Kvirre-virre-vitt!!! Skviiiiiik!! del 2 ;-)

Siden jeg nettopp har avsluttet uken min som påskekylling… og har hatt årets kvitrende vår-innlegg om skrålete fugler og denslags… i dag tidlig…. så fortsetter vi med litt fjær og kvitring her på kvelden også…Ingen flere GULE fjær.. Det kapitelet ble avsluttet på mandag… Men her er ymse andre varianter som lagde liv og røre i påsken, både i Fredrikstad og i Oslo… Hvis noen kan noen navn her…blir jeg veldig glad 😉 Flaggermusvinger.blogg.no? Har du noen fuglenavn her..?

Jeg tror egentlig at alle sånne fugler og dyr på blogg snakker Bergensk….jeg kan formelig høre de kvitre i vei på Bergensk… Men siden jeg ikke er der fra selv…så får de klare seg med min østlandsk-variant 🙂

“Ja…. da ligger jeg bare her og slakker litt jeg da….. helt i fred og ro liksom….”

…”eller kanskje jeg bare stikker…. det ble jo så folksomt her liksom…..Jeg bare GÅR jeg altså….”

 

 …”…Sånn…da kan dere bare stå igjen der å glo….. Jeg drar…. “

 

“…hm….synes så tydelig noen sa noe…. “

“….JA….Hva er det.?….Hva er det du maser om…?”

 

” … å..å..eh…Var det DEEEG…? Hm…*rødme*…ja da så….. Kanskje vi bare stikker…? “

 

Er dette LAKS-ender? Noen som vet? 🙂

 

 

“ALLTID er det noen som skal komme for sent liksom!!! “..

 

Hva liker du best å ta bilder av?

Dyr? Blomster? Mennesker? Natur?


#fugler #ender #foto
29 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, jeg tror HVERTFALL at katter og hunder tenker en del sånt altså 😀 He-he..Og moro å lage litt sånne historier 😀

    2. Hahaha, morsomt historie du har laget her! Det er jo så morsomt å gi dyr litt personlighet, og noen ganger er jeg nesten sikker på at de tenker det jeg tenker. Katten til mamma for eksempel, jeg er heelt sikker på at hun gjør ting hun ikke får lov til for så å se hånlig på oss og tenke “haha der fikk dere den”. ^^

    3. cathrinehenriksen: Den øverste raringen viste seg å hete sothøne… Og de to andre som var sammen der var kvin-ender 😀 Og de siste var nok kanskje måker ja 😉 Nå er bildet-greisen ferdig, om du ikke har fått det med deg 😀 Det med de to stolene 🙂 Ha en nydelig dag du også <3 klemmer <3

    4. Så herlig ,hihi ;o) Å jeg som trodde det nesten bare fantes ender og ikke forskjellige typer ender , lakse and ? Høh ? Aner ikke hva slaks and det er ….Men det siste er vel måker :/ Må ærlig talt innrømme at jeg er dårlig på fuglenavn 😀
      Men likte de ikke å snakke med deg …det var rart , du som er så koselig 🙂 Kanskje de var litt fine på det , litt snobbete kanskje ,haha 😀
      Jeg liker å ta bilder av både dyr og natur , ikke minst mat og mennesker 🙂
      Ha en fin dag kjære du 😀

    5. Kristin: Jeg driver aktivt på fotosafarier med søsteren min, og vi inspirerer hverandre 🙂 Jeg er ikke noe god på tekniske ting, der har jeg nesten bare auto-knappen og sånt -D Og kan for lite om redigering fremdeles :-/ Men jeg må vel øve mer der også 🙂 Ha en fin dag Kristin <3

    6. Det er sant! Og så er det jo det å få plassert dyret riktig i bildet også – mye som skal klaffe 🙂 Jeg er ikke så flink som deg til å finne motiver, men kanskje det kommer med trening? 🙂

    7. Kristin: Jeg synes egentlig dyr er litt vanskelig.. De beveger så mye på seg 😀 Men får øve litt. Knipse FØR de kommer inni bildet og sånn 😀 Landskap og rare TING, vinkler, mønstre osv er også moro 🙂

    8. Hihi, arti å lese kommentarene til fuglene 😉 Fine bilder også!
      Jeg synes deg er kjekt å ta bilder av dyr og fugler, og flotte landskap da 🙂

    9. frustrertfrueihouston: Ja, ikke sant de prater Bergensk? 😀 Ja, natur er morsomt, på forskjellige måter 🙂 Dyr er litt vanskelig synes jeg for de beveger seg så mye 😀

    10. Åh så gøy, flotte fugler! Øverste er ei sothøne, så har du kvinand-hunnen under, og den får selskap av den flotte kvinandhannen som kan kjennes på den hvite kinnflekken.

    11. 😀 Jeg er trøtt, så må komme tilbake å studerer fuglelivet i morgen 😉 Men jeg ville bare si i fra at jeg ikke har glemt “en heldig utvalgt”. Siden jeg har vært så lite på i påsken, så velger jeg at de få som allerede har meldt seg på blir stående i to uker hver- så din tur blir til søndag 🙂 Natta- gleder meg til å lese 🙂

    12. lulltove: Jeg er ikke så veldig flink med dyr og blomster…men det skal jeg bli… Foreløpig mest flink med natur, eller rare TING og greier som kan bli svart -hvitt 🙂

    13. venkesstrikk: Jepp, nå kommer det mye fint å ta bilder av 🙂 Det blir bra, jeg har jo begynt…. eller fortsatt… fra i vinter og høst.. Men nå er det NYE ting å ta bilder av 🙂 Det blir så bra :-)Moro!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg