Fra vakker vinter- til herlig vår <3

Du som har kjent meg en liten stund her inne, vet at jeg satte i gang  “Prosjekt- TA VINTEREN TILBAKE”  her i vinter.. Jeg var lei av at vinteren kun tilhørte småttinger på rundt 140 cm, som var iført bobledress og med snørr under nesa… Mens vi med snørrfrie neser og noen flere centimeter, KUN så på vinteren som et onde…som en slags bro mellom høst og vår…som ikke var noen årstid i seg selv nesten… SÅ da gikk jeg inn for å TA VINTERN TILBAKE…Og det gjorde jeg til gangs

Jeg har flydd rundt i sneskavlene, med den stygge dunkåpa og votter…. ligget langflat innimellom…. for å få de perfekte bildene…


..Og frydet meg over årstiden på ekte vis, slik bare en vinter-sommerfugl kan… Og jeg fikk masse fine bilder, som bevis på at vinteren er en årstid for seg selv, som helt klart står på egne bein.. Jeg kunne se på “Prosjekt- ta vinteren tilbake” som et vellykket prosjekt..

Men NÅ er jeg altså ferdig med vinteren…, og nå er jeg igang med hyllesten av våren…Som for meg HELT klart er den herligste…

Våren...Det er da jeg skal løpe rundt i litt for korte tunikaer, med litt for tynne strømper… pådra meg en forkjølelse eller to…eller rett og slett bare være nyse-syk pga pollen som presser seg på…

Det er da jeg skal løpe rundt å fange sommerfugler… for det er flust av dem i magen…når sola og varmen røsker i kroppen… Noen av dem slipper til og med ut…og må fanges igjen..

Det er om våren, nå, jeg skal begynne å glede meg stort til å ta på den lange flagrende sommerkjolen… tynn og lett og ikke det minste kløete:-)

Da er det vår da… Med sol i øynene…og forventinger og sommerfugler i fleng.. 🙂 

Og i går var jeg igjen en liten tur ute for å sammenlikne den vakre vinteren...med den herlige våren

 

Og her er vann i ulike former -som vinter og som vår… De er tatt på samme sted..to og to… 

 

 
1 a)  Vinter-foss


1b)….Og fossen i går, vår-fossen

 

 

2a) Vakker vinter…..


2b) Herlig vår…sildrende..

 

 


3a) Stivnet vinter…


3b) Rennende vår <3

3c)..rennende vår..

 

Jeg drar på landet i ettermiddag, og blir der over natten, i det gule huset.. Håper det blir litt vårsol i dag også…

 

Hva er din plan for denne fine onsdagen?

 


 


 

 

69 kommentarer
    1. frustrertfrueihouston: Ja, moro med sammenlikning 🙂 Elsker den kjolen. Kjøpt på Island 🙂 Er hos mamma i det gule huset<3 Klemmer <3

    2. Så gøy å se samme motiv i bade vinter- og vårutgave! Og fargen på den kjolen din var “berre lekker”. I dag har jeg vært på omvisning på Houston ballett, og Houston Opera. De var spennende å gå bak i gangene, og smugtitte på ballettdanserne!

    3. Endelig kom våren og jeg må si at jeg føler meg heldig som får oppleve alle årstidene sånn som jeg gjør. Tror nesten ikke jeg har sett og merket det så tydelig som de siste årene. Jeg mangler enda den store entusiasmen for vinteren, men fikk da jammen tatt noen vakre vinterdager også. Alle årstidene er utrolig vakre på hver sin måte, men jeg trives aller best da det er sommer og sol og varmt 🙂
      Håper du har hatt en fin dag vennen min og at du nyter kvelden i det gule huset <3
      Go´klemmer på vei 🙂

    4. snø? wtf? litt ironisk med tanke på innlegget ditt hihihih
      klemmeting <3
      Kose deg med pizza eg skal ha en time eller to på puten 🙂

    5. cuskima: Æsj, dumt da, her har det ikke vært en solstråle i dag altså 😛 bare SNØ!! Nå skal jeg snart gå inn den slem til det gule huset, og til pizza 😀 nam -nam <3 klem <3

    6. Kristin: Veldig morsomt å sammenlikne sånn 😀 Ja, ikke sant jeg har Vært flink? 😉 Men nå vil jeg ikke ha mer vinter altså, nå er det kun vår som står i hodet på meg. Ja, litt forkjøla, og litt trøtt høyer med til våren. Nå er jeg snart fremme i det gule huset her på landet 🙂 hos mamma. Ha en fin kveld 🙂

    7. cathrinehenriksen: Ja, den var ca for en uke siden, om du vil se innlegget 😀 Jeg har jo faktisk noen bloggvenner som ikke har blogg. De kommer titt og ofte på besøk, kommenterer og oppfører seg som helt vanlig bloggere 😀 de har bare ikke blogg.. Og da bør de feires litt. Dagen faller på forskjellige datoer hvert år 😉 Hi -hi

    8. lifeistooshorttowait: Ja, det var litt ypping om vintet her i dag også 😀 he-he Men det ga seg fort 😉 Jeg har ikke vært ute nesten i dag, så ikke merket stort 😀 ha en fin kveld, nå er jeg snart i det gule huset <3 klemmer <3

    9. Så herlige bilder! 🙂
      Må si jeg synes du har vært utrolig flink med det å ta vintere tilbake i år 🙂
      Og nå, nå er det bare å NYTE tiden som kommer! Blir nok fort en vårforkjølelse her også – fort gjort 😉
      Husker mamma allltid sa at “det er farlig å kle av seg for tidlig”, men det er jo så fristende når sola steker og man endelig slipper vinteren 😀

    10. Susns sang og smurferi, fjoll : Ja, det var gøy å ta sånne bilder, hadde noen i helga fra Akerselva, vinter og vår. Men disse er tatt ved jobben. Og det er gøy å prøve å få tatt bilder av det spesielle ved hver årstid. SKIKKELIG kaldt liksom, eller skikkelig snøsmelting. Jeg MÅ jo bare fortsette til sommeren :-Dog høsten 🙂

    11. Helge: Ja, snødde i oslo også, men ga seg fort 🙂 Ok å handle litt når man skal i selskap, en god anledning til å få noe nytt. Og dressmann er jo rimelig også 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    12. cathrinehenriksen: Jeg synes vi har altfor lite slappe dager, jeg lurer på om jeg skal innføre noen faste her på bloggen for her kan jeg følte som jeg vil… Jeg har nettopp feiret de bloggløses dag, jeg avskaffet tirsdagen i fjor og innførte en ekstra fredag :- D Så mulig jeg må til med en ekstra slappedag 😉 Ja, det ble ikke noe særlig av den snøen, heldigvis <3

    13. Vårsol…hmm…storm kalles dette eller sterk vind… våren var i går og vinteren er i dag med snø og hele pakka…. jeg gikk en liten tur i vinden og blåste ikke bort i dag… kom meg hjem like hel…hihihi…ha en fortsatt fin dag vennen ;))

    14. Det var litt snø i lufta i Drammen idag men det la seg ikke, opphold nå. Har hatt en travel dag med ymse. Tok noe blodmat til middag idag. Må ut og slappe av litt nå, gå en liten tur i skogkanten og hjem via kiwi. Håper jeg finner en pen ny genser, skal i min søsters 60 år lag lørdag og trenger noe nytt, stikker innom Dressmann fredag eller lørdag. Ha en fin kveld.

    15. cuskima: Så deilig med sol, selm om hodet liker kanskje ikke sol i øynene så godt? 😮 Her snør det plutselig.. fnys!! Men jeg skal på landet og det gule huset, så det blir kos uansett 🙂 klemmer <3

    16. cathrinehenriksen: Ja, jeg ble morsk når jeg så det snødde i dag :-/ Jeg bor også i Oslo 🙂 og jeg trodde de lovet gull og grønne skoger hele uka.. men..fnys..det var visst bare skryt! He-he.. neida, regner med det gir seg fort med det 😀 Ja, vinteren for meg har vært så morsom pga fotointeressen som blomstret. Bestemte meg for at jeg kan ikke sitte i 3 mnd å vente på en annen årstid… Så deilig med slappe av dag da 🙂

    17. Tattavkvinnene: Ja, moro med sammenlikning, man ser så klart forskjellene, og hva de er “verdt” hver for seg 🙂 Ja, jeg er også veldig ferdig med vinteren og var litt morsk når jeg så ut i dag 😀 Snø.. hrmf.. Men jeg skal ut på landet, så det blir kos uansett 🙂 klem <3

    18. her skinner solen og hodet verker som besatt,men er deilig med sol i ansiktet. Nå skal eg lufte noen dyr og så etpar ærend og hjem igjen.
      Våren er definitivt i anmarsj 😀

    19. Du får kose deg masse i det gule huset på landet :)) I dag har det snødd i Oslo 🙁 Men ellers har det vært sol de siste dagene . I dag er slapp av dag for meg :)) Må si jeg liker vinteren på den måten at uten vinteren hadde jeg ikke klart å sette like stor pris på vår og sommer ,hihi :))

    20. Er helt klart ferdig med vinteren og veldig klar til å ønske vår og varme velkommen 🙂 Liker forresten veldig godt disse sammenligningsbildene dine! Det samme stedet ser helt forskjellige ute med bare noen måneder mellomrom! Kult 😀
      Håper du får en fin dag på landet <3 Klem

    21. Lithanna: Nei, blir vel litt hes stemme i det koret, så best å gå hjem, kose og trene Kera, og bli frisk 🙂 Høres ut som en god plan 🙂

    22. Vår vår våååår. Og sol og sånt, deilig. Håper den varmer skikkelig etterhvert.
      Min plan idag er å trene hunden og bli frisk.
      Opprinnelig plan med å kore, gikk ikke…* hooost*

    23. Nemi Rebella: Skjønner godt at du savner litt snø..her kom det plutselig litt snø igjen :-/ Og det passer meg ikke NÅ altså… men det forsvinner nok fort 🙂 Ja, du har jo nok sol å ta av, og da skulle man gjerne se litt snø, skjønner den 🙂 Jeg skal kose meg i det gule huset, en fridag er ikke å forakte sånn innimellom 🙂 Hjem å spille Othello, og muligens rappe sengetøy fra mamma å hekle ryer 😉 Klemmer <3

    24. ritahobbyfoto: Du la kanskje merke til at det er VELDIG mye vann på bildene mine 😀 He -he.. jeg leter og prøver meg fram 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    25. Lisbeth Pedersen: Her snør det i dag… og da ble jeg litt morsk må jeg innrømme 😀 Men det bare ypper seg… det blir nok ikke liggende 😀
      Helt enig i Kristian Valen, jeg er heller ikke overbegeistret for han…men samboer liker han og andre jeg kjenner. Så jeg hadde sikkert også blitt med på noe med han om det ble en mulighet 🙂 Ha en strålende dag du også Lisbeth, du i sola, jeg i snøen 🙂 Klemmer <3

    26. Marit: Ja, det ypper seg med noen snøflak her i dag også… Og det liker jeg ikke så godt NÅ, men jeg tror også det bare er tomme trusler 😀 Kan ikke bli noe liggende hvertrfall… og jeg har joggesko uansett 🙂 Våt på beina får jeg heller bli 😉 Nei, ingen bombe at du liker vår og sommer best 😀 He-he Men bildene får hvertfall fram hvilken årstid det er,og moro å sammenlikne 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klem

    27. folkogdyriskogen: Gjør det 🙂 Jeg har også hyllest til hver årstid nå, for det er noe med å like DER man er, og ikke vente en hel årstid på en ANNEN.. Så derfor hadde jeg prosjektet med ta vinteren tilbake 🙂 Og det funket det 🙂 For det er noe flott i alle årstidene, det gjelder bare å få fokuset over på det 🙂 Hver årstid sin sjarm, helt klart 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klem <3

    28. Min matgale verden: Skal du ikke HEKLE sengeforlegegger? :-DHer er det ikke sol mer, men snø som prøver seg frampå :-/ og det liker jeg IKKE …Hrmf.. Men kos skal det bli likevel i det gule huset.. Har tatt med sengeforlegger til mamma 😀 Ha -ha. Klemmer med snøkalde kinn 😀

    29. Moving On: Ja, litt kjipt vær i dag, nå snør det til og med 😮 DET hadde vi jo ikke regnet med.. Men men… det er bare noe tull tror jeg 😀 Ferdig snart 😀 Greit med litt uplanlagt også 🙂 Ha en flott dag du 🙂 Klemmer <3

    30. Å herlig det ER Vår 🙂 vi har jo ikke kommet til april og påske, men jeg satser på at vi ikke får mere snø likevel 🙂
      Nå har jeg vært å kjøpt billetter til Kristian Valen show i Bergen til fredagen. Både min mann og min sønn liker Kristian Valen, jeg er ikke så veldig begeistret, men gleder meg for det er så kjempekjekt og kos å gjøre noe sammen 🙂
      Ha en strålende dag Frodith
      Klemmer

    31. Jeg foretrekker nå absolutt de vårbildene, fremfor de andre .. men det kom vel ikke som ei bombe? :o)) Her er været ikke fullt så fint som de to foregående dagene, det blåser en del og himmelen er ikke fullt så blå lissom, men det er visst bare forbigående. Mot helga skal det bli varmere og mer sol. Jeg skal først og fremst til legen og ta ultralyd av kneet, så får vi se hva resten av dagen bringer. Ha en fin dag da. :o))

    32. Herlige bilder 🙂 Jeg pleier å si at hver årstid har sin sjarm 🙂 Vinteren= fyr i ovnen, levende lys og masse innekos sådeles som utekos, med varm kakao i koppen,grille pølser over bål, aking og rulling i snøen 🙂 Også er det jo jula da..favoritten min 🙂 Vår = Alt våkner til liv. Og det merker man GODT i kropp og sjel også! Lysere tider, sola som så smått begynner å varme,fisketurer,masse friluftsliv ,utekos med grilling og vakre kvelds/morgenturer i skog og mark. Kunne skrevet masse om høst og sommer også, men da blir det jo et helt innlegg her! hahaha! Men kanskje jeg skal gjøre netopp det..lage et innlegg om at hver årstid har sin sjarm 🙂
      Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    33. Våren er virkelig uendelig deilig….Så idag baker jeg en “vår-kake” hm….jeg kan hvertfall kalle den det. Og så skal jeg på Ikea og shoppe litt. Sengeforlegger faktisk 🙂 Etter det skal jeg være ute i hagen med Bonnie og nyte vårsolen. Så deilig at du skal en tur til det gule huset, det blir en fin avkobling i uken. Nyt nyt 🙂 Gule-solklemmer på vei…

    34. Litt morro igrunn, at det er samme bilder.
      begge er fine på hver sin årstid måte=)
      vinteren er bra og jeg liker den, ikke i så lang tid av gangen, men jeg liker den.. 🙂
      Du må kose deg i det gule huset i dag og i morgen!:)
      Her blir det nok ikke store mye mer planer om å stikke på jobben å så back får å ta det som det kommer =D Litt greit det også! 🙂
      Ha en fin fin dag frøken sprudlende 🙂

    35. miastorp: Ja, spise ute er deilig, og om det blir noen dager på rad er vel det OK 🙂 blir jo ikke sånn resten av våren for det 😀 Nei, de fleste kryper ut når det er vår, og man lurer på hvor de har vært hen hele resten av året, for det føles som innbygger -antallet fordobles på våren liksom 😀 Ja, jeg synes også begge bilder er fine, på hver sin måte. Det er noe med å prøve å fange det som ER årstiden 🙂 Ha en flotters dag Mia 🙂 Klem <3

    36. Vanja: Ja, jeg fikk inntrykk av at du koste deg mye på hytta i vinter, og absolutt omfavnet vinteren som en egen årstid 🙂 så jeg er enig med deg. Nå kan vi ha litt av hvert, og takler både den ene og den andre årstiden med glede. Men når den ene er ferdig, så VIL JEG at den skal være ferdig altså ;-D Kos deg i hagen. Håper sola dukker opp i dag også 🙂

    37. Fru Stussli: Ja, vi må helt klart få til en vår-date snart 🙂 Det gleder jeg meg til også, og det er jo helt ypperlig med en date på våren <3 De bildene oppi skogen...det er så gøy å ta bilder av det samme, på to forskjellige årstider, hvertfall sånne ting som VANN 🙂 For det blir så veldig stor forskjell. Lykke til med alle tingene du skal i huset i dag, i stedet for strikkingen 😮 Jeg skal på landet, så jeg får prøve å få mamma til å hente noe mer sengetøy 😀 Så blir det kanskje litt av det utpå kvelden 😀 Massevis av klemmer til deg min venn <3

    38. foreignerat50: Ja, det er en veldig frihetsfølelse over våren, så skjønner godt han beboeren som ble så glad. Man får liksom endelig puste litt lettere 🙂 Gleder meg til varmen kommer for alvor ja, og jeg skal løpe rundt i lange, lette kjolen 🙂 Ha en fin vårdag du også 🙂 Her er det litt blåst og grått foreløpig, men ikke så kaldt 🙂 Kos deg på jobben 🙂 <3

    39. Stor forskjell på vinter og vår bildene men begge er fine! Akkurat som årstidene 🙂 idag blir det ut å spise for min del og ups.. Det var jeg i går også.. Hva slags vaner legger jeg meg til på våren.. Ikke bare meg som trekker ut når våren kommer 🙂 du får kose deg på landet. Der er det sikkert mye vår å ta bilder av :))) klem <3

    40. Jeg er jo absolutt et sommer menneske. Som liker lette klær, og kjenner at solen varmer. Samtidig så er det utrolig fredfult på en stille vinterdag med masse snø, og litt sol. Elsker å stå på ski, og kjenne at jeg lever.
      Så konklusjonen må jo bli at alt til sin tid.
      Jeg har begynt i hagen, solen skinner, og jeg elsker det..)

    41. Akkurat så sprudlende som vannet på vårbildet kjenner jeg meg når jeg tenker på at det er vår <3
      Denne våren SKAL jeg inn til Oslo å "date" frodith 🙂 Det er en av tingene jeg gleder meg masse til denne våren.
      I dag skal jeg lese korrektur på en guidebok og så skal jeg støvsuge litt i huset mitt og lufte sengeklær. Egentlig har jeg mest lyst til å kjøpe garn og strikke, men..... I mårra kanskje..
      Ha en strålende onsdag frodithvenn
      Vårklemmer i bøtter og spann

    42. Jeg er som deg. Ferdig med vinteren og startet med våren:)
      Var ut med en tur med noen beboer fra sykehjemmet i går. En gråt nesten av glede til å få være ut i det fri. Han lengtet etter å få være ute. Var et frilfuft menneske. Og da takket jeg våren som har gitt oss sol og glede.
      kjolen din er så fint forresten. Gleder meg til å se deg i den drakten:)
      Ha en fin vår dag.
      i dag, blir da bingo og konsert på aktivitetsenteret der jeg jobber:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg