Ikke akkurat Mount Everest.men…. ;-)

Tenkte bare jeg skulle tipse deg… om du trengte noen tips da… til noe å foreta deg på en god søndag i finværet. Det finnes nemlig en aldri så liten topp du kan bestige. Den ligger i Oslo, og du kan fra toppen se utover hele Oslo og Bærum, og Oslo-fjorden… Det er en kort tur, 8 km, men litt stigning da, for å komme seg til den lille toppen, så man bruker en times tild eller mer 🙂 Mens noen jogger opp dit hver kveld, og bruker 25 minutter sikkert ;-D

Jeg gikk der en gang i fjor, og det er et tips til en fine treningstur om du ikke er SÅ vant… men har lyst på en bittteliten utfordirng 🙂 Her fra turen i fjor vår, og bildene som vi tok da 🙂 Denne turen tar jeg gjerne igjen 🙂


Stigning på vei opp..


underveis…nevø og hans kjæreste også..


Utsiktt og skummel utstikker… Mange som klatrer rett opp her.. 😉

Vel, har du litt ekstra tid i morgen, så ta deg en tur 🙂  Det er KOLSÅSTOPPEN du må bestige 😉

God tur 🙂

 

Skal du på tur i morgen?

 


35 kommentarer
    1. ja tror jeg har skjønt det allerede=)
      Men ja google maps it is=) eller gps på telefonen når jeg er ute der og vandrer! haha
      får dra med meg en venn så vi er to som går oss bort 😛

    2. Moving On: Når man er nesten på Ullevålseter går man bort til høyre der liksom…i stedet for opp til kafeen der 😀 Ta en liten titt på google -maps, så skjønner du 🙂

    3. Moving On: KIkut er ca 8 km fra Ullevålseter, kan gå langs vei dit også 🙂 Ikke DNT -hytte, men Ski-foreningens tror jeg. Betjent, med oppredde senger og 3 -retters middag og all mulig luksus …skikkelig kos å gå med venninner dit 🙂

    4. haha ja jeg er så lite kjendt her i skogskantene at de plassene du nå nevnte, sa meg ingenting!
      kikut forbinder jeg med sørumsand liksom! haha
      Ja undersøkt du, så skal du få lov til og oppdatere meg på den =) haha
      blir tatt imot med opne armer 🙂

    5. Moving On: Ja jeg er drittlei de rutene jeg også 😀 Det er da man må gå LITT til vettu, og ligge over. Kobberhaug-hytta, Kikut-hytta osv… Den Kolsås-toppen du ser her kan man visst ta tog til Gjettum stasjon 🙂 Jeg skal undersøke mer, for skal kanskje prøve den neste søndag 🙂 OK? 😀 Så skal jeg gi deg beskjed 🙂

    6. Kristin: Ja, og dette er litt i utkanten, på grensen til Bærum… Så er et stykke dit altså, men mye annen fin skog rett rundt svingen I OSLO da 🙂

    7. åå der vil jeg gå!!
      men for en innflytta oslo innvandrer hvordan kommer en seg der til? Er det vanskelig? haha
      KJenner jeg er små lei de samme rutene
      Lutvann, sognsvann, nøklevann, ullevålseter og mariholtet 😛 haha

    8. Wow! Så stilig, det der var ukjent for meg. Men nå har ikke jeg bevegd meg så mye rundt i Oslo, annet enn i shoppinggatene 😉 Men kanskje neste gang! 🙂

    9. Fru Stussli: Ja, det begynner liksom å nærme seg litt sånn tur-tid igjen,som den vi hadde til Kolsåstoppen :- ) Med hvitveis og sol og deilig turtøy 🙂 Jeg håper det blir sånn på et VIPS, for nå har jeg avsluttet vinter-hyllesten for godt altså 😀 jeg holdt ut lenge men nå får den klare seg selv i så tilfelle 😉 Uff, er du syk. Legge deg godt under dyna med litt smertestillende og ting for halsen. Håper du blir bra fort 🙂 Jeg lurte på å jogge litt i parken utafor her, men jeg har tusen unnskyldninger for å slippe i dag… 😉 SKal jo trene i morgen likevel… 😉 God bedring da 🙂 Store styrke-klemmer som vips gjør deg frisk 🙂

    10. Jeg husker denne turen din og at jeg viste den til Lars 😀 Ser herlig ut med topp, utsikt, tur og sommertøy!!! Vil ha det NÅ!!
      Men i dag er frua syk. Litt feber, hodepine og sår hals 🙁 I dag skal det hviles og hvis jeg blir bedre utpå dagen har jeg lovet Emmert en tur på hagesentret.
      Ha en superduper frodithdag
      Klemmer uten basiller 😉

    11. Helge: Ja, det er en litt krevende løype i mine øyne 🙂 Mye opp,opp, oppp…men også ned, ned ned… så det går jo fint 🙂 Og herlig utsikt der. Og vi trenger å øve litt på oppoverturer også vi skal vi ta noen litt større topper 😉 god tur til deg, både på den korte og den lange 🙂

    12. frustrertfrueihouston: Ser ut som det blir fint i dag også 🙂 Hvertfall opphold…og det regner vi som fint her nå om dagen 😀 Ja, nå planlegger vi tur her til helgen som kommer 😉 Håper du får nydelig vær også når du våkner 🙂 Klemmer <3

    13. Tattavkvinnene: Unnskyld…har visst ikke noe bilde der med skilt, det kommer på et annet innlegg. Skal skrive det på innlegget nå jeg 🙂 …. Men var Kolsåstoppen 😀

    14. Tattavkvinnene: Se på skilitet 😀 Hi-hi… Kolsåstoppen 😉 er Kolsås 😀 Ja, parken blir for kjedelig. Og begynner å bli LITT lei Sogsnvann, Ullevålseter og sånt også 🙂 Kolsåstoppen er tingen 🙂

    15. Ja, jeg kjente meg igjen. Var der engang for endel år tilbake sammen med turgruppa. Drar nok på en tur i dag, det blåser litt ute nå. Men meget mulig jeg går en kjapp liten morgentur snart på 1,5 km, godt med litt luft og oppvarming til en lengere tur senere idag.

    16. Oi, det så veldig fint ut! Har faktisk tenkt på å finne noen sånne steder å gå på tur i Oslo, men tenkte å vente til været blir litt mer som på bildene dine.
      Matias og jeg har lyst til å bli flinkere til å gå mer ute, men St. Hanshaugen parken blir jo litt kjedelig når du har gått der mange ganger.
      Hva het det der? 🙂

    17. folkogdyriskogen: Ja, man trenger bare komme seg ut på den nærmeste knausen 🙂 Og mange ganger så hjelper det ikke vente på været heller … Jeg har vært ute i hele vinter jeg.. med kameraet 🙂 uansett vær 🙂 Kanskje ikke så mye trim…menn luft har jeg fått hvertfall 🙂 Nattaklem <3

    18. Det så herlig ut! 🙂 Så ut som en grei trim det der! Har sklidd heelt ut fra gåturene mine i det siste 🙁 Må virkelig skjerpe meg! Men ikke fristende å gå ut, når det regner konstant og er mørkt og trist 24/7 heller 🙁 Men merka jeg ble motivert til å trosse vær og vind og begynne å gå igjen, av dette innlegget 😀 Bor ikke i oslo da men..Bor jo i skauen, så har jo milvis av skau å gå i 🙂

    19. ritahobbyfoto: Ja, moro med foto-safari 🙂 Vi tar kanskje en tur på Kolsåstoppen igjen om ikke så lenge vi.. Er jo ganske nærme 🙂 Natta 🙂 Klem <3

    20. Hmm så fint ut der oppe 🙂
      Har høydeskrekk jeg da 😉 hi hi.
      Får håpe det er fint vær i morgen også. Kanskje jeg går ut på foto da også 😀
      Natti natta 🙂 klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg