Blafring med vingene ;-)

Ja, nå kjenner jeg det klø litt i vingene her altså… igjen…Og nei, det er IKKE englevinger vi snakker om… Jeg er nemlig ikke SÅ grei alltid..;-) Men det er sommerfuglvingene som røsker litt igjen.. Småvifting av små vinger i mageregionen… fordi det er ting å glede seg til.. Sånn helt generelt så gleder jeg meg til våren og varmen, til skuddene på trærne blir fine grønne blader og til jeg kan ta fram den lange flagrete sommerkjolen, og feire våren igjen… Ikke det at jeg får FANGET disse sommerfuglene, til det er de altfor mange… 

Men nå først har det begynt med litt småvifting der nede i magen, på grunn av noen hverdagsgleder som er på gang snart. Jeg gleder meg til: 

 

FOTO-SAFARI til helga igjen:  

Jeg og søstern min setter nesa mot nye og gamle spennende områder, for å ta en titt på “jungelens” tilbud nå i vår-løsningen: Luene og de bleke vinterfargene på vingene er kun fordi det ble en misforståelse her igjen…Og det kom noen runder med snø og tåke omigjen…Men snart er de sterke fargene på plass for godt… Så det så!! 

“Helsefarm” hos venninnen min i Fredrikstad igjen 

Det er noen av høydepunktene i løpet av året, mine dager på “helsefarm”  hos venninnen min. Og for nyere bloggvenner kan jeg fortelle at helsefarmen befinner seg HOS venninnen min. Det betyr at vi i noen intense dager gjør det vi skulle gjort hele resten av året. Vi spiser sundt hver dag, i 3 dager, trener fra tidlig til sent: går tur, er på trenings-senter og ellers skjerper oss så godt vi kan så det skal monne for hele resten av året… Og det er veldig kos og moro og ikke SÅ hard-barka som det høres ut som. Resten av dagen ligger vi i hver vår sofa, skravler,spiller wordfeud og spiser mørk sjokolade..


(fra sommerens helsefarm 😉 )

“Heklefarm” hos Engla 😉

Etter denne helsefarmen, blir det muligens en liten “mini-camp-heklefarm” hos Engla. Fra den ene farmen til den andre liksom..  Det betyr at jeg tar med meg heklepinnen og noen ruller filler, og tar en liten tur en dag til Engla, som i Englas.blogg.no. Vi håper å få det til hvertfall 🙂 Kos.


Fra forrige møte med Engla i adventstiden 🙂

 

– En hyttetur med søsteren min og to venniner av oss 🙂 i marka

Fra en tidligere hyttetur, ved Katnosdammen 🙂

– En Kiel-tur- 

Har fått gratis billetter, og ikke vært i Kiel mer enn en gang 🙂

 

Har du noe du gleder deg til i nærmeste framtid? 🙂

 


 

45 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Masse fine planer du også 🙂 Små, koselige ting å glede seg til,det er DE som er viktige 🙂 Gleder meg til påsken jeg også, det er da mye av disse tingene antagelig skjer 🙂

    2. Så mye gøy du har se frem til 😀 Det er så godt å ha noe å glede seg til!
      Ser først og fremst frem til at det skal bli vår og varmt i lufta, så gleder jeg meg til sommerfeiren for da skal jeg mest sannsynlig til Finnland en tur og på en venninnetur et sted i Norge. Jeg gleder meg også til Malin (en veldig god venninne av meg) kommer på besøk til Oslo. Også gleder jeg meg til påsken 🙂 Bare fordi påske er så koselig, og jeg har mange små-planer for hva jeg kan henge fingrene i når den tid kommer 😀

    3. Å, ja, den så jeg, og det var et stilig bilde, men jeg klarte ikke å komme opp med noen assosiasjoner til den – litt treig i topplokket den dagen, haha 🙂

    4. Kristin: Jada 🙂 Den benken jeg hadde her om dagen…hvis du så den, DEN er tatt i tåke og regn 🙂 Takk-takk 🙂 Håper du får gjort noe kos også i helga 🙂

    5. foreignerat50: Det hørtes veldig koselig ut med båttur i påsken, håper dere får fint vær da 🙂 Og det SKAL vi ha, ikke sant? 🙂

    6. Kristin: Fotosafarien er i morgen, så det håper jeg blir noe av… Er visst meldt regn, men vi drar uansett 🙂 Ja, helsefarm over 3 dager med bestevenninna, i hennes hus, er bare kos 😀 Og vi føler oss veldig spreke hvertfall den helga 😀 Ha-ha. Ha en fin helg du også og kose deg masse .-) Stor klem <3

    7. Så mye hyggelige planer du har 🙂
      Jeg gleder meg til det samme som deg ift våren 🙂 Og da kanskje jeg kommer meg ut på en fotosafari jeg også 😉
      Håper du fikk tatt litt bilder!
      Den helsefarmen hørtes fornuftig ut, det burde nok jeg også vært på 😉
      Riktig god helg, og kos deg masse!
      Klemmer <3

    8. venkesstrikk: Ja, jeg er egentlig veldig reisesyk jeg også og de småtingene her er jo bare små turer i nærområdet nærmest 🙂 Skulle gjerne vært litt LENGRE også, men sier som deg, får vente til sommeren med sånt. Koser meg med dette i mellomtida jeg 🙂 Ha en fin kveld

    9. Helge: Ja, det skjønner jeg du gleder det til 🙂 De blir litt puslete når det blir eldre, og blir syk eller skadde. Da trenger det mye mer hjelp, og man gleder seg til de blir friske 🙂 Bra de har deg da .-) Det er de sikkert veldig glad for 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    10. Gleder meg til min mor blir bra igjen, hun knakk angel og venstre håndledd igår da hun skulle gå av en sykkel. Kom hjem derfra nå og mor bar preg av det hele der hun lå. Litt tungt for far også så det er godt de har fam i nærheten. Ha en fin kveld.

    11. Ikkje sant vel -dette er min uke i året der eg koser meg og henter energi og får litt massasje og handler sunt godteri 😀
      Klemmeting <3

    12. jepps Alternativmessen i helgen -den må eg ha med meg etter å ha vært frivillig og messehjelper i evigheter. Syns det er stas å treffe venner se litt på steiner og høre foredrag 🙂 Så eg gleder meg :)))

    13. Marit: Ja, hytta og båtsesongen høres alltid kos ut for deg og dere 🙂 Få slengt båten på vannet, og kast loss 😀 så skal du se det blir litt fres 😀 Hi-hi Det er bare småturer jeg har på planen også, men Kiel er litt større da, men ikke bestemt dato ennå.. Kos deg med fredagen Marit, klemmer i vei <3

    14. frustrertfrueihouston: MAsse herlig å glede seg til der ja 🙂 Og Rodeo da, spennende 🙂 På med bootsene og hatten, og i gang med line-dancen. Og så til Bergen igjen ja, det går fort unna her nå.. Ser ut som ganske fulle uker for deg også 🙂 Kos deg med fredagen og helga du også .-) Nå skal jeg ut i blæsten 😀 Og sola 😉 Med hjemstrikket tunika og sol i øynene:-) klemmer i massevis 🙂

    15. Benedicte Fjeldberg: Ja, jeg har også alltid noe å glede meg til 🙂 Jeg finner noe alltid, og lager meg ting å glede meg til 🙂 Men det er så deilig å lage de sånn på en liste, for da blir det liksom MASSE 😀 He-he. Nå skal jeg ut å gå tur, det gleder jeg meg til, og gå på kafe, det gleder jeg meg til 🙂 Ha en fin dag i fado-land, lille frøken Fado <3 Klemmer- FLAT <3

    16. lifeistooshorttowait: Ååå, nå ble jeg litt spent må jeg innrømme.. Hva skjer da…om noen måneder?? 😀 Nysgjerrigper vettu 😀 Ha en flott dag du også 🙂 Nå skal jeg ut i vinden og traske litt 🙂

    17. Engla: Ja, vi må få til den heklefarmen <3 Jeg tar bare pinnen og fillene under armen og kommer en tur 🙂 Håper på godvær 🙂 Mye kos ting å glede seg til synes jeg 🙂 Og nå skal jeg snart møte Oslopadda på kafè og det er kjempekos også 🙂 Ha en fin fredag min venn, godklemmer i sommerfugl-flaksing på vei 🙂

    18. ritahobbyfoto: Ja, og veldig mye av det skal skje i påsken da, et par-tre av tingene 😀 og det er jo mye helger framover 🙂 Liker å ha rolige helger OGSÅ, men også greit med litt fylte 🙂 Innimellom 😀 Ha en flott fredag du også 🙂 Klem <3

    19. Fru Stussli: Ja, det er ganske kos 🙂 Den er LITT kjip i garnet så jeg har ikke brukt den så mye. Det er acryl, så den SER finere ut enn den kjennes å ha på seg 😀 ha-ha.. Men føler meg fin da, og i dag var det passe vær til sånt garn 😀

    20. Jeg er egentlig ganske sikker på at du har litt englevinger også jeg da .. ;o))
      Den der helsefarmen hørtes grei ut. Få det unna for hele året på noen få dager. Mulig det hadde vært noe for meg, som er så sykt utålmodig!?
      Her er det ingen turer eller planer som er spikret fremover. Men vi skal jo ha ut båten snart, og åpne hytta for sesongen. DET gleder jeg meg til. :o)) Åsså dukker det sikkert opp et og annet innimellom som gjør livet verdt å leve.

    21. Å det det så gøy å ha noe å glede seg til. Jeg gleder meg til rodeo i morgen. Da skal boots og cowboyhatt på. Ellers nærmer det seg nok en uke i Bergen (allerede), drar neste fredag og så blir alle tre barna + en kjæreste med tilbake hit lørdagen etter. De blir her i to uker, så da blir det liv og mye kjøring tenker jeg. Så har jeg et håp om New Orleans og en ny helg i San Antonio før sommeren. Og så er det jo sommerferie… Mye å glede seg til. Kos deg med fredag og helg. Klemmer <3

    22. De sommerfuglene unner jeg deg fordi dem er av forventning og glede… det er noe du skal oppleve og derfor er de helt toppers de sommerfuglene.
      Jada jeg har noe å se frem til… om noen måneder… hva da..tja vent å se :))
      Ha en flott dag vennen :))

    23. Herlig <3
      Skjønner godt at sommefuglene blafrer litt med vingene når du har så mye spennende i vente 🙂
      Jeg GLEDER meg masse, masse til heklefarmen jeg 😀
      Ønsker deg en herlig fredag søteste frodith <3
      Go´klem til deg fra meg

    24. Vanja: Ja, jeg noterer meg adressen til WF, moro å spille 🙂 Ja, deilig å ha ting å glede seg til, og de blir bedre når jeg samler de sånn, og tenker på alle på en gang 😀 He-he Ha en fin dag Vanja <3 klemmer <3

    25. Dette gir all grunn til sommerfugler spør du meg. Masse gøy og ikke minst det å glede seg til slike opplevelser bygger jo opp masse energi og glede.
      Det er deg vell unt.
      Wordfeud? Me too. vanjakval71 om du vil spille en gang.:)

    26. miastorp: Jeg kan sende over en bitteliten en, som kan være der mens du får orden på ting som skal skje i pausen, så kan du slippe løs dine egne for fullt i neste uke 🙂 Håper det avklares da 🙂
      Ha en fin dag 🙂 med sol og alt 🙂 Klemmer <3

    27. Fru Stussli: Du hadde mye kos å se fram til du også 🙂 Og jeg jukser litt, for jeg tar med ting jeg hadde på forrige lista her igjen jeg 😀 Kan glede seg over det igjen og igjen 😀 Spennende helg for deg da 🙂 Her er det også sol, og jeg har pynta meg med hekla-tunikaen, for å feire våren 🙂 og fredagen 🙂 Klemmer i massevis <3

    28. Ojojoj, ja da er det ikke rart at sommerfuglene flakser og kiler deg 🙂 jeg har ingen store se frem til planer. Livet står litt i pause akkurat nå men håper neste uke gir noen avklaringer for da skal det planlegges masse se frem til planer 🙂 ha en suuuper fredag!!! <3

    29. Åh så mye kos du har i vente 🙂 Helsefarm og heklefarm er sikkert nesten like sunt 😀
      Er så godt å ha noe å se frem til.
      Jeg gleder meg til kompetansedager i helgen. Lære enda mer om å være svømmelærer, om å bli en bedre klubb og så har jeg meldt meg på funksjonsnedsettelseforedraget 🙂 Det blir helt sikkert nyttig!
      Så gleder jeg meg jo til New York. Det er ikke til å komme unna. Så gleder jeg meg til å bli babyinstruktør i svømming.
      Nå fikk du meg til å tenke på alt det fine jeg har i vente og vips så startet du alle mine sommerfugler også 😀
      Ha en fortryllende fredag frodith
      Fredagsklemmer med sol på

    30. Min matgale verden: Bergen, blir helt klart en tur i sommer <3 :-)Må det :-)Det er mest i påsken de små-tingene her 🙂 Og kanskje en helg til 😀 Ja, nå er det helg,deilig, og du kan slappe av og drømme om London, og doc Martens 😉 Fredagsklemmer på vei <3

    31. Så mye herlig å glede seg til! Helsefarm-helg hørtes digg ut. Men altså…..du glemte bergen….ehrm…så ganske full ut den våren din 🙂 Tiden flyr. Jeg gleder meg til London i påsken, og akkurat nå gleder jeg meg til en helg uten å være helt på felgen. Stooooor fredagsklem på vei 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg