Prinsesseproblemer… igjen… ;-)

Nå har jeg fått disse prinsesseproblemene igjen… Og det er ikke tull en gang… Jeg har et problem som bare ekte prinsesser har…Og nå har de begynt for alvor igjen..Det virker som det er mer ekstremt om våren… Jeg tåler INGENTING av merkelapper, mønster i klærne som står litt UT mot huden eller andre irriterende greier på klærne… Vel, dette er et kjent problem som jeg har skrevet om her før.. Jeg er altså som “prinsessen på erten” i så måte…Merker den minste ting på huden, som om det skulle være nærmest glass-skår det skulle være laget av…

 

Og nå er det begynt for alvor…. Ikke det at det er ERTER i senga mi altså…Du husker at hun “prinsessen på erten” kunne kjenne det gjennom massevis av madrasser, at det lå en ert der…? Vel, HER er problemet nå om dagen at jeg våkner om morgenen, og får ikke sove igjen pga BRETTER /KRØLLER på lakenet. Det er som å ligge rett opp og ned på en haug med kvister liksom..

I morges våknet jeg kl 05.00- ble spillvåken…. begynte å merke krøllene som hadde  klart å snike seg opp på lakenet i løpet av natten… Og det var  PLENT umulig å sovne igjen… Eneste alternativ hadde vært å vekke samboeren, funnet fram strykejernet og til sist bundet  fast lakenet i full strekk…. 

Så i dag morges var jeg IKKE en  morgenfugl….. (selv om jeg var tidlig oppe…) som jeg faktisk KAN være…

 

Det var mer en SUTRE-fugl….trøtt som en alke…. Ikke mye prinsesse-fakter her nei…. 

Og alt dette på grunn av en krøll på lakenet liksom…

 

Har du overømfintlig hud? Plages du med lapper i klærne? 

Har du noen prinsesseproblemer? 😉

Er du en morgenfugl? 

 


 

#ømfintlig hud #prinsesse
62 kommentarer
    1. Kristin: Ha-ha, da er vi HELT like 😀 For jeg må også fjerne det HELT. Tror noen ganger at det går med bare nesten alt…men NEI, de små skarpe restene som sitter igjen er nok…klør, stikker og det som verre er :-/

    2. Jeg har nok også noen slike prinsesseproblemer, og merkelapper som gnager og klør er en av mine problemer også 😉 De stikker og er skikkelig ekle, og noen ganger hjelper det ikke å klippe av det meste, men de må de fjernes helt! :/
      Jeg blir alltid veldig glad når jeg ser klesprodusenter som har skjønt det, og printer vaskelappen i selve plagget 😀

    3. Moving On: Bondefakter høres bra ut 🙂 En halmmadrass kunne ikke jeg ha hatt hvertfall,men skulle ønske jeg kunne 😀 Klem fra prinsessen 😀

    4. Tattavkvinnene: Ja,, jeg er også litt sånn i perioder, verre noen perioder enn andre 😀 Ja, noe SOVEDYR er jeg hvertfall ikke 😀 det er helt klart 😀 Hi-hi Lørdagen har vært flott 🙂 Klemmer <3

    5. folkogdyriskogen: Ja, man må få seg en tur ut, og da får man heller tåle litt lapper og skarping, og tykke klær 😀 Klemmer fra prinsessen <3 😀

    6. Nope, jeg sliter fint lite med det.. men er det er en merkelapp fks på buksen bak, så må den likke nedover og ikke opp, for da klør og stikker den, men det er vell det eneste også!
      krøller på lakene og det, nope, aldri trenkt over!
      Så her er det ingen prinsesse fakter i det hele tatt!:)
      men Bondefakter!! haha
      Hva nå en kan legge i det!:P

    7. Huff så kjedelig å våkne klokken 5 en lørdag morgen 🙁 Også av noe sånt da! Jeg tror det er litt sånn i noen perioder, av og til begynner jeg veeldig lett å klø av enkelte plagg som jeg ikke reagerer på andre ganger :S Jeg slipper heldigvis å bli vekket av krøller og bretter i laknet. Det skal nok litt mer til enn som så for å vekke dette sovedyret x)
      Håper uansett du har hatt en fin lørdag så langt? Klem <3

    8. Hihihihi…Uff, så søtt 🙂 Hørtes veldig plagsomt ut å ha det sånn! Håper du får bukt med prinsesse problemene etter hvert 🙂 Jeg har problemer med for trange klær..og store tjukke jakker/ termodresser..HATER vinterklær på kroppen og følelsen av det..tungt, stort og det skrubber huden føles det som 😛 Vanskelig å bevege på seg å..huff..nei det er bare grusomt! Men trassig som jeg er trosser jeg denne følelsen, så jeg får min dose natur og uteliv på vinters tid 🙂 Klem <3

    9. Livsrom: Ja, her har vi frøken nattugle <3 Alltid blogging på natterstid 🙂 Ja, det er mye lyd utafor leiligheten også, virker som det er en gjeng måker som har treff her midt på natta også 😀 Men det er krøllene og brettene som er verst.. Får heller stå opp kl 5 da 😀 Har garantert blått blod 😉 Trengs ikke testes 😀 Ha en nydelig lørdag Liv, stor klem <3

    10. martea: Jeg også lett med blåmerker..Dukker opp etter minste ting. Bra de guttene dine er bedre om sommeren 🙂 Ha en fin lørdag 🙂

    11. Har du sjekka om du har blått blod? Uff, nei skal ikke være ekkel, det er sikkert skrekkelig ubehagelig.
      Nei, jeg plages ikke av slikt, men har nok av andre plager om natten. Bl.a har en ugle (eller flere) tatt bolig i åsen bak huset, og lager lyd utover natta.
      Jeg er ingen morgenfugl, nei, heller en nattugle;)hehe
      Håper du får en fin helg:) Klem<3

    12. Ja store! Og så står de på knærne når de spiser! Ikke rart Leo er skeptisk til tider og jeg skal følge godt med når jeg er ute å jogger. De stod nemmelig på joggeruta mi og spiste. Vel, de løper nok når jeg kommer pustende og pesene 😉

    13. Oi, ja det må være plagsomt. Har ingen slike hudplage selv som kan sammenlignes med det du har, men skal lite til for å få blåmerker å så er jeg kjempe kilen. Har to gutter med atopisk eksem, å de må jeg desverre smøre nesten hver dag, heldigvis litt mindre om sommeren 🙂

    14. miastorp: JA, rare og STORE? 😀 Ååå, så synd du ikke fikk bilde også 🙂 Det hadde vært gøy. Men du har jo rådyr rett utfor døra stadig, så du er vel litt vant 😀 Hi-hi

    15. cuskima: Ja, jeg er visst også sånn persilleblad da 😀 Og ikke av noen annen grunn enn arv 😀 For jeg har ikke hatt noe vondt før,jeg har bare rett og slett medfødte prinsesse-aner 😉 Men da vet vi begge hva vi snakker om her ja 😀

    16. Nei, jeg hadde besøk av en nabo og så kom han tilbake og tok meg med bort for å se på elgen og da glemte jeg kamera! Det var 4 stk. En elgku med en kalv og to litt større. De var kanskje 50 meter unna og når vi kjørte kom den lille elgkalven hoppende over veien. Den var ikke mange meterene fra oss. Utrolig rare dyr de elgene 🙂

    17. Eg har sensitive nervetråder så eg vet hva du snakker om – merkelapper, noen ganger dyne eller laken er uutholdelig. Eg har en medisinsk madrass og flere enn etpar netter i en annen seng gjør at eg har vondt overalt. Noen ganger så vondt at eg er helt kvalm.
      Fysioterapeuten og legen min sier dette er pga ekstrem høy smerteterskel over lang tid og mange år for deretter å utsette kroppen for traumer ( operasjon, sjokk, viruser etc kan utløse dette) så plutselig slutter nervetrådene og gi de rette beskjedene og overreagerer for absolutt ingenting. Som at hodeputen føles ut som betong og nakken kjennes ut som den er laget av skjært glass hahaha
      skikkelig persilleblad vettu

    18. mimmimor: Jeg lo høyt her Mimmimor, du tar meg virkelig på kornet du 😀 Nei,stakkar DEN prinsessa liksom 😀 Med skrukkete dyner imellom, hvordan kunne de tro at DET var noe godt for sart prinsessehud? Full av skrukker 😀

    19. Høresubehagelig ut. Så et program på tv om et luksushotell i London (snakk om å ha mye fritid!). De venta ei prinsesse. Mellom madrasser og laken la de fire svære dyner! Ikke mye stramt laken der 🙂

    20. MOONBEAMSCORNER: Dette er en familiesvakhet .-D og tror ingenting å få for dette.. Får bare flytte inn på en militærbrakke 😀 der er de vel flinke med stramme laken 😀 Ja, jeg kan ikke tenke meg deg SUR på noen måte hvertfall 😀 Og ikke om mårran heller 😉 Kløøøør ja, helt ille… Kan være nok med striper i strømpebuksa liksom 😀 Kvitreklem tilbake fra trøtt surr-fugl 😀

    21. miastorp: Ååå, elgsafari hørtes veldig bra ut, men helst uten myggen. Jeg er også sånn som får STORE stikk…ser helt gal ut, når jeg får stikk 😀 selv myggestikk liksom.. Og blåmerker, jepps.. Får nesten blåmerker av krøllene på lakenet ;-)Stakkar deg med alle myggene, men har du tatt bilder av ELG?? .-) klemmmmmm <3

    22. cathrinehenriksen: Vi har jo disse butikkene som har gardiner og sånt, ala Kid Interiør, som heter Princess 😀 ha-ha..de må vel kunne hjelpe meg 😀

    23. Prinsesse har jeg vært, dog ikke på erten 🙂 Jepp jeg er noe ømfintlig for merkelapper og kløøøøøør av en del ting..så ikke laken bretter jeg reagerer på men kløøøøøøør opptil et par timer, ja om natten noen ganger og, men men er til å leve med det altså..Morgenfugl…tja…. bob bob..men kvitrer det gjør jeg nok ikke uansett når jeg står opp, ikke for at jeg er sur, for det er jeg ikke, men er likssom ikke morgenkvitrete av meg 🙂 Kvitreklem fra moi 🙂 <3 Og håper du slipper stå opp å stryke laken i nattens mulm og mørke 🙁 Noe å få for dette ?

    24. Ja jeg har en sart hud. Ikke så veldig på kleslapper men får soleksem, nikkel og blåmerker… for ikke å snakke om myggmagnet! Har vært på elgsafari nå og det var ikke bare de 4 elgene der men også sånn ca 4 899 676 mygg! Kommer til å klø meg i hjel… wæææ.. vel vel, får se det positive i det – det er nesten sommer 🙂 Klemmmmmm <3

    25. cathrinehenriksen: Ja, jeg har ingen Brutus her, men jeg strir også med at stor seng alltid ser ut for å bli for liten… så gulvet er en fin plass 😀 Ha-ha.. Neida…største problemet er faktisk disse krøllene… I morgen er det nye lakener altså 😀

    26. Hahaha , nei gå å legg deg du ;o) I morgen kan du være oppe lenge , haha 😀 Når jeg legger meg så sliter jeg med at Brutus hunden min legger seg mitt oppå meg og nekter å flytte seg :p Også er det skikkelig krangling mellom hvem som skal ha mest sengeplass. Meg , Brutus eller typen ,haha 😀 Nesten så jeg ender opp på gulvet 😀

    27. cathrinehenriksen: Jeg sover som et murmeldyr helt til jeg PANG våkner… og DA er det ikke mulig å sovne igjen liksom… Ligger der midt oppå den haugen med krøller… 😀 Prøver å glatte ut, men går dårlig… og så begynner jeg å forberede skoledagen oppi skolten…Og da kan jeg bare stå opp 😛 Så da gjør jeg det 😀 Og nå er jeg TRØØØØØTT her, men skal ikke sove ennå… Skal være oppe zzzzzzzzzzzzzz He-he

    28. Oslopadde: Hei padda mi <3 Ja, her var det ikke særlig morgenfugl-og prinsesse-mood i dag altså 😛 Jeg har sovnet 3 ganger nå på en halvtime...Jeg strever mot øyelokkene her 😛 I morgen skal det soves til langt på dag... Og så liten tur med søsters og mamma på formiddagskonsert 🙂 Kanskje en liten rusletur på søndag? Klemmepaddeflatklemmen <3

    29. Huff av meg … høres veldig slitsomt ut det der 🙁 Jeg har heldigvis bare små små perioder hvor slikt kan irritere meg og jeg har veldig sensitiv hud også ,men tror nok ikke det er så ille som det du har nå nei :/ Tror jeg hadde gått helt bananas da ,hihi :o) Får håpe dette gir seg snart da ….
      Jeg er morgenfugel som regel , men har også mine late dager , haha 😀
      Håper du får sove bedre i natt da <3

    30. Nei, du – jeg er nok ingen morgenfugl. Jeg er mer en formiddagspadde, som gjerne står opp når butikkene endelig er åpne og folk er i gang på jobbene sine. Jeg sa ”gjerne”, ja. For jeg ER faktisk tidlig på jobb 🙂 Helt utrolig, for jeg liker det ikke, men jeg jobber best FØR folk kommer 🙂 Merkelig.
      GOOOD helg 🙂 Paddeklem fra Oslo

    31. Mariann Sæther Tokle: Ja, det må ikke være rare stoffer 😀 Du høres helt ut som meg…nupper klør, og striper i stoffet klør osv. Jeg kjøpe nettopp masse morsomme strømpebukser med artig mønster… Kan ikke gå med dem vettu, fordi forhøyninger her og der klør… Og jeg HAR stretchlaken, MEN for stort…. det er der problemet ligger… Det åler seg oppå madrassen og legger seg boffs, midt under min rygg så klart … Men du kjenner til alt dette tydeligvis, så da er du også en av prinsessene Mariann 😀

    32. hamyst: Fremdeles samme lakenet…det er for stort.. Imorgen må jeg anskaffe noe nytt… Jeg har akkurat sovnet 3 ganger i løpet av en halvtime her…på sofaen…Jobber for å ikke sovne..for da blir natten like ille.. 😛 Jeg klipper ut alle lappene av klærne mine 😀

    33. Ja, sengklær på hotell og sånn, de klør. Ofte har jeg med meg putetrekk hjemmefra. Frottelaken de klør veldig og sånn kreppgrerer. Her går det i flanell men det er ikke alle av de som er bra heller, de siste jeg kjøpte de nupper og de nuppene de klør. Men du sånne jerseystrechtlaken er lett å holde glatt hvis du bare ikke kjøper dem for stor:) Og de klør ikke heller 😀

    34. ladyaugust: Hei søs <3 Så deilig, nå har du litt fredagsgodteri 😀 Merkelappene her i huset er laget av papp og maur... 😀 Så lenge de får være der da, men jeg klippper de fort ut... 😉 Nå har jeg akkurat sovnet 3 ganger på en halvtime her.. Så nattens krøller setter spor i fredagskvelden min :-Å Tror det blir tidlig kveld altså :- D Kosemose med godtepose <3

    35. Å jadda, den der kjenner jeg igjen! Har vel alle hudsykdommer som finnes snart, så alt er en plage.. :p Håper denne natten blir bedre! 🙂

    36. Tuuuusen takk snilleste søs, pakka kom i dag 😀 Jeg merker ikke så mye til merkelapper i klær men har overømfintlig hud ja så det holder 🙂 Og nope er ikke noe som minner om morgenfugl engang haha Kozemozemegafinesøs <3 <3 <3

    37. Ewy Marie: Ja, noen klær er jo fremdeles MED, og de er nesten laget av papir enkelte 😛 Jeg vil ha sånne HELT uten lapper, og et laken som forblir STRAMT og uten skrukker 😀

    38. Jeg forstår deg så godt 🙂 Det er faktisk flere som har kuttet ut merkelapp og trykker et lite felt med informasjonen i stoffet i stedet. Så jippi for null merkelapper 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg