Heklet meg helt vekk…? ;-)

Jeg hekler og hekler…og som du vet er jo denne leiligheten bitteliten… og av og til kjennes JEG altfor stor

…eller som om leiligheten er altfor liten og jeg ikke får plass…for jo mer jeg lager, kjøper og fyller opp med her i leiligheten….jo mindre plass blir det til meg…. 😉 

Det er ment litt om en spøk…men jammen meg er det noe sannhet i det også….og jeg får litt fnatt nå og da… For når det er sånn at for å få vasket litt klær, så må jeg føst rydde hele kommoden for å få det til….fordi SÅNN siter ting SAMMEN i en liten leilighet liksom…ja DA går jeg nesten bananas inn i her innimellom…

Men å har det seg sånn at alle små heklevesker har jeg gitt bort i julekalenderen..PUH!… Og når jeg nå har begynt med disse digre filleryene… ja da var jeg redd jeg hadde heklet meg helt ut av leiligheten og vekk…. 

Men neida…Jeg har faktisk fått en liten bestilling, fra en venninne .-) Og det er jo bare moro…Hun ville ha en med mye farger,… Mulig jeg er veldig preget av feiring av grunnloven og sånn…..;-) Hvertfall skulle man tro det.. Men det er ganske tilfeldig at den likner så mye på det norske flagget 😀 Man tar jo det man har av sengetyø, og remser i vei. 

Så denne er snart på vei ut døra… så det blir plass til meg i fred og ro her inne… 😉

 

Tar du vare på alt du lager selv?

Gir du bort noe? Selger du noe?

Hovrdan får du plass? 😉

 


74 kommentarer
    1. cathrinehenriksen: Absolutt ikke alene…jeg merker at jeg ikke føler meg helt voksen ennå.. 😀 he-he… når det kommer til sånne områder…Ellers er jeg rimelig moden og ansvarsbevisst, men på noen felter er jeg litt som en unge…når det gjelder lekenhet og rydding 😉

    2. cathrinehenriksen: Og NOEN kan ikke legge NEDI oppbevaringen… og det er selvfølgelig IKKE meg 😀 ha-ha.. Vi er to av samme ulla 😉

    3. cathrinehenriksen: Hi-hi..Ja, vi skaffer stadig nye oppbevaringsting vi også…men likevel er det mye som ligger på gulvet… *fnys* Heh!

    4. cathrinehenriksen: Ja, her vi bor nå er det ikke så enkelt å bare sette ting i gangen, det har jeg gjort der jeg har bodd før, og ting forsvant.. Men her er det liksom ingen kultur for sånt 😀 Og ikke har vi bil…Jeg flyttet en gang på trikken: by foot på et vis…men det er veldig slitsomt…Og tur til søffelfyllinga by foot orker jeg ikke… Så her er det bare å prøve å glemme at det er der, og stort sett er jeg flink til å overse rot og sånt…men innimellom får jeg helt fnatt….og da har jeg leiligheten nærmest i halsen…:-D Men stort sett suser jeg videre uten å merke det 😀

    5. Haha ,festlig innlegg :)) Er fint når man klarer å lage noe som er bra nok til å gi bort , ser ut til at du er på god vei her 🙂 Selv lager jeg svært lite , bortsett fra ett maleri og alle diktene jeg skriver ….Hender jo jeg gir ett kort med ett dikt i til bursdager da . Har prøvd meg på hjemmelagede kort men de blir lixsom ikke helt slik jeg vil ha de ,haha 😀
      Møbler og andre store ting som bytes inn med nye eller antikke møbler (elsker antikk) setter jeg med søppelkontaineren eller i gangen i kjelleren , så kan de som trenger det forsyne seg og det er det flere som har gjort , haha 😀 Samler på litt av hvert men foreløpig har jeg akkurat nok plass , trenger ikke flere ting inn i leiligheten nå 🙂
      En ting jeg gjorde var å bytte ut tv-benken på soverommet med en kommode full av dype skuffer og vips så hadde jeg litt mer plass . Satte bare tv`n oppå kommoden og det så helt greit ut det 🙂

    6. næsj eg elsker å være våken om natten,men her i huset kan man ikkje bråke når de andre sover for da våkner de så lett og da er jo alt forgjeves -at man får dem til å sove vettu 🙂

    7. Tattavkvinnene: Ja, jeg får hele leiligheten i halsen av og til…Og den får NESTEN plass der om du skjønner 😀 SÅ liten er den..Og vi har ikke mye ting, men det er uansett for mye… 😀

    8. DEN følelsen der kjenner jeg veldig godt igjen! Leiligheten vår er veldig liten, men jeg vil jo helst ha med alt jeg eier til Oslo. Dessverre går det ikke, så jeg har fortsatt masse greier hos mamma 🙂 Heldigvis har vi en liten bod i kjelleren som hjelper litt 🙂

    9. Lithanna: Jeg kunne ikke hekle før, og jeg er litt treg på å lære meg sånt. Så jeg er overbevist om at du lærer deg det fort igjen om du har lyst 🙂 Er veldig gøy, og filleryer går jo veldig fort da:-)

    10. Fru Stussli: Ja, denne likner nesten en bløtkake eller et norsk flagg 🙂 Og det tror jeg hun synes er helt greit, hun ville ha litt farger 🙂 Hos oss er det også jeg som kaster eventuelt… Men ofte blir mye stuet i boden… Så kos med å gi bort ryer i innflytningspresang 🙂 Det er ypperlig 🙂 Kos deg i dag med alle tingene du skal 🙂 Stoooor klem tilbake <3

    11. Du er flink å hekle! Jeg har av og til lyst å ta opp den heklingen, ikke at jeg kan hekle særlig fint, men syntes dte var morsomt når jeg måtte hekle lue på skolen, men nå har jeg glemt alt..igjen..
      Jeg tar vare på det jeg syns er fint, eller verd å ta vare på, alt annet hiver jeg, stort settXD

    12. Så fin denne blir 🙂 Er så moro når man hekler og så blir disse ryene til etter de fargene man har for hånden. De lager seg selv på et vis og jeg vet ikke helt hva de blir før de er ferdige.
      Jeg får endel bestillinger på slike og så har jeg gitt bort noen. I helgen gav vi en til et nyetablert par som akkurat har kjøpt seg rekkehus. Vips så ble rya innflyttningsgave 🙂 Er jo fine gaver å gi.
      Jeg er veldig glad i å gjenbruke og ikke fullt så glad i å handle.. Hr Stussli er en samler og jeg er en kaster så jeg tror kanskje det er en bra kombo (så lenge jeg kaster i smug)
      Stoooor klem

    13. frustrertfrueihouston: Det er ikke en gang det at vi har så mye her skjønner du…det bare ER lite, og helt uoverkommelig opplegg egentlig 😀 Men vi overlever… 😀 Jeg bare får lit fnatt innimellom. Og det med å ha filleryer liggende er nesten umulig. De inntar sofaen 😉 Og dytter meg ned på gulvet..nesten 😉 Ha en flotters dag 🙂 Klemmer <3

    14. Uff ja jeg kjenner meg i gjen. Jeg tar vare på altfor mye! Min mann sier at for hver ny ting som skal inn i huset, så skal to ut! Gjør jeg det? Nei, ikke i det hele tatt. Tar vare på altfor mye, som kanskje skal brukes igjen. Som serviset på loftet feks, det har stått der i 22 år og kommer aldri til å bli brukt igjen, men det var for bra til å kastes den gangen. Må nok ha en real opprydding etter sommeren, og få ting på fyllingen, eller Fretex 🙂

    15. Så fin den blir 🙂 Noe av det jeg lager blir værende og noe gis bort 🙂 Begge filleryene jeg har heklet har fått plass her i huset. Mulig det blir flere også 🙂

    16. Livsrom: Ja, du har jo også et problem innimellom med MAAANGE av hvert, men du har masse rom og fine steder og putte det 😀 Ha-ha.. Skulle hatt noen sånne rom jeg også. Joda, på noen måter greit med lite også, men jeg får litt fnatt innimellom. Ja, du lager jo kjempefine bilder da 🙂 Det hadde du skikkelig taket på da 🙂 Har du malt noe siden sist da? 🙂 Du lager garantert fine ryer og annet folk gjerne ville hatt også 🙂 Men man må være fornøyd selv da 🙂 Stor god nattaklem <3 Jeg er trøtt som en strømpe jeg på denne tiden 😀

    17. Det kan sikker være litt ok å ikke ha all verdens plass. Da har du i hvert fall litt begrensninger, hihi.;)
      Ikke slik som meg som har et helt hus med seks soverom å fylle……
      Så moro da at noen har bestilt fillerye av deg:) Det ser lovende ut, så tipper hun blir fornøyd:)
      Nei, her beholdes det meste, har liksom ikke tro på at noen vil ha det jeg lager. Det er selvtilliten sin det, forstår du. Ja, altså bortsett fra bilder. Et par av barna vil ha bilder. Burde kanskje ha satset mer på det? ;)hihi
      Nattaklem fra meg<3

    18. Engla: Ja, det blir stabler hos deg også 😀 ? Jeg må finne folk i familien som vil ha .-D For det er jo så gøy å lage 🙂 Ja, jeg skulle ønske jeg hadde et lite rom UTE jeg også 😀 he-he..Her spiser det seg innpå meg 😉 Sove godt <3 Nattaklemmer <3

    19. Holder på å skal rydde her og gi bort masse klær til de som trenger det-bare vært så sliten de siste ukene at det har ikkje blitt prioritert <3

    20. ja synst den var kjempe fin jeg!
      og det vet jeg flere synst!
      så tenkte jeg måtte gi deg de tilbake meldingene om den !=)
      den er godt likt blandt flere 😀
      og JA hestehovene var sykt bra forseg gjort !=D flinkis

    21. Så flink og produktiv du er vennen!
      Det ser kjempefint ut <3
      Jeg har desverre alt for mye i vår lille leilighet, så nå er det bra at det begynner å bli mildere vær, sånn at jeg kan flytte ut, hihi
      Jeg hekler og hekler jeg, så her er det stabler, men det må jeg snart gjøre noe med 🙂
      Nå er det nattinatt og jeg håper du får sove godt 🙂
      Go´nattaklem til deg fra meg

    22. Moving On: Så bra med veska 🙂 For den ble jeg faktisk ganske fornøyd med selv 🙂 Synes jeg fikk til hestehovene 🙂 Så det er kos du liker den og andre har kommentert den 🙂 Kjempekos 🙂 <3

    23. hehe
      ja men det er jo KJEMPE koslig og få hjemmelagete ting!
      for det er jo personlig.. haha , det er noe det ligger MYE tid i, som noen har laget akuratt til den personen!!!
      om jeg fks får noe som andre har laget som da er i følge den som har laget det ikke helt perfekt, så er jo det KUN en stoor del av sjermen!!
      men jeg kan da ikke gi bort!! haha ( dobbelmoral sa du.. oh ja)
      har fått MYE skryt av vesken jeg fikk av deg btw!
      bruker den mye på jobb, mange har kommentert hvor fin den er og hvor fint påsydd hestehovene er!!

    24. Moving On: Jeg tenker at folk synes det er hyggelig at jeg har laget noe jeg, så jeg har liksom ikke noen hemninger jeg 😀 He-he De FÅR bare like det liksom 🙂

    25. tørr ikke.. haha
      så det er gjemt bort, og ungen er kommet og jeg safet og kjøpte noe barnetøy og leker i steden for =)
      litt pysete, pluss det er så personlig og gi bort homemade stuff!! haha=)
      men EN dag, da vettu, da skal jeg gi bort =)

    26. Marit: Åå jeg skulle hatt noen bekjente fra Litauen, som kunne fått litt her 😀 Til og med filleryer skulle de fått, men foreløpig har jeg bare to, men de har spist seg inn på sitteplassene her 😀

    27. miastorp: Ja, det blir nå noen ryer, litt mye 17.-mai-aktig kanskje,men tror mammaen til lille supermann blir glad for denne 🙂 Må jo ta de fargene man har .-) Og ikke KJØPE dynetrekk liksom… 😀

    28. Har goooood plass, og lager minimalt med ting .. hehe, så skjønner ikke problemet! ;o) Ellers har jeg vel litt for mye av det meste, bortsett fra penger, selv om jeg kaster innimellom, leverer til Fretex, venner, venners venner og andre som vil ha. Dattera mi har jo en del bekjente som kommer flyttende til byen fra Litauen. Uten å eie nåla i veggen. Så dit har det gått både kopper og kar, gardiner og gamle møbler de siste årene. ;o)

    29. Så langt har jeg bare laget ting jeg trenger. Når man kjøper et helt hus å fylle opp får man plass i leiligheten 😉 så flink du er til å hekle tepper! Du som ikke trodde du kunne, kan det du :)))

    30. Moving On: Du lager da så fine ting at jeg skjønner ikke at du ikke kan gi bort 🙂 Du viste det med oldemor-ruter, og det var fint da 🙂 Du må gi bort det baby-teppet, jeg er sikker på at babyen og moren og faren blir skikkelig glade 🙂

    31. Susns sang og smurferi, fjoll : Ha-ha, jeg lo godt av det med ladere, garn, ledninger osv.. For jeg har det LIKEDAN i min lille krok av sofaen. Nettbrett, laptop, mobil, ladere, filleryer, laken til remser…tråder som røyter av…Osv… Ser ikke ut innimellom…Og mindre og mindre plass til meg ja.. 😀 Og HAN… Men jeg holder meg i MIN krok her da 😀 he-he.. Så kos med de vantene som fikk bein å gå på da.

    32. Helge: Ja, det gjelder å få det unna, men noen av de store tingene er ikke bare å få unna, fordi vi ikke har bil. Blir litt mer organisering, og ofte utsatt… Og da blir det mer og mer, og fullere og fullere.. Så av og til tenker jeg at NÅ må vi få oss hus… STORT hus… Men så drøyer vi litt igjen… 😀 ja, ja.. hekleryene mine skal ut av huset hvertfall 😀

    33. Nei så utrolig morra, det er jo et STORT komplimang til flinkeste deg da!!
      Er det ikke veødig vanskelig og hekle med slike remlser?
      jeg lager og kaster jeg.. for føler det aldri blir fint nok til og ta vare på 😛
      PLaner og gi bort, men det tørr jeg aldri..
      laget for litt siden fks en babyteppe i oldemor ruter, som jeg skulle gi bort, men jeg turte ikke, så det likker nå på boda, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det! haha
      Men jeg verken, selger, tar vare på eller selger det jeg gir bort!
      slike SMÅ ting kan jeg ta vare på, slikt osm ikke preger og legges merke til!:)
      som fka deccopage på lys, og den slags=)
      men ja kjenner godt igjen den med at leiligheten plutselig blir for liten.
      får noen sjau her også innimellom og tar helt av i kastingen kan gjøre!!

    34. Den var jo fin da… 🙂
      Jeg ga bort et sett med hekla vanter idag…fordi de typisk nok ble bitttttttteliiiiitt forsmå til minsten…men utenfor her er det fullt av unger, så førstemann som kom inn fikk de tredd på..og hun tok de ikke av før hun kom hjem 🙂 Sååå søt… så straks ferdig med neste par som er en noen masker større. 🙂
      Jeg synes gubben er snill, for han klager ikke på at jeg omtrent ligger snurra fast i ulike garn og ledninger, ladere, og enda mer garn… :))

    35. Det blir fint det du hekler. For min del kaster jeg litt innimellom eller hvis det er ok og rent nok gir jeg klær til fretex hvis jeg har. Men det man ikke trenger er det bare og få vekk. Det gjelder alt fra aviser til klær og andre ting. Tror jeg fant ei avis som var 3 mnd engang som jeg hadde glemt før jeg kasta den. Men det hender at jeg gjemmer på noen aviser, er fine og tenne opp bål med i skogen. Ellers er jeg ikke noe flink med salg av ting.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg