Aaaatsjooo!!!


Som Mikkel Rev sa…. etter all bakingen med for mye pepper….langt der ute i Hakkebakkeskjogen… Neida, jeg baker ikke jeg vettu…såpass kjenner du meg nå… Så ingen fare for en deig med for mye pepper… Neida… jeg har lagt noen egg…. og de fikk meg til å nyse…. Ja, nå kjenner vel de fleste her inne i bloggleiiligheten til disse eggene…kanskje bortsett fra Geriatriks og Helge og et par andre muligens…men disse eggene….

… er hverken lagt av mennesker eller kjempestore påske-fugle… Så nærme påske er vi ennå ikke… 

Neida, disse fargeglade eggene er jo …. 

…. JEPP…..FILLE-egg… For nå har nesten alle over myndighetsalder her inne heklet seg en fillerye eller 20,bortsett fra meg… Så nå var deg jammen meg min tur også… Så nå får vi se om jeg får til da…. Skal bare snyte meg først 😉

 

Har du laget fillerye noen gang?

Har du heklet noe annet? Hva? 🙂

 


59 kommentarer
    1. miastorp: GLeder meg til å se din påskerye 🙂 Vi får vel se? Ja, GØY er rette ordet for min rye, for den er mest å le av 😀 Legger ut snart 😀 He-he. Ha en herlig dag 🙂 Klemmer <3

    2. Fru Stussli: Det likner en liten papasan 😀 Ha-ha. Jeg må ta tynnere tror jeg 😉 Legger ut nå, så får dere litt å le av 😀 Ha en herlig dag 🙂 Klemmer mer <3

    3. Ja jeg er i gang med påske fillerya! Har ikke laget 20 stk ennå men dette blir den 3 🙂 det går nok så fort når man har revet opp tøyet. Skal bli gøy å se teppet ditt ferdig :)) <3

    4. Hihihi kanskje det blir et sitteunderlag. Litt tykt og godt å sette rompa på når du er ute på tur i vår 🙂 Jeg er sikker på det blir fint uansett! Dessuten trekker det seg litt sammen på første vask og da blir det lavere og mindre fluffy 😉
      Hvor tykt jeg river kommer litt an på sengetøyet. Er det supertynt kan jeg alltids rive 5 cm jeg også 🙂
      Ha en finfin dag på byen 😉
      Solklemmer

    5. Fru Stussli: Hei vennen, der var du 🙂 Jeg skulle nok hørt mer på deg,og ikke bare revet i vei 😀 Jeg er jo så sta og egenrådig 😉 Jeg rev avgårde og har nå en tjukk,liten rye 😀 Det ble nok litt for tykke filler, over 5 cm… Men den kan minne mer om en liten madrass eller noe 😀 Ha-ha Men det er min første. Jeg skal høre på deg neste gang 😀 Frustrertfrueihouston mente du og Engla hadde sagt 3-4 cm eller noe… Så prøver tynnere neste gang. MEn det blir en rye 🙂 Og det er TUNGT å hekle.. Mye verre enn med garn synes jeg, jeg er imponert over dere som har gjort så mange, får jo muskler av dette 😀 OG skjønner hvorfor nåler brekkes for å si det sånn 😀 Kose deg med de store fiskene, ikke noen guppyer dette :-D. Og kose deg på hageklubbmøte 🙂 Jeg skal ta mine nye joggesko og gå til byen for å møte jentene etterhvert jeg 😀 Ha en strålende dag 🙂 Mange gode klemmer tilbake, med sol i øynene <3

    6. Weeeee! Gleder meg til å se dine filleryer <3
      Er så moro når du først kommer i gang.
      Nå skal jeg ned å være instruktør noen timer og etterpå skal jeg på hagemøte i vår nyoppstarta hageklubb 🙂 Blir en spennende lørdag for Stusslifrua!
      Ha en fortryllende lørdag frodith <3
      Mange gode klemmer

    7. muumimamma: Ja, vi satser på det 🙂 Jeg har aldri hatt influensa faktisk, glad for det. er litt forkjøla innimellom også, men sjelden. og ikke EN gang i vinter 🙂

    8. Jeg blir så og si ALDRI syk, så nå fikk jeg alt på en gang likegodt. +omgangssyke i går og forigårs… Like greit å bli ferdig med alt på en gang. Da blir det vel 4 år til neste gang tenker jeg 🙂

    9. muumimamma: Neida, ikke syk 😀 Og ikke pepper…bare filler. Jeg har aldri heklet fillerye…og DET tar på armene… det blir kanskje den eneste den her 😀 Uff, både influensa og bihule.. Jeg blir heldigvis ikke ofte syk 🙂 bare hodepine av og til 🙂

    10. ladyaugust: 5,5 cm… jeg målte nå etterpå.. jeg er jo ikke nøye vettu, tok på øyemål 😀 Men teppe blir det uansett om det er ganske tjukt.. litt madrass kanskje 😀

    11. frustrertfrueihouston: Jeg tar jo alt mer på øyemål 😀 Men målte nå, mine var nok mer rundt 5,5 😀 Så det blir nok et litt tykkere teppe ja 😀 Men det var test-teppe da 😀

    12. Nå trodde jeg nesten du var blitt like syk som meg! Jeg har vært helt pudding den siste uka, med influensa og bihulebetennelse :/ Er heldigvis bedre nå da 🙂
      Men fillehekling? Nei takk, ikke meg. Det er ikke mi greie å gjøre sånt. Men jeg har armstrikket et par skjerf da 🙂 sånne som man lager på 20 minutter med veldig tykt garn uten bruk av pinner 🙂

    13. frustrertfrueihouston: Jeg har revet i stykker et dyentrekk så lant, og det ser ut for å bli en liten søt rund en 😀 som er megatjukk 😀 Jeg driver bar emed rund nå da :-)Så får vi se om jeg får til noen firkanta etterhvert, med litt tynnere remser 😀

    14. Ja det tror jeg at jeg skjønte. Da blir et sengetøy en lang rense da. Hvor mange dynetrekk bruker man på en rye, eller hvor bred blir den med ett er kanskje bedre å spørre om? Gleder meg til å prøve skjønner du. 🙂

    15. cuskima: Ja, du får gå på loppis eller noe…eller så har de sånn rye-garn på Panduro, og det er turkis, og litt tynnere,, blir fin kurv skjønner du 😀

    16. ja men eg trenger turkissssssssssssss hahaha
      Holder på å skifte ut alt beige og brunlig her med mer vårfarger og da liker eg grønnfarger om våren/sommeren i forskjellige toner, nå trenger eg noe teal blågrønt turkist siden den skal stå på gulvet. Passer ikkje nett med gylne blomster eller brune ruter da hahahaha:D

    17. cuskima: Ja, du vil altså ha en KURV, en heklet kurv 🙂 Det er ikke så vrient :- )og i turkis 🙂 Det blir fint vettu 🙂 klemmer <3

    18. Kristin: Ja, vært litt slapp i det siste jeg også, men nå skal jeg prøve på denne 😀 Legger vel ut et bilde av skinnfellen 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    19. eg vikkje ha rye -eg ahr nett kjøpt nytt lekkert gulvteppe,men eg vil ha en sånn kurv som hun laget til segselv til ved -bare til blader og pad og litt sånne papirer man trenger like ved som eg ikkje vil ha på bordet. I dag skal ALT være sånn kjedelig korgmaterialet og det fønker ikkje med 3 hunder hahahaha

    20. Nei, det har jeg aldri laget. Spent på hvordan din blir 🙂
      Har generelt vært lite kreativ den siste tiden 🙂
      Riktig god fredagskveld videre <3

    21. Tattavkvinnene: He-he…ja jeg luerer på hvordan dette blir jeg også… 😉 Ser ut som en skinnfell foreløpig 😀 Men skal lage en, det er liksom blogg-nøkkelen, minst EN fillerye må man ha 😀 Ha-ha

    22. Har nok aldri laget fillerye (selv om jeg nærmer meg 22). Jeg har laget et par puter på skolen, et matbrett og et par hyller. Ingen av delene ble spesielt pene å se på, men de i hvert fall lagd.
      Tre egg skal bli til en fillerye? Gleder meg til å se hvordan det blir 😀

    23. ladyaugust: Det går fort, men den blir VEEEELDIG tykk… ble din det? Kan jo nesten ikke gå på den 😀 Likner en skinnfell 😀 Kosemose og søsklemmen <3

    24. Hihi, det føles veldig tjukt og vanskelig til å begynne med, men plutselig får du dreisen og da blir teppet ferdig på null, niks 🙂

    25. Helge: Den er KJEMPE-tjukk den jeg holder på med her 😀 Får håpe den kan brukes på et gulv et sted 😀 Ja, det er ganske tidløst egentlig 😀 Ha en fin kveld 🙂

    26. dandilion: Ja, det smitter litt dette fille-greiene 😀 Blir jo så fine de andres, får håpe min blir grei til slutt…litt vel tykk føles det som men… 😀 godl helg 🙂

    27. Noen fillerye har jeg aldri skapt, men jeg beundrer de som kan det. Folk som er fingernemde og kreativ i sin hjerne med farger og former. Ei fillerye passer jo nesten overalt, i hvilken som helst hus og leilighet. Den blir aldri umoderne men evig tidløs. Ha en fin kveld.

    28. frustrertfrueihouston: Det blir ikke så mange løse, man river ikke helt NED på en måte, men snur og går opp igjen 😀 Skjønte du det? 😀 Problemet for meg foreløpig er at jeg lurer på om det er FOR tykt… Men vi får se… det er TUNGT å hekle, men jeg får taket på det etterhvert for jeg tro 🙂 Pinne 15 og giga remser 😀 Ja, jeg ser jo på de fine til Engla og Stussli og tenker at jeg må få til EN jeg også i det minste 😀

    29. Engla: Juhuu 😀 ja… jeg vet nesten ikke… dette var litt vanskelig synes jeg..og ble veldig usikker på om jeg gjør riktig… Blir veldig tjukt å ha som teppe liksom…men det skal vel kanskej være sånn 😀 Det er skikkelig tungt og hardt å hekle med 😀 Men jeg får kanskje litt taket på det etterhvert, men akkurat nå driver jeg og får biceps og triceps og alt sånt 😀 Skal vise fram når den er ferdig men lurer på hvor den skal ligge altså 😉 Må gi den til noen som trenger veldig tykt teppe 😀 Hi-hi I morgen blir det venninnetreff i byen 🙂 Godklemmer på vei i fleng <3

    30. Blir spennende å se. Du har blitt skikkelig god med heklenåla 🙂 Jeg har eklet et par runde filleryer og noen kurver. Noe av filler og noe av stoffgarn. Har også heklet en blomsterpotte av en plastpose til terrassebordet. Får se om det blir ny i år eller om den har overlevd vinteren ute 🙂 Hmm… Fikk lyst til å begynne på ny fillerye jeg også. God helg til deg! 🙂

    31. MOONBEAMSCORNER: Jeg er jo en REV på hekling ellers 😀 har blitt etterhvert… Har jo heklet klær og greier…MEn dette var mer vrient 😮 Men jeg skal lage en i det minste 😀 Kose deg på bursdagen din <3 klemmer <3

    32. Jeg har heller ikke prøvd meg på filleryer! Men skal prøve etter sommeren, hjemme igjen. Men hva gjør du når en remse er oppbrukt? Hekler dobbelt noen masker, syr sammen på forhånd, eller fester løse ender etterpå? Ser for meg veldig mange ender i et sånt nøste.. Men skal prøve senere. Det har jeg bestemt etter å ha sett alle her inne som produserer filleryer. Lykke til med videre hekling 🙂

    33. Juhuu !!! Så gøy 🙂
      Da er jo halve jobben gjort da jo 🙂
      Skjønner den atsjooo`en, for det støver veldig og er ikke noe for de som er alergiske mot støv, hihi
      Gleder meg til fortsettelsen 🙂
      Kos deg og ha en fortsatt fin kveld fineste frodith <3
      Stooooor go´klem

    34. Hekling er ikke denne dama noen rev på nei, eller for å si det på en annen måte..HEKLE KAN JEG IKKE.. he he 🙂 Så du får hekle for meg du som er så flink 🙂 Klem uten heklenål altså 🙂

    35. whatwouldnemido: Ja, det kan jeg tenke meg 😀 Jeg heklet ALDRI på den tida 😀 Men bare nå…men dette var tungt og noe helt annet enn å hekle klær ja 😀 Men jeg SKAL ha en rund-rye ferdig før jeg gir meg 😉 SVÆR diger pinne, og masse dynetrekk 😀

    36. Næ, verken filleryer eller hekling her i gården… Har vel ikke heklet siden jeg heklet grytekluter til mamma og pappa i forbindelse med forming/kunst og håndverk på skolen, tror jeg? De ble forøvrig KJEMPEglade for de fiiine gryteklutene 😉

    37. ritahobbyfoto: Skikkelgi tjukt blir dette her 😀 Men det er vel sånn det skal være 😀 Pinne 15 og ganske tjukke remser 😀 Neida, ikke noe forkjøla her 😀 bare litt fille-støv 😀 He-he..Ha en fin fredag du også 🙂

    38. hi hi , bra du ikke var forkjølet da, var redd for det jeg da jeg leste overskriften.
      bra det bare var filleryene da:)
      jeg har også laget det, det er kjempe gøy, og går fort unna:)
      fin fredag videre 🙂

    39. Marit: Jeg har begynt så vidt 😀 Men det blir kjempetjukt og lurer på hvem som vil då på DETTE teppet for å si det sånn…Mulig fillene er for brede 😀 Men må jo prøve bare 😀 Ja, jeg har jo hatt så mye sengetøy som man aldri bruker atte.. Så greit å bruke det til noe.. :-)Litt mer vrient enn med garn dette kjenner jeg 😀

    40. Hehe . jeg har ikke. ;o) Men har vært inne på tanken, selv om jeg ikke kan hekle. Har masse rart på loftet da, som sikkert kunne blirr mange kilometer med fillegarn. Blir jo skrekkelig inspirert av Engla og fru Stussli som produserer verre enn fabrikker! Når jeg tenker godt etter, så har jeg faktisk heklet noen få bittesmå, runde brikker. En gang langt tilbake i forrige århundre! Og de ble flotte også skal jeg si deg. Såpass at jeg gav de vekk i julegaver … Lykke til med fillene! ;o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg