 Men ikke sånn som trengs økonomi og sånt til… det er noe annet. Da er man avhengig av andre..og klart ikke nok meg egen vilje og stå på mot 😛 men sikkert greit å ha prøvd ja 🙂

    27. enig med deg man må ville NOK og man må i grunn ha det som skal til -man kan ikkje bare stille opp og tro at det blir fjelltur av det eller cafe eller musikkkarriere eller hva det enn måtte være. Man må ha noe mer enn kun å ville det nok likssom.
      Build it and they will come fungerer ikkje alltid -trust me hahaha
      Eg hadde Bergens første salong med frisør, hudpleie, aromaterapi og makeup/stil og fargeanalyse -samt kursing og mye annet. Joda mange likte det,men ikkje NOK så eg gikk med underskudd å måtte legge ned etter noen år. Nå finnes sånne OVERALT likssom, klinikker og salonger der man kan få gjort alt ikkje sant.
      Jaja vel verd å prøve selvom det ble dyrt i 4 år etterpå 😀

    28. Mariann Sæther Tokle: Nei, ikke sant. Og vil jeg NOK en dag, så gjennomfører jeg.. Men må ville NOK…og er ikke der ennå, på noen av delene 😀

    29. cuskima: ha-ha…er ikke like stå-på-gurimeg alt skjønner du.. Men jeg tror også man KAN klare alt man vil, hvis man vil det NOK..Det har jeg bevisst for meg selv FØR 🙂 Men man må ville NOK 🙂 Takk for at du har tro på meg 🙂

    30. Mariann Sæther Tokle: Neida, jeg vet det er vanskelig,og mye jeg ikke kan også..derfor satser jeg ikke på å gjennomføre det ENDA hvertfall… Men kanskje en gang… Kan ha det som en drøm 🙂 Kjenner mange som har prøvd…og gitt seg 😛

    31. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Ja, og om det ikke blir noe av selve klatringen, så går jeg jo i fjellet uansett…om enn litt mer bedagelig og GÅR, og ikke noe større enn Beseggen og Galdhøpiggen og sånn, så er jeg veldig fornøyd med det også jeg, føler at jeg har gjort en bragd da også altså, men det er noe med den RETT OPP følelsen som ser litt spennende ut 🙂 Får begynne med en liten klatrevegg 🙂 Å jeg er sikker på at du blir berømt jeg for tegningen din, jeg synes jo du tegner helt fantastisk allerede <3 Ja, den vekta...den tar vi en annen gang.. Nå skal jg faktisk prøve å jogge bittelitt ute i parken her...Litt løpe og litt gå 🙂 Og ordentlig trening i morgen 🙂

    32. 🙂 Jeg har prøvd den kafetingen, uten tegnspråkansatte:) Setter man opp et budsjett med husleie, strøm, forsikringer, lønninger med arbeidsgiveransvar, ingredienser til produksjon, svinn, osv osv, da må man ha mange mange kunder hver dag for å kunne dekke dette og man sitter igjen uten overskudd, og helst underskudd. Mangen har et sånt romantisk forhold til det å starte opp for seg selv, for det høres så koselig ut, men den harde virkelighet er virkelig har. Det er derfor det hele tiden er eierskifter på sånne kafeer, ingen greier seg lenge. enten går det konkurs eller man blir utbrent. Synd å måtte kaste litt malurt i drømmekafeen din, men det er tøft i businessverdenen i dag.

    33. Syns det var en fin drøm jeg, og sikkert fult mulig om du bestemmer deg for det, men vanskelig, helt klart. Men drømmer er viktig, om de er gjennomførbare eller ikke. 😉
      Jeg drømmer om mye rart. De største drømmene mine er jo så klart om tegning. Jeg drømmer om å bli såååå mye bedre enn hva jeg er nå. Det er jo gjennomførbart det, det tar bare lang tid om mye viljestyrke. 😉
      Ellers har jeg en drøm om å gå ned en del i vekt, vi får se hvordan det går når jeg endelig er ferdig med skolen, som tvinger meg til å sitte på pcen flere timer hver dag. Blir ikke akkurat slankere av sånt. 😉

    34. Mariann Sæther Tokle: For meg føles det som mer realistisk å starte kafe med tegnspråklig ansatte, ENN å klatre opp til en fjelltopp…men jeg skal nok GÅ noen flere fjellturer ja 🙂 Det får jeg til, og det er veldig gøy det også, og NESTEN samme følelsen…av å SLÅ fjellet.. 😀

    35. Hvis du drømmer om det, ja dan kan det gjennomføres. Du kan jo trene, små fjell først og så større fjell.Den drømmen kommer jo helt an på deg selv. Lysten til å drive kafe er det bedre du glemmer, det er nesten umulig i dagens samfunn å få til. Det er så beinhardt økonomisk. Mange tror det er så koselig ,men kosen forsvinner i regninger og lønninger og stress, beklageligvis. Likedan det å drive butikk. Ideen med å ha tegnspråklige ansatte høres spennende ut, men man må få inn ganske mye inntekt hver dag for å få nok til å dekke kostnader.:)

    36. Min matgale verden: Joda, jeg kommer meg jo opp på fjell, det gjør jeg stadig vekk;-) eller kanskje ikke stadig men…. Men poenget er at jeg vil KLATRE de liksom, litt mer ORDENTLIG fjellbestigning…og selv om jeg ikke LØPER da…så har jeg jo IKKE fysikken til all denne klatringen… ENNÅ…men det kan jo komme 😀 Ha-ha..Men noen fjell som krever BASE-camp og venting i dager, før man går videre ogs sånn…DET kan det ikke bli…m Men en liten klatring, med bein og armer i noen “små-fjell” …DET hadde vært noe det 😀 He-he.. Jeg har også lyst til å starte cafe..det hadde jeg glemt…det får jeg ta en annen dag…men jeg har cafe med tegnspråklige ansatte som et mål senere… Og DET ser jeg som et realistisk mål. Kanskje vi kan slå oss sammen, for jeg har ingen som kan lage mat 😀 Vi ansetter en som kan holde orden på papirene 😉 Kose deg i dag Kjersti 🙂 Klemmer store klemmer <3

    37. Man skal ha drømmer. Helt klart. Og jeg tror nok du kommer deg opp på et fjell før du vet ordet av det. Er jo ingen som sier du må løpe opp. Min drøm er en liten cafe, hvor jeg kan stå og bake og selge, både bakverk og middag. Gjerne middag til å ta med hjem….middag man kan bestille, til hele familien…Og det kommer når alt byråkrati og papirarbeid forsvinner…:) Ha en herlig dag:) En lang og god søndag. klemmer

    38. ritahobbyfoto: Ja, jeg har jo gått på Beseggen og Gaustadtoppen, men Galdhøpiggen er et mål 🙂 Og der gjør det ingenting om man har spagettiarmer, for det er mest beina som blir brukt 😀 Og jeg har heldigvis ikke noe høydeskrekk 🙂 Klemmer <3

    39. He he sparetiltak armer og dårlig mage muskler det har jeg å men jeg har også gele bein 😉 hi hi.
      Men det er mange fjell jeg kunne tenke meg , galhøpigen , jostedalsbreen , besseggen , gausttoppen, ja +++ det er sikkert flere 🙂 men så var det høydeskrekken da.. Grrrrr…..
      Hi hi den er kanskje være enn sparetiltak armer, dårlige magemuskler og gele bein 🙂
      Klemmer .

    40. ritahobbyfoto: Hvilke fjell har du lyst til å komme deg på da? 🙂 Jeg vil på Galdhøpiggen, men den er også mer å GÅ…. etter det jeg har hørt.. Men krevende nok for meg i massevis altså.. Men jeg har lyst til å klatre også, men da nytter det ikke med spaghettiarmer og dårlige magemuskler 😀 Ha en flott søndag du også 🙂 Klemmer <3

    41. Tattavkvinnene: Det var det jeg tenkte, at man tenker litt på Jørn Hoel, eller John Lennon eller Martin Luther King.. 😀 Selv om det ikke var DERES drømmer jeg har, så er de absolutt noe å drømme om de også altså 🙂 Men min er litt mer konkret på et vis…og gjelder ikke SÅ mange akkurat 😀 Jeg har jo godt på en del fjell jeg, du ser jo på headeren min, og de har vært slitsomme nok for meg de også altså, selv om jeg virker litt tøff i trynet i innlegget her… 😀 Men jeg vil KLATRE liksom, litt mer skikkelig… som en ekte fjellklatrer 😀 Men da må jeg nok trene BITTELITT først 😀 Ha en flott søndag du også 🙂 KLem <3

    42. Fjellet er jo ett fantastisk sted å være. Å bestige slike store fjell er jo spennende det.
      Har et par fjell jeg vill opp på, men , ja men men men…..
      Hi hi hi hi….
      Ha en flott søndag, klem 🙂

    43. Fru Stussli: Ja, jeg har faktisk hatt veldig lyst til det lenge.. men med spaghetti-armer og dårlig magemuskler, så er det en LAAANG vei å gå… men kankje en gang 😀 Og søsteren min driver å maser litt om å klatre i klatrevegg…så kanskje er det starten 😀 Du får sikkert syklet både Frankrike og New York, det er ikke uoppnåelige hvertfall 🙂 Godt å ha litt drømmer om sånt 🙂 Og vi er jo ikke SÅ gamle, så kanskje en dag 🙂 Håper du får en god dag i syke-sengen <3 Der kan du drømme om sykkelturene dine <3 Stor god drømmeklem <3

    44. Morsomt, da jeg først leste overskriften tenkte jeg på sangen til Jørn Hoel. Vi sang den hele tiden på barneskolen, den er litt koselig da ^^
      Det er fint å ha noen drømmer da, det er mange fine fjell å bestige i Norge (sier jeg som har sett fine bilder og aldri vært i nærheten av et selv). Det tar sikkert ikke lange stunden å trene opp kondisen igjen, løp ikke du mye før? Da har du grunnlaget vettu 😀
      Håper på å få se bilder en gang av at du bestiger et gjell ^^
      Ha en fin sol-søndag <3

    45. Hahaha, strålende drøm frodith!! Er sikkert en klatreklubb å melde seg inni. Til og med lille Kongsvinger har en sånn klubb.
      Jeg drømmer jo om sykkelferie… i Jersey eller i Frankrike. Det hadde vært noe det!! Eller dykkerferie i Thailand!! Åh!!
      Men først skal drømmen om New York oppfylles. Her drømmer jeg om å bestille sykkel og sykle i Central Park en hel dag. Sykle for å spise frokost. Sykle en stund. Stoppe og se på ting. Sykle å finne en cafe for kaffe. Sykle mer… For en drømmedag 🙂
      Ha en strålende og drømmende søndag frodithvenn
      Drømmeklemmer

    46. Geriatriks: Joda, kan godt ha DE også 😀 men når man ser JEG HAR EN DRØM…såå tenker man kanskje på DEM og det var jo litt av moroa, men deres drømmer er deres og jeg har mine små puslete jeg da 😀 Men store nok for meg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg