En premie på morgenkvisten :-)

  

 
 

I går morges suste jeg innom Muumimamma, som hadde lagt ut innlegg, når jeg snorket og sov… Og hva skuet ikke mitt øye?… hun hadde nominert meg til en PRIS!! Og ikke bare nominert meg, men faktisk GITT en premie allerede… Jeg vant!! “Liebster awarden”!!  Og jeg som har mast så mye i det siste om at jeg ikke er noen verdensberømthet… Nå er jeg i det minste en liten KJENDIS inne hos Muumimamma 🙂 Så det så!! Det varmet det, jeg  ble kjempeglad, Muumi  <3  Og for at jeg ikke skulle ligge på latsiden, og tro at kjendislivet bare var fryd og gammen, så måtte jeg jamemn gjøre mitt for å fortjene premien…

Jeg måtte svare på spørsmålene som hun hadde laget under her, og så lage egne spørsmål ELLER bruke hennes og gi til noen andre som jeg liker bloggen til 🙂

Så her kommer mine svar til Muumimamma 🙂

1: Hvorfor leser du bloggen min?

– Fordi du er Muumi, jeg falt vel for hele Muumi-konseptet som førsteinntrykk, men etter jeg ble kjente med deg er det fordi du er du ,og jeg liker deg rett og slett. Du har en variert blogg, og du virker jordnær, tøff, snill og omtenksom, og alt sammen samtidig 🙂

2: Hva liker du best å gjøre når du er helt alene?

Jeg liker å ligge langflat på sofaen å glo på tv, og spise sjokolade, og kanskje blogge litt.

3: Er du mørkeredd?

Det kommer helt an på, hvis jeg er ute i skogen midt på natta er jeg IKKE særlig høy i hatten… eller lua for den saks skyld.. Men er jeg i byen, hjemme i leiligheten, så er jeg ikke spesielt mørkeredd…. i hvertfall ikke hvis det er LITT lys på… 😀

4: Hvis du kunne valgt EN hvilken som helst dag i livet ditt om igjen og endret den, hva hadde du gjort annerledes, og hvorfor?

Jeg er en type som ikke angrer på noen ting. Jeg stoler på “Frodith-den gang”, at hun gjorde valgene sine av en grunn, så jeg ser meg sjelden tilbake og vil derfor ikke endre noe særlig….

5: Er du A eller B-menneske?

Akkurat nå om dagen føles det som jeg er en helt egen variant. Jeg har vært litt A en stund, fordi jeg MÅ det, må jo på jobb…. Men var B- helt fram til jeg sluttet å røyke, da endret det seg på dagen… merkelig. Men i det siste er jeg trøtt hele tida, men jeg står opp tidlig og legger meg sent…selv om jeg dupper nesten av i tastaturet på laptopen innimellom.. Kalles det J-menneske eller noe sånt…?

6: Hyttetur på fjellet eller ved sjøen?

 Helt klart på fjellet!! Jeg elsker fjellet, gå lange turer, se på den flotte utsikten, være stolt av å ha gått en lang fjelltur… Og plutselig dukker det opp noe VANN og greier på sånne fjellturer også…så da får jeg NESTEN i pose og sekk 😉

7: Hvor mange tommeltotter har du?

Ganske mange…  hvertfall en 8-9  tror jeg.. Jeg har ikke så mange tommeltotter i hodet…så det er liksom derfor jeg har et sånt “prate”- yrke… Flink å snakke for meg.. Men tommeltotten er det en del av, på HÅNDA…for å si det sånn… så det meste av  ting man trenger hender til tar samboer seg av 😉

8: Hvilken årstid er den fineste?

 Jeg tror nesten jeg må si våren… Fordi jeg elsker sommeren også..men våren er enda bedre, for da kan jeg BÅDE nyte en fin årstid i seg selv, for våren er vakker; OG jeg kan i tillegg  glede meg masse i hele denne årstiden….over sommeren som skal komme.

 
9: Bortover-ski eller nedover-ski?

 Jeg liker TANKEN på begge deler…. men jeg gjør ingen av delene 😀 Hvis jeg skal begynne med noen av de igjen, tror jeg det blir bortoverski, for jeg er litt pinglete av meg 😀

10: Det ultimate reisemål?

Har ikke noe bestemt høyt ønske om hvor jeg vil reise, reiser gjerne verden rundt jeg…Men det er ikke så viktig…det kan være i Norge eller FAR-FAR-AWAY… det viktigste er at jeg reiser med noen jeg liker og er glad i, som samboer eller venner eller familie.. 🙂

 

 

 

 

 

Jeg har valgt å gi denne prisen til tre  bloggere, som jeg liker veldig godt bloggen til . Og denne gangen har jeg lyst til å gi den til tre av mine nyere bloggvener, for da blir jeg også litt bedre kjent med dem 🙂 Så:

Cuskima,

Frustrertfruihouston og Miastorp

Nå får dere denne utmerkelsen over her. Dere VANT!! 🙂 Og så håper jeg dere svarer på spørsmålene under her i et innlegg- og gir premien videre til noen andre. Bare kopiere Liebster-Avard-merket av meg 

1) Hvorfor leser du bloggen min? 

2) Hva liker du best å gjøre når du er helt alene?

3) Er du mørkeredd?

4) Hvis du kunne valgt EN hvilken som helst dag i livet om igjen, og endret den, hva hadde du gjort anderledes da, og hvorfor?

5) Er du A eller B-menneske?

6) Hyttetur på fjellet eller ved sjøen?

7) Hvor mange tommeltotter har du?

8) Hvilken årstid er den fineste?

9) Bortover-ski eller nedove-ski?

10) Det ultimate reisemål?

 

 

44 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Nei, men man klarer alt man bestemmer seg for tror jeg. Man må bare ville det nok 🙂 Og da er det ikke noe problem. Jeg var mest mentalt avhengig egentlig, vanerøyker… og når jeg bare bestemte meg, var det ikke fysisk noe vanskelig 🙂

    2. Tattavkvinnene: Jeg røyket fra jeg var 17 til jeg var 42!! Sluttet på dagen, uten problem, og ble A-menneske over natta 😀 Ja, moro med litt sånne spørsmål 🙂 Sendte videre og har sett deres svar 🙂

    3. Så mange herlige svar! Lo godt av j-mennesketeorien din xD Visste forresten ikke at du brukte å røyke. Slike spørsmål og svar er morsomt, da kommer det frem litt nye ting 🙂
      Og forresten; gratulerer med tittelen 🙂

    4. Tusen takk søteste frodith <3
      Håper du er frisk og rask i morgen da og at du får en herlig helg med masse kos og påfyll 🙂
      Klemmer i vei <3

    5. Engla: Hei-hei vennen 🙂 Ja, jeg har skjønt du har hatt det travelt om dagen 😀 Stille på DIN blogg også.. dvs det er jo innlegg der, men merker du ikke er mye der inne 😀 Men sånn er det innimellom, og vi lever jo tross alt mest der UTE 😀 Ja, de port-greiene har vært litt moro 🙂 Jeg har vært syk og hjemme fra jobb i dag, bare litt hodepine, så jeg er på jobb igjen i morgen 🙂 Er jo helg rett etterpå 🙂 Det blr bra 🙂 Gleder meg til helg 🙂 Og påskeferie 😀 Ha-ha Stor klem til deg min venn, håper du koser deg masse <3

    6. Oi,oi jeg har gått glipp av mye her de siste dagene ser jeg…jeg prøver å få tittet innom hver dag, men dagene strekker ikke til kjenner jeg.
      Du har jo masse nye spennende innlegg og den porten ga mange tanker og bilder i hodet mitt 🙂
      Dette var jo en gøyal pris da og koselig å bli enda litt mer kjent med deg <3
      Håper det går bra med deg finaste frodith <3
      Jeg ønsker deg en herlig kveld videre 🙂
      Stooor go´klem far Engla

    7. foreignerat50: Ja, sikkert mange som har litt like svar på dette, men man vet jo aldri, for vi er jo veldig forskjellige også, så jeg på det bildet 😀 Helt anderledes enn jeg trodde 🙂 Blir spennende å lese de andre også 🙂

    8. cuskima: Ja, vi vil ikke ha noen diva-nykker her nå etter nominasjonen altså 😀 Hi-hi. Jeg tenkte det var litt moro å gi mine nye bloggvenner en nominasjon, jeg snakker med dere hver dag, og koser meg med dere, men vet ikke SÅ mye, så da kan jeg få snusen i litt mer, samtidig gi dere en pris 😀 Bare ta det når du får tid 🙂 Klemmer <3

    9. HAHAHAHA Nå må eg nesten le litt vet du først av alt GRATULERER <3 Og for det andre TUSEN TAKK <3
      I går surfet eg og tenkte kanskje eg må ha en sånn tag it greie på min blogg -sånn bli kjent greier, men syns de fleste var så barnslig at eg droppet det HAHAHAH og så kommer denne dagen etter? Snakk om å være synkronisert 😀
      Ja skal ta en runde med besvarelser senere i dag for nå kaller jobben 🙂
      TUSEN takk og gratulere til deg og mine medbloggere som også fikk pris -skal bli gøy å lese deres svar 🙂
      Klemmeting <3
      ps eg lover -deg blir ikkje den nye Mile Cyrus av dette altså 🙂

    10. frustrertfrueihouston: Ja, flott 🙂 Bare gjør det når du føler for det 🙂 Man tar det når det passer 🙂 Hvis man orker 🙂 Jeg syns det var litt gøy at noen av de nye bloggvennene mine, som jeg er daglig i koselige samtaler med, kunne få utmerkelsen 🙂 Fordi jeg liker bloggene deres og DERE veldig godt <3 og så blir vi litt mer kjent <3 Jeg sløver på sofaen, men er bra til i morgen. Trengte å hvile hodet litt 🙂 Kose det i dag du da 🙂 Stor klem <3

    11. God morgen! Jeg tar imot utfordringen, men det må bli litt senere i dag, må våkne helt først, og spise litt frokost. Men det er morsomt å vinne så jeg føler meg beæret! Tenk å få en utmerkelse tidlig på morgenen. Litt artig å lese svar å bli bedre kjent med bloggvenner, og jeg var inne hos Muumimamma og så at du ble utfordret i går. Skal gjøre mitt beste utpå dagen eller kvelden, men svar kommer! Ta vare på deg selv, slapp av og så håper jeg du er på topp igjen i morgen. Klem<3

    12. passion4lifeandtravel: Hørtes kjempekoselig ut 🙂 Ja, mye bra både jobbøyeblikk og ellers,små drypp som gjør det hele så bra 🙂 Klemmermest 😉 <3

    13. Jeg koser meg så ofte jeg kan, både på jobb og når jeg har fri <3 Akkurat nå sitter jeg og nyter en vakker Hortensiablomst jeg fikk i går <3 Jeg hadde en venninne som var nabo da vi bodde i Vika, hun gikk til massasje hos meg regelmessig, og nå kom hun endelig til behandling i går <3 Det ble en kjempekos dag, hun fikk massasje i to timer, senere ble hun til lunsj og jeg fikk en vakker blomst <3 Så mange fine jobbe og fri øyeblikk å ta med seg i livet <3 Håper du er i finfrodithform til i morgen <3 Mer klem <3

    14. passion4lifeandtravel: Takk -takk 🙂 Håper Julian blir i bedre form og kan kose seg i vår 🙂 Ja, du får ta en litt halv-kose-dag,, det hadde jeg gjort, når du likevel er litt fri 🙂 Kose deg 🙂 Klemmerilangebaner <3

    15. Å, stakkar deg <3 Ønsker deg riktig så god bedring <3 Jeg selv har en ok dag, vi har nettopp kommet hjem fra sykehuset og vi reiste 7, jeg er frisk som en fisk da, men Julian har vært der, bare for prøver og time hos legen sin der <3 Jeg har sånn delvis fri resten av dagen, har ingen klienter i dag, for jeg visste ikke hvor lenge vi måtte være på sykehuset, men har nok av kontorarbeid jeg burde ha gjort :-)...men, måtte jo innom noen blogger først, og skal gjøre ferdig et innlegg jeg begynte på i går<3 Godbedringsklem <3

    16. passion4lifeandtravel: Hi-hi, ja kos med en premie 🙂 Var nok ganske Frodithske svar dette, ingen overraskelser :-)Spørsmålene var fine de, så jeg kopierte bar Muumimamma sine jeg <3 Håper du har en fin dag Mette. Jeg er syk og hjemme. Ligger på sofaen. Vondt i hodet. Men i morgen er jeg bra igjen 🙂 klemmer <3

    17. Gratulerer så mye med den prisen <3
      Så fine svar, egentlig litt forventet <3 men lærte og noe nytt, og alle svarene gjør at jeg blir ennå mer glad i fine Frodith <3 Vil og berømme for herlige spørsmål 🙂 Klemmer

    18. deveny: Hi-hi, det var koselig 🙂 DIvaen er litt småpjusk i dag, og hjemme. Sliter med hodepine til tilder, men i morgen er jeg bra , det er sikkert 😀

    19. Susns sang og smurferi, fjoll : Ja, moro å få premie av Muumimamma, har kjent henne en stund 🙂 Og nå har jeg sendt videre da 🙂 Det er jo gøy å bli litt bedre kjent med noen av de nye boggvennene også, så nå valgte jeg noen av dem 🙂 Ha en fin-fin dag Susn <3 klem<3

    20. Fru Stussli: Ja, noen her inne føler jeg at jeg kjenner veldig godt etterhvert, på små kommentarer og en del snakk på bakrommet 🙂 For det er kjempekoselig også 🙂 Man har jo faktisk delt en del med folk her inne, i sene kveldstimer 🙂 Håper du får en flotters dag på loppis, og finner noe fint. Jeg så på bildet på mailen, helt herlig, aldeles nydelig <3 Fiiine Emma <3 Stor glad, god, småpjusk klem <3

    21. Mariann Sæther Tokle: Ja, morsomt å få en sånn nominasjon, det er jo artig med litt sånne greier, gi videre og bli kjent med folk. Og kos at Muumi hadde valgt meg da som en av dem <3 Nei, jeg skal ikke bli noen ny Bieber altså, jeg lover Mariann, jeg skal feste skoene med kjetting om de må til 😀

    22. Så kult dette var 🙂 Jeg kunne kjenne igjen den frodith jeg “kjenner” her inn ut fra svarene dine 😉
      Merklig hvordan vi lærer hverandre å kjenne ut fra slike små kommentarer og blogginlegg. Dvs vi har jo “snakket sammen” hver dag i et års tid i alle fall 🙂 Koselig å tenke på!
      Ha en fin-fin dag
      Nå skal jeg på loppis
      Stoooor glad klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg