Skulle du ønske livet var sånn….? :-)

Skulle du ønske du alltid visste hva som var i enden av en vei?…..

 


Når det ser litt svingete ut, og du ikke vet hva som kommer rundt neste sving…liker du deg dårlig da?….

 

Eller synes du det å skulle dukke hodet opp i noe HELT ukjent og overraskende er det som gjør det hele litt spennende…?

 

Når veien virker uendelig, og du ikke ser målet helt klart….. gir du opp da? Virker det skremmende?….

 

Eller tar du fatt på trinnene mot det ukjente, langt der framme…. på strak arm og med støe bein?…

 

Jeg liker for min del å ikke vite alt som ligger der framme… samtidig som jeg liker at veien ikke blir FOR svingete og uoversiktlig heller 😉

 

  

 

41 kommentarer
    1. Moving On: Vi er ganske enige alle sammen,vi VIL på den ene siden ha litt oversikt… Men på den andre siden vil vi ikke vite alt, pga både kjedelig og skummelt.. SÅ ja takk, både og 😀 GOdklemmer <3

    2. jeg liker ikke og ikke vite hva som er i enden av veien!
      jeg vil ha full oversikt, men samtidig så er det spennende om noe (bra) skjer også underveis.
      jeg liker vell igrun oversikten over det som skjer, samtidig som det er spennende med litt usvinger også!
      MEN når det er sakt, så takker jeg også den som takkes kan for at jeg IKKE har sett hva jeg har hatt og vente meg i live mitt, for det er jo skummelt også, om noe ikke bra skulle dukke opp, å så ser du det komme, mens du ikke kan gjøre noe med det.. ! haha

    3. Tattavkvinnene: Ja, liker litt oversikt, og vite NOE om hva dagene bringer. Men visste jeg ALT som lå der framme….både skummelt og kjedelig tror jeg.. Ha en flott torsdag du også 🙂

    4. Er nok ganske lik som deg der ja. Det er greit å ikke vite alt som kommer mot en, men det er heller ikke noe greit når ting svinger litt for mye 🙂 Heldigvis har jeg bare opplevd en salig blanding så langt i livet 🙂
      Ha en fin torsdag <3

    5. Engla: Ja, er det ikke bra at vi ikke vet alt. Det er litt som med tankelesing, jeg ville ikke kunnet det heller… Liker å ikke vite alt, det blir skummelt å skulle vite alt..Og man ville nok gruet seg mye… for det som skulle komme… Jeg liker å ha LITT oversikt over noen ting likevel 😀 Så er litt sånn begge deler innimellom jeg 😀 Men krumspring vil jeg helt klart ha 😀 Kos deg videre du også Engla <3 Jeg kommer innom snart på bakrommet, så vi kan avtale dag 😉 Klemmer på riktig vei 😀 <3

    6. Du kommer med så mange fine tankefrø fine frodith <3
      Jeg er veldig glad for at jeg ikke vet hva som er ed veis ende, for da tror jeg på en måte at jeg hadde gått glipp av uendelig mye. MIstet her og nå følesen og bare siktet mot målet.
      Det er jo så gøy med noen kromspring 🙂
      Sånn som lykkelitens stol i dag f.eks, for den var jo liksom ferdig i går 🙂
      Hihi, ønsker deg en herlig kveld videre min venn <3
      Stooooor go´klem til deg

    7. cuskima: Ja, det skjønner jeg, og jeg synes også at noen er sterke NOK for lengst!! Og hva er det TIL som du sier 😀 Nei, når man har fått sin dose, så er det liksom NOK, og det gjelde nok deg, uten at jeg vet ALT da 😉 Så vi sier herved at du kan gå rett fram på veien, og ikke ha for mye mer svinger nå 🙂 God klem til deg <3

    8. foreignerat50: Bilder blir så spesielt når man setter de sammen med flere, og da fungerer de godt til teksten også 🙂 Det er noe helt annet med et alene ofte 🙂

    9. Eg er så UTROLIG takknemlig for at eg ikkje ahr visst alt som skulle skjedd i livet mitt -da hadde eg nok lagt meg ned og sendt ut invitasjon til gravøl for lenge siden.
      Noen sier at utfordringene er for å gjøre det sterkere, noen ganger lurer eg på hva i huleste man skal bli så sterk for -til? Til 3 verdenskrig? sloss med aliens? overleve atomkatastrofe?,solstormer? nye Noash ark? I dont know,men eg har sagt i fra nå at eg er sterk NOK og trenger nix mer superutfodringer og at eg har bestått eksamen med glans og NÅ skal livet nytes <3

    10. frustrertfrueihouston: Så koselig at du likte det 🙂 Jeg er enig med deg i at man lærer mer av og ikke vite, og det er det beste for oss å ikke vite tror jeg. Man ville gruet seg mye, kanskje unngått enkelte veier, hvis man visste hva som lå der framme alltid 🙂 Ha en flott dag i Houston, nyt dagen med familien og klemmer i massevis herfra <3

    11. Jeg tror det er bra at vi ikke vet hva som venter foran oss. Hadde vi visst hele tiden hva som kommer, så tror jeg det hadde blitt kjedelig, og litt utfordringer og hinder på veien gjør at vi vokser, lærer å mestre ulike ting og gjør oss kreative med hensyn til problemløsning. Bildene dine og teksten til liker jeg veldig godt. Ha en fin ettermiddag og kveld. Klem fra Houston <3

    12. frokenfjeldberg: Ja, og det hadde vært ganske skummelt også spør du meg 😮 Og skulle visst alt, eller veldig mye, om hva som skulle skje… Men litt oversikt over livet liker jeg. Sånne dager hvor alt på jobben blir snudd på hodet, endret, da liker jeg meg dårlig. Liker å være forberedt.. Så ja takk, begge deler 😀 Klemmer i vei i massevis <3

    13. Jeg liker ikke at alt blir forutsigbart..Da mister man litt av gleden ved å oppleve for jeg mener det er selve kjernen av livet, å oppleve..Hvis alt er kjent og man kan vite alt på forhånd lever man jo aldri her og nå i nuet..=O) Klem til deg snupp <3

    14. ladyaugust: Ja, vår er vår, og nå ER det vår altså, jeg gidder ikke være noe positiv noe mer til vinteren lenger 😀 Ferdig med det 😀 Klemmersøsklemmen<3

    15. cathrinehenriksen: Ja, greit med litt svinger, og vi vil slett ikke vite alt.. Men litt oversikt liker jeg, da kan jeg sprette avgårde jeg også 😀 Ha en nydelig onsdag du også 🙂

    16. Av og til er det greit og vite hvor veien fører noen ganger er det kanskje bedre å ikke vite …Jeg er ikke så glad i overaskelser bistandig . Men liker at det er litt spenning da , så en svingete vei går nok bra ,er vant med det og tar gjerne fat på nye trappetrinn mot det ukjente også 😉 Med mindre den late meg dukker opp ,haha 😀 En uendelig vei er det nok mange som opplever , men en gang må jo holdeplassen vise seg tenker nå jeg 😉
      Du får ha en super onsdag 🙂

    17. Fru Stussli: Hei igjen min venn<3 Kos at du stikker innom 🙂 JA, jeg vil ikke vite alt, men LITT kontroll må jeg ha 🙂
      Jeg skulle gjerne vært en liten flue på skulderen din nå, og vært med bittelitt 😀 Skjønner godt du er døgnvill, her er kl halv ett, jeg er på jobb, og litt mer undervisning om en stund, og SÅ er det slutt for dagen 😀 Ha en herlig dag i Store utlandet <3 Klemmerpåallekanter <3<3

    18. Enig med deg! Tror de er greit at vi ikke vet.
      Kule bildet med en tekst som bare du kunne laget!
      Ha en spennende dag/ettermiddag/kveld
      Hilsen litt døgnvill frue
      Klemmer i massevis

    19. ladyaugust: Ja, jeg er helt enig at jeg ikke ville visst alt, det hadde både blitt kjedelig og noen ganger også litt skummelt… Så da hadde jeg gått og gruet meg for mye, og som du vet det tåler jo ikke jeg i hele tatt :-/ Men samtidig så vil jeg ha LITT oversikt liksom 😀 Liker ikke når jeg mister kontroll og oversikt helt 😛 Ja, her regner det ikke men SNØR!! Fysjom!! SINNA for det altså 🙁 Men vi satser på at det er snart sommer og sol og bare moro 🙂 Håper dagen din er fin som bare det søs!! 🙂 Klemmer på alle kanter 😀 <3

    20. Heldigvis vet vi ikke hva som skjer i fremtiden, det er bedre å være akkurat her nå. Noen ting er det jo fint å vite og andre ikke som for eksempel om snoop og sånt haha 😀 Det regner i dag og det er jo bra for da vokser alt mye fortere og da blir det sommer i en fei 😀 Håper dagen din blir fiiin <3 klæmme sidelengs 😀

    21. folkogdyriskogen: Ja, jeg er både og jeg også, litt kontroll er bra, litt oversikt… men vil ikke vite alt 😀 Takk-takk 🙂 Håper du får en strålende dag du 🙂 Klemmer<3

    22. Min matgale verden: Jo det er sånn jeg mener 🙂 Jeg synes det hadde blitt kjedelig å vite om alt. Og noen ganger hadde det vært skummelt å vite alt…selv om jeg ikke er redd for noen ting… 😀 Hvis skumle og triste ting skulle skje ville jeg godt rundt å gruet meg, og det er jo ikke godt for meg, så glad for at jeg ikke vet 😀 Men helt uten oversikt liker jeg ikke så godt…du vet jo det..når ting blir helt omsnudd på jobb og ikke som jeg har planlagt…ja da liker jeg det ganske dårlig også :-/ He-he… Kos deg med all baking, laging, stivning osv 🙂 og kos deg med fridagen <3 Klemmer med vilje på vei 😀 <3

    23. Karoline Johannesen: Ja, jeg er nok litt kontrollfrik til tider jeg også 😀 Liker å prøve å holde kontrollen, og i jobbsammenheng får jeg litt hetta når dagene blir helt omrokert når jeg kommer på morgenen.. Men må jo gjennom dem likevel så er bare å fortsette på veien, og til målet kommer man som regel uansett 🙂 Og den reven ville jeg ikke visst om nei, og heller ikke om det kom en elg, og det er kanskje like greit 😀

    24. Dette kommer veldig an på situasjonen egentlig 🙂 Men liker å vite hva som skjer og ha oversikt 🙂 Det kan FORT stoppe opp for meg, om jeg møter for mange brå svinger og for mange overraskelser. 🙂 Bra innlegg 😀 Nå må du ha en fin dag frodith <3

    25. Da er vi like der. Jeg liker og å ikke vite….og selv om det kan gjøre meg til et nervevrak av og til, så vet jeg at jeg klarer det…sånn innerst inne..og uten spenningen over å ikke vite, hadde vel livet vært en smule kjedeligere?? Eller?? Kanskje ikke helt dette du mente…. Jaja, det er onsdag, jeg har bakt frokostbrød, har et brød på heving, yoghurt på stivning og muslibars med mørk sjokolade akkurat ferdig. De musli-bars med mørk sjokolade er fin å ha med på tur:) Ha en strålende onsdag. klemmer på vei…

    26. Blir som gå på tur med kart. Du vet hvor du skal og veien dit, litt hva du vil møte på. Men om en rev plutselig løper over veien rundt neste sving, det vet du ikke 🙂
      Så ja, litt oversikta, men å ha fullstendig kontroll fungerer ikke for meg. Selv om jeg ofte prøver hardt å kontrollere alt.

    27. Lithanna: Nei, jeg vil heller ikke vite, tror det ville tatt LUVEN av noe, eller virket skrekkelig skummelt.. Og mye å grue seg til :-/ Men jeg liker å ha LITT oversikt også må jeg innrømme, litt todelt der ja 😀

    28. Karoline Johannesen: Jeg vil nok av og til ha LITT oversikt også, men ikke for mye. Det er litt både og. Man kunne ved å vite for mye, kanskje gruet seg mye mer… eller det ble for kjedelig. Men uten en bitteliten oversikt, blir det noen ganger litt skummelt også.. Takk-takk 🙂

    29. Vanja: Ja, jeg er veldig enig i både- og 🙂 Hvis jeg visste alt hadde det vært kjedelig. Og hvis man ikke har oversikt overhode, og ting dukker opp FOR mye bak neste sving, så er det litt slitsomt også til tider, men hadde man visst det så hadde man grudd seg..Så like greit å ikke vite.. Jeg elsker også opplevelser, men liker å ha LITT styring ja 🙂 Ha en strålende dag du også Vanja 🙂 Klem <3

    30. Helge: Ja, det kan være hinder i veien, og man må kanskje gå rundt eller ta andre veier. Og NOE ligger der framme uansett, men man vet aldri helt hva. Hadde man visst alt som ville komme, så hadde det vel vært litt kjedelig det også 🙂 Ja, man får nyte livet mens det er her 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    31. Å vite hva som ligger i enden av veien?
      Både og vil jeg egentlig si her. Noen ganger er det greit å vite hva som venter en, men samtidig er det jo en opplevelse i seg selv og oppsøke det ukjente.
      Jeg elsker opplevelser, men av og til skulle jeg kanskje vist noe mere.
      Ha en strålende dag.

    32. Fra start til slutt byr livet på mang en ukjent vei, opp og ned, kommer hinder i veien der man minst venter det. Noen råder til og går via der og der noe som er en omvei. Men det lønner seg og ta med seg det man kan gjennom livet. Men innimellom må man bare nyte livet og skape familie og fare videre på neste vei. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg