Med sol på stuegulvet.. :-)

Nå ligger sola inne på gulvet mitt og skinner…. ennå gardinene er trukket  for, og det ikke er så mye sol ennå… Det vil altså si jeg har laget en SOL-rye 😉 Jeg var jo på landet på søndag, og hentet all gulheten med meg, fra barndomshjemmet og inn til  byen…. Jeg fikk med meg  dynetrekk og laken i fin påskegul farge, og noe mønstrete og sommerlig..

Med litt kyndig veiledning fra mamma, som har holdt på med det meste av håndarbeid, kom jeg fram til en tanke om hvordan solen min skulle se ut. 

Så her er den ferdig. Fremdeles ikke KJEMPESTOR…. men mye finere og større enn den forrige

 

Vaniljeogpepper blir LITT mindre på denne… Hun er målestokken, så du skjønner størrelsen 😉


Fornøyd med fargene….


….Og sammensetningen 🙂

 

Så nå er jeg i gang… Og skal sikkert lage flere, når jeg får riktig fine fargede, gamle dynetrekk i hus 🙂

 

Har du noen gjenbruksprosjekter på gang?

 

52 kommentarer
    1. Kristin: JA, jeg ble egentlig veldig fornøyd med den gule rya 🙂 Veldig akkurat passe som du sier 🙂 Ja, er er det sol i dag, men masse vind som vanlig… Kan nesten ikke huske hvordan sola skinte UTEN vind lenger…. Om sommeren også, full vind døgnet rundt.. 😀

    2. Så fin den ble!
      Akkurat passe stor, og verken for lite eller for mye gult 🙂
      Nå får vi bare vente på at våren kommer for fullt, og sola skinner ute også 😉

    3. cuskima: Ha-ha, denne er til gulvet, det LITT størrelse på Vaniljeogpepper altså 😉 Ikke tommelfingerstørrelse 😀 Jeg har brukt et laken og et dynetrekk til denne rya. Og den passe fint på et lite rom…men den skal ikke dekke HELE gulvet liksom 😀 Ha-ha

    4. passion4lifeandtravel: Ja, jeg var innom hos deg og så du hadde kost deg rundt Sognsvann. Alltid fint der 🙂 Og mye å ta bilder av 🙂 Ja, jeg ble ganske fornøyd med den siste rya. Jeg har fått litt dilla nå 🙂 Og det skal bli mer gult ja 🙂 Stor klem med sol i øynene <3

    5. Så utrolig flott fillerye du har laget, helt klart en vakker solskinnsrye <3
      Jeg blir så imponert over alt det fine du lager <3
      Jeg har hatt fri i hele dag, og fikk en kosetur rundt Sognsvann, der var det sol og den varmet godt i kinnene <3 Solskinnsklem til deg <3

    6. Engla: Nei, mobil og brett-blogging gjør at ting blir litt mer kortfattet ja 😀 Derfor jeg er litt mer fåmælt når jeg er på landet også, der er jeg alltid bare på nettbrett. Greiere med laptop og touchmetoden 😉 Ja, ble litt bedre dette her enn det første 😀 Og fargeglad 🙂 Føles som sola selv 🙂 Stor god klem fra meg til deg .-)

    7. Se der kom solteppet 🙂 så fint det er <3
      Sitter på mobilen nå og det er ikke like lett å trykke, men jeg ønsker deg ihvertfall en herlig kveld videre <3
      Go'klem fra Engla

    8. ladyaugust: Fikk veldig vondt i fingrene jeg også på første rya.. Og jeg skjønte jo nesten ikke hva du mente når du snakket om det, for man blir ikke sånn når man hekler vesker… 🙂 Men nå skjønner jeg hva du snakket om 😀 Ja, kose deg på sofaen du, så blir du fine i piffen etterhvert <3 klemmer <3

    9. Helge: Helt enig, ville også hatt sola på himmelen 😀 Men den dukker opp litt innimellom stadig her nå, bare litt kaldt fremdeles.. men snart er den her for fullt. Han en fin kveld du også 🙂

    10. Haha ja knekte heklepinner og vondt i fingrene 😉 I dag er jeg bare litt sånn uffen form, så jeg har sofakosedag 3 Ha en fin ettermiddag og kveld søs <3 klæmme 🙂

    11. Fantastisk flott laget. Men jeg vil heller ha sola på himmelen jeg som varmer godt og lenge. Men det er vel ikke lenge til den er der håper jeg. Fin kveld til deg.

    12. Susns sang og smurferi, fjoll : Ååå, spent på hva det minst krevende er, og gleder meg til å se den mest krevende også 😀 Jeg skal gå løs på famiilien for å få mer sengetøy 😀 Hippetihopp-ha en fin dag du også 🙂

    13. Sååå kul den ble. Jeg har en lignende som neste prosjekt, men valgte det “minst tidkrevende” først… 😛 …kommer nok ut her det og…hihihi, så det skal ikke så lange prosjektene til for at jeg legger det vekkk 😉 ..men jeg har kvittet meg med alle sengetøyrester og måtte derfor kjøpe tykke ferdige strimler /rullagarn… så får de neste dagene vise om det blir et produkt…
      Hepphepp, ha en fin dag 🙂

    14. Tattavkvinnene: Ja, du drev med litt omgjøring, det gleder jeg meg til å se mer av 🙂 Jepp, jeg skal nok jakte noen loppiser framover, i tillegg til slekt og venners skap 😀 He-he..

    15. ladyaugust: Jeg begynner å få det til nå synes jeg 😀 Bedre enn forrige gang. Men skjønner godt dette med knekte heklepinner, for det er jo kjemptungt 😀 får skikkelige muskler nesten 😀 Hva gjør du i dag da søs? Koser du deg? 🙂 Kosemoseklemmen på vei <3

    16. frustrertfrueihouston: Ja, synes du ikke jeg begynner å få litt taket på det? 🙂 Føltes som det var litt letter nå, og jeg laget litt tynnere remser 🙂 Her er det også sol, men mer 8 grader liksom 😀 Ja, det ser ut som det er nok dere kan gjøre der borte, mye rare greier å finne på 😀 Her er det også litt på programmet framover 🙂 koselige ting 🙂

    17. Denne ble litt større ja 🙂 Fint med to farger/mønster 😀 Kanskje det kan være en god idé å gå på loppis for å finne flere dynetrekk? Sesongen er vel rett rundt hjørnet (som jeg gleder meg!!) 🙂
      Har en slags kjole jeg vil gjøre om til en topp, men vi får se hva det blir til 🙂

    18. Denne ble kjempe fin! Nå har du absolutt fått draget på det. Og så er det jo praktisk at du kan lage den større om du vil. Ha en fin dag, jeg skal ut og nyte litt sol men ikke så veldig varmt enda. Skulle egentlig på wrestling i kveld, men har ikke fått billetter – så da finner vi vel på noe annet. 🙂

    19. Oslopadde: Takk padde-frøken 😀 Moro å hekle nå 🙂 Skal lage mange ryer nå 😀 Håpe du har det bra i dag 🙂 Klemmepadddeflat <3

    20. Benedicte Fjeldberg: He-he… ja sol overalt 😀 Også på stuegulvet 🙂 Håper du har en strålende dag Benedicte 🙂 i vakre Lisboa 🙂 Og at du finner ut av neste økt på programmet 😀 Frankrike eller Østerike eller hvor? 🙂 Men tilbake til Lisboa skal du vel hvertfall 😀 Klemmer i massevis <3

    21. Lithanna: Ha-ha, ja, kanskje det 😀 De er liksom malen, så alle ser hvor stor den blir 😀 Og snart skal de to ut på tur… så de får ikke markert revir noe mer nå 😀

    22. Lisbeth Pedersen: Ja, skikkelig sommerlig 🙂 Jeg skulle ønske jeg hadde en hytte 😀 Da skulle jeg pyntet opp veldig altså 🙂 Ja, jeg var mye mer fornøyd med denne enn den lille” madrassen” jeg laget først 😀 Hi-hi… Ha en strålende dag du også Lisbeth, forhåpentligvis med sol i øynene 🙂 Klemmer i massevis <3

    23. ritahobbyfoto: Neida, ikke nøye med størrelsen 😀 Og mulig jeg tar et PAR runder til med det mønstrete. Får se 🙂 Ja, det går masse dynetrekk og stoff, jeg har vel brukt ca 2 på denne runde her,. Et dynetrekk og et laken 🙂 Ha en superfin dag du også Rita 🙂 Stor klem til deg <3<3

    24. se her ja, dette ble jo kjempe fint. den gule fargen er jo kjempe fin sammen med den andre.
      å det er vel kanskje ikke så nøye med størrelsen eller ?
      jeg laget en firkantet og hadde tror det var fire dyner , det går myyye stoff, men blir super fin 🙂 ha en flott dag vennen 🙂 klem 🙂

    25. Fru Stussli: Så fint at du likte den 🙂 Jeg var mye mer fornøyd med den selv også. Og mulig jeg hekler den BITTELITT større også, hvis jeg finner ut. Har mer mønstrete igjen, men ikke mer gult.. Jeg tror jeg får mer av mamma etter hvert, og jeg kommer sikkert til å løpe på loppis ja 🙂 Moro!! Gratulerer med sønnen da 🙂 Så spesielt det må være, stor sønn! Fin sønn! 🙂 Og veldig fin mamma, derfor han har blitt så kjekk 🙂 Stooor klem til deg min venn, håper formen er bedre <3<3

    26. Min matgale verden: Mormor laget også ryer, men hun vevde dem sier mamma, så dette er LITT nytt. Det var mamma som var og fant fram fargene, jeg sa jeg trengte LITT ensfarget og knalle fine farger 🙂 Jeg får nok flere snart 😀 God bedring til deg, hvis du har bihulebetennelse, må du vel ha noe for det ? Og det er vondt altså, hatt en gang..vondt. Passe godt på deg selv Kjersti, ligge under dyna og slappe av. Solgule klemmer fra meg <3

    27. miastorp: Ja, får litt dilla på dette, men tror jeg gir bort en del 😀 Men det er gøy bare å lage :-)Finne nye fargekombinasjoner og sånt 🙂 Høres veldig fint med påskerye OG adventsfarger 🙂 Gleder meg veldig til å se den 🙂 Klem <3

    28. Såååååå fiiin!! Flinke dama <3
      Er så herlig med en mamma man kan spørre om hjelp. Jeg spør min hele tiden om det meste.
      Nå er det ikke lenge til du dropper innom loppiser og bruktbutikker etter sengetøy i rette farger 😀
      Jeg har et eget lite lager for sengetøy som kan bli til filleryer 😉
      I dag har jeg vært mamma i 18 år.... tenk det. Huff så fort det har gått.
      Stoooooor klem
      Ha en fortryllende dag

    29. Så fin den ble! Husker godt min mor holdt på med det der og. Vi har fremdeles matter i kjelleren som vitner om det. Fine. Og så deilig å ha solen inne i stuen:) Jeg blir her på sofaen, med noe som minner mistenkelig om bihulebetennelse. Men, det må da ta slutt snart, sånn at jeg og kan gå ut og prise våren:) Ha en solgul dag min venn:) klem

    30. Ja den sola kommer til å skinne lenge 🙂 kjempe fin! Det er litt sånn at når man har laget en blir det fort flere. Snart har du hele gulvet dekka 😉 jeg er i gang med min påskerye men ser ut til at det sniker seg inn litt advent også… Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg