Kroatia-kveld :-)

I kveld skal vi til søsteren min på Kroatisk aften. Jeg, søsteren min og ene nevøen var i Dubrovnik, Kroatia,  sommer 2013. Det var en vakker by og mye fint å se og mye historie som kom tett på oss under de dagene vi var der

 Nær havnen..

På vei med taubanen opp på festningen hvor militæret holdt til under krigen mot serberne.

God utsikt..

På toppen av festningen

Her holdt forsvaret til i lange tider…

Det var jo en litt spesiell stemning å gå der hvor alt hadde skjedd, vi ble litt preget..


Selvfølgelig mye god mat der, og i kveld blir det Pizza, som vi også spiste en del i fjor på denne restauranten..

 

Vi måtte jo posere litt, plukke druer og fjasse litt, der vi vandret i sol-steiken på by-muren…

Avsluttet med is-te på kafeen som ligger helt ute i vannet, som du kunne se fra bymuren 

Der nede ser du kafeen..

Her er Ivo Grbic, kunstneren som fikk både atlier og huset sitt brent under krigen. Han var skikkelig motstandandsmann, og fortalte oss masse om hvordan de hadde gått i mot seberne. Vi ssendte han dette bildene etterpå , hvor min søster kjøper kunst:-)

 

En dag var vi på en øy som heter Lokrum, rett utenfor Dubrovnik. Vi møtte min bror og svigerinne som også var tatt turen til Dubrovnik. 

Jeg brukte deler av dagen på å jakte på det perfekte påfugl-bilde 😉 Det var MASSE påfugler der…Og med meg som helt uten å vite om disse på forhånd, hadde ikledd meg en påfuglkjole, MÅTTE jo prøve å få et fint bilde med dem 😉

 

Litt forsiktig i starten, selv om fuglen her var litt liten..

Prøver å snike meg litt fuglete innpå 🙂 Vagger og går…

En smule modigere, den tror nok jeg er mora eller noe…

Her begynner det å likne på et bilde det smaker fugl av … 😉

Dette var både fuglen og resten av familien vår enig om at var det beste..

Eller kanskje dette? 😉

Siste kveld spiste vi god middag med bror og svigerinne 🙂


Søteren min og svigerinnen min

 Bror, jeg og nevøen min 🙂

 

Vi hadde noen deilige dager i Dubrovnik, en uke til sammen. Jeg anbefaler virkelig Kroatia og Dubrovnik 🙂

Og om ikke mange timene drar jeg avgårde til søsters, og mimrer litt og spiser Kroatisk mat  <3

Hva er din plan for lørdagen?

 

35 kommentarer
    1. cuskima: Sånn byttehandel er veldig smart, noen har jo egne partyer til sånt også 🙂 Høres spennende ut. For mye er jo ikke mye brukt, men man bare blir lei 😮 Og da er det jo smart å bytte litt 🙂 klemmer

    2. folkogdyriskogen: De er vakre,men skumle… og her ble det mye listing 😀 Men fine bilder til slutt 😀 Stor klem tilbake <3 håper du har en fin kveld <3

    3. deveny: Ja, samle krefter 🙂 Det er lurt 🙂 Vi trenger mye ladete batterier til ukedagene føler jeg. Håper du har fått slappet av skikkelig 🙂 Stor klem <3

    4. passion4lifeandtravel: Det var skikkelig kos hos søsteren min, og vi spiste Pizza fra stenovn , deilig 🙂 Og så på bilder, mye av de samme som her så klart 🙂 Vil finne en fin og billig tur til sommeren også 😀 Noe varmt 🙂 Kom gjerne med tips 🙂 klemmer i masseivs <3

    5. cuskima: Sånn, da er jeg hjemme igjen, etter koselig Kroatia-kveld 😀 Ikke ranglete akkurat i familien vår 😀 Hi-hi Håper du fikk gjort alt du planla, i skapet 😀 Og fant noe du kunne lage filler av 😉 Kos deg videre,og sov masse <3 Klemmerivei <3

    6. JA SOVET LENGEEEEE og luftet hundene og lest blogger og nå er planen og angripe et klesskap argh eg gleder meg ikkje,men vet du eg aner ikkje hva halvparten eg har er lengre fordi eg bruker bare favorittene og kosegreiene hahaha
      På tide å oppdage skatter i eget skap event kvitte seg med selge /gi bort det man ikkje skal ha lengre 🙂
      kose dere
      klemmeting <3

    7. cuskima: Hei hei 🙂 ja nå er jeg på bussen til søsters 🙂 Det var helt komisk med den kjolen, jeg kjøpte påfuglfjærmønstret kjole før jeg dro, og fant ut at dette var dagen å bruke den. Vi lo jo da vi oppdaget at hele øya vi dro til var full av påfugler 😀 MÅTTE jo ta bilder 😀 He-he Har du hatt en fin dag? <3 klemmer <3

    8. cathrinehenriksen: Ja, det var litt morsomt med den kjolen, den er jo påfuglfjærmønstret, men jeg ante ingenting om alle påfuglene som bodde der 😀 ha-ha. En by å anbefale Dubrovnik 🙂 Drar gjerne dit igjen 🙂

    9. eg tror det var kjolen som gjorde at han trodde du var mammaen:) Nydelige farger i den kjolen og møsteret så litt påfuglete ut 😀
      I dag skal eg begynne å tenke på å tømme skapet mitt og dele opp i gi bort, bytte og kanskje rive til filler? er jo noen klær som aldri blir helt det samme etter 1000 omganger i beste vaskemiddelet:)

    10. Fra bildene å dømme ser Kroatia ut som en helt fantastisk by ! Å du fikk tatt ett veldig fint påfugel bilde da 🙂 Kjolen din å deg gikk jo nesten i ett med påfugelen da , hihi :))
      Ønsker deg en herlig Kroatisk lørdag`s aften hos søsteren din 🙂
      Her skal det slappes av mye nå og blir litt tid til selvpleie som , shaving av legger , hårvask og neglelakking ,hehe :)) Må til det !

    11. Min matgale verden: Ja, nå får jeg skikkelig mat vettu 🙂 Vi skal lage hver sin pizza på steinovn. Veldig grei byttehandel det med at gutta jobber og gjør det fint ute, og du gjør det du liker best, lager mat 🙂 Smart 🙂 Kose deg med Bonnie i hagen 🙂 Ja , er ikke de påfuglbildene litt fine, jeg hadde de bildene på bloggen i sommer også, men de trengtes en visning igjen nå 😀 Da jeg skulle mimre litt 🙂 Snart på vei her nå 🙂 Stor klem til deg Kjersti <3

    12. Så deilig med en sånn mimre kveld. Og ikke minst med god mat til. Kos dere. Her blir det støping av mur, og ute jobbing.(Gubber, gutter og kamerater jobber, jeg baker og lager mat til dem) Vært på gravene og plantet blomster, og nå skal Bonnie og jeg ut i hagen og pusle litt rundt. Ha en fin kveld:) klem Ps. masse fine bilder, ikke minst i den kule påfuglkjolen 🙂

    13. Tattavkvinnene: Ja, det var kos 🙂 Og det var jo i sommeren som var, og lenge siden jeg hadde vært i varmere strøk på ferie 🙂 Det var skikkelig deilig og varmt og mye å se. Og litt tilfeldig at bror og svigerinne tok turen dit samme perioden 😀 Det var mye pizza der, er jo nær italia, og har mye samme maten… Så vi skal lage pizza på steinovn i dag. Nevøen min skal lage. Det blir familieparty 😀 Mamma kommer også 🙂 Vi fant faktisk ikke noe mat som var så veldig kroatisk 😀 Så jeg er veldig treg på det området 😀

    14. Det hørtes ut som en fin tur, med mye opplevelser 🙂 Masse fine bilder å se for en som ikke har vært i Kroatia før 🙂
      Og morsomt at dere møtes i ettertid og mimrer litt og spiser kroatisk-mat 🙂 Det skal jeg huske på en gang jeg drar til et sted med spennende mat: kjøp kokebok ^^

    15. karenmarenmette: Ja, det var en fin fin tur, og absolutt å anbefale 🙂 Mye historie, og mye fint og rolig og fin stemning 🙂 Håper du får en fin dag Karen <3 stor diger klem til deg og fin lørdag du også 🙂

    16. Takk for eit kjempe fint innblikk i Krotia 🙂 Har kjempe lyst å få oppleve det sjølv.. Neste turmål definitivt 🙂 Klem og ønskar deg ein kjempe fin laurdag no !!!

    17. Helge: Åja, du får deg en liten Kongsbergtur da 🙂 Det er jo koselig 🙂 Og kos med famili-sammenkomster 🙂 Vi skal ha med litt bilder, men tok ikke noe video 🙂 Og spise litt god mat og sånt 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    18. Dere skal oppleve det hele igjen i kveld. koslig det med mimring med kanskje videosnutter derfra med mat og musikk fra byen også. Var nylig på kiwi, skal senere i dag i min søster 60 års lag, de bor utenfor Kongsberg. Ha en fin dag.

    19. foreignerat50: Ja, det var en fin by og skulle gjerne sett mer av Kroatia også da 🙂 Du får ha en fin kveld du også, litt deilig å være alene noen ganger også synes jeg også 🙂

    20. Oh! Jeg kunne tenke meg å dra dit engang. Så artige bilder.
      Jeg blir i godt humør ved å se på dem
      Kos dere i kveld.
      Meg blir det alene kveld:) deilig det også!

    21. ewymarie: Ja, det er vel lurt å komme seg litt ut i sola 🙂 Og det er jammen lovet litt sol i morgen også 🙂 Jeg får lyst til å dra til Dubrovnik igjen 🙂 i sommer 🙂 Ha en fin dag da 🙂

    22. Herlige bilder. Kos og ha slike bilder å se tilbake på.
      Kos deg på kroatisk aften. Her blir det nok å ta seg en tu ut i sola 🙂 Så får vi se hva dagen bringer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg