Reisefeber…. ;-)

Ja, så i går var altså dagen kommet at de to skulle starte sin Norges-turne…

Vaniljeogpepper og Høne-Pøne Von Bentasil, i full fart med Post-verket, gjennom Norges langstrakte land…  På påskeferie…De har en god liste med holdeplasser de skal gå av, og mange å besøke. Alt var pakket og klart, ski og staver og briller på plass, billetter og reise-info ….Det gjensto egentlig bare å putte dem ned i konvolutten, sette på frimerke…. og så AVGÅRDE MED DEM… 

Jeg så for meg påsken i sus og dus…. Meg med appelsiner i le-veggen ved blokka her… sola som skinner og  stille og rolige påskekvelder uten de to tjatrende på sofakanten…..

Vel, i går da jeg var på vei å stappe dem i konvolutten,,for å forlate jobben og  for å få dem til posthuset…. begynte det å spøke litt for Påske-freden min… 

 


Høne-Pøne hadde skikkelig reisefeber…og det var jo ikke det at de IKKE ville reise på tur..for de har gledet seg lenge…Men det var nok den konvolutten som skremte litt… samt litt reisefeber… Så litt faenskap måtte jo til… Ut FôR de…. begge to…. I full fart…

 

…pilte avgårde…som de pleier når de har gjort noe galt… Forlot konvolutten…og full fart mot døra på jobben..


De var nesten framme ved døra, og så nok for seg at dette skulle bli en langvarig lek… De er kjent på jobben min..og vet steder å gjemme seg….

 

Men jeg fikk akkurat snappet Vaniljeogpepper før rotte-rumpa var framme ved døra… Da skjønte Høne-Pøne at spiellet var ute…og jeg fikk stappet de begge i konvolutten..

 

Sånn… da skulle jeg bare til å lime igjen…Og alt skulle være klart…  Men hvor lenge var Adam i paradis…eller hva det nå  heter… Satte bare fra meg konvolutten et lite sekund…mens jeg skulle ta på ytterjakka…. Og VIPS…. der Fôr de igjen… 

 


Og denne gangen kom de helt til døra…

 


Høne-Pøne flakset og sprelte og fikk opp døra… presset den runde kroppen gjennom, og det var rett før Vaniljeogpepper smatt i mellom også…

Sånn ser rakkerne ut når det er i full action…og du som IKKE får besøk av dem i påskeferien, kan bare være glad til egentlig… 😀 For de er ikke BARE morsomme å ha i hus… 

Vel, til slutt var det slutt på moroa… De skjønte at hvis skulle det BLI noen Norges-turnè på dem, så måtte de ned i konvolutten…


 Briller på… igjen med konvolutten og nedi med alt pikk-pakket… og SÅ var det avgårde…

Dette var det siste jeg så til dem….

… før de forsvant HER inne…

 

Så… da er Vaniljeogpeppers og Høne-Pønes  Norges-turne i gang… Og det er bare å begynne å titte i postkassene… Og også rund omkring på bloggene… For du vil nok få se spor etter dem… 😉

Og for deg som ikke får besøk DENNE gangen: Kanskje de kommer en annen gang! De har jo vært på tur før, og gjør det nok gjerne igjen 😉

 

Har du husdyr? Levende eller i tøy/stoff?

 

66 kommentarer
    1. Elin Slåen: Å ja,, jeg så det nå, STAS jeg meldte meg jo på 🙂 Og vil gjerne være på veggen din vettu, lån i vei <3 Og er det noe annet du vil låne, sommerfuglere eller annet, så bare grabb i vei 😀

    2. He he.. Trur han blir litt vel dyr (som i koster mye- han er jo et dyr liksom) å sende rundt, og så bruker jeg han som pute når jeg får for meg at jeg må ha hodet litt høyt- jeg sover uten pute- så jeg trenger han i grunn her hjemme <3
      Ja, enda godt jeg ikke har plass til flere, ellers hadde jeg sikkert hatt det 😛 he he

    3. Elin Slåen: Den Tigeren din skulle vel vært på tur vel…? 😀 Ha-ha… Bror, herlig navn på en Tiger da…og du har jo nok av levende dyr hvertfall 😀

    4. De er jo bare fantastiske, og det er klart de vil reise, reise, reise fort, fort, fort 😀
      De fineste er levende, men så har jeg en del som er av stoff også- slik som den passe store Tigeren min, ved navn Bror 😀

    5. Fru Stussli: Åå, så koselig du kom innom 🙂 Jeg er her og klokka er snart 06.30 🙂 Ja, nå er de igang 😀 Og kommer første stedet i dag 😀 GLeder meg til å hør masse om dagene dine etterhvert <3 God morgen og stor klem til deg min venn <3

    6. Haha dette blir spennende!
      Her er klokka 20.20 og vi tillater oss å krype til køys 😴
      Jeg har tatt noen bilder men er for trøtt for å blogge. God natt lille frodith!
      Stor klem fra New York frua

    7. cassandraen: Nattaklem <3 Jeg har blitt helt sånn at jeg nesten sovner sittende ca på denne tiden...Må lære meg å legge meg før .-D for er VEELDIG trøtt 😀

    8. Du husker rett ja :)) Det er ca 1 års mellomrom på kattene. Så spennende da! Lover å følge ekstra godt med i postkassen fremover:)) Og adressen min er den samme! Nattaklem <3

    9. Tattavkvinnene: Ha-ha, ja dere får vite, jeg lager lager nok en liten “HP& VP alarm” på MIN blogg, når jeg ser innleggene kommer hos de forskjellige…. i tilfelle dere ikke har samme bloggvenner som meg 😀 Så alle får begynne å kikke ekstra godt i postkassene framover nå, OG på bloggene 😀 Hi-hi

    10. Haha, de der er visst ikke bare greie å ha med å gjøre! Får håpe de som får besøk klarer å håndtere de to. Jeg kan bare levende se for meg hvor hypre de blir når de har fått i seg litt påskegodt 🙂 Hehe
      Får vi vite hvem som har de på besøk undeveis eller? Det hadde vært morsomt å lese innleggene til folk 🙂

    11. cassandraen: Hi-hi, må jo lage litt spell i bloggverdenen, når jeg er så stille og rolig på utsiden 😀 ha-ha… Å ja, jeg husker den ene katten kanskje? Som dere var og hentet? 🙂 Husker jeg rett? 🙂 Ja, du kan bare begynne å titte i postkassen altså…og håper du har samme adresse 😉 Klemmer<3

    12. muumimamma: Ja, du har en sprell levende kanin du 😀 Og den er jo mer levende enn disse to her, men de har jammen blitt ganske levende disse her også,ved høytidene hvertfall 😀 ha-ha.. Så artig med hus i etasjer for kaninen .-D Får vi se det kanskje? 🙂 Håper det er bra med deg og tufsan <3 Klem

    13. Helge: Ja, ikke sant? DET hadde vært noe…en påskekrim.. Men det klarer ikke JEG . Men Kjerstisandnes pleier å ha 😀 Håper hun skal ha i år også 😀 Og i morgen vil du nok høre om første stopp hos en blogger 🙂

    14. Ler godt nå Frodith:)) Du er så herlig <3 Vi har to katter og de kan være rampete de også... Men som regel er de snille da ;)) Blir spennende å følge med på hvor de to kjæledyrene dine havner da 😀 Nå blir det straks trening på meg;)) Ønsker deg en fin kveld <3 Klem

    15. Åh! Gleder meg til å høre om norgesturneen til småtassene :)) Jeg har dyr vettu, Frøken Tuffsan som er en 7 år gammel kaninfrøken som er frittgående inne hos oss. Vi har rett og slett ikke bur til henne. Men nå har jeg bestillt et stilig utebur i flere etasjer som hun skal få bo i til sommeren. Buret skal stå inne i en stor inngjerding, så hun kan gå inn og ut av buret når hun selv ønsker det. OG: Jeg skal snart hente en kjæreste til henne! Han heter Oliver og er en søt herremann på 4 år 🙂 Tror du Tuffsan gleder seg, eller?

    16. God tur til dem – håper de opplever mye rart som det er verd litt skriverier om her på bloggen. Mulig det blir påskekrim – man vet aldri hva disse to finner på.

    17. frustrertfrueihouston: Jepp, nå er de i gang, hadde du vært i landet en lengre periode, hadde de klart kommet til deg. Du virker som en tøy-dyr-venn 😀 He-he. Men ble litt langt å sende helt til deg der borte 😀 Kanskje en annen gang 🙂 Ha en fin tirsdag 🙂 klemmer <3

    18. Mamma til 2: Hei, snuppa selv 😀 Så koselig for dere med Danmarkstur da 🙂 Ja, det blir nok to forskjellige turer 😀 Og regner med dere har mengder med sånne dyr ja 😀 Og dere sender dem nok ikke VEKK..He-he..Jeg blir hjemme i påsken, og litt på besøk til venninne og faktisk møte noen bloggvenner igjen som jeg har møtt før. Koselig. Og det blir hjemmekos med samboeren og litt på besøk til familie. Travelt nok 🙂 OG skal ha påskenøtter på bloggen 🙂 Som vanlig.. 😉 Påskeklemmer med marsipan <3<3

    19. frokenfjeldberg: Det er bra du har stålsatt deg 😀 For når invasjonen kommer, og man får rotter i hus, er det ikke greit 😀 Men jeg er overbevist du får det fint med dem, en god start hos deg vettu 🙂 Jeg ferdig å undervise. Nå venter møter utover ettermiddagen 🙁 Stor klem til deg <3 See you soon 😉

    20. cathrinehenriksen: Ja, de terroriserer når de første er i gang, du skulle sett her i jula 😀 På julekalenderen. Men nå er det altså hos andre de skal drive med faenskap. Jeg sender nok en VP+ HP -alarm, når de er kommet til de ulike stasjonene i tilfelle det ikke er bloggvenner av dere 😀 Hi-hi Ja, du har en helt ekte hund, det hadde vært noe det. Jeg tror vi har tenkt å ha en katt, når vi en gang får kjøpt oss egen leilighet, hus…. Begynner å bli voksen nok nå vel jeg…til hus og katt? 😀 Ha-ha Ha en super tirsdag du også 🙂 Klem

    21. Der er de i gang! Dette blir nok spennende for dem, men jeg skjønner jo at de ikke vil sitte inni en konvolutt lenge, akkurat som lange flyreiser. Ikke veldig kjekt – men de må til for å komme til målet. De får nok fine opplevelser med seg og jeg gleder meg til å følge med på hva de opplever. Ha en fin tirsdag:-)

    22. Hei snuppa 😀 For noen morsomme, men litt ville ‘unger’ du har, håper de ikke skal være lenge hos ‘tanter og onkler’, det kan bli slitsomt veit du :-))) Her har vi ingen levende dyr, kun 2 store lekekasser med ymse skapninger, mamma og svigermor har vært flittige, mange snabelfabelaktige fine dyr, he he. Vi drar til Danmark og tar med bilen på båten til helga, påskeferie må vi ha, leeenge 😉 Det blir vel en opplevelse for tvillings å være på båt, besøke Tivoli og Zoo – og en annen opplevelse for oss, ha ha, men vi har lagt opp reiserute og bestilt hoteller osv. God påsketur til ‘unga’ dine og God Påske til deg, da kan du gjøre hva du vil å senke skuldrene når dem er på tur ;-))) Påskeklemmer fra meg til deg <3

    23. Kjersti Sandnes: Jepp, nå er de på vei, i full fart 😀 Og første stopp i morgen tenker jeg 😀 Ha en herlig tirsdag min venn <3 klemmer <3

    24. Haha ,utrolig festlig liten gjeng de der to 😀 😀 😀 Finner på mye fanteri 😀 Men kan jo forstå at de har litt reise feber når de skal ut på en hel Norges Turne da 🙂 Bra de kom seg av gårde til slutt 😀 Nei har ingen tøy-dyr , men en ekte hund . Har ei lita frøken som kaller seg for Rita som bor her da , hun er en onkli tøffing og har vært hos meg i mange år hun 😀 Ha en super tirsdag <3

    25. lifeistooshorttowait: Jepp, konvoluttskrekk er rette ordet 😀 Ha-ha Men nå er de på vei, og de dukker snart opp et sted i nærheten 😀

    26. Lisbeth Pedersen: JA, nå er det en ny gjeng som får besøk 😀 Og det blir mye moro å lese rundt på bloggene kanskje 😀 Jeg kommer til å lage VP+ HP -alarm hvis jeg ser dem et sted 😀 Ha-ha. Ha en fin dag Lisbeth, kos deg i sol eller regn.. Her regner det, men det er snart påskeferie så det er sol i sikte 😀 Klemmerivei <3

    27. folkogdyriskogen: Ja, de får reist en del og postverket får litt å gjøre liksom 😀 Regner med de ulike bloggerne skal kose seg med dem, så skal jeg kose meg med påske-nøtter på bloggen 😀 Hi-hi Ha en nydelig dag du også <3 Klemmer <3

    28. ritahobbyfoto: Ja, det regner jeg med de får 😀 De får mye å finne på, det er 12 stykker de skal innom 😀 og veldig få som vet HVEM de skal innom 😀 He-he Ha en fin dag du også 🙂 klem <3

    29. hahaha! Ikke greit med reisefeber 🙂 Men bra du fikk sendt trolla avgårde til slutt. Skjønner det blir deilig med en påskeferie for deg, fra disse trøllungene som kjatterer og gjør hyss dagen lang 🙂 Håper de kommer vel frem til reisemålet 🙂 Artig lesing 😀
      Ha en nydelig dag frodith 🙂 Klem <3

    30. Moving On: Ja, de dukker opp litt her og der, og jeg kommer nok til å varsle om jeg ser dem 😀 og hvis jeg tror ikke alle vet… VP og HP- alarm liksom 😀 He-he Ha en fin dag, med eller uten pelsdyr 🙂 Stor god klem til deg <3

    31. Engla: Ja, ikke sant de er 😀 Men nå er jeg kvitt dem for en liten stund, og nå blir det spennende å se hvor de havner i ukene framover, og hva de tar seg til 🙂 god morgen ja 🙂 Hva?? Har du kaniner? 😀 Hehe… ja der er jeg HELT fri altså ….bare tuller…kaninen ble ikke sendt med posten…så de er der fremdeles.. 😉 Ha en herlig dag du også 🙂 Stor god klem til deg min venn <3

    32. miastorp: Nei, jeg har jo fått meg løpesko, og er RIMELIG kjapp nå om dagen altså 😀 Hi-hi.. Leo er nok klar ja, blir godt for han å være utekatt igjen, fange fluer og mus og leve i sus og dus..:-D Ha en fin dag Mia, og sjekk alle postkasser i ukene framover 😀 He -he..

    33. Hihi noe skikkelige rakkere 🙂
      God morgen forresten til deg fineste frodith <3
      Her er det masser av dyr, kaniner som kravler seg frem fra alle kriker og kroker blandt annet 😀
      Ønsker deg en superduperfindag min venn <3
      Klemmer på vei

    34. Hehe, godt de ikke løper fortere en mamma’n sin 😉 Leo er klar for påske. Han skal være utekatt! I går stod han på to med hodet gjennom rekkverket på verandaen og kikka på alt som foregikk ute på gressplenen. Han synes det er lenge siden sist han har vært utekatt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg