Litt leken skal man være i starten av påskeferien.. ;-)

Ja…Nå lurer du vel på HVA vi skal leke?… Jo, nå har det seg sånn at når jeg var liten så holdt vi på å plage hverandre litt med valg som var UMULIGE å ta… Man fikk bare velge ETT av to alternativer… det var ingen mulighet i leken, for å velge begge deler…. Og ville man prøve å slippe unna, og ikke velge NOEN av de to… vel…det fikk man selvfølgelig ikke lov til….Man MÅTTE velge en.. 

Som liten Frodith så gikk valgene på å velge mellom EKKEL mat vi ikke likte…  Blodpølse eller Lever….. Snegler eller mark… Sånne delikatesser…Og den som prøvde å vri seg unna å svare…. vel, man holdt bare å helt til alle hadde svart.. Man måtte ikke SPISE det altså, bare leke med tanken liksom…: “Hva ville du spist hvis du MÅTTE velge mellom snegler eller mark??? Du MÅ si en!!”

Vei, i dag skal jeg drive med LITT plaging… for du MÅ svare EN av to alternativer…. DER er det ingen bønn… men for å være LITT grei, så skal du få noen HYGGELIGE valg å fråtse i… INGEN mark-spise-alternativer eller annet ekkelt… 😉

Så…. Altså…

1) Hvis du MÅTTE velge en av disse to (og det må du) hvem ville du da ha vært?: 

 

2) Hvis du måtte velge… (og det må du fremdeles) ville du ha badet i basseng med sjokolade ELLER i et basseng med GELE? ( og husk begge deler er ikke lov 😀 )

3) Hvis du måtte velge ( og ja…du må…) ville du da  vært med i et stykke i Operaen, i  en av ballett-forestillingene ELLER i en av opera-sang-forestillingene?


 4) Og helt til slutt, fordi jeg er så veldig grei, så skal du få et valg hvor du kan bestemme HELT selv: 

      Hvilken superhelt ville du vært hvis du kunne velge blant alle superheltene? (super-Langbein, Supermann, Spiderman, x-men…andre…? )

 

Jeg skal selvfølgelig fortelle om MINE valg senere 😀

Ha en fin dag 🙂 

 

37 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Herlig 😀 Her kan man svare så lenge man vil, men nå har jeg lagt ut mine 🙂 Men det spiller ingen rolle jeg hører gjerne andres likevel 😀 Ja, ballet er ET av to onder hos meg også, tror jeg egner meg bittelitt bedre i en svanesjøen-drakt, stående stille i en krok…enn med et skrik fra halsen her 😀 For det er bare ille 😀

    2. Moving On: Hi-hi, moro med vanskelige spørsmål 😀 Og du klarte jo å svare på alle 😀 Og Snøhvit pga småfolka, herlig. OG sjoko regnet jeg med på deg ja. Man må jo mumse litt når man er oppi der 😀 Vi hadde sikkert blitt noen fine superhelter uansett 🙂 Håper du har en bra dag 🙂 Klem <3

    3. Elin Slåen: DU kunne vært hele x-men gjengen 😀 Det hadde vært noe 🙂 Ja, dans er litt lettere for meg også, selv om jeg ser mer ut som en sjiraff enn som en svane 😀 Hi-hi i DEN sammenhengen 😀 HI-hi Moro at du svarte da 🙂

    4. Jeg ser du har “avsluttet” innhetningen av svar, men jeg vil gjerne svare likevel. Det er jo så gøy å måtte velge sånn x)
      På den første ville jeg valg askepott, fordi det er så gøy å se på når de små musene og fuglene syr kjolen hennes 🙂
      På den andre ville jeg badet i sjokolade! Tenk noe så godt da <33
      På den tredje måtte jeg valgt ballet. Selv om det ikke hadde blitt noe pent syn! Opera tror jeg nemlig hadde blitt enda verre x)
      Jeg er ikke så veldig inn i superhelt-verden, meen jeg hadde kanskje valgt Wonder Woman. Fordi det er en jente og fordi hun har en kul drakt 😀

    5. hmm.. askepott eller snøhvit? jeg vet sannelig ikke!
      snøhvit for blitt kjent med 7 småå fantastiske småfolk og bo i verdens kosligeste hytte. snøhvit for ha mange småmus som lager klær til henne og mange små fine ting ved siden av.. men tror sannelig jeg ville valgt snøhvit jeg!=)
      ville uten tvil badet i et basseng med sjokoalde.
      ser for meg at det er mye bedre og få sjokolade i halsen en gele ( type når du svømmer med litt open munn).. enklere å få svelgt unna en den gele aktige geleklumpen! haha
      nå har jeg verken sangstemme eller noe form for danserytme i meg.
      så det kunne jo blitt et morro prosjekt og døden for alle andre rundt meg.
      meen tror jeg hadde valgt dansen gitt.. den skader bare øynene og ikke hørselen til de som skal se og høre på!:D haha
      superhelt?
      superwomen kanskje? en som står opp for seg selv og klarer og behandle seg selv og andre riktig!:D haha
      det her var deisdert et vanskelig spm, for jeg ANER virkelig ikke,, men siden jeg måå velge sier jeg superwomen! haha

    6. Ohh, jeg må prøve 😀
      1. Askepott, for hu har mange dyrevenner 😀 (Snøhvit også, men ikke på samme måte).
      2. Gele så klart- jeg elsker gele 😀 He he
      3. Oi, denne var vrien, siden jeg verken kan danske eller synge (ok, skrike kan jeg, men ikke uten å sprenge trommehinnen til andre folk)… Jeg trur likevel jeg hadde valgt dans 😉
      4. Ånei, denne er vanskelig… Men jeg ville muligens ha vært en X-men, siden de er så forskjellige med mange kule egenskaper- men jeg veit ikke hvilke egenskaper jeg faktisk ville ha hatt :O he he

    7. Oslopadde: Ja, det er mye å lure på, og du er vel nesten en av de få som valgte Snøhvit 😀 Skulle gjerne visst hvorfor 😀 Og hvilken superhelt? 😉 Stor paddeklem <3

    8. Anonym: Morsomt å se svarene dine 😀 Ja, vi må forholde oss til mye rart tidlig på morgenkvisten her i gården 😀 Og jeg kan tenke meg du ville vært en fin Askepott, og også en fin Super-Langbein 😉 Han er fin, og ikke SÅ seriøs liksom… Nyt dagen du også, fonøyde fruen i Hourston 🙂 Klemmer<3

    9. Ja her var det mange valg å ta stilling til tidlig på morgenkvisten (ok klokken er 08 allerede så det er ikke så tidlig). Jeg ville vært Askepott som danser med prinsen på slottet. Jeg ville badet i sjokolade for det skal være sunt (Det finnes jo sjokolademassasje på spa). Jeg hadde helt klart valgt ballett om jeg skulle opptre (selv om jeg aldri har prøvd, men ballerinaene ser jo så grasiøse og elegante ut). Og superhelt…den var verre, men jeg tror jeg det måtte bli superlangben. Skal bare ut og skaffe meg blå hatt med peanutter i.
      Nyt dagen! Hilsen en fornøyd frue i Houston 🙂

    10. cuskima: Å ja, jeg kan tenke meg deg som Halle Berry 😀 Var det Storm hun het der ja 🙂 Cat-woman gjorde vel også noen lure ting 😀 Begge de to damene snøhvit og askepott er jo så heldig at de ender opp med prinsen etterpå da 😀 Så det er vel nesten hipp som happ 😀 Jeg ser også bittelitt på Once up in a time. Men ikke fått med meg i det siste..skjønner jeg må inn å se 😀 Ha en smashing dag 🙂 Klemmer i lange baner <3

    11. cathrinehenriksen: Jeg HAR hatt en sånn ekkel her inne før en gang 😀 Sånn med bade i edderkopper ELLER møte en løve…type valg..Spise kuøyne eller mark.. og sånn.. Men den synes folk var så ekkel, så det ble nesten leserflukt 😀 ha-ha…tuller.. Skulle prøvd med gele-bad en gang 😀 Jeg kommer med mine svar i kveld eller i morgen 😀 Ha en fantastisk dag du også, jeg skal avgårde å møte en bloggvenn 🙂 Som jeg har møtt før. Og etterpå skal jeg BARE slappe av 😀 PÅSKEFERIE <3 Jippie!! 🙂

    12. hmmmmm sliter nå Snehvit er jo en favoritt fra barndommen og eg liker henne nå i Once upon a time på TV, selvom Askepott der er en vanvittig dott hahaha
      Askepott øyeblikk har eg ofte selvom det da er etter 24 og eg sitter der med 3 mus en hund og et gresskar….
      Kanskje eg kan VÆRE Askepott bade i sjokolade og synge Snehvit som opera? JA det var en lur ide.
      En superhelt……er jammen ikkje mange superhelter eg hadde orket å være,men kanskje en som kan fly avgårde når man blir passe drittlei 😛 Samtidig er veldig kjapp…..og kan si fra at NOK er nok, så kanskje Storm fra x-men? Halle Berry er aldri feil

    13. Pjuh ! Nå er jeg sannelig glad det ikke blir noe meitemarkspising som jeg må dokumentere å sende til deg …Haha 😀
      Det første valget synes jeg er så vanskelig ….kunne vært begge , men kanskje aller mest askepott …Veldig usikker her altså …
      Andre valget, da ville jeg badet i gele det høres mindre grisete ut og mer moro .Så lurer jeg litt på hvordan det er å bade i gele da ,haha 😀
      Tredje valget: Ballett , fordi dansing er gøy og jeg kan ikke synge 😀
      Fjerde valget : Jeg ville vært bat girl , hvis hun finnes da hvis ikke super woman 🙂 Fordi de er tøffe damer og kan redde verden rett og slett 🙂
      Til slutt vil jeg ønske deg en super start på helgen og en fantastisk fredag 🙂

    14. Karoline Johannesen: He-he, ja jeg tror jeg ville hørtes ganske komisk ut også 😀 Hi-hi.. men mer om det senere 😀 Herlig å se dine svar 🙂 Moro med litt tull og tøys 🙂 Ha en fin dag 🙂

    15. 1) askepott, elsker den romantiske historien med all magien. Snehvit et en favoritt også, men askepott vinner hos meg.
      2) ville nok blitt et sjokolade bad, ingenting kan slå sjokolade!
      3) danse ballett er noe jeg alltid har hatt lyst til, opera derimot kunne blitt direkte komiskt.

    16. Fru Stussli: Ja, vi er jo kjent for våre sjokoladebad, så det måtte det jo blitt 😀 Jeg kommer med mine svar senere 😀 Jeg skulle gjerne hørt deg synge tulle-opera også jeg 🙂 Kose dere masse på Mathilda-musicalen, der vil jeg gjerne vært altså <3 Ha en strålende dag Spiderman, sving det i skyskraperne! Stoooooooooooooore klemmer tilbake til deg Bente <3

    17. Kristin: He-he, ja, vi måtte hvertfall ikke gjennomføre noe av det 😀 Og heldigvis :-DJa, jeg kommer med mine svar…kanskje i kveld, kanskje i morgen. Må se hva jeg rekker 😀 Morsomt å se dine svar 😀 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    18. Jeg elsker disse blogginnleggene!!
      Askepot for hun er den snilleste i verden!
      Sjokoladebad uten tvil!!!
      Opera! Ikke fordi jeg er såååå glad i det men fordi det er moro å synge tulleopera. Da er det sikkert gøy med ekte også 😊
      Spiderman. Da skulle jeg klatret rundt på skyskraperne her 😉
      Ha en strålende fredag!!
      I dag skal vi se Mathilda på Broadway❤️
      Stooooooor Amerikaklemmer!

    19. Hihi, husker å ha vært med på noe slikt ja 😉 Enda gått vi ikke måtte utføre alle de valgene vi sto overfor 😉
      Jeg ville valgt Snehvit, sjokolade, danse ballett, og jeg kunne godt tenkt meg å vært supermann, siden han kan fly og sånn 😉
      Ha en kjempefin dag! Spent på dine svar etter hvert 🙂
      Klemmer <3

    20. folkogdyriskogen: Hi-hi, er det ikke artig å tenke seg litt sånne rare ting 😀 ? Må leke litt. Jeg likte jammen meg svarene dine 😀 Ha en herlig dag du 🙂 Klemmer <3

    21. Lisbeth Pedersen: Ha-ha, artige svar 🙂 Moro å se hva folk velger 🙂 Jeg har nok noen av samme som deg, med litt forskjellige forklaringer 😀 Kommer senere. Snart klar for påskeferie jeg også, bare LITT igjen å undervise 😀 Skal du noe hyggelig i ferien? 🙂 Klemmer i massevis <3

    22. lifeistooshorttowait: Ha-ha, skal du skremme troll ja 😀 Artig 😀 Ja, vi holdt på med sånt på MYE ting vi når vi var små 😀 Sånn eller sånn…Du MÅ si en 😀 Artig å se svarene dine 🙂 Håper du får en fin dag, syngende eller ikke 😀 Klemmer <3

    23. Snehvit, fordi dvergene er så utrolig supersøte og snehvit var favoritten min når jeg var litta jente 🙂 , jeg ville badet gele,fordi det høres gøyere ut! hihi.. også ville jeg nok vært med på en opera fremtreden, da sangkunnskapene står det bedre til med enn dansekunnskapene:-P Hadde ikke vært et vakkert syn, om jeg måtte dra den halvrøtne og stive kroppen min rundt på scenen! hahaha!

    24. Hehe artig 🙂
      Jeg ville vært Askepott, så ville jeg badet i sjokolade før jeg danset ballett rundt som en lett fjær. Etter det føk jeg avgårde som en superwoman…
      Men nå er det straks påskeferie. Etter arbeidsdagen i dag, blir det en laaaang påskeferie.
      Ha en strålende fredag 🙂
      Klemmer

    25. Den var fin og jeg hadde det slik selv da jeg var ung… enten eller
      1. Snehvit
      2.sjokolade
      3.synge opera
      Snehvit fordi den er så koselig, sjokolade fordi jeg ikke liker noen av delene og opera så jeg kan skremme unna alle troll…hahahaha

    26. Mitt valg er askepott som badet i sjokolade og dro til ballet forestilling etterpå. Til slutt fly hun til himmelen sammen med superman:)
      hi hi.
      ha en fin dag:)

    27. miastorp: Vaskebott høres bra ut :-)Ja, jeg vet det er sunt, og jeg VILLE smakt altså 😀 Ja, nå er det snart ferie, kun noen timer igjen med elever, og så er jeg klar som et påske-egg jeg også .-D Ha-ha..eller jeg er det allerede 😀 Det med mammaen din, jeg er ganske enig, om jeg skulle valgt en sånn superhelt er mammaen min også de 🙂 Store digre fredagsklemmer på vei <3

    28. Min matgale verden: Ja, skyld på meg, den er grei 😀 Hi-hi.. Yndige små føtter høres bra ut 🙂 og de passer i ballettkskoene 😀 Herlige valg, noen av dem har jeg også, men ikke alle 😀 Ballet er jeg definitivt enig i fordi jeg kan jo ikke synge 😀 Ha en herlig favorittdag min venn, nå er det snart ferie på oss 🙂 Klememr i lange baner <3

    29. Vanja: Ja, de to damene får jo prinsen begge to, ikke lette å velge hvem av dem.. det kommer an på om man liker best huset i skogen eller litt dårlig slottstilværelse hele veien…Spennende å se dine valg, men skjønner du ikke er begeistret for noen av BADENE… men sjokoladebad finnes vet du 😀 Ha en strålende dag du også 🙂 Klem <3

    30. Ja da er det påske om litt 🙂 Herlig selv i tåkeheimen… vel, mine svar er:
      Askepott (eller vaskebott som Ida sa da hun var liten)
      Bade i sjokolade – det er jo så sunt for huden (og jeg ville ikke smakt altså :))
      Danse ballett!!! Jeg bestemte meg som 2 åring at jeg skulle bli ballettdanser men sånn gikk det ikke. (fikk kneskader)
      Den siste må være mamma’n min – hun er nok den superhelten med flest evner og krefter 🙂
      Så da får du ha en super siste dag før påske! Jeg er klar som et påske egg 😉 klemmmmm <3

    31. He he du altså. Kommer jeg for sent på jobb nå, så skylder jeg på deg. knis… Jeg vil klart være askepott, få ny kjole og danse på slottet, og ikke minst, ha yndige små føtter….. Deretter vil jeg ligge i sjokolade….. før jeg spretter rundt i ballettsko, tynn og fin som en sylfide…og som superhelt….nei altså….superwoman husker jeg det var noe som het, hun ble vel aldri populær, men jeg vil nå være henne fordi om:) Nyt fredagen….fredag og påskefriiiiii. woop woop 🙂 Idag skal påskeharen hoppe i barnehagen. klemmer

    32. Hvis jeg måtte velge.
      Snehvit eller Askepott? Den var ikke enkel oppgave.Begge sliter, og begge får en lykkelig slutt. Askepott var godt likt av alle, samme med Snehvit.. Tror jeg må si Askepott rett og slett.
      Sjokolade eller Gelebad? Ish sier jeg.
      Måtte blitt gele da.
      Danse balett nei takk..
      Poera ja takk..)
      Ha en strålende dag.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg