Hvis jeg var en fugl…

Tenk å kunne fly da du!! .Det hadde vært noe det… Spre vingene ut, på toppen av en stolpe eller noe…og bare lagt seg på luften…Kjenne det kile litt i magen…Ja, for det må vel kile litt li magen i sånne situasjoner…selv om man er fugl?? Mon tro hva som foregår i hodet på dem der de står på toppen av sånne stolper….

“Mat”…….”brød”…. “flue”….”mark”…”bæsje-i-hodet-på”….. 

Eller de tenker vel neppe så mye i det hele tatt etter det vi har lært…Fugle-hjerner skal visstnok ikke være veldig mye å skryte av… Men det er allikevel noe MED enkelte av dem…Noe Majestetisk… selv om de eventuelt ikke har så mye å komme med i et slag sjakk… 😉

Finnes ikke veldig mye som er mer majestetisk enn en flott svane, som kommer seilende i fred og fordragelighet…(Altså FØR de begynner å hvese og briske seg…) Og det er noe veldig vakkert over ørn i fri flyt over en blå himmel…. Og til og med den lille spurven på fuglebrettet en kald vintermorgen, er et vakkert syn…. Så kan de bare TENKE hva de vil… VI får aldri vite det helt likevel hva som foregår der inne.

 

Som du vet er jeg sjef for “Svanehals-klubben” (les om det HER) ….men selv om jeg er sjef  der, er jeg jo fryktelig redd for EKTE, LEVENDE svaner…fordi de kan bli fryktelig sinte..frese…og bite…

Men i går, da jeg først klarte å tvinge meg til en liten kort joggetur, ble jeg jo fryktelig fort sliten som du leste i går…. Med kamera i løpe-sekken var det jo ikke vanskelig å stoppe, for å få en aldri så liten foto-session også..


“Hm…. lurer på hva de DER har i hånda… skal nok en tur bort der ja….og får jeg ingenting, ja..da bæsjer jeg på dem…”

Mange fugler i fri fri flyt…


Og de ble bare fler og fler…..(begynner å likne Hitchcocks “Fuglene”…)

Inntil den vakre svanen nærmet seg…


“Ja, her er jeg altså….”


“Hva er det du glor på?? Kan jeg få litt fred her?…”


“Neivel….da gjør jeg bare SÅNN…. Hvor moro er det DA liksom…å stå der å knipse?… “

 


“Jeg vil nemlig ha fred når jeg spiser….Ikke at det er så lett egentlig men…”

 

H

“Hrmf…..Husj…. vekk…”

Har du noen gang ønsket du kunne fly?

Har du hoppet i fallskjerm noen gang?

 


 

47 kommentarer
    1. Moving On: HAng-glider mener du 😀 Jeg tror jeg liker adrenalinet litt lavere jeg 😀 Liker ting ganske jevnt må jeg si 😀 Ha-ha 😀

    2. fallskjerm anbefaler jeg virkelig! Det får virkelig adrenaline til og stige himmelhøyt =)
      fallskjerm er vell det nermeste jeg kommer om hva som kan funke som vinger på deg :p hahaeller sånn trekanta greier med stang som en holder i og kaster seg utenfor et fjell eller andre høyere ting =)

    3. Tattavkvinnene: Ja, jeg liker dem ikke nærme jeg heller 😀 Ikke sånn rett over hodet…Og jeg har blitt bæsjet på altså! I sommer SKIKKELIG, det var mange fugler i Dubrovnik, små, men mange, og de var rett over hodet…og ble faktisk bæsjet nesten i munnen altså 😀 PFØY!! Det var helt ekkelt… Moro å ta bilder i går, fikk mer kontroll over dem i går, ikke som de i Dubrovnik 😀 Heldigvis 😀

    4. cathrinehenriksen: Ja, fornøyd med gårsdagens fuglebilder 🙂 Jeg koste meg, det sto ei jente og ga mat til fuglene, så da var det fritt fram. Jeg har ikke drømt mye om å fly, bare da jeg var liten, ville være SUper-Langbein, og ba Donald duck & co om supernøtter… skrev brev…Fikk ingen nøter.. 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    5. frokenfjeldberg: Jeg hadde IKKE hoppet…men flydd derimot, det skulle jeg gjerne gjort, helst med egne vinger eller Super-Lanbein-kappe, men helst vinger, tror mest kontroll da 😀 He-he.. Stor klem <3

    6. Moving On: Tøffing, som har hoppet fallskjerm to ganger da 🙂 Strikkhopp tør jeg IKKE. Men skaff meg et par egne vinger, da skulle du sett fuglen sin da 😀 Og da hadde jeg blitt en ekte svanesjef 😀 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    7. Anonym: Her nytes søndagen som bare det 🙂 Uansett hvem som ønsker meg det 😀 Blir jo litt nysgjerrig på anonyme kommentarer 😀 Jeg hadde ikke turt strikkhopp, fallskjerm eller noe sånt,men jeg tror jeg hadde egnet meg flott med vinger 😀

    8. Svaner har jeg matet fra jeg var barn. Var alltid svaner på hytta vi var på om sommeren. Lærte fort at så lenge du har mat nok, er svaner veldig snille. Men er det fler enn to svaner må man være rask, for om en må vente litt blir det fort krangling 😛
      Syns måker er verre, spesielt når de har egg. Stuper etter deg :S

    9. Karoline Johannesen: Jeg ville ikke hoppet i fallskjerm, hadde ikke turt, men å ha egne vinger å fly med tror jeg hadde værrt veldig moro 🙂 Er nok litt redd fugler, særlig svaner, men fikk noen morsomme bilder, takket Være en jente som holdt på å mate dem 🙂

    10. traust: Ja, liker ikke å ha dem for tett på, spesielt ikke svaner.. sinte.. men å VÆRE en…eller å kunne fly i det minste..det hadde vært noe det 😉

    11. Helge: Ja, ikke sant det hadde vært noe, kunne fly seg en tur, til varme land ja, billig billett 😀 Jeg har hekler ikke hoppet i fallskjerm, det virker litt skummelt. Ha en fin dag 🙂

    12. Jeg fikk nesten litt skrekken for fulger på fredag, eller i hvert fall duer! Alles store skrekk når man er i nærheten av en flokk med fugler er vel at samtlige skal fly rett over hodet på en å bæsj rett på en. På fredag tror jeg søren meg det var like før. Vilde og jeg sitter på en benk, og plutselig reiser hele dueflokken som sitter på et tak seg og flyr RETT over hodet vårt! Herremin, jeg var sikker på at vi hadde blitt nedbæsjet begge to x) Heldigvis gikk det bra denne gangen 🙂
      Bildene dine var veldig fine da, svaner er jo så fine å ta bilder av! Skikkelig flotte fulger!

    13. Ja har selvfølgelig ønsket at jeg kunne fly og har hatt mange drømmer hvor jeg har flydd . Fine drømmer var det 🙂 Har ikke hoppet i fallskjerm før , men har vurdert det da 🙂 Har nok heller ikke lang nok hals til å være med i denne morsome klubben din ,hihi 😀
      Fantastiske bilder du fikk tatt på denne turen din da <3 Riktig fine fugler og bilder :))
      Ønsker deg en herlig søndag videre :)))

    14. hahha.. fantastiske bilde med bildekommentarer fra deg!=)
      ser jo faktisk ut som det var det den tenkte der den vred seg bort fra bilde nermest =)
      jaa. har ofte ønsket jeg kunne fly!
      be litt emdreven når jeg var mindre av marikken, som hoppet fra taket med paraply, så gjorde det ofte fra garasjetaket med 2-3 paraplyer i handen!! haha
      Har hoppet i fallskjerm 2 ganger, så nå er det strikkhopp jeg vill prøve en gang =D

    15. Ja, tenk så herlig å kunne fly over byen. Ingen kø, bare seile i luften… Og så tror jeg det er annerledes å kunne fly selv, selv om jeg ikke trives i høyden. Men fallskjerm eller hangliding, sikkert gøy, men der tror jeg høydeskrekken stopper meg. Men i tankene må det være fint! Nyt søndagen 🙂

    16. Artig bilder og hvordan du har laget en fortelling om dem.
      i innlegget mitt i dag, har jeg også masse fugler. Det er så artig å betrakte dem på nært hold:)

    17. Jeg har nok aldri ønsket å kunne fly, men det kommer nok av at jeg har høydeskrekk. Så det ville vært et mareritt. Men likevel skulle jeg gjerne ha hoppet i fallskjerm… Det hadde vært utrolig spennende og skremmende på en gang 😛
      Men fugler er fine de, ønsker meg en papegøye av alle ting. Men det må bli senere i livet, for her i denne leiligheten ville det blitt trangt.

    18. Har aldri hoppet i fallskjerm. Mendet kunne innimellom ært en fordel og være fugl. Kunne fly fra alt og alle bekymringer og forventninger. Kunne vært i varme land om vintern og besøkt gamle Norge om sommern. Ha en fin dag.

    19. Å kunne fly tror jeg alle har drømt om en eller annen gangen. Det handler kanskje om å være fullstendig herre over seg selv høyt hevet over alt annet.
      Vet ikke, men ja drømmen har vært der.
      Hoppe i fallskjerm? nei takk. Det tror jeg er farlig.:)

    20. Geriatriks: Så du også ville helst hatt vinger selv? Me too.. Kunne ikke tenke meg fallskjerm, ingen egen kontroll.. men egne hinger derimot..Jepp!

    21. Min matgale verden: Jeg er SIKKER på det var det den tenkte 😀 Slutt med den glaninga liksom. Sto en jente og matet dem rett ved siden av, lenge, så jeg kunne bare knipse i vei, og ble mye flaksing å få knipset 😀 Jeg ville helst flydd med egne vinger, mer kontroll tror jeg 😀 Kos deg med bakste-dag, for det er det du skal? 🙂 Klemmer i fri flyt 😀 <3

    22. Fru Stussli: Ja, spørs om jeg hadde Vært så tøff jeg også :-D, men fint å se på det de glir av sted… men svanene har jeg aldri sett fly? I går var jeg heldig, det sto ei lita jente og matet disse fuglene, så jeg knipset i vei, hekke tida, så noen MÅTTE jo bli litt fine og flaksende fant jeg ut 😀 Kom noen småunger bort og spurte fugle-spørsmål, så jeg så nok dreven ut 😀 fugleekspert liksom 😉 Gratlerer til hr Stussli! Kose dere med kake. Store flaksende klemmer på vei <3 😀

    23. Jeg er bittelitt redd for høyder… Klarer seg lenge med å fly for meg. Da er jeg alltid bittelitt redd…
      Så jeg har ikke sånn behov for å fly selv. Du vet, da jeg var yngre hadde jeg både flydd og hoppet om jeg hadde fått tilbud, men ikke nå. Nei nå er jeg redd sånne ting…
      Nå skal jeg bake opp-ned-eplekake til Hr Stussli som feirer bursdagen sin i dag.
      Stoooor klem med søndag på 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg