Sta og egenrådig…


Ja, faktisk så ille at det er til  himle med øynene av… For det har jeg gjort i massevis sise 12 timene… For man må jo gjøre det på sin egen måte ikke sant…. Skal ikke høre på noen og HVERTFALL ikke lese en opprskrift…for “det er farlig det.!”.. ..

Ja,  som du ser det gjelder den hersens digre heklekroken…og mitt første fillerye-prosjekt… Og noen har gledet seg til se resultatet… og JA, jeg håper virkelig jeg kan GLEDE noen 😀 Ha-ha.. for dette er mest komisk spør du meg …. Den likner en Papasan-stol… du husker sånne som var så moderne på begynnelsen av 90-tallet … Skikkelig god  og myke, og veldig lik en madrass 😉 

Årsaken til det noe underlige utseende?? Ha-ha, alt for tykke filleremser…  Først kan den se litt imponerende ut…sånn helt alene…ute i sola…litt langt i fra..


Fine farger og greier..

Tar seg bra ut i skyggen også… 😉

 

Men så kan vi ta en titt på hvor STOR den er…. for den så kanskje mektig imponerende ut i størrelse? Vel, dere kjenner størrelsene på disse to her?


Vaniljeogpepper soler seg… 😉 Og hun er jo ikke akkurat verdens største rotte…


Høne-Pøne liker seg best i skyggen… 

Men da skjønner du strørrelsen?? På matta… eller skal vi si madrassen…? Hi-hi..

Neste gang skal jeg hekle med tynnere remser 😉  Og i mellomtida får jeg bare dra meg litt i håret… og tenke på at jeg burde ha hørt på fagfolk 😉

 

Nå skal jeg ut å treffe to venninner 🙂

Har du noen planer for lørdagen?

 

68 kommentarer
    1. Hihi, den ble jo fin likevel da 🙂 Og kanskje det er praktisk med en litt tykkere variant også, hvem et 😉 Ser jo ut til at de to søte, små synes den var veeeeeldig behagelig 😀

    2. Tattavkvinnene: Jeg tok med den lille matten til mamma, og den passer hos henne. Fikk masser av dynetrekk i bytte 😀 Og ja jeg fikk det jo til, nå er jeg i gang med ny, knallfarger og skal bli større da 🙂 Koste meg veldig 🙂

    3. Sett bortifra størrelsen så synes jeg nå det var ganske fint jeg. Fargene var skikkelig søte og du har jo fått det til! Kanskje det går an å ha den som en baderomsmatte eller noe sånt, de trenger jo ikke være så store 🙂
      I går var jeg først på IKEA en tur, så fikset jeg litt greier hjemme her før det var klart for middag ute og konsert 🙂 En veldig koselig lørdag. Håper du koste deg med venninner <3

    4. dandilion: Ja, sånne oppgaver krever sitt. Jeg hadde alltid problem med å begrense meg jeg…Har en litt skravlete,forklarende skrivemåte.. Så fikk alltid nærmere 30 sider. Men det gikk fint med innhold og karakterer, så det var nok greit 🙂 Ha en fin søndag, du skal vel skrive litt i dag og tenker jeg .-)

    5. Har slappet av og kost meg i kveld og før det hadde vi ei god økt i hagen. Herlig! 🙂 Frøkna har vært på farten og hatt besøk og vært på besøk.
      Frist for innlevering av oppgaven er 8. mai. Den skal være på 20 sider og det ikke inkludert litteraturliste etc. Og det er med i mine nesten 7 sider :O Sendte mail til foreleseren for å høre de tekniske kravene. Linjeavstanden skal være 1,5. Nå er den 1,15. Hjelper på å øke den litt 😉 Spennende tema jeg skriver om 🙂
      Jeg begynte også å rive filler igjen i kveld. Etter å hakket, sydd og heklet litt. Greit med litt variasjon 😉 Jeg er nesten innringet av håndarbeidsting der jeg sitter i TV-stolen 😀

    6. frustrertfrueihouston: Ja, jeg vet knapt hva det er jeg… 😀 Sjelden det skjer…av og til tl lunsj… aldri kvelden nesten..Men er jo veldig koselig da 🙂 Jeg kjøpte meg en topp 🙂

    7. Nei, jeg kjøpte ingen ting, men surret litt rundt i noen butikker, og så spiste vi lunsj der etterpå, og det er koselig. Begynner å bli godt vant til den slags nå, fyker jo på restauranter i tide og utide nesten, lunsjer og middager, og vi har faktisk spist frokost ute i helgen også noen ganger. Kommer til å bli rart å komme hjem, og ikke spise så ofte ute. 🙂

    8. aldrialene: Ja, jeg trodde det skulle gå på første forsøk, for har jo klart det greit med alle veskene og tunikaen og alt annet heklet 😀 Men rye altså… vanskelig 😀

    9. Hørtes godt ut det…:) Og smaken er viktigst! (ellers går det helt gale med den der kaken…;)) Jeg elsker gamle ord og uttrykk, det blir som gjenbruk:) For er man “sjossete”, så er det det ordet man skal bruke. En sjossete dame med sengeforlegger. Kan blir årets påskekrim dette 😉

    10. Min matgale verden: Jada, sengeforlegger er ekte, men jeg kom på at du stadig tar deg i på noen av dine innlegg at du kommer over litt gammeldagse ord 😀 Jeg lo godt her da sengeforleggeren kom opp 😀 Hi-hi… VI er da ikke GAMLE… ha-ha..vi har bare litt språk fra en annen tid 😀 Vi har spist kylling, med wok-grønnsaker, og uncle bens tikka masala slengt over 😀 Der har du den litt mindre matgale…Eller liker å spise… men ikke så nøye på HVA visst 😉

    11. Takk:) Gord å ha noen å “øse” på 🙂 Muligens det er DER sengeforleggerne kommer fra….og sengeforlegger er et ekte ord, som kan skrives UTEN rød strek…det må vel bety at det er riktig så “up to date” knis… Nå skal vi spise tapas…deilig å lage tapas til meg selv, og bar et par retter, fant billig kjøtt og kylling på butikk, og da MÅ jeg jo kjøpe:) Hva har dere spist? Spurte den matgale…;)

    12. Min matgale verden: Ja, jeg er litt sånn som deg, blir så lykkelig når ting har gått bra, men er FOR nervevrak på ting i forkant… Derfor jeg ikke orket teater mer heller..for mye nervøs 😀 Men du er jo KJEMPEFLINK Kjersti!! ALle kan ikke være like pyntete.., de blir sikkert strålende fornøyde 🙂 Jasså så du er i 80-års-siget… Det er der alle de sengeforleggerne kommer inn i bildet 😀 Ha-ha.. Bare øse nervøsitet på meg, jeg vil gjerne høre 🙂 OG vil høre hva de sa etterpå 🙂 Stor klem med sjoko på snuten <3

    13. Elin Slåen: Ja, prøv det, jeg tar det på gefylen som du vet, og ser hvor det må bli, for NED i hver maske blir for ofte om man legger ut en ekstra løsmaske på staven…:-D

    14. Hi hi, ikke FOR stor, men en hvit dame til 50 personer…laget i langpanne, blytung, og litt kjipt pyntet… Jeg er bare så dårlig på pynt, og jeg er bare så lite interr i å bli god… Når jeg har laget kaken er jeg liksom ferdig! Kaken er levert i en 80års dag, og jeg går bare rundt og tenker på alt som sikkert er galt….for at noe er galt, det er jeg jo HELT sikker på! Lurer på om jeg har funnet grunnen til at jeg ikke bør drive catering….jeg blir nervevrak! Men…så blir jeg jo så overstadig lykkelig over gode tilbakemeldinger bagefter…. Sist helg leverte jeg tapas i 80 års dag (er liksom inne i en 80-årsdag fase..) Jeg tok 3500, og fikk 4000 inn på konto. Da jeg ringte og takket, sa han at det hadde jeg fortjent, det kunne rett og slett ikke ha blitt bedre!! Og da blir jeg lykkelig…. Men nå snakker vi stor kake…som jeg aldri har levert før…den er antagelig for syrlig, nærmere sur i geleen…og gelèen stivnet ikke som den skulle, det så jeg på resten som var igjen i en liten skål.. argh! Jeg blir gal! og nå øste jeg alt utover deg…tror Gubben er litt lei av å høre meg syte, så da fikk du hele rukkelet! Klemmerimassevis på vei tilbake 🙂

    15. Nei, altså, jeg mente ikke sånn flat- men at den ikke bukler, eller går i bølger, eller krøller seg- eller hvordan jeg nå skal si det 😛
      Du har en fordel der- jeg kan jo ikke hekle luer eller noe 😛 ha ha

    16. Elin Slåen: Flat er den ikke, men tjukk og god, Men rund er den, og jeg vet hvordan jeg gjør DEN delen, for jeg har jo heklet mange luer og pompadurer… men det var tykkelsen på fillene som gjorde den så tykk 😀 Så skal nok klare det etterhvert 🙂 Men neste blir avlang, rektangel 😉

    17. miastorp: Ja, fargen ble fin den 😀 Pent dynetrekk 😀 Men den blir nok bare en prøveklut 🙂 Og skal prøve meg igjen… Med tynnere filler, gir meg ikke altså, skal få noen finere etterhvert 🙂 Og du pusler og ordner på torpet 🙂 Herlig <3 klem <3

    18. Min matgale verden: Ja, her skal de komme de herligste sengeforleggere og kniplinger etterhvert 😀 Ha-ha… Du er en kunstner med sånne FORDUMS-ord Kjersti..hi-hi.. Ja, ikke sant den så svær ut, det var meningen det…lure dere litt og så avsløre med Vaniljen… målestokken liksom.. Jeg har hatt en topp dag 🙂 Har du bakt en for stor kake? Går det an? 😀 Kos deg med lørdagskvelden du også 🙂 Klemmerimassevis <3

    19. eljos: Ja, ikke sant 😀 Helt perfekt 😀 Og jeg skal ikke gi meg, skal hekle en tynnere rye snart 😀 Håper du har en fin lørdag Eljos <3

    20. frustrertfrueihouston: Her er det bare å le i vei 😀 Jeg ler også, og det var meninga å lure dere litt 😀 for de to tassene vet dere jo sånn ca størrelsen på, så da ser dere hvor liten den er… Og jeg brukte ETT dynetrekk 😉 Men skikkelig tjukk og god da 😉 Hi-hi FIkk du kjøpt noe på kjøpesenteret? 🙂 Her har det vært sol og vind og overskyet og alt 😀 Stor klem <3

    21. Fru Stussli: Jeg gir meg ikke hvertfall, hvis den hadde vært dobbelt så stor i diameter og mye mye flatere og mindre knoller, så hadde den vært perfekt 😀 For maskene er jeg flink nok til 😀 men Papasan-ryer kan bli MIN greie liksom 😀 Ha-ha..neida, skal få til fine jeg også … Og har faktisk fått en bestilling 😉 Fra mammaen til Lille Supermann som jeg traff i dag 🙂 Hun ville ha avlang. OG jeg skal lage SMAAAAALE remser 😉 Da blir det bra tror du ikke? Den jeg har laget nå, får være prøvekluten, og pute til et eller annet… Håper du har en fin dag Bente, jeg har kost meg i byen, kjøpt en topp og spist salat. Nå skal jeg rive mer filler 🙂 Klemmermasse <3

    22. ladyaugust: Ha-ha… bitteliten men en rye like fullt… Men hadde vært ypperlig om jeg hadde hatt en bitteliten hund 😀 FIne farger da 🙂 Og jeg skal hekle mer…gir meg ikke SÅ lett da 😀 Hatt en deilig dag med venninner i byen. Nå skal jeg i gang med ny rye tror jeg, men får veldig vondet i armene, muskler… OG i fingertupper og overalt 😀 Og rett før nåla knakk… TUNGT!! Ååå, jeg er spent på videoen deres 🙂 gleder meg <3 Stor kosemosklem og søsklemmen <3

    23. Jeg blei imponert! Den er jo rund og flat- min blei langt i fra flat liksom. Krøller seg allerede på tredje runde, og jeg greier ikke å gjøre noe med det :O Og så er den så hullete, og ujavn, og trollene veit hva- jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil :O ha ha

    24. cuskima: Ja, var den ikke morsom? Passer perfekt til en liten hund… du har jo en liten hund eller to? 😀 Jeg har ingen hund for å si det sånn.. Bare en rotte og høne… 😉 klemmer <3

    25. Engla: Har du revet filler i 3-4 cm? Jeg må prøve det neste gang 🙂 Jeg skjønner dette med å knekke pinner altså, for det var skikkelig tungt 😀 Og så bitteliten som den er og så tjukk, tror jeg ikke jeg skal bruke den til så mye 😀 Men det er prøvekluten liksom 😀 Papasan-rya er liksom MIN greie heretter…ha-ha Jeg likte fargene da 🙂 Håper du har fått revet masse filler, og jeg kan se på det du lager i dag 🙂 Å herme litt 🙂 Ha en strålende lørdagskveld og god klem til deg min venn <3

    26. Helge: Så sprek du har vært da 🙂 Skikkelig langtur. Du må jo få god kondis etterhvert. Ja, vinden kom etterhvert i byen også,og sola forsvant.. Den rya her ble jo så liten at den tok bare en liten kveld . I går 🙂 Men skal lage en ny, større, og med smalere filler 😀 Ha en fin lørdag 🙂

    27. dandilion: Når skal du levere oppgaven? På mandag eller? Ja, den matten får være prøvekluten liksom 🙂 Jeg skal lage nye, har fått en bestilling 😀 Ha-ha … Deilig du har kommet videre med oppgaven da, og kan kose deg litt i kveld 🙂 Kos deg 🙂

    28. deveny: Ja, ikke sant, kan være lurt innimellom 🙂 Men jeg tenkte at dette fikset jeg, som har heklet en tunika på frihånd…Men dette var ikke så lett å ta på øyemål, størrelsen på fillene 🙂 Men jeg gir meg ikke, skal lage ny…med smalere filler 🙂

    29. ritahobbyfoto: Ja, fargene ble fine, og dette får være ØVE-rya mi 😀 Jeg gir meg ikke altså, går på igjen jeg 🙂 Hatt koselig dag med venninnene 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 KLem <3

    30. Ja øvelse gjør mester 🙂 ble veldig fine farger da! Nå er kjøkkenbordbeina malt, middagen fortært og ovnen tent så da er det kveld og avslapning 🙂 alltids noe å gjøre men bare pusling. Kos deg med venninnene! Klem <3

    31. He he, den SÅ virkelig veldig svær ut på de første bildene 🙂 Men, du er jo selv-lært du da, prøve først, justere, og prøve igjen. Kommer nok til å bli de lekreste badematter eller senge-foreleggere til slutt… Senge-forelegger…. Tror kanskje jeg må skrive et innelgg om sengeforlegger… Håper du har hatt/har en fin tur ute med venninner:) Jeg har bakt en altfor svær kake, nå gjenstår bare leveringen, sånn at jeg kan puste ut 🙂 Nyt lørdagskvelden:) klemmer

    32. Ha ha, unnskyld at jeg ler litt, men ryen så mye større ut på de første bildene. Så om ikke småjentene har vokst veldig så regner jeg med at det er litt smalere remser som må til. Men nå har JEG sett hvor brede de ikke skal være, så aldri så galt at det ikke er godt for noe! Du skal se at den neste blir helt perfekt!
      Kos dermed venninner, her skal vi på et digert kjøpesenter en tur. Har ikke vært der siden før jul, så da passer det med en tur – siden værgudene har det med å klusse med helgeværet. Klem <3

    33. Hei på deg!
      Jeg synes ikke det var ille jeg da. Hva med å ikke øke mer, men bare hekle i ring. Da vil du få en kul kurv til å ha hekletøyet ditt i 🙂
      Synes du er flink frodith!!
      Stoooor lørdagsklem

    34. Så fliiink du er 😀 Den ble jo super, digg å trå på på badet tilogmed 🙂 eller rett ved senga om man har en liksom 😉 Kos deg med venninnetur, her planlegges det video 😀 CU kozmoz <3

    35. Herlig, nå måtte jeg le *hihi*
      Du er da morsom da og den ser veldig fin ut <3
      Kan lage sitteunderlag også vet du, og hvis du går for teppe er jeg sikker på at det blir et deilig teppe 🙂
      Har du prøvd å stå på det?
      De er nemlig kjempegode å stå på og det er nesten så man får fortmasasje samtidig 🙂
      Her nytes finværet og jeg skal ut å rive litt filler nå mens lykkeliten sover 🙂
      Kos deg og ha en superduper dag videre fineste og flinkeste frodith <3
      Stoooor klem

    36. Kom nylig hjem fra en sykkeltur på ca 5,5 mil, det blåste fælt hjemover, så et det tok sin tid, men utover langs fjorden var det kjempefint, vind ble det først etter Svelvik, så jeg slapper av nå. Må en tur på kiwi snart – det smaker med litt frukt, egg og litt annet. Kanskje jeg fortsetter vasking av balkong, mye arbeid det så jeg tar litt og litt. Det blir fint det du hekler, bruker du lang tid på en slik du har bilde av her? Ha en fin lørdag.

    37. Et supert sitteunderlag til når du skal sitte i vårsola og rive remser 🙂 Myk og varm. Fine farger på den 🙂
      Jeg har kommet bittelitt lenger på oppgaven min. Har en liten pause nå 😀 Om en stund skal vi ut i hagen og jobbe med blomsterkassene. Gleder meg til det! 🙂 Men først må jeg skrive litt til. Og så må jeg skrive litt mer etter økta i hagen. Senere skal jeg lage kort med frøkna og så skal vi se på TV og spise lørdagsgodt. TV-titting med håndarbeid i hendene 🙂 Kos deg meg lørdag og sol 🙂

    38. jeg syntes den så veldig fin ut jeg da:)
      hvet ikke om du skulle ha den stor eller liten. fine farger også.
      kos deg med vennine teffet 🙂
      å en flott dag i solen, fin dag videre. klem 🙂

    39. Tante Jul: Ja, det var nok en madrass de ville ha 🙂 Du hørtes ut til å skulle ha en herlig lørdag med mye innhold. Kose deg masse 🙂 Her er det sol 🙂

    40. Jeg er sikker på at en solmadrass er akkurat det Vaniljeogpepper og Høne-Pøne har ønsket seg – kanskje uten å forstå det selv! 🙂
      Jeg skal jobbe i hagen i dag. Og dra på postkontoret. Og kjøpe bursdagsgave med barna, og handle grønnsaker, og kanskje noe maling, og så bør jeg vaske vinduer og skru ned en hylle og sparkle og tapetsere og male litt… Og i kveld skal jeg lese eller se på film, dagdrømme om min kjære kjendiscrush, og kanskje drikke et glass vin.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg