JUHUUUU!! Frodiths påskenøtter :-)

Nå håper jeg du er skikkelig klar for litt nøtte-moro!! Jeg er hvertfall klar som et egg! Jeg har sittet oppi her og verket og verpet i hele natt…og lurt på om det ikke snart skulle bli morgen…. ?

 

For det er nemlig sånn at mens noen i påsken  er klare for å forsere klyve-bakker i fiskebein, med grå tur-sekk og  topplue, er andre klare for å brekke bein i en bratt NEDOVER i slalåmbakken på Geilo…… Og mens noen igjen er klar for å drikke seg snydens i påskens helligdager på en uterestaurant som nyss er åpnet eller i en bil på vei mot Strømstad….. er ANDRE klare for å bryne de små grå på påske-nøtter, påske-quiz og påskekrim, mens de innhalerer påske-egg i stor fart. i sofakroken…. Og akkurat det VET jeg, så jeg kunne ganske enkelt ikke hoppe over påske-nøttene i år. Jeg er jo tross alt Miss Påske-nøtt 😉

 

Jeg liker å være den som STYRER nøttene, for som du vet spiser jo ikke JEG ting fra påske-egg… jeg er jo så sunn at jeg har bedrevet oppkjøring til Påske-nøttene på en HELSE-farm!! 😉 Og alt dette lå jeg  i mørket der og tenkte på..i natt….. Og på hva som kom først: Høna….eller….EGGET… Og sånne tanker kan man jo bare bli nesten gal av… når man er halvt fugl… Og så…. så…

…. så plutselig VAR morgenen her og jeg kunne komme opp, og servere ikke bare NØTTER, men kanskje EGG også?? For eggene ligger klare her de, fylte og fete, toppet til randen av all verdens godsaker.. Og bare venter på den heldige vinneren. 

 

Så her kjører vi bare i gang dagens nøtter

1)  I hvilken BY er kyllingen i dag? 

 

2) Hvem er det som prøver å skjule seg under her  For og etternavn.

 

Skriv svarene dine i kommentarfeltet, og du vil ble med i trekningen av dagens påske-egg 🙂

Hvis noen vil “jukse” slik jeg har gjort i hele påsken, så er ikke jeg den som bryr meg særlig om det, hvis man titter på andre…. ingen straffes 😀

Det morsomste er jo for EGEN DEL å prøve å svare på oppgavene selv, er det ikke? 

 

 Håper det var kjekke og greie påskenøtter på første nøtte-dagen 😉 

Denne fuglen skal ut på tur, så ønsker deg lykke til og ha en herlig dag <3

 

 

49 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, regnet siler, og rød regnfrakk er en nødvendighet 😀 Ja, det er lovet fin sol, og det passer bra for mine planer 😀 God morgen Sara <3

    2. Det er bra for oss som er litt trege i avtrekkeren 😀
      Det har regnet hos deg også ja! Her har det høljet ned i hele dag. Heldigvis ser det ut til å bli fint i morgen 🙂 Du får kose deg enten det blir sol eller ikke ^^

    3. Tattavkvinnene: Jada, du rakk fint du 🙂 Her holde jeg åpent til 22, som VANLIG 😀 ha-ha.. Det er liksom blitt min greie 😉 Takk-takk 😀 Ja, jeg startet litt forsiktig, og så i morgen er det mer på gang, litt flere og litt vanskeligere 🙂 Men nå skal det trekkes det snart her 😀 Håper du har hatt en fin-fin dag, selv om regnet har spruta… det har det hvvertfall gjort her 😀 Men det hindret ikke oss i å komme ut på tur 😉

    4. Jippi! Jeg rakk det akkurat 😀
      Påskekyllingen er på besøk i Roma i dag (heldiggrisen) 🙂
      Og mannen på bildet er Jens Stoltenberg.
      Morsomme nøtter! Du er en veldig flink nøttegeneral <3

    5. Engla: Hei-hei min venn :.-) Så bra dere vil ha MER, for i morgen kommer det FLERE nøtter også, ikke bare to 🙂 Jeg har åpent til 22 som vanlig og starter i 8-tida hver dag.. Må våkne litt først 😀 He-he.. I morgen drar jeg til harry-land IGJEN, med familien, men skal få ut nøtter før jeg drar 🙂 Takk for svar, og hils gjengen 😀 Trekker om en halvtime 😀 Stor god klem til deg min venn <3

    6. Så gøy, da er vi i gang 🙂
      1) Roma
      2) Jens Stoltenberg
      Her ville de ha flere spørsmål, så vi dukker nok opp i morgen også, hihi
      Ønsker deg en herlig kveld videre <3
      Hilsen oss i Spydeberg 🙂

    7. cuskima: Å ja, full fart med en gang 😀 Ja, og kaste skittentøyet inn døra 😛 Ja, ja-du koser deg nok likevel <3 Takk-takk, bare forkjølelse, så får tåle det da 😀 Men blir lei blinkende rød nese liksom 😀

    8. klemmeting tilbake -vel han har ikkje vært her så mye. Kom sent hjem og dro ut på biltur med en kompis kom hjem og sovnet. hahaha
      I dag skal han til foreldrene på geilo og stå på ski da de fikk supermye snø og han elsker ski så han drar nå. Så kort besøk 🙂
      Dumpet skittentøy og så reiste , typisk menn hahaha:)
      God bedring til deg <3<3

    9. cuskima: Hei på deg 🙂 Har du fått huset fullt av mann igjen:-D Og ferdig med ryddinga 🙂 Jeg har vært utpå i regnet, med nesa mi 😀 Tatt bilder i stri-regn.. Men en fin dag likevel. Takk for svar, jeg trekker kl 22, blant de som har rett svar 🙂 Krysser fingre for deg 🙂 Saftig påske-egg til utsending 🙂 Ha en superduper dag du også og godklemmer i massevis <3

    10. Da er vi i deilige Roma og colloseum som eg da ikkje var inni siden eg lå med feber og lungebetennelse den dagen vi sku dit.
      Jens stoltenberg er den litt bølgete mannen :))
      ha en superduper dag :)))

    11. Da trenger du nok litt hell og lykke 🙂 Tipper det kommer til å være noen flere der en deg og familien 😉 I morgen blir det nok en tur lenger sør for vår del – ut mot havet 🙂

    12. lifeistooshorttowait: Hei og hopp og takk for svar 🙂 Koselig du er med igjen 🙂 Jeg noterer svar og trekker i kveld kl 22, som liksom er blitt MIN tid 😀 Julekalender og påskenøtter 🙂 Og nye nøtter i morgen i 8 tiden 😀 Jeg har travet i regnet i dag 🙂 Deilig det også .-) Ha en fortsatt fin dag du også <3<3 Klemmer i massevis 🙂 <3

    13. miastorp: Jeg prøver å gi blaffen, spruter på med otrivin og annet 😀 Så deilig du slapp plaskregnet da 🙂 I morgen skal jeg til Svinesund igjen, med familien 😀 klemmer <3

    14. frustrertfrueihouston: Jeg har vært utendørs og tatt bilder på en to timers tur med søsteren min jeg 😀 Det silte ned her… Men nå skal jeg bare kose meg her, er jo litt småforkjøla også… Takk for svar, jeg avslører svar og trekker vinner i kveld, i 22-tida, som jeg pleier 😀 Og jeg øker vel kanskje på LITT i vanske-grad 😉 Ha en fin skjærtorsdag du også 🙂 Klemmer <3

    15. Muumimamma: Takk for svar 🙂 I morgen blir det harry-tur igjen ja 🙂 Og mer snop-innhandling. Men påskeeggene dere kan vinne er fylte og klare 🙂 Jeg trekker vinneren i kveld i 22-tida 🙂 Håper du koser deg 🙂 Klem <3

    16. Klarte å komme hjem før regnet startet – litt flaks må man ha. Du får passe på forkjølelsen eller kanskje skremme den vekk 🙂 Klem

    17. Lithanna: Der kommer hønemor inn med noen svar også 🙂 Så koselig 🙂 Håper du vinner egg nå da 🙂 Jeg trekker i kveld som vanlig 🙂 Rundt kl 22 🙂 Ha en fin dag 🙂

    18. God morgen! Endelig påskenøtt-tid, og jeg klarte ikke holde meg våken i går kveld. Jeg har vært i Roma hvor kyllingen er, og så er det Jens Stoltenberg (han har jeg ikke møtt).
      Her er det en grå morgen, det lyner og tordner, og så blir det nok snart regn ut fra fargen på himmelen. Men vi skal nå finne på noe i dag også, selv om det nok blir innendørs. Ha en fin skjærtorsdag. Klemmer <3

    19. Moving On: Heisan,der var du 🙂 Og inne med svar og greier 🙂 Den gale kyllingen trekker vinneren blant de med riktige svar, i kveld kl 22-tida 🙂 Takk for svar, håper du koser deg 🙂 Så krysser vi fingrene for at du vinner egg 😉 klemmer <3

    20. Åh! Jeg spurte gubbelille for å være sikker, er det Athen eller Roma.. Tror du ikke han ga meg feil svar! Hrmpf! Skal hvertfall ikke spør HAN mer…

    21. cathrinehenriksen: Nei, det var litt snilt i dag? Du får se i kveld om det er riktige svar da, og kan ikke love like lett hver dag 😀 Men tror alle har mulighet for å klare å være med litt 😀 Trekning skjer i 22-tiden 🙂 Takk for fine svar da 🙂 Håper du har hatt en fin-fin dag i striregnet 😀 Jeg har vært på tur og det var vått, men koselig likevel 🙂 Tatt bilder 🙂 Ha en herlig dag vider du også 🙂 klemmer <3

    22. martea: Det er DU som får egg, om du vinner, ikke jeg 😀 Og takk for svar, så får du se om det var riktig, i kveld 🙂 Jeg trekker vinner i 22-tiden, blandt de med riktig svar 🙂 Ha en fin-fin dag 🙂 Klem <3

    23. Lisbeth Pedersen: Ja, nå var jeg i gang 🙂 Liten forsiktig start, og trekning i kveld 🙂 Påskeeggene ligger her klare 😀 Og i morgen hente inn mer godis fra Sverige. Takk for svar Lisbeth, da ønsker jeg lykke til når den gale kyllingen trekker i kveld 😀 Ha en herlig skjærtorsdag i sofaen 😀 ELler det har JEG, etter turen min 🙂 Regnet silte ned 😀 Klemmer <3

    24. eljos: Ja, hvis det er riktig så 😀 Jeg øker nok på litt i vanskegrad etterhvert, som jeg pleier.. må begynne litt forsiktig 🙂 Og trekker vinner av alle de med rett svar, så blir det påskeegg til vinneren 🙂 Håper det er fint med deg Eljos <3 klem <3

    25. miastorp: Takk for svar 🙂 Jeg trekker i kveld da 🙂 Blant de med riktig svar 🙂 Og i morgen prøver jeg nok kanskje LITT vanskeligere 😀 Vi har vært ute i regnet og tatt bilder, men det regnet HELE tida 😀 Våt og snørrete her nå 😀 Håper du har hatt fin tur i dag 🙂

    26. lulltove: Nå slipper jeg gjennom de første som har vært innom, folk for la være å jukse så alt for mye, og gjør de det, er det jammen ikke SÅ farlig heller. Vi er da voksne 😀 Og JA, det er premie så klart 🙂 DU skal få EGG om du vinenr. Jeg trekker vinner, fra de med riktig svar i kveld 🙂 Litt sent 😉 klemmer i vei <3

    27. Helge: Kan nok hende det blir litt vanskeligere etterhvert, du kjenner meg litt nå. Må jo ha litt enklere i starten, så folk får lyst til å komme igjen:-) Jeg trekker vinneren av påske-egget i kveld:-) Hyggelig at du er med som vanlig 🙂 Ha en fin dag 🙂

    28. foreignerat50: Så koselig at du er med og gjetter på påskenøtter 🙂 Jeg har vært ute i regnet og kost meg med søsteren min 🙂 Selv om det er regn, var det koselig 🙂 Ha en fin dag. Jeg trekker vinneren av påske-egg i kveld 😉

    29. Colosseum ligger i Roma og det andre bilde ar av den tidligere statsministeren vår Jense mann eller Jens Stoltenberg som han egentlig heter 😉
      Kjempegøy med disse påske nøttene og ikke var det for vanskelig for meg heller , juks liker jeg ikke så det skal jeg nok fint klare å unngå 🙂
      Du får ha en herlig skjærtorsdag videre <3

    30. Jaaaaaa det var Frodith klar med sine påskenøtter 🙂 og jeg velger dine påskenøtter i stede for skitur.
      Men da prøver jeg meg på svarene da:
      1. Kyllingen din har i dag tatt seg en tur til Colosseumet i Roma.
      2. Jens Stoltenberg
      Ha en strålende påske 🙂 og en superfin dag
      Klemmer

    31. Juhu! Dagens svar: Roma, kjærlighetens by og mannen er Jens Stoltenberg 🙂 her er det også på tide å komme seg på tur men ikke inn til Strømstad!!! Kos deg på tur <3

    32. Endelig er nøttene her igjen og du starta lett men blir verre utover men her er mine svar,
      1. Roma – eller amor baklengs
      2. Jens Stoltenberg – ferdig som statsminister, det blir mange nøtter for mannen i NATO.
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg