Vart du skræmt no? ;-)

Ja, jeg lurer nå litt på det…. Hva er det som får deg skremt…? Er du redd for en tur i skogen på natterstid? Eller er du mer pinglete når det gjelder å gå rundt i Oslo sentrum en lørdags kveld…? Er du redd for å være alene hjemme? Eller er du mer redd edderkopper som klatrer på utsiden av vinduet…med lange hårete bein…?

Det jeg undrer meg over med meg selv, er at  selv om jeg EGENTLIG ikke er redd for NOENTING…. så har det vist seg i det siste at jeg er LITT  redd både edderkopper og svaner…hvis de nærmer seg MEG da…. Ellers går det ganske greit.. Jeg liker ikke mørke i skogen, men tåler det i byen ganske greit… Jeg er redd for rotter, som sitter ved Akerselva og gnafser på kjøtt-bein….. men liker tam-rotter ganske godt… Og jeg er redd for hester, så sant de ser hardt på meg, og prøver å få tak i meg med mulen sin….Men egentlig er jeg ikke redd for noe særlig i det hele tatt…

Når det gjelder serier og filmer, så liker jeg IKKE skrekk-filmer…så de ser jeg bare ikke…For jeg har bare ikke LYST til å skvette så veldig…  Ikke fordi jeg er redd… Men hva i all verden er det som gjør at jeg MÅ se sånne serier som Criminal Minds på dvd da? …

 

 

Den er FULL av utspekulert faenskap, som foregår i de sykeste hjerner…. Og jeg ELSKER  å se på den serien… Med lap-topen som skjold, når det er på det mest ekle… Men jeg MÅ se…


 

Betyr det at jeg LIKER å bli redd da eller?

 

Ser du Criminal Minds?

Hva er du mest redd?


46 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Uffda, redd for det meste 😀 Jeg er redd ute, på litt øde steder, men ikke i byen 🙂 Jeg sier jeg ikke er redd noenting jeg… ;-)men det ha visst dukket om noen små-greier 😉 criminal minds er deilig ekkelt 😀 Ha-ha

    2. Er redd for det meste jeg xD Liker ikke å gå ute alene når det er mørkt, jeg blir lett redd av skrekkfilmer, jeg er redd innsekter og padder, jeg er redd for å få store stygge sykdommer og jeg er litt redd hunder (etter å ha blitt bitt som barn). Listen er sikkert lengre også, men da hadde det bare blitt flaut x)
      Criminal Minds er uansett veldig gøy da! Det er skummelt på en ok måte. Det er ikke en serie jeg sitter å skvetter av, men etter mange episoder på kort tid er det jo lett å bli litt paranoid da. Det finnes jo sikkert noen som er så fæle som de i Criminal Minds.

    3. Ah, da må jeg kanskje gi den en sjanse! Det er vel kommet en del sesonger også, og det er jo som regel et godt tegn 😉
      Alltid kjekt å se slikt sammen med noen ja 😉
      Klem <3

    4. Kristin: Ja, hvis du liker å se gjennomtenkt ekkel skummelhet, er dette tingen, den er VELIDG god serie altså, jeg elsker den. SKummel, men må se. Jeg og samboeren. Så da ikke FOR skummelt 😀 Ha en fin kveld du også :-)KLem <3

    5. Hihi, jeg er redd for mørket, og da inkludert både å gå i skogen i mørket, og å gå i storbygater på nattestid.. 🙂 Er også redd for veps..litt redd for edderkopper, særlig hvis de driver og heiser seg ned rett mot ansiktet mitt 😉
      Likevel er jeg veldig glad i skrekkfilmer, så lenge jeg slipper å se de når jeg er alene hjemme da..det er som regel en dårlig deal, for jeg er husredd også – men bare når det er mørkt ute altså 😉
      Jeg har ikke sett så mye på Criminal Minds, men burde kanskje det? 🙂
      God kveld! <3

    6. foreignerat50: Ja, vi har alle noen småting vi er redd for 🙂 Sånne FÆLE skrekkfilmer, med grøsser -tendenser liker jeg IKKE..Men sånn som er LITT små-skummelt liker jeg, OG Criminal Minds..og den er egentlig ganske ekkel…MEN må se på den 😀

    7. Karoline Johannesen: Ja, spesielt om de dukker opp i skogen 😀 Plutselig 😀 Men i byen er det greit synes jeg, får hvis det dukker opp noen skumle, kan jeg alltids rope på de ANDRE 😀

    8. cathrinehenriksen: Ja, det var ikke mye 😀 Bare litt redd for tannlegen, men jeg er jo HELLER IKKE redd for nesten noenting 😀 Ha-ha…bare noen småting.. 😉 Skulle hvertfall tro man likte å bli redd, når man ser sånt som man gjemme seg litt av ;-D Ha-ha

    9. Karoline Johannesen: Nei, jeg følger heller ikke fast Criminal Minda, vi kjøte like greit dvd-er vi, fordi vi liker det så godt 🙂 Mørket er det skumleste, spesielt hvis det ikke er andre folk i nærheten 😀

    10. Ble ikke skremt nå nei , skal ganske mye til for å skremme denne frøkna 😀 Heldigvis ,men er heller ikke så begeistret for edderkopper da . Ser nok ikke på noen amerikanske serier ,så og si . Så har heller ikke sett denne :p Om du liker å bli redd ? Nei aner ikke , det vet du kanskje best selv ,hihi ;)) Jo nå kom jeg på det jeg er livredd for tannleger ,nytter ikke hvor hyggelige og forsiktige de er . De skremmer vettet av meg bare med å pirke meg i tennene mine :/ Så har tannlegeskrekk så det holder :p Haha 😀

    11. Marit: Nei, helt enig om blod og hjernemasse, IKKE glad i heller. vil ikke se det. Ikke REDD det, men liker det IKKE 😛 Men Criminal Minds-ekkelt, MÅ jeg se. Jeg synes den serien er SÅ god!! Utspekulerte plott, gjennomtenkt. Jeg er ikke redd i byen, bare rottene, men masse redd i skogen i mørket… Ja jeg tenker meg deg som litt tøff 🙂 Nemlig! Ikke redd for noenting.. som meg 😀 Ha-ha

    12. Jeg er livredd for å gå islagte vann! Uansett om det har kjørt en bil rett foran meg. Isen kan være så tykk den bare vil, hjelper ikke en dritt. Jepp, ser Criminal Minds, og jeg har ikke problemer med å så i skogen i mørket, helt aleine. Tror jeg er mer redd for byen på nattestid. Iallefall Oslo, men det er vel fordi jeg ikke er kjent der. Ellers har jeg ikke akkurat noen fremtredende fobier eller redsler. Er tøffere enn toget, vettu! ;o) Men er ikke glad i å se krigsfilmer der det er om å gjøre å få blod og hjernemasse til å sprute mest mulig utover .. det er ekkelt det!!

    13. folkogdyriskogen: Ja, edderkopper er man redd for å få PÅ SEG… fordi de går fort, og man har ikek kontroll på dem 😛 Ja, jeg skjønner hva du mener, litt sånn passe skremt liker jeg nok å bli. Jeg mister jo ikke kontrollen, for vet det er bare film, men er EKKELT og skummelt NOK likevel 😀 Ha en herlig dag du 🙂 Klemmer <3

    14. Vanja: JA, jeg liker den også veldig godt!! Og den er ekkel og skummel, og jeg MÅ se på den 🙂 Jeg synes den er GOD, gjennomtenkt og ALT. Vi kjøper dvd-ene vi. Hai og krokodiller er man nok litt redd ja, om man får de for nære 😀

    15. Er ikke så lettskremt av meg 🙂 Men en ting jeg har helt panikk for er edderkopper! Fy fader for noen ekkle dyr!! æææsj!! Er lissom ikke redd for at de skal gjøre meg no, for VET dem ikke er farlige..Men er redd for å få dem på meg, for de er så sinnsykt STYGGE! Er heller ikke no glad i Oslo..generelt..Der syns jeg det er ganske skummelt både dag og natt..Blir for mye for en som er glad i skogen og stillheten tror jeg 😉
      Det kan nok være at du er glad i å bli LITT skremt da ja..Bare ikke sånn heftig skremt..Hvis du klarer å henge med meg nå?? hehehe…klem <3

    16. CM er den beste serien ever. Jeg digger den.
      Om jeg liker å bli skremt? Nei tror ikke det egentlig, men har jo en lei tendens til å havne i skremmende opplevelser da. Så inners inne er jeg kanskje glad i det.
      Ellers er det hai som er farlig og krokkodiller. Hadde ikke likt å være for nære de.:)

    17. frustrertfrueihouston: Nei, å føle man blir trukket utfor, IKKE gøy.. Jeg liker å gå i fjellet, så er ikek veldig redd her, men går ikke mye på tuppen av ting…det trenger jeg ikke 😀 Jeg liker heller ikke å SKVETTE så veldig, men Criminal Minds er bare EKKEL, og ikke veldig SKVETTEN…bare fæl liksom..men se må jeg visst…med litt pute-liknende til å se bort i … 😀 Men nå er det litt mårran her, og snart lyst…Heldigvis 🙂 Det er det beste 😀 Ha en fin ny uke 🙂 Klemmer <3

    18. Livsrom: Jeg fikk heldigvis kommet meg litt OPPÅ igjen før jeg la meg 😀 Criminal Minds glemt.. Så jeg sov godt altså 😀 Hadde vi hatt større hus hadde jeg nok vært litt redd her. Men det er noen fordeler med små leiligheter også 😀 Jeg ser jo alle rommene fra mitt sted i sofaen 😀 Ha en fin mandag Liv, god morgen til deg <3 klem <3

    19. passion4lifeandtravel: Jeg er egentlig ikke redd for noenting 😀 he-he…bare noe småtterier som du ser..Men jeg skjønner ikke dette med at man liker å se filmer man blir litt redd av 😀 Men jeg er jo trygt inne i huset med lyset på da…så det er kanskje noe med det…og at jeg VET at selv om det finnes mye gale folk, så er DENNE bare film..

    20. Helge: Ja, gå seg bort i fremmed by er også litt ekkelt… Men å være redd for å brekke armer og bein er jeg ikke 🙂 Nå er det heldigvis lyst igjen, og med lyset er ting mindre skummelt 😀 Ha en fin dag 🙂

    21. Jeg har ikke sett Criminal Minds, sikkert fordi noen andre ser andre ting på den tiden (vet ikke når det gikk på tv, men vi så sikkert noe annet), skrekkfilmer ser jeg ikke fordi jeg ikke vil bli skremt, mørke skoger unngår jeg, men har jeg en arm å holde i, så kan jeg gå. Spøkelseshus på tivoli går jeg derimot ikke i, selv om jeg vet at det er ufarlig, men liker ikke tanken engang på å vente på å bli skremt! Og høyder, ikke fly, men det å stå på en kant å se langt ned – føler jeg blir trukket utfor. Ikke gøy..

    22. Ikke redd for noenting, nei? hehe;) Skulle trodd deg om du ikke nevnte alt du er redd for;)……for jeg er ganske så godtroende.
      Jeg er ganske husredd, redd at noen gjemmer seg i mørke rom når jeg er hjemme alene. Jeg syns skrekkfilmer er spennende, og ser Criminal minds når det passer. Jeg syns rotter er ekkelt, men redd?? -nei, vet jeg ikke. Så er jeg skrekkelig redd for mer smerter, tanken på det gir meg følelse av panikk…. Aller mest redd er jeg nok for at noe skal ramme barna mine, noe negativt og vondt altså.
      Ønsker deg en natt fri for mareritt, drøm søtt:) Klem<3

    23. Oi…ja, jeg ble skremt :-)…jeg er nok ganske så lettskremt, og i tillegg veldig fargerik fantasi, så jeg holder meg unna krim og skrekkfilmer og bøker av samme kategori 🙂
      Jeg er egentlig redd for ganske mye, men jeg later som jeg er litt tøff, dessuten så er jeg tøff når jeg må 🙂

    24. Har aldri sett Criminal Minds. Men hva jeg er redd for kommer helt ann på hva man tenker på men jeg er vel redd for parkeringsbøter og at det askal bli kaos i fremtiden pga dårlig planlegging. Men hvis du tenker på situasjoner er vel det og skade andre uten vilje de fleste ikke vil, gå seg bort eller brekke bein eller armer.

    25. bhaaa. frysninger her jeg sitter!! haha
      hat hat hat på edderkopper!! haha
      det som er rart med edderkoppene er, jeg er livredd, type så redd at jeg kan gråte av det når jeg møter en INNE, møter jeg en ute, nei da går det greit!! haha
      Haha, Heldig du der.. jeg og noen av søskene mine er det eneste som er under 90kg i vår familie/ slekt.. hvor av ALLE er under 170.. så her ligger det veldig lett til at jeg skal bli det!
      viste du at det var en tannlege som fant opp den elektriske stol!! thats how mutch they hate us!! haha

    26. miastorp: Ja, da er du veldig tøff. Jeg er aller tøffest i leiligheten her…For her er jeg ikke redd…:-D Men det søppelhuset her ute…DET er litt ekkelt på morgenen om vinteren, fryktelig mørkt, og kan sikkert sitte noen der, rotter eller annet 😀 for å ta meg når jeg åpner 😀 Men ærlig talt, det er ikke MYE jeg er redd egentlig…bare noen småting 😀 Ha-ha.. Klemmer med mot i brystet <3

    27. Susns sang og smurferi, fjoll : Elgen 😀 Den kan vel ikke spise deg? Ikke kjøtt-eter vel 😀 Ha-ha..sier jeg som er redd edderkopper og svaner…som om DE skulle være noen ekte kjøtt-etere…:-D Ha-ha.. Ja, skogen er skummel…Mye mer skummel enn byen, mye man IKKE ser også i skogen…Byen kan man tross alt som OFTEST rope…og så kommer det noen…Men i skogen…skummelt…

    28. Moving On: Ja, edderkopper er jeg redd bare pga at de går så fort…jeg har ikke kontroll på dem.. Og skal jeg drepe dem må jeg være veldig snar, og KASTE ute hele dem og det jeg har drept dem med, UT av leiligheten etterpå 😀 Jeg er ikke redd for å bli tjukk, selv om jeg nå om dagen burde det kanskje, så mye sjokolade jeg spiser nå 😀 Men jeg legger ikke LETT på meg…Det går bra enda 😀 Og tannleger, jess, enig der 😀

    29. Redd nei 😉 egentlig er jeg ikke redd for noe som helst men bygger man å tenke kan man fort bli litt redd. Var alene i Sverige å så skrekkfilm. Hoppa i taket noen ganger men ble ikke redd selv om jeg var helt alene i huset med mørket tett inntil veggene og alle de skummle dyrene som bor der nede 🙂 tøffere en toget klem <3

    30. Jeg er faktisk mest redd får å Gå-meg-på elgen… for jeg kan godt tusle en liten tur med bikkja litt nedi i skogen på hytta…i mørket, litt sånn stille… og må innrømme at jeg har regnet ut sekundene det tar å få i gang de korte beina mine og komme meg opp på verandaen og i trygghet for å bli spist opp 😉

    31. Mariann Sæther Tokle: Ha-ha, jeg skjønner det kan virke litt skummelt her, når man ikke er vant…Men jeg synes lysene og gatene og alt her er mye mer trygt enn de mørke skogene 😀

    32. er LIVREDD edderkopper, store,små uname it!
      fant en på soveromme mitt en gang, det vart 1 mnde på sofaen det, i frykt for at det skulle være egg som blei klekket og mange småå edderkopper skulle krype på meg om natten.. eller bare være der og se på meg!!
      med alderen (haha hørtes der gammel ut gitt) har jeg også blitt skeptisk og småreedd skrekkfilmer, noe jeg digget når jeg var yngre:P
      å så er jeg redd får og bli 130kg!! ( kommer fra en familie som har fedme på begge sider, så det ligger litt i kortene at jeg skal bli det serru)
      men utenom det, så er det sikkert mange andre tin også, som jeg nå ikke kommerpå!:)
      joo TANNLEGEN!!!

    33. Fru Stussli: Ja, egentlig er vi ikke redd for noenting nesten…. er vi vel… Vi tenker ikke på DET… Jeg har bare nettopp sett mange ekle episoder av Criminal Minds…Og jeg liker den så godt, den er snedig og gjennomtenkt…Men jeg må gjemme meg litt innimellom… Men ordentlig skvette-skrekkfilmer, nei det ser jeg IKKE 😛 Men… jeg er jo egentlig ikke redd i det hele tatt, for noenting….. 😀 ha-ha. god klem til store tøffe-Bente <3 (da er man stor... 😉 )

    34. Jeg er litt redd for høyder… åsså er jeg veldig redd for å bli redd for skrekkfilmer så det ser jeg ikke. Så er jeg SKREKKELIG redd for ungene mine og mannen min. Jeg er sikkert redd tusen andre ting også, hvis jeg tenker meg og, men jeg er litt redd for å være redd for noe så da tenker jeg meg ikke mere om 😀
      Stoooooooor uredd klem fra den tøff(leste) frua 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg