Hvis du trenger å smile litt…. :-)

Ja…da er dette noe for deg. For om du har en dag, hvor du er litt molefonken…(morsomt uttrykk) , litt “bakpå” eller bare litt alminnelig hverdagshumør, ja da skal du sette på noe musikk som får hjertet til å hoppe litt ekstra, foten til å spenne vilt under kontorpulten, ansiktet til å trekke musklene OPPOVER og hjernen til å smile litt ekstra… Og hva er det så som får hjernen til å smile og hjertet til  å hoppe litt ekstra? Jo det er BASKERLAND.

En herlig liten gjeng, som spiller livsbejaende musikk, på lampeskjermer,fiolin. og alt annet de måtte få tak i…

Jeg er så klart i litt inhabil i dette her.. jeg  har ikke plutselig bare DUMPET over dette herlig bandet. Neida, jeg er FADDER til trommisen i dette bandet, sønnen til venninnen min (hun med Helsefarmen ;-))

 Det er han som sitter nederst her.

Og nå har det seg sånn, at de er videre til semifinalerunden i Norske Talenter. Og jeg vil jo gjerne gjøre litt reklame for dem her, siden det er DE vi må stemme på i semifinalen så klart 🙂 Og for at du skal vite HVA du bør stemme på, har jeg laget en liten link inn til Tv 2. no sin lille visning av deres audition. Håper du tar deg tid til  høre på dem, du vil ikke angre. Du vil fortsette dagen et smil bredere, vil jeg tro. Bare klikk på linken under her.

 Baskerland

 

Følger du med på Norske Talenter? 

Skal du stemme på Baskerland? 😀 

45 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, ikke sant de er fine 🙂 Jeg blir glad av den musikken ja 🙂 Og skal stemme masse 😀 Må jo det når jeg er fadder i tillegg til å like musikken super-godt 🙂

    2. Oi, så artig! Har ikke sett på norske talenter i år, men jeg måtte jo sjekke ut videoen. Noen som spiller på lampeskjermer og stekepanner kan jeg jo ikke være foruten! Skikkelig imponerende at det låter så bra når trommesettet består av helt hverdagslige gjenstander! Krysser fingrene for dem 😀

    3. Moving On: Men nå har du sett LITT 😀 Var ikke det veldig bra 🙂 ? Gladmusikk det der? 🙂 Jeg blir veldig glad av å høre de, og falt pladask første gang jeg hørt dem, og det er ikke fordi jeg er fadder til han ene gutten, MEN fordi de er flinke som bare det 🙂

    4. Dei var flinke da!!
      jeg ser ikke tv faktisk (A).
      min tv tror jeg står inne i boda, om ikke på vaskeromme og samler støv.
      så har ikke sett Norsketalenter! haha

    5. Helge: Ja, det ligger noe ute på You Tube også, men det er mye de samme sangene som de har hatt på Norske Talenter. Jeg skal hvertfall se framover nå, følge med på gutta og stemme så klart 🙂

    6. Flinke gutter det der i Baskerland. Ser sjelden på Norske talenter men burde kanskje ta meg en titt. Gutat er sikkert like dyktig som In august, forskjellen er at Baskerland er med i Norske Talenter noe som in August ikke har vært. Håper at et kanskje er lagt ut noe på you tube av dem. Ønsker dem alt godt

    7. Hehe, ble faktisk litt glad bare av å se bildene du har lagt ut av de jeg 🙂
      Har ikke fulgt med på Norske Talenter denne runden, så de har nok gått meg hus forbi 😮

    8. jeg skal se på linken. Nei, jeg ser ikke mye tv, dessverre. Mye blogging isteden og se film på you tube:)
      Fine gutter i hvert fall. Nå kan jeg lytte på dem:)

    9. Anonym: Hei, er det “frustrert frue i Houston” ? FLere anonyme i dag, men jeg kjenner jo igjen litt av historien, så tipper det er deg 🙂 Ja, herlig musikk, det er til å bli glad av 🙂 Jeg skal stemme etter hvert 🙂

    10. Hi hi dette var jo til å bli i godt humør av .Kreativt og fengende. Dårlig med norsk tv i Houston, men jeg ønsker guttene lykke til!

    11. cathrinehenriksen: Niesen min var med i et kor. Men han gutten i Baskerland er jeg bare fadder til, han er venninnen min sin sønn, ikke noen slekt. Og hadde du hørt meg synge så hadde du kjapt skjønt at jeg ALDRI ville kommet inn på audition-rommet en gang 😀 Ha-ha.. Jeg kan mye annet, men SYNGE kan jeg absolutt ikke 😛 Sang i kor på folkehøyskolen, og da vred folk seg og så på meg og faktisk mammaen til han gutten her 😀 Vi hadde ikke noen særlig korstemmer akkurat 😀 He-he

    12. Karoline Johannesen: Jøss, så artig da, at du kjente de. Nora husker ikke jeg, men høres kjent ut navnet. Men ha Erlend husker jeg godt. Koselig at du var barndomsvenn 🙂

    13. Hadde jeg hatt venner, familie eller noe bånd til noen hadde jeg også fulgt med. Fulgte med den gangen Nora og Erlend var med. Nora er en del av min søster manns familie. Så langt uti der familie som jeg har kontakt med. Og Erlend var en barndomsvenn 🙂

    14. cathrinehenriksen: Ja, er de ikke herlige 🙂 Jeg har ikke fulgt med mye, litt i fjor pga niesen min var med, Og NÅ må jeg følge med altså, dette blir moro. Og jeg elsker musikken deres, de er glade, morsomme og dyktige : -) Blir i godt humør 🙂

    15. Karoline Johannesen: Jeg har heller ikke fulgt med ofte, men i fjor var niesen min med, i et kor, og i år er denne gutten som jeg er fadder til kommet til Seminen, så nå må jeg følge med 🙂 Og de har en veldig livsglad musikk 😀 Jeg falt for dem første gang jeg hørte dem, og ikke pga jeg er fadder altså, men pga knakende god musikk 😀

    16. For en herlig gjeng ,de var jo flinke også <3 Skal selvfølgelig prøve å få stemt på dem ...Pleier å følge litt med på norske talenter ...Men ikke hver gang . Men nå må jeg jo prøve å få stemt da , så håper de er med neste fredag :)) Stilig at du er fadder til en så talentfull gutt :))

    17. Anonym: Så bra du også likte dem, det svinger som bare det av det de spiller 🙂 Ja, hun Mia er litt brautende, men jeg bryr meg ikke så mye om henne .-D Prøver å overse henne 😀 Jeg skjønner det er deg Cuskima, fordi om du er anonym, fordi KLEMMETING <3<3

    18. Lady August: Så bra du digger dem 🙂 Ja, trommisen/lampeskjermslageern er jeg fadder til på ekte humanetisk vis 😀 Jeg falt hardt og pladask første gang jeg hørte de på en kafe i Fredrikstad, når jeg var på Helsefarm hos venninna mi. Og de er jo ikke ferdig med videregående en gang. Men kan HVERTFALL spille 😀 Jeg skal stemme masse 😀 Ha en fantastisk dag selv snuppelupp-søs. Klemmerflatoglenge <3

    19. syns de er søte også -så den da eg svippet innom kanalsurfing en kveld. Har som en annen over her litt Mia allergi spesielt etter hun ble litt mer kjent igjen.
      Liker mey av det hun står for men hun er for bastant og brautende og det liker eg ikkje -selvom eg er BergænSAR og tåler at folk e svære i kjefeten hahahaha
      Lånepc klemmeting <3

    20. folkogdyriskogen: Oi, så gøy da, at du har hørt dem før, og husker dem også 😀 Herlig!! Ja, de er noen glade og energiske gutter som får fram smilet hos meg hvertfall. De har noe eget 🙂 Og jeg skal helt klart stemme når den tid kommer 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer<3

    21. Fru Stussli: Så ba 🙂 Ja jeg har så sansen, og de er kjempeflinke 🙂 De er ikke ferdig på videregående en gang 😀 Men gode som bare det 🙂 Det er semifinale med dem 9. mai tror jeg det var, og DA skal jeg stemme som bare det 😀 Ååå, så spennende med turen din, sjkønner godt du hopper på stolen nå altså, er det i morgen TIDLIG?? 🙂 Gode sommerfuglklemmer fra meg, håper på mange kort fra deg på bloggen 🙂

    22. åååeh! De husker jeg VELDIG godt, falt for dem med engang! Og du har helt rett, det plasserer et smil i ansiktet selv på de dårligste dager 🙂 Levende og kreativt 😀 Ha en fin dag, klem <3 .-)

    23. Å Gud så stilig da. Artig, håper de vinner da.
      Jeg følger lite med på slikt, men kan skjønne det er spennende for de som følger med:)

    24. Haha Fru Stussli klappet foran macen her. Flinke gutter!!
      Jeg ser jo ikke norske talenter fordi jeg har en bitteliten Mia Gundersen allergi.. Og i tillegg er jeg vel i det store eplet når det skal stemmes, men jeg sender mange gode vibber til det sjarmerende bandet.
      Stor klem fra frua som har så innmari mange sommerfugler i magen at hun nesten sprekker….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg