I dag kunne fort blitt en SÅNN dag… ;-)

I dag kunne fort blitt en sånn dag da man må teipe opp kinnene litt, for å få fram et smil…. For det er nemlig sånn, at når man jobber med barn og ungdom dagen lang, så er det ikke bare å sette seg ned å furte heller… om man er i dårlig humør…. Nei…. Man må ta på seg et lite smil…ekte eller ikke… og håpe at det BLIR ekte etterhvert…  Og dagen i dag kunne lett å blitt en dag full av dritt..

For ikke nok med at det er torsdagen fra helvete  som banker på…

…du vet torsdagene… den verste dagen i uka…. Som tok over lederplassen som Helvetes-dagen, etter at tirsdagen VIPS forvandlet seg til en riktig kremdag ( DEN hadde nemlig dårligst ord på seg i fjor)… Vel, dagen fra helvete banket  altså på. i dag tidlig…. Og ikke nok med det…

For nå har jeg nemlig lagt bort vinter-klærne…


Luer, vanter, tykke, blasse, trege, men VARME vinterklær har blitt stuet vekk…..

Og jeg har inntatt vår-klærne


Fine farger, tynne, lette, blafrende og litt kjøligere klær…Noe som er ment å kjøle meg ned om det blir for varmt i klasserommet…Og hva skjedde ikke DA liksom…

I går, litt utpå dagen,  ble jeg fryktelig sint altså!!! Ja….så sint som bare jeg kan bli! Ja, for du vet jo alt om hvor sint JEG kan bli innimellom 😉 Jeg så sånn ut…

Og SÅ sint tror jeg ikke du har sett meg før!!? …Grunnen er jo åpenbar! For tror du ikke noen der oppe hadde bestemt seg for å la det SNØ litt igjen da… ? Store, saftige snøfiller, store som “kjerringer”( som de sier der jeg vokste opp)… kom dalende ned utafor vinduet mitt på jobben,  der jeg satt i den kortermede toppen min og sang vårsanger…… Noen hadde bestemt seg for at vi trengte litt snø oppå all hestehoven..og på hodet mitt der jeg valset avgårde med “nystrøket” hår… Jeg var helt rød i toppen da jeg merket “kjerringene” som dalte på meg… 

Og alt dette hadde jeg friskt i minne, da jeg våknet i dag til “helvetesdagen” som jeg altså bruker å kalle torsdagene… Det banket HARDT på døren min, for å si det på DEN måten.. Ikke nok med at jeg har full dag med undervisning,med ikke tid til å tisse en gang i løpet av dagen…men jeg skal i tillegg på møte rett etter elevene har dratt… og det kan nok dra ut… 

Så idag kunne det lett ha blitt en sånn dag…hvor man måtte til med teiprullen… Men det blir det ikke… For jeg har bestemt meg for at dette skal bli en dag med sol i øynene, uansett om sola skinner eller ikke der UTE… 😉 Når jeg bestemmer meg så blir det sånn 🙂 

Klarer du å snu en en dag som ser ut for å skulle blir dårlig, til å bli ganske  god?

 

 

 

50 kommentarer
    1. Jepp, jeg ser her at kommentaren min har blitt anonym, det var ikke meningen, og jeg vet ikke hvorfor. Den ble skrevet på min Ipad, og jeg ser at da skjer det av og til.

    2. Fru Stussli: Ja,her har vi bedt de rydde opp til du kommer hjem 😀 Og det skal DE.. For det ligger ikke lenge av gangen dette…men likevel da :-/…. Håper dere skal kose deg masse på Manhattan, det hørtes veldig greit ut altså 🙂 Store digre Amerika-klemmer til hele gjengen <3

    3. Åh fydda!! Snø? Hvem har sagt at det kunne få lov til å snø nå? Må være disse gale skimenneskene. De som tar ferie på fjellet når våren endelig har kommet i lavlandet. Fy til dem!!!
      Jeg går ut i fra at de har ryddet opp etter seg til jeg kommer hjem!
      I morgen skal vi rase rundt Manhattan i båt 🙂
      Natta lille frodith

    4. cuskima: Stueforandring og jentekveld høres kjempedeilig ut 🙂 Her ligger en god påske, fra i morgen foran meg, med Helsefram hos venninna mi, harrytur, et par bloggtreff og litt familiebesøk.. Og foto-safarier og ALT. Jeg får ikke tid til noe i hverdagen, så jeg stapper feriene FULLE, smekk-fulle 😀 GLeder meg 😀 Synd du fikk vondt i hodet mot slutten nå da, kan du sove det av? Klemmertrøsteklemmer<3

    5. Karoline Johannesen: Joda jeg kom meg gjennom jeg… Men den ble nesten som forventet… LAAAANG, og med mange ekle uforutsette tilleggsting…Og det skjer liksom hver torsdag… Idag var det i tillegg møte…. kontroll på t-banen… osv osv… Det hviler en forbannelse over dagen .:-D Ha-ha.. I fjor var det tirsdag. Men den avskaffet jeg bare. Og satte inn en ekstra fredag i stedet for 😀 He-he

    6. eg bare mobber ,skjørt OG topper med korte ermer HAHAHAHA sorry måtte bare mobbe litt 😛
      Noen ganger når man er trøtt og man har hodepine ser man ting som ikkje står hahaha
      Gressenkestatus er er ganske fantastisk 🙂
      Ja hadde en superduper dag med stueforandring og masse kos og mat og jentekveld <3
      Men da eg kom hjem fra luftetur med hundene kom hodepinen slengende med et brak :((

    7. cuskima: Ha-ha, det står kortermete toppen…. jeg finner ikke koertermet skjørt i teksten min, men det er kanskje noe du drømmer om? 😀 Eller bare veldig trøtt 😀 Ha-ha Oi, fått gave :-D? Blir du gressenke lenger ja, skjønner det blir litt godt 😀 Jeg gleder meg også til påske nå, starter i morgen jeg… Har du hatt en travel dag i dag ?:-)

    8. aldri sett kortermete skjørt, kan du legge ut bilde av det?`
      Gleder meg til påske og fikk en gave i dag -gubben er borte til onsdag JIPPIIIIIII

    9. flink du er!
      Er so du sier, en kan ikke sette seg ned og furte når en rundt barn og unge, kjenner til den gitt!
      ja fra g med i morgen skal vi ha stabil vår =)
      Men ar sett at påsken i oslo skal bli KANON bra da, så det kan jo kanskje trøste LITT=)

    10. Moving On: Ja, jeg kom meg gjennom…jobbet med saken 😀 Og dagen var lang som et vondt år idag, og jeg sang meg vel ikke gjennom HELE dagen akkruat, men gjennom kom jeg… Men nå, fra og med i morgen, VIL vi ha stabil vår, ikke sant? 🙂 Stor klem til deg <3

    11. ja, trodde jeg skulle bli kanon sur jeg med når jeg såg at det snødde ute! det var jo seriøst store flak også! Nei nå vil jeg at det skal bli stabil vår jeg =)
      DEN er jeg klar for !=)
      Håper dagen din tilslutt ble et ektes smil:)
      Stor klem til deg fine!=) <3

    12. Tjihi, ihvertfall kan det bli gøy med ertesuppe i kveld engang xD
      Det må du bare gjøre 🙂 Jeg lager masse på bestilling! I morgen skal vi på shopping, får vel se om jeg finner noe stæsj 😀
      Klæmma <3

    13. Nemi Rebella: Her er det så overskyet at det snødde i dag også 😛 ikke moro. Men jeg leker vår, og har kjøpte meg flere sommerlige saker i dag 🙂 Skjørt og topper med korte ermer. Og kom meg gjennom dagen jeg, litt vaskeklut-aktig, men gjennom kom jeg… 😀 Og nå skal det spises ertesuppe 😉 Og det er jo gøy 😉 Ha en herlig kveld med smykker og greier, kanskje jeg bestille et hos deg en dag 🙂 Klem <3

    14. ladyaugust: Ja, jeg kom meg hvertfall gjennom dagen:-D Kanskje ikke fullt så syngende som jeg hadde håpet, men gjennom kom jeg… Nå står ertesuppe og pølser på programmet, så kvelden kan jo bli morsom 😀 Ha en fin kveld søs, sender deg masse gode klemmer i full fart <3

    15. “Hvorfor more seg ute, når man kan mure seg inne?” 😛
      Det går heldigvis ann og få snudd hælvettes-dagene, ellers hadde det jo blitt et hælvette :O
      Her er det overskya i dag, hærlig! Da sitter jeg i skyggen og mekker smykker 🙂

    16. Anonym: Jepp, det gjør jeg også 🙂 For dette va ikke gøy 😀 Men nå er store deler av inne-dagen ferdig hvertfall 😀 Og skal snart ut å bevege meg i ute-livet 😀 I kuldegradene 😀 Ha-ha..;-) ha en fin dag, uansett hvem dette er 😀

    17. SNØ i april er ikke det minste festlig, så en eller annen har en dårlig form for humor! Her sitter vi i bikini og koser oss i sol, og da synes jeg jammen dere kan få skikkelig vår i det minste! Jeg skal prøve å sende litt av solstrålene her over til deg, sånn at inngangen til påskeferien blir fin. Så nettopp på værmeldingen her at Oslo får 50 fahrenheit og det var cool, mens vi får 82 og sunny. (Dvs 10 hos dere og 28 hos oss) Litt bedre fordeling hadde vært på sin plass. Håper solen kommer frem og gjør helvetes-torsdagen til en fin dag, som glir over i en super fredag 🙂

    18. Kjersti Sandnes: Er det sol hos deg? Her er det bare regn heldigvis, litt snudd etter i går. Og jeg vil heller ha regn enn snø i disse dager 😀 EN time igjen, og SÅ er det møter 😛 Håper du har en herlig dag Kjersti 🙂 Klemmer i farta 😀 <3

    19. cathrinehenriksen: Ja, noe må man gjøre for man kan ikke la helvetes-torsdager ta ROTTA på en 😀 Sånn er det bare, man må prøve å ta de med et smil 🙂 Og det hjelper jo med litt trening, helt sikkert, jeg rekker ikke det før kl 19 i kveld om jeg skulle gjort det… og da er jo dagen egentlig nesten ferdig 😀 Men synge skal jeg gjøre ja 😀

    20. Haha…ja har ikke vært så fint vær her de siste par dagene nei :/ Men jeg klarer å bli i bedre humør hvis jeg kommer meg på trening , da føler jeg at jeg kan ha god samvittighet og smile bredt etterpå 😀 Heldigvis har det melt litt sol framover tror jeg …Så bare å fortsette med vårlige sanger da 😀

    21. Mariann Sæther Tokle: For kaldt her fremdeles, t-skjorte inne, men ute helt umulig… Men det dårlige været får ikke gjøre denne dagen dårlig, det bestemmer jeg SELV 🙂

    22. femmephotography: Jeipp… og der sto jeg med snø overalt.. Men det SKAL bli vår, så jeg kjører kortermet i dag også jeg, bare på trass 😀

    23. Karoline Johannesen: Jepp, jeg snur, og den bør bli bra her nå altså 😀 Men det så mørkt ut i går kveld, og jeg visste jeg måtte ta grep 😀 Ha en flotters dag du også 🙂

    24. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Ja, de der kladdene som kom i går var IKKE gøy altså.. Og i dag ventet helvete på jord 😀 MEN, man kan ikke la sånne ting TA SEG, så her er det full snu-operasjon og det funker det 😀 Her koser jeg meg på vei inn i torsdagen .-D He-he. Ha en flott dag du også , og trening eller røring er aldri feil 😀 Det hjelper ofte litt på humøret det også, jeg vurderer det litt jeg også 😀

    25. folkogdyriskogen: Nei, så veldig overrasket ble ikke jeg heller, men LITT må jeg innrømme..For nå har “de” kjørt på meg sol og varmegrader en stund der oppe…og man blir lurt trill rundt.. Og så plutselig når alt det tykke tøyet nesten er KASTET, så er det liksom på tide med litt snø igjen 😛 Hrmf… Joda, jeg har funnet solen her jeg 😀 Selv om det er grått som rakkern på utsiden. Men inne er det godt og varmt og jeg planlegger HYSS med elevene mine 😉 Håper du får en fin dag også 🙂 Klemmer i massevis <3

    26. Hehe, kjenner meg igjen i frustrasjonen. Snødde her også, så satt inne hele dagen og stura, men alt er borte nå 🙂
      Startet dagen min med trening og god frokost, så forhåpentligvis blir resten av dagen like forfriskende. Har hvertfall planer om å røre litt mer på meg enn jeg gjorde i går. 😉
      Han en flott dag, slik du har bestemt deg for! 😀

    27. Skjønner GODT at du ble sinna altså! MAKAN! Kan det ikke bare være enten eller?? Men det er det nesten aldri lenger 🙁 Til og med i mai mnd snør det…Så jeg ble ikke veldig overraska i går når snøen dalte..Men her la det seg heldigvis ikke. Jeg har vel egentlig vært forberedt på at det ikke har vært det siste vi har sett av snøen..Og jeg venter den i mai mnd også..Men trøster meg med at den sjedent legger seg, og hvis den formodning skulle legge seg, så blir den ikke lenge 🙂 Håper du finner din indre sol i dag frodith og at du får en fin dag, tross alle utfordringer du har i dag 🙂 Klemmer <3

    28. Oslopadde: Ja, jeg MÅ bare skjerpe meg på disse torsdagene, for de kunne blitt pyton :-/ Man må manne seg opp, og rulle ermer 😀 så jeg går i gang 😉 Neste uke har jeg ferie og skal hit og dit, men en kaffe med en som har funnet sola neste uke blir det vel tid til? 😀 Ha en fin-fin torsdag padda mi 🙂 kLemmerpaddeflat <3

    29. Du er ganske flink til å få frem din indre sol, du FRODITH 🙂 Sola mi har gjemt seg litt mer, men jeg skal lete etter den til uka. Lover!
      Torsdagene mine er aldri like. Torsdag DENNE uken er grei for meg – bare rydding og tenking på neste uke. Og så skal jeg kanskje kjøpe garn 🙂 Kos deg i dag 🙂

    30. Marit: Ja, det er noen sånne dager, og i tillegge var jeg så sinnsykt trøtt når jeg våknet, og VISSTE hvordan denne dagen KUNNE bli! MEN, det skulle den jo ikke få lov til 😀 Såh!! Her er armene brettet opp, eller det vil si, jeg kjører kortermet i dag også jeg… bare for å gi EN BESKJED liksom… om at HER er det vår uansett 😀 Ha en nydelig dag du også 🙂 Stor klem <3

    31. Åfytterakkeren! SNØ nå??! Uuuuups .. der bestemte jeg meg øyeblikkelig for at jeg ikke skulle la smilet gå nedover. Selv om dagen her er helt grå. Men snø har vi ialllefal ikke!! Bare litt kjipt, når det nærmer seg helg så gjemmer denne sola seg. Nesten alltid. Men når en sitter inne på jobb, og såvidt kan ane himmelen langt der oppe, minst to etasjer opp (sitter i åpent landskap med vinduer i taket omtrent), er den knallblå og sola skinner vettu. Men fridagene .. de ser absolutt ikke sånn ut!!
      Jeg har noen sånne morraer jeg, ligger i senga og vil ikke stå opp. Alt er bare galt. Men når jeg så får samla beina og resten av kroppen til å reise seg opp og ut av dyna … ja, så blir jo ikke dagen så verst likevel. Må bare komme igang lissom. :o)
      Ønsker deg en fin dag. TIl tross for at møter etter jobb er noen kjipe greier …

    32. miastorp: Ja, den sinte Frodtihen sendte jeg på hodet ut døra, før JEG gikk i da 😀 Det skal bli en fin dag, og sånn er det med den saken 😀 For nå er det snart påskeferie, og DET blir godt 🙂 Håper du har en god morgen også Mia 🙂 Kose deg med dagen <3 Klemmer i massevis <3

    33. Men i dag er det bare to dager igjen på jobb før påske 🙂 det forandrer mitt humør med en gang 🙂 fri fri fri som sommerfuglen 🙂 jeg er sikker på at den sinte frodithen er borte nå 🙂 ha en super dag og i morgen er det siste dag før ferie :)))) masse klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg