To kjente fjes? :-)

Jeg spurte på på onsdag-kvelden om du visste hvem disse to under her er, og jeg vet jo at for de fleste er de to velkjente fjes 😉 Men ikke for alle…. Og siden disse to snart skal legge ut på en liten Norges-turne igjen, så er det jo viktig at alle vet hvem de er… I fall de plutselig skulle ta turen innom DEG eller DEG 😉 Og hvis de plutselig dukker opp på bloggen til en bloggvenn, så vet dere hvor de bor…og hvem som eier dem…He-he.


Her er Vaniljeogpepper, en rotte jeg fikk av en blogger i fjor omtrent på denne tida..Hun kom i postkassa, fordi bloggeren- som het Vaniljeogpepper- syntes at jeg trengte en rotte…Og det gjorde jeg jo…Livet har ikke vært helt det samme etter Vaniljeogpepper inntok leiligheten 😉 

Bildet over er fra 17. mai i fjor, da hun pyntet seg og stakk på byen....

Fordi det kan bli litt slitsomt med ei hyperaktiv rotte i huset, syntes jeg det i fjor sommer var lurt at hun fikk seg en tur på ferie. Så hun reiste by mail, til 11 forskjellige bloggere i Norges langstrakte land. Hun var borte i ca to måneder, og hadde det strålende. Her er noen bilder fra fjor-årets sommerferie


Her hos Stussli.blogg.no– da hun lærte å sy av Bente 😉 


Og hos Kjesrtisandnes.blogg.no hvor hun fikk treffe Bonnie, og smake på kakene til dronningen av “Kake-krigen” 😉

Hos Ladyaugust.blogg.no ble det så klart mye snop-spising 😉

 

Dette var jo bare NOEN av stedene hun reiste…

Så på slutten av sommeren, når jeg hadde vært uten Vaniljeogpepper i ukesvis, synes Fru Stussli (øverste bloggeren her) , at jeg hadde vær uten dyr lenge nok, og så sendte HUN meg en høne som trengte et sted å bo i byen, da hun skulle begynne studier ved universitetet her… 😉 Så da kom høna i hus, og studerer HØNSK ved UIO

Hun fikk navnet Høne-Pøne Von Bentasil, etter en liten avstemming her inne på bloggen. En litt fornem høne altså..

 

 

 

I desember var de to sammen verter i julekalenderen min, og presenterte dagens oppgaver og leverte ut premier, i tillegg til å drive med all mulig faenskap og sette grå hår i hodet på meg….


Stikker av i trappa på Storo-shopping senter…


Drømmer om jule-kjoler…


Tullet i jule-lysene på Oslo city….

 
Gikk Lucia-tog på jobben min…. 

Ja, sånn kunne jeg bare holde på… 

Men  nå skal de altså ut på Norges-turne igjen, og de har pakket kofferten, og skiene sine, og er ganske klare for å reise… De setter avgårde rett over helga, så nå er det bare å begynne å kikke i postkassene deres snart 😉

 

Sånn, da vet alle hvem de har med å gjøre 😉 

 

Ha en fin dag!! 🙂

 

 

54 kommentarer
    1. cassandraen: Det skjønner jeg 🙂 Håper vi får høre litt, ikke konfidensielle ting så klart, men hvordan DU har det liksom. Jeg skriver jo heller ikke om elevene mine og selve jobben, men kan fortelle om hvordan man har det med det man gjør 🙂

    2. cassandraen: Så spennende 🙂 Jeg har jobbet på avlastningshjem tidligere, det var veldig spennende 🙂 Mye jeg lærte de årene, selv om jeg hadde mye i teorien fra før 🙂

    3. Nei har fortsatt igjen 1 studie år. Men tar meg ett jobb år nå før jeg hiver meg på skolebenken og siste innspurt. Har fått meg jobb på en bolig med unge funksjonshemmede i Trondheim kommune:))

    4. Ååå, så gøy å se litt tidligere bilder av Vaniljeogpepper! Jeg har jo ikke fulgt bloggen din fra starten av så det var morsomt å se blant annet 17.mai-bilde!
      De har vært med på mye rart de der og det er alltid like gøy når de dukker opp. Gleder meg til å se hvor de ender opp og hva de finner på i ukene som kommer 😀

    5. Flaggermusvinger: Ja, de hadde jo en utrolig fin ferie hos deg da, SÅ mye fine bilder som du hadde på Instagram 😀 Kose deg masse i helga Flaggermusa 🙂 Håper du har mye gode planer for helga <3 klemmer i massevis <3

    6. Blir en avslappende helg på meg:)) Blir nok en treningsrunde eller to, men ellers bare hjemmekos tror jeg. Starter i ny jobb på mandag og gleder meg til det:))

    7. cassandraen: Ja, Vaniljeogpepper startet rundreisen i begynnelsen av juli og var tilbake hos meg i slutten av august. Og det kom innlegg fra alle stedene hun var 🙂 Og siden folk begynte å kjenne henne og det kom en til i hus (begge har jeg fått av bloggere 😀 ) så var det naturlig at de hadde julekalenderen min også 😀 Hi-hi. Men påskenøttene får de ikke være med på altså 😀 Da reiser det bort, nå på mandag, og så har jeg nøtter alene 😀 Stor god klem til deg, håper du skal gjøre noe hyggelig i helga 🙂 ?

    8. Hahahaha så herlig du er:)) Nå fikk jeg iallefall en forklaring på hvem de to er:)) Ser ut som de har opplevd litt av hvert de to luringene der 😀
      God helg og klem til deg <3

    9. Moving On: Nei, Høne- Pøne var sist ute ved juletider 😀 og hun har ikke vært ute og reist før heller 😀 Mye mer omtalt Vaniljeogpepper 😀 Men Høne-Pøne Von Bentasil er ei flott ei det også 😀 Hi-hi Stor klem til deg, håper du har det bra <3<3

    10. lifeistooshorttowait: He-he, nei…og det BLIR jo borte en god stund sikkert de nå, hvis de skal innom en 8-10 stykker, så det blir nok ikke snurten av nøtte-skåla her på dem altså 😀

    11. Hi-hi, jeg vet hvem de er, etter å ha deltatt på julekalenderen din 🙂
      Nå er jeg spent på hva slags sprell de finner på i påsken! 😀
      Herlige bilder fra tidligere opplevelser de har hatt 😀

    12. lifeistooshorttowait: Jepp, og nå reiser de rett over helga 😀 Skal bli bra det 🙂 Og jeg begynner forberedelser av påske-nøtter, på egen hånd 😀

    13. Karoline Johannesen: Ja, de er litt kjendiser her inne nå, så mange vet hvem de er, og nå blir det spennende å se hva folk finner på med dem 😀 Ha en fin fredag 🙂

    14. cathrinehenriksen: Ja , de lager mye liv rundt seg og innleggene fra alle som hadde besøk av Vaniljeogpepper i sommer var veldig morsomme for meg å lese hvertfall 😀 Ha-ha.. Ha en herlig fredag da 🙂 Klem

    15. Lisbeth: Ja, de blir moro å se hva folk finner på med dem 😀 Hi-hi. Gleder meg stort til innleggene 😉 Ha en strålende fredag du også 🙂 Klemmer <3

    16. Oslopadde: Å ja, kaffe må til , og jeg har nok å gjøre hvertfall 😀 Skal både hit og dit 😀 Så de kan bare kose seg på turne de 😀 Klemmepaddeflag <3

    17. Hehe så artig 🙂 og noen flotte påskeklær de har fått 🙂
      Spennende å se hvor de tar veien denne gangen.
      Ha en strålende fredag 🙂
      Klemmer

    18. Hva i alle dager skal du gjøre hele påsken uten Høne-Pøne og Vaniljeogpepper???? Kanskje møte meg en dag til en kaffe? 🙂

    19. miastorp: Ja, det er noen artig -fjes det her 😀 Ja, det blir kjempegodt med påske, gleder meg jeg også 🙂 Jeg gleder meg til helg også jeg og fredagsfølelsen er god som bare det 😀 Klemmerimassevis på vei <3

    20. Fru Stussli: Ja, det blir moro å se hva folk finner på 🙂 Jeg gleder meg 😀 Første økt er jeg LITT med i planen 😀 Ha-ha… Kose deg på sykkeltur lille Bente <3 Og klemmermasse tilbake <3

    21. Min matgale verden: Ja, de har jo fått seg gule gensere. Og ski. Men det er mulig det blir vannski de fleste stedene 😀 ha-ha 🙂 Nå er det fredag og det er sol, og veldig, veldig deilig 🙂 Ha en fin fredag min venn <3 klemmer med sol i øynene <3

    22. frustrertfrueihouston: Neida, så stille blir det ikke 🙂 Jeg har mange planer selv, og skal ha påskenøtter på bloggen, så får nok å gjøre 😀 Hi-hi. Så det blir godt å få dem litt over på andres hender …Ha–ha 🙂 Ha en fin-fin dag 🙂 Her er det sol og glede 🙂 Klem <3

    23. Hehe jeg blir alltid i godt humør når jeg ser disse 🙂 nå er det ikke lenge igjen til påske og det skal bli så godt!!!! Masse solskinnsfredags klemmer <3

    24. Hahaha gleder meg til alle innleggene fra turen. Var veldig morsomt da V&P var på sommerferie 😀
      Husker bekymringen da det plutselig ble stille fra henne leeeeenge. Så var det bare noen som hadde vært på ferie og vips så var hun på vei igjen.
      Ha en strålende dag i solen.
      Her er det frost på plenen, men jeg er klar så snart sola tar tak. Sykkeltur!!
      Stor klem med sykkelbud

    25. Ønsker både Vaniljeogpepper og Høne-pøne Von Bentasil riktig god påsketur, og gleder meg til å følge med på hvor de havner. Det blir en stille og rolig påske, uten disse to sjarmtrollene, på deg da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg