Dvask hestehov og sløv sommerfugl….?

Vi har vel alle et lite dyr i oss…har vi ikke?… Om det er en sint bjørn….en kosekatt-følelse… en morgenfugl… eller en slappfisk… ? Vel, jeg har mange dyr og sammenlikne med jeg, i ulike situasjoner, og jeg kan være alt fra rype til sint løve jeg…… Tygg på den du… 

Men som oftest er jeg jo en sommerfugl som du vet… En som flakser lett av gårde.. og som føler at livet er ganske greit… Og om det skulle komme noen humper, på blomsten min…så holder jeg meg fast…til stormen gir seg… og det tar som regel ikke så lang tid 🙂

Jeg er også en blomst jeg… Hvis jeg hadde vært en ekte blomst, tror jeg at jeg hadde vært en hestehov… Født om våren som jeg er… Og med det gule, lyse hodet prøver jeg å gjøre livet fint for meg selv, og forhåpentlig også for de rundt meg… Lysheten er hvertfall som regel sånn jeg kjenner meg… mesteparten av tiden..

 

Men er det ikke litt rart at når lyset kommer ute etter en lang vinter….når hestehoven spretter i grøftekantene, fuglene synger…. både ryper og andre chichs… og når  du nesten venter å se en flagrende sommerfugl i full fart forbi..med et smil om munnen….ja da…. akkurat da… kommer VÅR-monsteret flygende i full fart…. NÅ trodde du det kanskje bare fantes et høstmonster?…Men neida… Det finnes et VÅR-monster også… 

Høst-monsteret er jo kjent for å tygge folk litt på leggen, og prøve å tulle med hodene deres sånn at verden ikke blir noe fin om høsten…

Men han sparket vi vekk med et hardt kick  i høst.

VÅR- monsteret derimot er ikke så fryktelig slemt, våren har jo for det meste med seg godsaker: sol, blomster, varme, en gry-tidlig sommerfugl…. MEN VÅR-monsteret har med seg et mystisk pulver også… SOVE -pulver… Som gjør at når du trodde at NÅ, NÅ var våren her og at all den spretne moroa kunne begynne….så får du strødd over deg et slags mystisk sove-pulver altså…. Og blir fryktelig, fryktelig trøtt…og ikke det minste spretten…. Nesten mer søvnig enn hele den lange vinteren har klart å gjøre deg til SAMMEN…

Hestehoven henger litt slapt med hodet…. og sommerfuglen sitter litt sløv ved stilken og sover….. Og sånn er det HVER vår….akkurat i overgangen… Vårslappheten, VÅR-monsteret har et bittelite tak… inntil jeg får KOMMET I GANG 😀

Blir du vårslapp? FÅtt sovepulver av VÅR-monsteret? 😉

 

 


42 kommentarer
    1. Elin Slåen: Ja, jeg er ikke monsteret selv jeg da…men det er stadig på besøk 😀 Og drysser søvnpulver på meg 😀 Men i dag skal jeg holde til langt på natt 😀 Har jeg bestemt 🙂

    2. Her om dagen var jeg et monster, av noe slag. Men et monster var jeg. I dagene etterpå har jeg i grunn vært en Ugle, eller noe- trøtt om dagen våken om natten, typ 😉

    3. folkogdyriskogen: Jeg er ganske i fyr og flamme, mye futt på dagen…men når kvelden kommer, i 21-tiden og utover…da blir jeg slapp og sløv da.. 😀 Og mest TRØTT liksom. Kan sovne stående 😀 Og sånn er det hvert år…men det går seg til 🙂 Ha en fin fredag du også 🙂 Klemmer <3

    4. Herlig innlegg ! 🙂 Nei jeg er faktisk i fyr og flamme for tiden jeg ! 🙂 Var verre når det var regn og mørkt hele tiden..DA var jeg sliten og trøtt da! Men det var noen andre årsaker også, til at jeg var utslitt..Men været hjalp nok til litt.
      Ønsker deg og dine en fin fredag 🙂 <3 klem <3

    5. lulltove: Det hørtes deilig ut 😀 Sove når det passer, og ganske ofte 😀 Jeg er kvikk rask og gankse Frodith sånnn midt på dagen…men mot kvelden, i halv ti tilda, da begynner støvet og virke…og blir liksom borte vekk på et vips 😉 Må gå meg noen runder for å prøve å være våken liksom… Men det er nok snart over,mulig det er litt pollen-allergi også… Selv om jeg ikke trodde jeg hadde det lenger… Du er en snøleopard du altså, det høres fint ut 🙂

    6. Siden jeg er en snøleopard, omfattes jeg ikke av sånne vårmonster som kommer med plutselige krav om mere søvn 🙂 Snøleoparder sover når det passer dem og det er ganske ofte :)))

    7. foreignerat50: Jo, jeg kan være litt slapp andre ganger også 😀 Og det jeg snakke om her er kanskje mer TRØTT 😀 Jeg blir så fryktelig trøtt om kveldene. Sovner nesten ved tastaturet 😀 Men i april har det gått seg til, så da regner jeg med litt mer futt også på kvelden 🙂

    8. Lithanna: Ja, kjipe vendinga i dag..jeg skal ALDRI si noe negativt om våren igjen, ikke at jeg er vårslapp, ikke at det har monstere, ingenting skal jeg si…holde kjeft framover… Og sove i stillhet 😀

    9. Du er nok alle naturens blomster er du ikke. Så fargerik og fin.
      Nei, ja..Akkurat nå er jeg litt vårslapp når jeg ser ut av vinduet..brrrrr.

    10. frustrertfrueihouston: Ja, når det ikke er disse overgangene så blir det sikkert litt annerledes, fordi det er DET som gjør det tror jeg 😀 Jeg skal nyte helgen, nå er jeg snart på vei ut. det var sol men den forsvant. Men da skal jeg heller gå i butikken å kjøpe jogge-sko, til alle løpeturene mine ;-D Og i morgen skal jeg ut i skogen å gå, så det blir også deilig, bare det ikke blir for mye snø… 😀 Kos deg med fredagsdamene 🙂 klemmer <3

    11. Vårslapphet har jeg ikke noe snev av her bort. Våren her er kommet mye tidligere enn hjemme og her kan man – Nesten – sitte ute hele året. Og det er herlig. Bortsett fra at denne vinteren har vært den kaldeste på 90 år ca. Men i dag blir det te i det fri igjen, når de norske damene samles til fredagskaffe. Når det er blomster ute hele året og fargene ikke forsvinner, så blir man ikke så vårslapp – tror jeg. Nyt helgen og slapp av 🙂

    12. Kristin: Ja, jeg er som regel ganske så kvikk og veldig veldig GLAD når våren kommer…men er liksom som på kveldstid at jeg har fått på meg noe sovepulver 😀 Men jeg børster det av etter hvert 😉

    13. Ja, jeg blir faktisk veldig kvikk når jeg merker at våren er her. Luktene, alle blide menneskene, det å kunne sitte ute i solen igjen *sukk* – jeg gleder meg! 😀

    14. cuskima: Ja, jeg også, er ikke så deprimert noen av gangene egentilg, men veeeeeldig TRØTT om våren i overgangen 😀 Sover og sover, og vipper med hodet 😀 Stor fredagsklem <3

    15. Mariann Sæther Tokle: Ja, du er angrepet av vårmonsteret med alle sine sovepulver 😀 Og jeg er skikkelig i angrepet tydeligvis 😀 Er SÅ trøtt, mye verre enn i vinter… Men det går seg til, jeg har erfaring med det 😀

    16. Kristin: Ja, det er visst meldt det her også 😀 USJ!! Jeg sover meg vel bare gjennom den snøen uansett, og vips så er den kanskje borte 😀 Hi-hi. Så du er kvikk og rask fra våren kommer, ingen tegn til vårslapphet, så deilig da 😀 Jeg blir i full fart etter en liten stund, men akkurat i overgangen, så er det litt sove-pulver ute og går 😀

    17. Lite sovepulver her, men så er sannelig ikke vinteren over likevel..for her er det meldt SNØ! 🙁
      Typisk at vi får en dunge med snø i mars..men krysser fingrene for at værvarselet ikke stemmer jeg altså 😉

    18. Haha du kan få litt våkenpulver av meg:) jeg deler gjerne også. Skal ikke være gjerrig på det nei!
      Ha en fin dag du også!
      Her blir det en koselig dag med sammenkomster! 🙂

    19. Moving On: Nei, du har visst ikke fått så mye av sovepulveret akkurat. Du skulle nok fått litt 😀 Jeg er i gang om noen uker jeg også tror jeg, men foreløpig litt mye pulver i øya her :- ) He-he. Håper dagen din blir så fin som den bare kan 🙂 Stor klem <3

    20. ritahobbyfoto: Jeg får som regel litt mer futt etter hvert 🙂 Men akkurat når det er i ovegangen til våren, så blir jeg ofte først VEEELDIG trøtt altså 😛 Jeg elsker våren, så er ikke særlig trøtt etter hvert, men litt slækk i starten 😀 Ha en flotters dag Rita. Jeg skal gå hjem fra jobb tror jeg, fordi her skinner også sola, skal bare jobbe ferdig først 😀 Stor fredagsklem <3

    21. fruemmel: Jeg blir sånn etter hvert jeg også, men jeg tar meg i å være fryktelig vårslapp, og trøtt i overgangsfasen.. Står og sover nesten bortetter 😀 Hi-hi Koselig du likte innlegget 🙂 Jeg tegner bildene selv 🙂 Ha en herlig fredag du også 🙂

    22. Trur den forgje kommentaren ble sent uten og ha blitt ferdig.
      Men haha, fantastisk innlegg.satt og små humret meg gjennom det:) er ikke så mye jeg kjenne til de vår monsteret.
      Med en gang det blir lyst og sol ute så er jeg også stort sett i gang:) så ikke sånn mye vårslspp, og heller ikke sovepulver av vprmonsteret har jeg fått;/ haha

    23. har du blitt vår slapp frodit ??
      nei jeg er ikke slapp, har masse energi og fart i kroppen, ikke alle dager men for det meste.
      for noen år tilbake hadde jeg mye slapphet i kroppen og fant ut at det var pga maten jeg spiste var feil. nå er jeg full av energi.
      så jeg prøver å smitte litt over til deg da 🙂 he he.
      ønsker deg en flott dag, og solen skinner her nå. 🙂

    24. Så bra skrevet! Og morsomme bilder. Jeg er heldig å kjenner kun energien vokse på våren. Ingen slapphet her nei. Nesten så jeg kjenner sevja stiger fra dag til dag 🙂
      Ha en herlig fredag! 😀

    25. Oslopadde: Ja, pulveret er strødd all over the Place hjemme… sovner stående…når jeg egentlig burde hoppe av fryd 😀 Men det kommer seg litt etter overgangen er unnagjort 😀 Ja, jeg gleder meg til paddene skal ut å hoppe til helga jeg også 🙂 Stor god paddeklem. Ps. Må kjøpe joggesko i dag 🙂

    26. Min matgale verden: Ikke bare slapp liksom men fryktelig TRØTT 😀 jeg sovner stående… og det er nå, når sola skinner og vi forventes og skal sprette ut i verden med et smell 😀 Hi-hi.. Ja-ja, i dag er det fredag, og jeg er klar for den altså, vurderer å gå hjem fra jobb i dag i finværet 🙂 Ha en hæppy hæppy fredag ja 🙂 Stor god klem på deg <3

    27. Ja – her er det full dose med pulver. Så potent er det pulveret at jeg glemte nøklene til jobben i dag, og måtte vente til det kom en annen som kunne låse meg inn.
      I dag skal jeg på tur med kurset mitt, og i morgen skal jeg på tur med deg og den andre padda
      🙂 gleder meg! Ses 🙂 Klemmepaddeflat

    28. Vårslappheten…..ja den ja! Husker ikke helt om jeg bruker å få den…men den sniker seg ofte innpå, sånn at du må stenge vinduet for solen, og krype ned i sofaen, under pleddet…og bare hvile…uten å bli minnet om at du burde vært ute i grønnheten… 🙂 Men idag spretter vi utm for i dag er det jo fredag, og da orker man ikke være vårslapp, det får komme en annen dag:) hæppy hæppy fredag:) klemmer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg