Noen dager er bare …

…ganske så fine.. uansett alt… Det er mulig jeg er i en god flyt, for fredagen var jo også verdens beste dag 🙂

Våknet til særs dårlig fotojakt-vær, med nresten minusgrader, vind og ganske så overskyet….men det lå litt lys og lurte bak skyene…. Så det kunne jo hende..? Det spilte faktisk ingen rolle… På med de nyinnkjøpte skoene, treningstoppen, en GAMMEL treningsbukse og den nye løpesekken fylt med skifteklær, fotoapparat, mobil osv. Og ut bar det…nedover bakkene… med Abba på øret, og lette sommerfugl-steg… For når fotosafari-står på programmet og med nytt treningsutstyr, så løper jeg så klart ikke lenger med flodhest-steg, men så lett som en sommerfugl 😉

 

SÅ gikk turen videre til Moss, Alby, og Galleri 15. Innebildene så du i går, men det BLE utebilder også…For selv om “det blåste kattunger” og det lå snø i lufta, så var humøret på topp på oss to. Vi spratt ut av bilen med jevne mellomrom, pilte inn i  Mosse-skogen og der var det trolsk og eventyraktig lys, og vinden ble hodt ute 🙂  


På vei til Alby..


Høyballene hadde ennå ikke begynt å fly…kun kattungene… 😉


Trolske trær ved galleriet …


I galleri-hagen…


Alby-skogen..

 


Grønn og trolsk

..grønne stubber med tjuker på ….

Bølger som bryter….

…og full fart opp mot stranden…skummende boble-angsamling på stranden..

 

Vi rakk til og med shopping (nye joggesko, IGJEN..) , en tur til mamma og MANGE kafe-besøk 😉

 

Har du hatt en fin helg så langt? 🙂


 

42 kommentarer
    1. Fru Stussli: Så gøy at dere var der i sommer,og at Emma badet der. Ja, det er så fint rundt der, og enda bedre blir det med litt løv på trærne, og noen flere varmegrader i lufta. For i går var det skikkelig kaldt og vi fløy rundt der nærmest, for hendene ble så kalde 😀 Vise regnbuen på bloggen 🙂 Ja til det 🙂 det er jo ikke lett å ta bilder av regnbuen, men moro å se uansett 🙂 Jeg tok bilder i dag jeg også, når jeg løp ved elva, har noen morsomme sammenlikninger i morgen 🙂 Stor diger Frodithklem til verdens beste Stussli <3

    2. Nydelige bilder! Jeg har masse sommerbilder fra samme sted og det var moro å kjenne seg igjen. Disse enrome trærne som står i hagen der er helt fantastiske <3 Tenk snart står de lysegrønne og smilende i den flotte hagen. Emma badet nede på stranden der da vi var der i sommer. Vi hadde ikke med badeklær så hun vasset rundt i bare trusa.
      Du tar gode bilder!
      Jeg har tuslet en tur i ettermiddag og da tok jeg bilde av regnbuen 🙂 Mulig jeg kan vise dem frem på bloggen. Ikke superkavelitet med mobilkamera men men
      Ha en herlig kveld
      Store stussliklemmer

    3. passion4lifeandtravel: Ja, jeg har fått nye øyne etter fotosafaren kom på banen. Jeg ser helt anderledes på både natur og noe så enkelt som en stol eller en benk 😀 Moro 🙂 Ja, nå skal jeg virkelig få opp formen litt igjen 🙂 klemmer <3

    4. foreignerat50: Så koselig, det er moro med fotosafari, ikke sant? 🙂 Gleder meg til å se litt bilder. Har vært greit vær her også, men meldt bedre i morgen 🙂

    5. Kost meg så masse på messen-hatt det stas, møtt masse kjente og gamle kjente og noen ukjente som blir kjente 🙂
      Lært mye trøstet folk og ledd og hatt det supert altså. Elsker denne helgen i året som er helt min, og bare min med de som eg har kjent i årevis, er litt som et sleksstevne med folk man ikkje er i slekt med 😀

    6. passion4lifeandtravel: Ja, vi er noen foto-løver vi to, jeg elsker det, kunne drive med BARE det, hver dag…hele dagen… Kanskje jeg skal bytte yrke på sikt 😀 Blir naturfotograf .-D hi-hi.. Neida, men fint som hobby, det er så gøy å gå å se etter steder å ta bilder og få luften og opplevelsen i tillegg 🙂 I dag har jeg også løpt…men i dag var rumpa mer i bakken 😀 He-he…ja-ja..men jeg løp i det minste…og må jo bli i bedre form etterhvert…;-) Klemmer i massevis <3

    7. Så vakre bilder fra et nydelig sted <3 Du er jo like glad i å dra på fotosafari som meg <3
      Herlig å lese om sommerfuglen som fly så lett som en fjær i sine nye flotte joggesko <3
      Jeg elsket dette innlegget, søta <3 Klemmer <3

    8. cuskima: Det var lørdagens deilige dag 🙂 Og bilder fra gårsdagens foto-safari. Ja, kan du TRO hvor mange joggesko jeg skal ha?? 😀 Du skjønner vel at jeg ikke kan la være å løpe nå? 😀 Ha-ha..Jeg løp i går, og jeg løp i dag…Men i dag var rumpa mer nede i bakken….enn gårsdagens lette sommerfuglsteg 😀 Men fikk tatt litt bilder i dag også da, ved elva…Der skal vi går å se når vi treffes en gang 😉 Ja, det er ofte ikke SÅ fint i skogen, men det var så veldig veldig grønt der og det liker jeg 🙂 Og egentlig en litt åpen skog, slipper ned en del lys, og så kaldt som det var i går, var det lunt og godt inni der 😀 Hi-hi. Har du hatt en bra dag i byen? 🙂 KLemmer <3.

    9. ritahobbyfoto: Jeg tror det er veldig varierende. I går gikk det LITT lett, i dag hang rumpa i bakken…:-P Men jeg har utstyret i orden nå, og jeg SKAL fortsette, og som regel blir det bedre etterhvert.. 🙂

    10. wow sier eg bare -for en som ikkje liker å løpe og så ha så mange par med joggesko hahaha
      Høres ut som en flott søndag og helg forøvrig:)
      Nydelige bilder,selvom eg ikkj er så glad i skog var disse fantastiske og bølgene selvsagt <3

    11. Vanja: Så deilig du har hatt en god helg, med barn i fokus, og masse KOS liksom. Jeg har også bare gjort kos ting. BÅde ute og fartet, og her hjemme <3 Dizel er hunden ? 🙂 Tror ikke jeg har fått med navnet før 🙂

    12. Har satt sammen et skap, og ryddet i skuffene nede på badet, har også gått mange turer med Dizel og laget god mat. Ungene har vært i fokus, og ja helgen har vært koselig.
      Masse flotte bilder..)

    13. folkogdyriskogen: EN veldig koselig helg fakitsk, fra fredag, og hele helga, nyter fremdeles. Skulle egentlig gjort litt rent her kanskje…men gidder ikke å ha dårlig samvittighet, fordi jeg har gjort så mye annet fint 🙂 Løpe over med støvsugeren en dag kanskje 😀 Så deilig å høre du har hatt en fin helg også 🙂 Klem<3

    14. Ååååhh! Så ut som en koselig tur 🙂 Mange flotte bilder! Kjente savn etter havet, når jeg så bilder av det..Lengre enn lengst siden jeg har oppholt meg ved havet. Så det må jeg få til snart 😀
      Har hatt en nydelig helg med venner og familie <3 🙂 Håper du også har hatt en flott helg med dine 🙂 Klem

    15. frustrertfrueihouston: Så koselig å tenke på at du har tuslet rundt der ute også 🙂 Og det er mye fint å ta bilder av, og se på. Men i går var det litt kaldt, så det var ikke SÅ avslappende innsuging av inntrykk liksom, var mer kuldegrader i lufta nesten :-/ Men vi holdt ut for å finne de fine fotomotivene 😀 Ha-ha 🙂 Ja, nå har jeg løpt i dag også!! Slå den du, det MÅ jo skyldes skoene.. selv om i dag var ikke så flygende akkurat..mer rumpa-subber-dagen i dag … Men jeg LØP… Kankskj 2 km i dag også…og gikk resten, og tok bilder Kose deg med fine søndagen 🙂 Stor klem <3

    16. Min matgale verden: Ja, jeg er ferdig-LØPT jeg da 😀 Hi-hi… deilig. OG har tatt bilder og alt. Så nå skal jeg mest hekle og lage middag og ikke gjøre en ting 😀 Så deilig det ble orden på maskinen. Her vasker vi for hånd..Kjedelig, men vi er jo bare to da 🙂 Snakkes senere ja 🙂 Klemmersøndagsklemmen <3

    17. ritahobbyfoto: Ja lettere i går, i dag var jeg mer rumpa-i-bakken-formen igjen 😀 Ha-ha.. FIkk tatt NOEN fine bilder i går hvertfall, selv om det var kaldt. Men mer moro i godvær og med fint fotolys 🙂 Ha en fin dag videre du også 🙂 klem <3

    18. lifeistooshorttowait: Ja, det er veldig fint inni der, grønt som bare det, og litt annen herlig farge på trærne der 🙂 Liten fin skog, på vei til fjorden , som rekker å sette en i fin stemning 🙂 Ha en fin dag du også, jeg har løpt i dag også 😀 Hi-hi Skikkelig skjerping på gang her nå 😉 klemmer <3

    19. Her har jeg gått mange ganger, og det var i skogen ned mot stranden jeg så Blåveis for aller første gang! Så nydelige bilder. Stedet er jo fult av fine fotomotiver.
      Jeg tror jammen jeg må kjøpe meg noen nye, spreke sko (til å gå med), for da kan jeg kanskje flagre litt lettere av gårde her borte også. Nyt dagen <3

    20. Helt riktig….jeg blandet meg overhode ikke inn i oppvaskmaskinen. Men idag er alt bare glede, og vi skinner omkapp med det blanke serviset…:) Nå er jeg ferdigbakt, og drar ut på tur. Rolig tur, ingen løping her i gården 😉 “snakkes” senere:)

    21. Marit: Ja, skoene gjør ALT altså, og løpesekk 😀 Det var tingen 😀 Men skoene gjør at jeg ikke hørtes SÅ mye ut som en flodhest lenger… ;-D Jeg FLØY vel kanskje ikke akkurat nedover…men det HJALP 😀 He-he.. Skal prøve en tur i dag også 🙂 Nedoverbakke så klart 😀

    22. Min matgale verden: Ja, det var gøy, selv om det var litt kaldt 🙂 Inni skogen der var det ikke så verst 🙂 Og skum- i strandkanten sa litt om det forblåste og bølgete været 😀 Ja, ta med deg kamera 🙂 Æsj, kjedelig med sånne tekniske ting…og du hadde ikke noe med den å gjøre kanskje? Det hadde ikke jeg hatt hvertfall 😀 Jeg hadde bare stått og sett dum ut, og hørt på rasende gubbe 😀 Ha en fin-fin søndag Kjersti, nå skal jeg knyte på meg skoa igjen snart .. 😉 Klemmer <3

    23. Ewy Marie: Ja, det var deilig 🙂 Kaldt, men deilig 🙂 Her er det ikke noe sol ennå… litt små-kjølig, men har tenkt å knyte på meg joggeskoene…igjen 😀 Ha en herlig søndag 🙂

    24. Flotte bilder, både de fra innsiden i går, og disse naturbildene. ;o) Kanskje jeg også bør få meg sånne løpesko slik at jeg får meg sommerfuglvinger .. eller hvordan det nå var .. for da blir det vel ikke så belastning på knærne regner jeg med. ;o))

    25. Så stilig de boble-bølge-bildene var… Gøy med fotosafari…tror jeg må ta med kamera når jeg skal gå tur med Bonnie…da har jeg jo og unnskyldning for å puste tungt innimellom:) Her ble hele lørdagen preget av montering av oppvaskmaskin, rasende Gubbe, og til slutt hjelp fra naboen…. Laksen som skulle lages ble puttet i frysern, til fordel for kebab fra kiosken på grensen. Men oppvaskmaskinen vasker veldig pent da, når den endelig ble riktig montert… Og idag er en bedre dag:) søndagsklemmer…

    26. Det hørtes ut som en perfekt dag. Og nye joggesko er jo bare rimelig etter at du har vært så flink. Her er det litt jobbing før solen skal nytes. Får håpe den ikke går bort så fort.
      Ha en knallfin søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg