Påske med stor P- og Frodiths Påskenøtter – 1. påskedag

 Når Påsken med stor P endelig har SATT seg liksom…Når vi har blitt vant til at butikkene holder stengt, vant til at post og banker ikke vil gi deg noe som helst… vant til at det er HELT stille i byen..og vant til at man kan sove til klokka 8 eller 9 (!)…. uten at en ond vekkerklokke er den som får deg opp… ja DA er det på tide å ta alle koseturene rundt omkring… Det er DA vi drar rundt på besøk… Endelig har vi fått roen over oss til å tøffe både hit og dit… med busser og tog… for å plante rumpene våre ned i en god sofa for å kose oss med rundstykker, påskemarsipan, karse-frø og annet moro… DA skal vi slappe av og kose oss, uten NOEN form for innblanding av butikker og annen ondskap …

…Vel… hvis man KOMMER seg dit da….

For når påsken senker seg…. da skal jo ALLE ha fri, og så klart trikker, tog, busser og andre også…Ikke bare du og jeg og butikkene… Så da står man der da….Helt alene på en øde og forlatt og nesten nedlagt togstasjon…..Og neste tog kommer ikke før om EN  og en halv time…. og det er ingen andre fremkomstmidler derfra…

Og når man endelig sitter på toget… og en stakkar utskremt konduktør har sjekket billetten din og tatt noen i sniking…. og du er ENDELIG framme ved DIN stasjon… så er bussen du skal med videre så klart gått for lenge siden…for korrespondere det gjør man jammen meg  IKKE i helligdagene… Og neste buss kommer ikke før om en time…. Så da er det bare å gjemme seg i buss-skuret, med fjærene tørt under taket… for det har så klart begynt å regne….og håpe at man har sett feil på busstabellen…og at det kommer en buss likevel….

 

 

Hvis ikke må man ta vingene fatt, som noen av oss  kan…. og fly dit man skal…

…og det er det jeg skal i dag… og jeg satser på godværet som du ser… For toget kan jeg vel ikke “regne” særlig med…Og ikke bussen heller..

Nå flakser jeg i vei, på vei til barndomshjemmet mitt… så kan jo du løse disse Påske-nøttene i mens 😉

 

 Du må ha rett på 4 oppgaver i dag også:  Du må svare i kommentarfeltet, og før kl 22 i kveldHar du 4 rette svar, legges du i lommen til ” Den Gale Påskekyllingen”, og kl 22 trekker Kyllingen en av dere opp av lommen sin igjen…sånn som i går..

 

1) Hvem ser litt rar ut i dag?

2) Og hvem er dette?

 

3) Hvor er kyllingen i dag?


 

4) Kan du se hva som er feil/mangler i bildet B, under her? ( 3 forskjellige ting)


A)

 


B) 

 

Vel, da håper jeg det ikke er FOR vanskelig i dag heller, og ønsker deg lykke til!

Sees igjen i kveld. Ha en fin dag så lenge! <3

 


49 kommentarer
    1. Flaggermusvinger: Ja, nå er påskeferien over og det bli litt rart 🙂 Kyllingen er stekt i dag, og i morgen begynne kavet igjen 😀 Ja, ja, mai har mange fridager også 🙂 Stor klem <3

    2. Jeg var tilbake på orreleiken enda en gang, hehe! Nå har jeg vært der tre ganger, og det er kjempekult, men nå skal jeg ut av påskeferiemodusen så nå blir det ikke flere orreleiker på meg i år, er jeg redd. Men noe annet finner jeg nok på 🙂

    3. ladyaugust: Ååå som en skumnisse til og med 😀 Det hørtes ut som en godklem 😀 Ja,kollektiv-trafikken ikke akkurat letteste 😉 Og nå skal jeg ut på hemmelig oppdrag i morgen, og det med kollektivtrafikk også 😀 Ha-ha Men nå begynner det å nærme seg vanlig dager så det blir nok bedre 😉 Nå er det snart klart for trekking, fint at du kom før stengetid 😀 ha-ha Stor klemmeflatklem og søsklemmen i mente 😉 <3

    4. Her er jeg tittei 😀 Første er hun mette Marit 2. er Siv Jensen og nummer 3. er Trondheim utenfor Nidarosdomen og den siste er blomst, en veps eller bie eller et stikkeflyvedyr og så er det røde bær 🙂 Oi den kolektivtrafikken funker ikke helt på helligdager liksom, bare tenk om man vil på do liksom?! Da er det godt å kunne kjøre selv i alle fall. Gooood påske søstra mi <3 klæmmeflat som en skumnisse <3

    5. Karoline Johannesen: Hei-hei, der var du på plass 🙂 Koselig 🙂 Og jeg noterer meg svarene dine, og er tilbake om en times tid med svar og vinneren 🙂 Håper du har lykken med deg i dag 🙂 Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    6. Skal vi se, svarene tror jeg denne gangen er:
      1. Mette-Marit av Norge.
      2. Siv Jensen.
      3. Nidarosdomen.
      4 . Det mangler 3 røde bær (eller er det blomster?), en blå blomst og noe som ser ut som en veps/bie.

    7. Hihi, kanskje jeg er heldig da 😉 Får satse på at resten er opptatt med å komme seg hjem fra påskefjellet 😮
      Kommer nok et blogginnlegg fra meg etter hvert, med bilder fra påska 🙂
      Jeg har hatt en veldig fin ferie, håper jeg du også har hatt 😀
      Klem <3

    8. Kristin: Å så kos du kom og svarte på alt 🙂 I dag har du stor sjanse, for i dag har det ikke vært mange som har våget seg på å svare 😉 i forhold til hva jeg er vant til 😀 Ennå hvertfall…men det er jo noen timer igjen 🙂 Jeg noterer svarene dine og er tilbake etter kl 22 🙂 Håper du har hatt fin ferie, vil gjerne høre om den altså 🙂 God klem <3

    9. Nå er jeg tilbake fra påskeferie, og det blir litt lettere å følge med på blogger igjen 🙂 Så da kaster jeg meg inn i konkurransen:
      1. Mette Marit
      2. Siv Jensen
      3. Nidarosdomen i Trondheim (tenk det!!) 🙂
      4. En blå blomst, 3 røde bær og en bie
      Ha en fin kveld <3

    10. cuskima: * flapp-flapp-flapp*…hva sa du? 😀 bråker sånn pga all vinden som suser rundt kyllingørene 😀 He-he..jukser fremdeles..er på toget 😉 Takk for svar snupps! Stor klem <3

    11. Flaggermusvinger: Nei, i dag har mange strevd, vært en del folk knnom, men ikke mange svar 😀 I morgen, som er avslutningsdsgen, da blir det lett.. så flest mulig kan være med også 🙂 Nå er jeg på tog igjen 😀 Men det kom i det minste..blir jo så sliten av all denne flaksinga 😀 Fikk du sett mye fint i natt? <3klem <3

    12. frustrertfrueihouston: Ja, du har hvertfall brettet opp ermene og gått løs på oppgavene du <3 sånt liker jeg, hjelp eller ikke, ingenting stopper deg 😀 Takker for svar 🙂 Nå er jeg på kollektiven igjen.. tog..men det kom når det skulle, og jeg satser trikk som kommer en eller annen gang 😉 Stor klem fra meg <3

    13. Mariann Sæther Tokle: Ååå, det hørtes herlig ut, og slenge litt i en hengekøye i skogkanten 🙂 Jeg er på vei til byjumgelen igjen 😀

    14. Mette Marit, Siv Jensen Trodde først Notre Dam,men er kanskje Nidarosdomen-de er veldig like i utformingen.
      Mangler 3 røde bær eller blomster ,trodde det var bær,en blå blomst er spist eller visnet og fløyet med vinden og den humla har sust videre 😛
      ha en god flyvetur :)<3

    15. Håper du får en god tur til barndomshjemmet! Godt du slipper å ta tog og buss og sånn, så du kommer fram før påskeferien er over. 🙂 Jeg klarte ikke hele påskenøttoppgaven, jeg. Det var Siv Jensen som var for vrang. Så jeg så litt på de andre, så klart, og da tenkte jeg at det var nok Siv Jensen, ja. 🙂
      Kos deg i påska! Klem klem

    16. Hei fra Houston. Ikke mange hjelpere her i dag, nå flyr de oppe i luften mellom Amsterdam og Bergen et sted. Men to er da noe likevel, så her kommer det svar.
      1. Kronprinsesse Mette Marit
      2. Siv Jensen (her måtte det Googles for å finne rett bilde, for Kristin Krohn Devold var også et alternativ, men hun smiler jo på nesten alle bildene)
      3. Kyllingen er i Trondheim ved Nidarosdomen
      4. De tre røde blomstene er borte, den blå blomsten likeså, og så en veps/bie nede til venstre.
      Ja da har jeg fått trimmet hodet mitt litt sånn tidlig på morgenen. Lykke til med kollektivtransport med ruter verre en søndagsruter! Håper du får kost deg litt når du først kom frem. Klemmer fra over dammen <3

    17. En kjapp tur innom og svarer før neste tur. 1. Mette-Marit 2. Siv Jensen 3. Nidarosdomen i Trondheim besøker kyllingen 4. Borte er en av de røde blomstene 5. Fuglen har spist blå blomster/flue.

    18. Tattavkvinnene: Ja, det er LITT sånn her til vanlig også, men nå opplevde jeg samme tullet i oslo 😛 ingen korrespondense..bare stå å vente igjen 😀 Takk for svar, nå nærmer det seg nøtteslutt for oss Sara :- o men har i morgen igjen da 😀 Ha fin søndag i solen <3 klem <3

    19. Gooood Påskeaften til deg 😀
      * stikke snart på fjelltur jeg nå da.*
      1. Mette Marit , kronprinsessen.
      2. Siv jensen
      3.Kyllingen er i Nidarosdomen
      4. Fuglen har spist en av de røde blomstene
      5 .Fuglen har spist blå blomster også ,pluss en bie /flue .

    20. Det høres akkurat ut som rutetidene her det. Bare at de er sånn HELE tiden. På lørdager går det 4 busser inn til Hønefoss hele dagen. Og det er ikke sånn at man bare går dit heller x)
      Jippi, nye nøtter 😀
      Jeg tror den første personen er Mette Marit og den andre tror jeg er Siv Jensen.
      Påskekyllingen tror jeg befinner seg i Notre Dame 🙂
      Og på finn 3 feil oppgaven så mangler det en bie/veps langt ned på det nederste bildet. Det mangler også en blå blomst helt til høyre i samme bildet. Også er de røde blomstene borte helt til venstre i det nederste bildet 🙂

    21. Elin Slåen: Uff da, det var dumt, jeg får tacen skikkelig grei en i motgen, som alle kan være med på. Folk sliter litt i dag 😮 Ha en fin dag da 🙂

    22. foreignerat50: Koselig du stikker innom en tur <3 Jeg er på landet. Kom meg fram 😀 Deilig sol ute, men vi er litt dårlig form, så er inne likevel 😀 Ha en fin dag 🙂

    23. miastorp: Du er på plass, så kos 🙂 Jeg er på landet, og her er det sol 🙂 vi er inne. Du må smøre deg bra da 🙂 Ha en fin dag du også, på fine torpet ditt <3 klemmer på vei over grensa <3

    24. Ånei, i dag var det alt for vanskelig for min del- de tre første er jeg liksom sååååååå usikkert på :O
      Jeg trur jeg veit hvem hu første er, men hu andre har jeg ikke peil på navnet til, selv om jeg kjenner henne gjennom utseende- og slike kirker, eller katedraler eller hva det nå kalles, er ikke akkurat min sterke side, kan du tru :O

    25. Stikker bare innom for å se hva du holder på med:)
      Ja, jeg skulle ønske jeg har vinger også til å fly med hvor jeg vil;)
      Men det er ikke sikkert det paser i kjolen min. Hi hi
      kos deg med dagen:)
      Nå holder jeg på å lage kort. Kanskje blir det båt tur sammen med min elskede etterpå;)

    26. Ååååå den å vente på kolllektivien er jo omtrent de kjedeligste som finnest i historien også. Det er så ” bortkastet tid” at det er ikke måte på en gang!!!
      Bha, i dag var nøttene vanskelig igjen ( kanskje førdi jeg nå ligger her alene) haha.
      2 stk som jeg ikkr har snøring på! Hjelpede meg ass!!
      Haha

    27. Dagens svar: Mette Marit, Siv Jensen og Nidarosdomen i Trondheim 🙂 Så var det feilene – humla, de røde jordbærene og den blå blomsten har pippen tatt 😉 Du får kose deg på landet – her varmer sola så da er det bare å ta på faktor og komme seg ut. Ha en super dag 🙂

    28. Det er flaggdag idag så få opp flagget på balkonger og i flaggstang. Jeg var den første i nabolaget som hang det ut, nå er det hvertfall en til som har hengt ut flagget. Dagens nøtt må man gruble litt over men jeg ser Matte-Marit og Trondheim ellers mangler det noen krusseduller og en blomst på tegning nr 2. Blir en liten skogstur idag med venner så jeg får gruble og tenke da og kommer tilbake senere idag. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg