Trekning av vinneren i Frodiths Påskenøtter- påskeaften

 Påskeaften betyr at verden begynne å snurre litt igjen… Ikke at det går rundt for meg eller noe..Nei, mer at verden som har vært stille og rolig, og NESTEN fri for folk… og NESTEN fri for åpne butikker… den begynner å bevege på seg litt igjen… Noe som betyr at denne påskekyllingen, som har hatt “nebbet i fatle” og beina høyt de siste dagene, nå kunne bevege seg ut der… til alle folka igjen… For når verden går rundt igjen, så betyr det åpne kafeer, åpne butikker, og et dags-åpent post-i-butikk- tilbud….før de skynder seg å stenge igjen noen dager…

Så jeg slepte nebbet og meg selv, samt en sekk full av egg, og satte kurs for post-i-butikk… Og mange tenkte nok som meg… de hadde masse ærend der AKKURAT på påskeaften…Jeg visste likevel at JEG hadde et ærend som var viktigere enn andres: -Å få avgårde to påske-egg, til de som hadde vunnet her….og ETT påske-egg til Ladyaugust, bare fordi hun er blogg-søsteren min og fortjener et egg…  Runde ting som skal sendes, er ingen smal sak, og damen bak disken var fryktelig søt og blid, der jeg sto og flakset med armene, limte , teipet og skrev adresser…Og køen bakover ble LENGRE…og LENGRE..De bak meg der i køen…var IKKE bleke om nebbet som jeg har vært…Nei…de var heller litt røde i ansiktet…. Og så slett ikke glade ut..

 


Til alt hell hadde jeg litt hjelp av Oslopadda, og hun bak disken. … Så nå er tre egg sendt ut i verden…Og et nytt skal deles ut NÅ… Så da går vi over til svar og treknning: 

 

Her er svarene

1) Kyllingen var så klart på besøk i Paris, ved Eiffeltårnet 🙂

2) DETTE VAR

 Meg…. så klart …. 😉

 

3) Den som gjemte seg i egget var….. ikke Kong Harald, eller Jens Stoltenberg, eller Willoch…Men….

 


Carl I Hagen 

 

4) Og her stor det: 

 

              “Har du sett påskeharen hoppe forbi?”

 

Det var mange med riktig svar i dag, selv om det bød på problemer med noen spørsmål i dag også.. Men mange hadde rett, og ble stappet RETT ned i den dype lommen til Den Gale Kyllingen

Og nå er det en som er virkelig vill og sprellen oppi lomma der…… Det er EN som har ligget og viftet der med armer og bein i hele dag, i håp om at NÅ…”nå skal kyllingen trekke akkurat meg…om jeg bare spreller og vifter enda litt mer så ser han meg nok..”

 

Så nå er Den Gale Kyllingen klar… Og med sin store vinge drar han opp…. den mest sprelske av de alle…


 

Movingon.blogg.no

 

Hurra!!!! I dag var det deg!! Og nå er det et egg som er klart her til deg, og bare venter på å bli sendt ut på tirsdag 😉 Så moro at du vant!!

 

Og til deg som ikke vant: 

Det er ny mulighet i morgen til å vinne et fylt påske-egg 🙂 Jeg åpner kl ca 8.00 i morgen tidlig, så du kan komme inn å knekke noen nye påskenøtter 🙂  Jeg har 2 egg igjen 🙂

 

Ha en fin kveld videre <3



29 kommentarer

Siste innlegg